Rebirth of the Tresor

Het forum van Tresor in Berlijn
ix!
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jul 2005, 16:12
Locatie: Pepingen

Rebirth of the Tresor

Bericht door ix! »

Be part of past, present & future.
Club Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 15 mei 2006, 21:59
Locatie: Louvain/Bxl/Berlin

Bericht door Don Cabron »

Na v 23 tot 3u te hebben aangeschoven (keet gewoon prop en de propvol), moest de heropening v Tresor wel heel goed worden om die 4u!! wachten goed te maken..
En dat is gelukkig dan wel volledig gebeurd!
De nieuwe Tresor is echt e geschifte keet, e oud, leegstaand fabriekspand met verschillende duistere gangen. Ergens diep vanonder in gebouw e kelderruimte met serieus harde techno (not my cup of tea) en boven grote zaal met Mr. Sven Väth behind the turntables.
Cocoon-founder draaide e sublieme mix v minimal house en tecnno, vooral ook heel melodieus! Het publiek at uit zijn hand en "de piraat" ging zelf ook serieus uit de bol (en op de bollen?)! Draaide normaal v 12 tot 5, maar set werd wegens ongelooflijk succes met 1 uur verlengd.
Daarna Phonique vs Daniel Rajkovic. Eerst hypnotiserende minimal om dan naar beukende techno in de oude Tresor-stijl op te bouwen. Om 9u moest ondergetekende naar huis, maar nog enkele honderden gingen waarschijnlijk nog enkele uurtjes door met springen!
Conclusie: legendarische heropening vd beruchte Tresor. Als het niveau ook maar half zo goed gehouden kan worden, zit het wel goed met deze keet!
The Sound of the Underground> http://www.Eargasm.info" onclick="window.open(this.href);return false;
& Let's get Loco @ http://www.KetaLoco.com" onclick="window.open(this.href);return false;!
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

leuk om te horen seg, echt cool !
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Ik kom er nu wel regelmatig (is twintig minuten stappen van bij mij) en ik moet zeggen dat het er nog steeds snor (een foute Duitse) zit. Ken één van de residents ook tamelijk goed. Wat programmatie betreft zie je nog altijd de klassiekers (ik was er pas nog toen boven Blake Baxter en beneden Suburban Knight speelde, die ook op Kozzmozz vs. Tresor zal staan), alsook de nieuwere namen en trends. Beneden in de kleine ruimte vind je een sfeer en indeling die velen hier graag zullen hebben: donker, laag plafond, rokerig, deejay vlakbij en iedereen (vooral de Aziaten) scheef gaan. De oude locatie was uiteraard écht top, maar men heeft nu een zeer goed alternatief dat bij een topclub als Tresor hoort.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Joehoe, morgen nog eens gaan zien in de Tresor! :bom: Met Vince Watson, Black Dog en Alan Sommerville die afsluit. Ben eens benieuwd wat het gaat geven want 't is alweer een tijdje geleden.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Vrijdag dus nog langsgeweest in de Tresor. 't Was al drie uur toen ik aankwam, en er was blijkbaar niet zo heel veel volk (zaterdag blijft de topdag in Berlijn, maar elders ook zeker?). Toen ik de grote zaal binnenstapte, kreeg ik meteen een golf lekker warme, erg melodieuze detroit techno over me heen; Vince Watson was dus bezig. Ik had de man alleen nog maar live gezien en dat was machtig - als deejay speelde ie vooral de stijl van zijn eigen werk. Al die harmonietjes en vele laagjes in die tracks kwamen wel goed tot zijn recht dankzij de supervette soundsystem van de club. Het volk dat er stond, hoe weinig talrijk ook, was zich stevig aan het geven. 'k Was me wel aan het ergeren aan een in plastiek gehulde jongeman, die dacht dat 'm <i>the only gay in town</i> was. Wel, sorry kerel, maar IN BERLIN YOU'RE DEFINITELY NOT! :roll:
Daarop maar eens beneden gaan zien, en daar begon net The Black Dog. Die gasten circuleren al jaren in 't clubcircuit en ik vind hun materiaal (vooral op Soma) nog steeds de moeite. En het moet gezegd: voor dat donker, klein kot beneden in de Tresor was hun sound perfect! Strobo's hard aan flitsen, veel rook en nauwelijks licht... Zoals we 't liefste hebben. 't Stond hier toch goed vol, en zowat iedereen, ja ook de nuchtere medemens, was zwaar aan 't flashen. :shaking2: Fijn sfeertje, gezellig en ook al kon je geen gezicht herkennen, iedereen voelde zich <i>connected</i>! De live van Black Dog was een laptop set, maar met de juiste breaks, op het goeie moment bas weghalen en terug in smijten en vooral een opbouw, tempo en geluidenarsenaal van de ouwe school. Natuurlijk ben ik ook weer een paar keer verkeerd gelopen (in het duister en met al die gangskes overkomt 't mij daar keer op keer). :oops: Terug boven het eind van Vince Watson nog meegepikt en daarna begon Alan Sommerville (van Kinetic AM booking). Hij was in 't begin wat aan het zoeken, maar daarna vond 'm de juiste drive toch. Tegen een uur of acht dacht ik dat 't wel genoeg was geweest, er was stilaan toch ook al volk aan het vertrekken, maar toen werd 'Groove La Chord' gedraaid, waarop ik nog ne Wodka Orange besteld heb en weer vertrokken was voor een uur! :bom: Tegen kwart na negen was ik terug buiten, best wel voldaan...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Bericht door jasper »

nice report! we zijn met oudjaar naar de weekend club geweest en hadden direct iets van: we moete zo rap mogelijk terugkomen naar berlijn! dus binnekort eens langs de nieuwe tresor, de watergate en de panoramabar gaan :twisted:
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Je mag altijd wat laten weten als je feestplannen hebt in Berlijn. Steeds leuk om met compatriotten te feesten hier! Overmorgen trek ik naar de Watergate, voor de 4 Years Beatport Party. Met Rejected (Joris Voorn), 2000 And One, Paul Kalkbrenner, Adam Beyer, Gregor Thresher, Modeselektor en Dave Ellesmere! Hatsikidee! :bom:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Dr. Poppers schreef:Je mag altijd wat laten weten als je feestplannen hebt in Berlijn. Steeds leuk om met compatriotten te feesten hier! Overmorgen trek ik naar de Watergate, voor de 4 Years Beatport Party. Met Rejected (Joris Voorn), 2000 And One, Paul Kalkbrenner, Adam Beyer, Gregor Thresher, Modeselektor en Dave Ellesmere! Hatsikidee! :bom:
nice, we verwachten een full report ;)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Whoops, Beatport bestaat naturlijk nog maar VIER jaar... :oops: :oops: :eye:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Dr. Poppers schreef:'k Was me wel aan het ergeren aan een in plastiek gehulde jongeman, die dacht dat 'm <i>the only gay in town</i> was.
lol, Dafyd :mrgreen:

nice report kerel, ik moet ook es overwegen om naar Berlijn te komen ...
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

oi, Popper ... hoe is't geweest? :)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Euh klotedruk... Ik ben helaas niet binnengeraakt, maar ongetwijfeld zal 't binnen wel goed geweest zijn! 't Was een gratis partijtje, vandaar dat ik er niet aan dacht om voor de gastenlijst te mailen. En wachtrijen voor clubs in Berlijn kunnen kilometers lang zijn. 'k Heb dus twee uur aangeschoven (half twee tot half vier), tot vlak voor de dranghekken aan de deur geraakt dus ik stond klaar om binnen te schieten... en dan komt de buitenwipper vertellen dat ze het komende uur zeker niemand meer gingen binnenlaten! :cry:
't Was anders een plezierige internationale bende in de wachtrij (luide Nederlanders, Londenaars die dachten dat niemand Skream kende in Berlijn en daar lik op stuk kregen van enkele locals, een hoop Spanjaarden waarvan er ene flauw viel, zijn kliek 'm moest reanimeren en daardoor de rij weer wat kleiner maakten, hehe, een hoop zichzelf tureluurs blowende Italianen, etc.), maar hoe het er binnen aan toe ging, heb ik 't raden naar...
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Donderdag is er mijns inziens een buitensporig feestje voorzien in Tresor, georganiseerd door mijne kameraard Allen, wiens boekingskantoor drie schattige jaartjes jong is.
De line-up is zo vet als de bereidingen die mijn grootvader plachtte te maken als zogenaamd <i>hartig</i> ontbijt:

- Deepchord feat. Echospace (CV313, Modern Love / Detroit) Live PA
- Deetron (Music Man / Bern)
- Redshape (Delsin, Styrax, Present / Berlin) Live PA
- Raudive aka Oliver Ho (Klang, Pokerflat / London)
- Len Faki (Podium, O-Ton / Berlin
- Alan Sommerville (Kinetic-am / Berlin)

Wie nog snel een vlucht wil boeken om mee te feesten: ik kan slaapplaats voorzien en beloof minder hard te snurken dan gewoonlijk! ;)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

ik wil verhuizen :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten