Vrijdag dus nog langsgeweest in de Tresor. 't Was al drie uur toen ik aankwam, en er was blijkbaar niet zo heel veel volk (zaterdag blijft de topdag in Berlijn, maar elders ook zeker?). Toen ik de grote zaal binnenstapte, kreeg ik meteen een golf lekker warme, erg melodieuze detroit techno over me heen; Vince Watson was dus bezig. Ik had de man alleen nog maar live gezien en dat was machtig - als deejay speelde ie vooral de stijl van zijn eigen werk. Al die harmonietjes en vele laagjes in die tracks kwamen wel goed tot zijn recht dankzij de supervette soundsystem van de club. Het volk dat er stond, hoe weinig talrijk ook, was zich stevig aan het geven. 'k Was me wel aan het ergeren aan een in plastiek gehulde jongeman, die dacht dat 'm <i>the only gay in town</i> was. Wel, sorry kerel, maar IN BERLIN YOU'RE DEFINITELY NOT!
Daarop maar eens beneden gaan zien, en daar begon net The Black Dog. Die gasten circuleren al jaren in 't clubcircuit en ik vind hun materiaal (vooral op Soma) nog steeds de moeite. En het moet gezegd: voor dat donker, klein kot beneden in de Tresor was hun sound perfect! Strobo's hard aan flitsen, veel rook en nauwelijks licht... Zoals we 't liefste hebben. 't Stond hier toch goed vol, en zowat iedereen, ja ook de nuchtere medemens, was zwaar aan 't flashen.

Fijn sfeertje, gezellig en ook al kon je geen gezicht herkennen, iedereen voelde zich <i>connected</i>! De live van Black Dog was een laptop set, maar met de juiste breaks, op het goeie moment bas weghalen en terug in smijten en vooral een opbouw, tempo en geluidenarsenaal van de ouwe school. Natuurlijk ben ik ook weer een paar keer verkeerd gelopen (in het duister en met al die gangskes overkomt 't mij daar keer op keer).

Terug boven het eind van Vince Watson nog meegepikt en daarna begon Alan Sommerville (van Kinetic AM booking). Hij was in 't begin wat aan het zoeken, maar daarna vond 'm de juiste drive toch. Tegen een uur of acht dacht ik dat 't wel genoeg was geweest, er was stilaan toch ook al volk aan het vertrekken, maar toen werd 'Groove La Chord' gedraaid, waarop ik nog ne Wodka Orange besteld heb en weer vertrokken was voor een uur!

Tegen kwart na negen was ik terug buiten, best wel voldaan...