Planet Of House

Het forum van andere evenementen
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Nostalgie90 schreef:mmmmm ik had er vroeger een paar getaped .... wss overgenomen maar als ik bij ouders nog eens passeer zal ik es effe kijken
Zou super zijn, was trouwens een zeer sterk radioprogramma naar mijn mening. Door Beat Time ben ik echt verslaafd geraakt aan de dance scene :-D
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:00
Locatie: pulle

Bericht door jorre »

idd
denk dat ik nog 1 tape heb
zal eens kijken
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Bericht door jasper »

man man… de planet of house! dat waren de eerste house parties die ik indertijd gedaan heb… de eerste was ergens in't najaar 1993 dacht ik… die grote party in de sporthal van berlaar was 1 Year Planet Of House. Heb ze zo goed als allemaal gedaan, behalve de 1 year party… de allerlaatste was ergens in een klein zaaltje, snackbar ingrid ofzo… maar toen was de hype al lang voorbij…

ze hebben enkele jaren geleden nog eens geprobeerd in de forum in berlaar, maar dat was een flop.

andy, 1 van de organisatoren van PoH werkt al jaren als lightjockey in la rocca en heeft een verhuurfirma voor sound & light… dj Mr. Bones is nu megabekend als de Wout :) Xe_mick is idd de allround tour aan't opgaan… Johan C (ex The Box Heist od Berg) heeft er ook enkele keren gespeeld, maar is volledig gestopt (heeft 3 jaar geleden nog een old school set gedraaid op een feesje van me in de zazou)… Jan Vervloet was er idd ook regelmatig te gast.

ik herinner me nog de posters en flyers in de vorm van hun logo… een soort driehoek… en hun inkomtickets waren ook best cool… de ene keer was het een sticker in de vorm van een driehoek, de andere keer een doorschijnende driehoek etc…

op een bepaald moment gaven ze bijna elke week wel ergens in feesje… de ene keer in Heist (de zwaan), dan in Itegem (parochiezaal), in Lier (pallieterhal), berlaar (forum), herenthout (deca)…

de lokaties waren meestal ingericht met legernetten, autobanden die omhoog hingen etc… de producties staken allemaal super ineen… ook al was het geen professionele organisatie, maar gewoon wat vrienden die samen feesjes gaven :)

Planet of House heeft ni echt lang bestaan, denk max. 2 jaar… maar de periode da ze feesjes gaven, was't elke keer wel patat erop :)

Derna is House of God er gekomen, maar daar ben'k misschien maar 1 of 2x geweest… Iver draaide daar regelmatig… die feesjes werden georganiseerd door steven, nu 1 van de mensen achter Illusion. Steven organiseerde ook in lier de Dream Zone feesjes (periode 1995-1996)

Beat Time was idd hét radioprogramma in die periode! 1993 - 1995… man man… elke dinsdagavond de house platen van't moment met hun chart ism de Wif records… ook altijd een classic van de week en veel tickets voor house parties te winnen… heb er 2 jaar aan een stuk elke dinsdagavond naar geluisterd en elke keer de uitzending opgenomen voor tijdens de week op men walkman te kunnen beluisteren :) vanaf ± 1996 werd het programma/de muziek in't algemeen wat te commercieel en ben'k afgehaakt… maar de beginjaren waren zwaar de moeite :)

memories 8)
Laatst gewijzigd door jasper op 17 jun 2007, 21:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Heb eens gekeken, geen opname's meer van Beat Time ..... :-(

Was ook elke jaar de marathonuitzending met de 100(?) beste van het jaar en ik heb time modulator, house of house en gimme da music nog(?) op 1 geweten!
Was wel voos in den tijd, het volume verzwakte altijd wanneer de bassen erinkwamen, enkel bij beat time had ik de indruk wss op voorhand opgenomen mss met ne auto peak level of zo???
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Dat logo Jasper was dat niet een driehoek met daarin een soort van draak? Die hebben ook nog t-shirts gehad, heb er jammer genoeg nooit ene kunnen bemachtigen. Heb zelfs geweten dat die mannen een stand hadden op de avondmarkt in Berlaar. Was ook dik feest dan :D
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Bericht door jasper »

^^

nee, 't was meer zoiets als dit (alsk me het nog goe herinner he… is al 13 jaar geleden ondertussen - dus snel ff op 2min gemaakt :p)

Afbeelding
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

In het midden was zo'n soort wereldbol met nogal rechtlijnige vlakken in .... soms was het eerder een met bloed doorlopen oogbal ....
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Bericht door jasper »

'k zal eens horen of andy nog wa flyerkes heeft liggen, dan post ik ze hier :)
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

oproep aan alle leden die ooit mij geposte flyers hebben opgeslagen of ze toevallig die nog moesten hebben want ik ben alles kwijt :?
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

jasper schreef:'k zal eens horen of andy nog wa flyerkes heeft liggen, dan post ik ze hier :)
Zou de max zijn, ik zal eens rondhoren bij een paar mensen hier in de buurt of ze ook niks meer hebben liggen.
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2008, 13:02
Locatie: Regio Lier

Planet of House

Bericht door Xemick »

Hallo,

Bedankt voor jullie toffe reacties.

Planet of house is inderdaad lang geleden.

Er bestaan nog hi8 videobeelden van alle planet's maar die zijn in het bezit van "the ultimate Tony".
Ik zal kijken of ik deze terug kan bemachtigen om ze online ergens te zetten.
Regelmatig draai ik nof op feestjes, zo heb ik met een aantal mensen "<b>Redbeats</b>" nog georganiseerd in 2006 in de hallen te "Putte" (Mechelen)

De eerste <b>Planet of house</b> was in de parochiezaal in Berlaar denk dat dit op 10 september 1993 was.
De tweede was in de sportschuur in Berlaar-heikant.
Daarna kwam zaal "de zwaan" Heist op den Berg.
Zaal "pallieterhal" te lier
Dan nogmaals de zwaan
Parochiezaal itegem
Decatechnics te Herentals
Zaal forum Barlaar
Pallieterhal
zwaan of parochiezaal itegem (ben niet zeker)
1 Year planet sporthal Berlaar
Zaal forum Berlaar dat was eind 95
Toen was er inderdaad eentje in het zaaltje "snackbar ingrid"
In 1998 kwam er nog een planet in parochiezaal Berlaar
En in 2002 of 2003 in zaal forum in Berlaar.

De reden dat "planet o/h minderde was dat er telkens een enorm bedrag aan materiaal, decoratie en reclame buitenging.

Zo was er op 1 year planet door een ongekende reden een verlies en een omzet van naar schatting +/- 500.000 bfr vermist, waar we tot op vandaag nog geen antwoord op hebben.

Ik draaide samen met dj Pyrre (pieter), Mr Bones = Wout, Johan C. heeft een keer op de eerste party gedraaid, Jan Vervloet, (1 year: Dj Sandy, Frank S...)

Voor House of God heb ik ook een antal keren gedraaid deze dateerden iets later en bestond uit een organisatie van 4 a 5 personen. Dit was vooral regio Heist-op-den-Berg, itegem, Heist-Goor,...

Ik heb ook een plaat samen met Wim Coppens gemaakt en geproduced met Jan Vervloet in 2003.

DJ XEMICK "AWAY"
DJ XEMICK "Pray to God"

Een commerciël dansplaatje.

Hopelijk komen er nog platen en Toffe danceparty's.
Heb nog een heleboel flyers.

Ik zal de digitale versie(s) wel eens zoeken.

Vriendelijke Groeten,

M. (dj xemick)
Newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 okt 2005, 10:00
Locatie: pulle

Bericht door jorre »

op die laatste zat ik achter de lichttafel
was trouwens zo goed als geen volk
ondanks de goeie set van gregory
de spirit was er gewoon niet meer denk ik
en de zaal had geen "house" uitstraling of reputatie
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten