Rebirth of the Tresor

Het forum van Tresor in Berlijn
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

hopelijk binnenkort ook nog eens daar

Toys For Boys label night @ Tresor met Tom Dazing

http://www.discogs.com/artist/Tom+Dazing
http://www.myspace.com/tomdazing

80 euro met de vlieger op en af... Mmmmmm... smaakt wel zo'n recept.

Alleen dat verlof hier é, damn zo voor de zomer zijn er natuurlijk nog andere lekkere snoepreizen. Een 4-maandenlange 4-dagen week dat start op dinsdag was ooit wel een leuk idee maar dan ben je in oktober ff aan rust toe... miscchien toch nog een keerte overwegen om ten volle van de feesten en de zomer te kunnen genieten... 8)
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

ik ga alleszins mee met dazing nor tresor. wil de nieuwe locatie eens zien. En als een vriend daar speelt... da kunde nie missen eh :)
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

We zien wel é, zondag is er ook een reuze feest van Mr. Hawtin dat doorgaat in Berlijn. Als ik vrijdag naar Tresor zou gaan dan moet zondag er ook bij, 't zou zot zijn om daar niet heen te gaan. Verlof op maandag is alweer moeilijk dus ik vrees dat beide een cancel gaat worden voor mij. Damn, damn... alweer zegt :?

Alles hier opzeggen, verhuizen en een nieuw leven beginnen maar het zal dan wel enige kaartjes ingekort worden vrees ik :D

Soit, de kans zit er nog in als is het een kleine...
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

keimi schreef:We zien wel é, zondag is er ook een reuze feest van Mr. Hawtin dat doorgaat in Berlijn. Als ik vrijdag naar Tresor zou gaan dan moet zondag er ook bij, 't zou zot zijn om daar niet heen te gaan. Verlof op maandag is alweer moeilijk dus ik vrees dat beide een cancel gaat worden voor mij. Damn, damn... alweer zegt :?

Alles hier opzeggen, verhuizen en een nieuw leven beginnen maar het zal dan wel enige kaartjes ingekort worden vrees ik :D

Soit, de kans zit er nog in als is het een kleine...
Which is:

The “Sunday Adventure Club” Open Air!


Date: Sunday June 15th, 2008

Location: open air location near the Postbahnhof, Berlin
Large outside area with 1 stage, 2 inside floors
In case of rain, the event will be indoors

Opening Hours: outside stage 10am-10pm, inside stages 6pm until open end

Line Up: Richie Hawtin, Josh Wink, Luciano, Matthew Dear's Big Hands, Karotte, Tobi Neumann, Zip, Magda, Marc Houle live, Paco Osuna, Troy Pierce, Matt John, Guido Schneider, Steve Bug, Heartthrob live, Konrad Black, Loco Dice & Marco Carola Back To Back, Rebekah Aff, Cassy.

(ik heb al een persticket, gniffel gniffel. 8) )
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

ik heb zo eens een filmpje gezien, op het dak van een building (ook in Berlijn), zalig 8)
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

denk dat ge het op een club hebt daar, maar ben de naam efkes kwijt.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Bericht door jasper »

de weekend club wsl, ben er met oudjaar gaan feeste… :twisted: 8)
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

dr poppers, me wanna go there :twisted: :D
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

StevenR_73 schreef:dr poppers, me wanna go there :twisted: :D
't Is maar een perspectief hoor. Er zijn hier ook wel wat subgenres die ik af en toe mis (Belgiese retrohaws ;) ) en op den duur word je wel wat kritischer en ga je al 't een en ander relativeren.
Ik kan inmiddels best een lijstje maken met minpuntjes. Maar zo lang als de pluszijde zal dat lijstje toch niet worden :D . Beide lijstjes zouden overigens bijzonder subjectief gekleurd zijn uiteraard. Edoch volledig gebaseerd op weekend na weekend ervaring en research en veldwerk in de clubs en op de partijtjes hier 8) .
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Ach ja, en het "3 Years Kinetic AM Booking" verjaardagspartijtje was overigens ten zeerste bevredigend.
Bevredigend was sommig feestmateriaal trouwens helemaal niet, want ik heb mij hard geamuseerd <i>ondanks</i> eerder dan dankzij wat snoepgoed: 'k heb haast twee dagen moeten bijslapen en liggen flashen als een schilderij van Victor Vasarely. Dit terzijde.
Ik was tien minuten voor de live van Deepchord binnen en meteen geacclimatiseerd, onder meer door het einde van de set van Deetron. Er waren op dat moment (tien voor twee) ruwweg zeshonderd betalenden en bijna honderd gasten op de lijst binnen en aangezien enkel de grote zaal open was, was dit een perfect aantal. Ik was bovendien enorm gecharmeerd door de diversiteit van het publiek en door hun bereidwilligheid tot zwaar doorgaan.
Deepchord was van bij aanvang erg knap; hun geluidenpalet van field recordings en vintage synths werd onderbouwd met zware maar funky beats en baslijnen. Vorige maal in Berghain hadden ze hun dubby, diepe, trage muziek wat clubwaardiger gemaakt door de beats wat op te drijven en te beklemtonen. En dit was Tresor, dus werd dit nog eens extra overgedaan blijkbaar. Tot mijn groot jolijt, want het resultaat was een knappe en originele sound. Helaas verpestten technische mankementjes de twee laatste nummers. Het weerzien met Steve en Rod was overigens bijzonder hartelijk, als ik even deze persoonlijke noot mag toevoegen.
Daarna nam Len Faki over. Nu zal ik mijn woorden wikken, want ik besef dat deze man op handen wordt gedragen, en zeker ook in zijn thuisstad. Hij draaide een tamelijk korte set die typisch was voor hetgeen hij brengt: op een technisch zeer hoogstaande wijze gemixte trippy techno die goed <i>boem-boem</i> gaat en vol zit met freaky geluiden. Dat laatste was overigens een der maatstaven die mij deed besluiten dat het eerder aangeschafte en opgesmulde snoepgoed van bedenkelijk allooi was, want veel effect had het namelijk niet op die IIIIIIIIIIEEEEEEWs, TSSSSSCHWWWWWWWWOOOOOHHHs en KLIKLIKLIKLIKs. Faki gaat voor dit soort platen waarin Alter Ego, Radio Slave en Adam Beyer samenkomen (of zoiets) en speelt er onder het mixen mee op een manier die deze klanken en vooral de breaks heel hard accentueren - dat doet ie met bijzonder veel panache. En toch hou ik er niet van... Dat is mijn persoonlijke mening uiteraard, maar ik vind dat net wat teveel truukentechno - hoogtepunten worden zo wel erg voorspelbaar. Maar, maar, desalniettemin vond ik het deze keer bijzonder te pruimen, misschien omdat de set gebald zat in een schamele anderhalf uur.
Daarop betrad Redshape - inclusief het glimmende rode masker, heel wat strakker dan dat groene onding van collega Lektroluv - het podium voor zijn live, die erg degelijk was en heel erg op de leest van de nieuwe school geschoeid. Alleen speelde ik na een uur wel de vervelende analogie met andere producten uit Duitsland: ze zijn inderdaad oerdegelijk, maar niet zelden na een poos gewoonweg saai.
Net op tijd - en ik was voldoende opgewarmd door enkele conversaties met leuke medeaanwezigen - begon Oliver Ho dus met zijn eerste plaat van de avond. Ha, hier had ik naar uitgekeken en tjonge wat maakte die gast de verwachtingen waar! Wat een set, wat een beheersing, wat een strakheid, wat een luister-eens-hier-we-gaan-hier-een-feestje-bouwen-maar-we-gaan-dat-gedegen-doen-met-toewijding-en-gelijk-het-hoort-mentaliteit en wat een toffe mens bovendien! Voorwaar een schoon sluitstuk van de nacht.
Ik heb daarna nog twee platen van Alan Summerville - patron van Kinetic AM - gehoord maar ik moest werkelijk de strompeltocht huiswaarts aanvatten; ondertussen werd er namelijk oorlog gevoerd in mijn maagstreek (en tegelijk zwaar gevierd in mijn hoofd)... Ach ja, als kind kwam ik ook al altijd met buikpijn terug van verjaardagspartijtjes.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

prachtig :)
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Nice report. Kan je er vanaf nu zo eentje schrijven bij elk feestje? :mrgreen:
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Vorige vrijdag was het dus Toys For Boys labelnight in Tresor. En het was vetjes! :bom: Ik had Tom Dazing nooit bewust gezien en ik moet zeggen dat die jonge gast mij toch aangenaam heeft verrast. Als het eens Belgisch én goed is, moeten we dat ook wel duidelijk stellen - vandaar: ik geloof dat hij wel wat in zijn mars heeft. De toekomst zal het leren.
Er was trouwens een Belgisch feestlegioen ter plaatse, net als een prettige troep Nederlanders. Bij die eerste heel wat volk van Aalst, waaronder ons aller kEIMI. Aangezien hij dat weekend heel wat meer heeft meegemaakt dan mij (ik had vervelende verplichtingen tegenover mijn vege lijf en bepaalde werkgevers :( ), laat ik een uitgebreid verslag aan hem over!
Alleszins super om 'm te leren kennen, die Oilsjterse freak, haha. We hebben ons toch vettig geamuseerd en muzikaal veel goeds gezien en gehoord. Zondag was het dus ook Sunday Adventure Club :pirat:, waar de ravage nog groter werd! :wasted: Soit, zo'n weekends mogen er meer komen!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Hoe is het dan uiteindelijk geweest bij de lancering van die Duitse film over de technoscene en aansluitende classixnight?
Is de film zelf een beetje de moeite?
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten