Eerste keer in Club X/Ervaringen

Het forum van Club X in Wuustwezel
Club Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 23 dec 2006, 14:51
Locatie: Duffel

Bericht door _yves_ »

En vertel nu eens over dat donker hok waarnaar de portier u had meegenomen :D
Leroy schreef:Ben binnen ook wel eens in de kraag gegrepen door een portier waarna ik mee in zo'n donker hok moest, ik kom daar nog wel op terug... was niet plezant trouwens!!
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2007, 18:18

Bericht door Leroy »

Nou, dat zal ik je vertellen.
Wij zaten meestal in de kleine zaal. Ik praat over ergens midden 1994. ClubX was toen nog erg underground (naar mijn mening) Er klonk overal dezelfde muziek en de sfeer was erg intiem daar, wat wij wel prettig vonden. Anyway, op een avond zaten we wat te zeveren en te lallen op de lange rode bank waar je opkeek als je vanuit de grote zaal de kleine zaal in kwam lopen, voorbij de bar. Naast die bar was ook dat hok waar ik het over heb. Naar onze mening zaten we in een erg interessant en boeiend gesprek wat natuurlijk helemaal nergens over ging i.v.m de staat waarin we ons bevonden ; )

Een vriend van me zag een portier aankomen waarna hij iets wegschoot. Dit bleek later een pilletje te zijn. De portier zag niet goed wat er gebeurde of wie wat deed op dat moment en voor ik het wist lag ik met m'n maat in dat hok. Het ging razend snel. later vertelde ze ons dat we aan onze armen werden gerukt en zo dat hok ingeslingerd werden. Nou daar begon het kruisverhoor. Het leek wel of we op het politieburea zaten. Op dat moment was ik behoorlijk helder naar mijn mening. Maar, ik wist zowiezo van niks en m'n vriend deed alsof z'n neus bloede. We hebben daar een kwartier gezeten ongeveer. Maar wat het belachelijke van dit verhaal is, is dat we onze broek en onderbroek uit moesten trekken en ze met een zaklamp in onze bilspleten schenen omdat ze niks gevonden kregen. Later zeiden ze dat er wat grote dealers binnen waren en ze die zochten. Dit is voor ons toch wel een genant moment geweest. De portiers hebben wel z'n veronderschuldiging aangeboden en we hebben (serieus) een drankje gekregen (thanks guys NOT!!)
Maar ik heb het al 100 keer gezegd, ClubX was me heilig, en dit kon de pret niet drukken. We hebben daarna vrolijk verder gefeest en er later nog erg vaak om moeten lachen!

Gegroet....
Laatst gewijzigd door Leroy op 08 aug 2008, 14:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Let's cherish the past
Club Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 23 dec 2006, 14:51
Locatie: Duffel

Bericht door _yves_ »

Leroy schreef:de sfeer was erg intiem daar
Het krijgt meteen een heel andere betekenis :D


Nee nee, straf verhaal!
Zoiets moeten ze vandaag de dag niet meer proberen, denk ik.
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2007, 18:18

Bericht door Leroy »

Idd, "intiem" was niet de juiste woordkeuze ;)
Let's cherish the past
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

op de avond dat X terug openging (na de tijdelijke periode in Qu) kwam ik met m'n toenmalige chick (die ik de week ervoor had leren kennen) van de parking. We waren pillen uit een zakje aan het halen toen we opeens een buitenwipper zagen komen. Toen deed ze iets wat feitelijk slim gezien was: ze trok me achter een hamburgerkraampje of zoiets en draaide me 'vol overtuiging' binnen! Toen die buitenwipper 'on the scene' kwam, was die wa gegeneerd en ging hij maar verder :mrgreen: . Goe gezien van haar...en die buitenwipper dacht: Oei, die 2 zal ik mr niet storen!' :mrgreen:

Was overigens pokkedruk die avond, maar het was voor iedereen wennen dat er zoveel licht was in X in Wuustwezel. Geeft al aan wat voor donker klein kot die Qu wel was
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

poehaaaaa schreef:op de avond dat X terug openging (na de tijdelijke periode in Qu) kwam ik met m'n toenmalige chick (die ik de week ervoor had leren kennen) van de parking. We waren pillen uit een zakje aan het halen toen we opeens een buitenwipper zagen komen. Toen deed ze iets wat feitelijk slim gezien was: ze trok me achter een hamburgerkraampje of zoiets en draaide me 'vol overtuiging' binnen! Toen die buitenwipper 'on the scene' kwam, was die wa gegeneerd en ging hij maar verder :mrgreen: . Goe gezien van haar...en die buitenwipper dacht: Oei, die 2 zal ik mr niet storen!' :mrgreen:

Was overigens pokkedruk die avond, maar het was voor iedereen wennen dat er zoveel licht was in X in Wuustwezel. Geeft al aan wat voor donker klein kot die Qu wel was
Een goede tip zowaar! In het vervolg neem ik ook iedere keer een sexpartner en een hamburgerkraam mee als ik zwaar ga feesten! :)
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2007, 18:18

Bericht door Leroy »

Om de een of andere reden zij wij nooit in Qu gekomen. Deze periode is in mijn herinnering ook heel erg vaag. Hoelang is deze tijd geweest? Feb.95 tot Mei ofzo?? Volgens mij zijn we toen een beetje gaan zwerven. Een bepaalde tijd gingen we veel naar party's. Dat moet toen zijn geweest. Ik had altijd oftewel een ClubX shirt aan of m'n X-cap op. ik werd daar altijd over aangesproken dat weet ik nog wel. Zo sta ik nog duidelijk op de Hellraiser video van 26 aug. in Amsterdam. Eveneens ín m'n X outfit.

Groeten..
Let's cherish the past
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

Qu was nochtans een erg vette tijd. Achterin had je zo'n soort hokje apart waar tafeltjes en bankjes stonden. Zwartdonker, stampvol volk, heet, vochtig en iedereen maar gaan daar! Pillen doorgeven, bekketrekken. Herinner me nog dat er een keer met m'n lief zat te babbelen en terwijl zij sprak was ik ondertussen op m'n vingers aan het tellen om bij te houden over welke onderwerpen ik het nog wou hebben :mrgreen: Babbelkick noemden ze dat.

Heb er ooit nog eens gezeten met m'n ogen dicht en ik zag een treinspoor. Ik vroeg me opeens af: Hoe maken ze zo'n treinspoor? Ik, hup, recht en aan een paar gaan vragen: Seg, weet gij hoe ze treinsporen leggen?" :roll: :P Man man het ging wreed scheef in den tijd !! :eye:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

poehaaaaa schreef:Qu was nochtans een erg vette tijd. Achterin had je zo'n soort hokje apart waar tafeltjes en bankjes stonden. Zwartdonker, stampvol volk, heet, vochtig en iedereen maar gaan daar! Pillen doorgeven, bekketrekken. Herinner me nog dat er een keer met m'n lief zat te babbelen en terwijl zij sprak was ik ondertussen op m'n vingers aan het tellen om bij te houden over welke onderwerpen ik het nog wou hebben :mrgreen: Babbelkick noemden ze dat.

Heb er ooit nog eens gezeten met m'n ogen dicht en ik zag een treinspoor. Ik vroeg me opeens af: Hoe maken ze zo'n treinspoor? Ik, hup, recht en aan een paar gaan vragen: Seg, weet gij hoe ze treinsporen leggen?" :roll: :P Man man het ging wreed scheef in den tijd !! :eye:
:mrgreen:

Ooit ben ik thuis gekomen en brieven beginnnen schrijven over dingen die ik nog wilde zeggen die dag(en) maar geen kans voor gekregen had :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Stanne schreef:
poehaaaaa schreef:Qu was nochtans een erg vette tijd. Achterin had je zo'n soort hokje apart waar tafeltjes en bankjes stonden. Zwartdonker, stampvol volk, heet, vochtig en iedereen maar gaan daar! Pillen doorgeven, bekketrekken. Herinner me nog dat er een keer met m'n lief zat te babbelen en terwijl zij sprak was ik ondertussen op m'n vingers aan het tellen om bij te houden over welke onderwerpen ik het nog wou hebben :mrgreen: Babbelkick noemden ze dat.

Heb er ooit nog eens gezeten met m'n ogen dicht en ik zag een treinspoor. Ik vroeg me opeens af: Hoe maken ze zo'n treinspoor? Ik, hup, recht en aan een paar gaan vragen: Seg, weet gij hoe ze treinsporen leggen?" :roll: :P Man man het ging wreed scheef in den tijd !! :eye:
:mrgreen:

Ooit ben ik thuis gekomen en brieven beginnnen schrijven over dingen die ik nog wilde zeggen die dag(en) maar geen kans voor gekregen had :mrgreen:
:) :) Dat is zo schoon en zo te gek en zo herkenbaar!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 apr 2007, 04:00

Bericht door SpAcErR »

D'r stond op het einde van X een ietwat simpele ziel achter de bar, bovenaan.

Maar man, die wist hoe hij wodka-orange moest maken... Zonder overdrijven deed hij een longdrinkglas voor 3/4e vol met wodka. Hij moest zoeken om er nog wat appelsiensap bij te krijgen.

Tijdens het 5-jarig jubileum was het ook stevig scheefgaan. Vip-kaartjes gewonnen en op voorhand al 10 drankbonnetjes gekregen (met 1 bonnetje kon je een cola of evengoed een wodka-orange krijgen). De kaartjes eerst even op de scanner gelegd en met de zakken vol naar X. Man man... De live-act van Bonzaï all-stars heeft nog nooit zo wazig geklonken. The First Rebirth...

Mister X, ook altijd zo'n sensatie. Op de één of andere manier hoorde die er echt wel bij.
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2007, 18:18

Bericht door Leroy »

Heb er ooit nog eens gezeten met m'n ogen dicht en ik zag een treinspoor. Ik vroeg me opeens af: Hoe maken ze zo'n treinspoor? Ik, hup, recht en aan een paar gaan vragen: Seg, weet gij hoe ze treinsporen leggen?" :roll: :P Man man het ging wreed scheef in den tijd !! :eye:

Wha,haha Schitterend.
Ik heb in den tijd ook wat gekke beesten en figuren gezien.
En in rare situaties verkeerd. De katers waren ook niet mis!!
Daags erna flink boeten van de avond ervoor!! :cry:
Laatst gewijzigd door Leroy op 13 aug 2008, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Let's cherish the past
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:57

Bericht door Bams »

2 maten van me hebben daar een paar jaar voor de techniek gezorgd, zaten allebei achter de lichttafel, de ene was herkenbaar aan zijn snor, trui (tot het echt te warm werd) en glas bitter lemon. de andere staat nog op de video van het BRT-nieuws terwijl hij bezig is de X van de muur te schroeven na de sluiting..het is toen gelukt die tent in een kleine week te verhuizen naar de Q.

Verhalen dat ik van hen hoorde..saffier zond in die tijd live uit vanuit clubX..om dat signaal daar te krijgen lag er gewoon een kabel naar de studio..was het signaal weggevallen, had er weer eens een koe de kabel gebroken.
Of de stroomvoorziening; draaide grotendeels op een aggregaat; als al het licht gelijktijdig werd geflashd moest je oppassen dat het aggregaat niet platging.

DJ's bliezen daar regelmatig de monitors op; had men een equalizer onder de vloer gemonteerd tot de dj's dat doorhadden, op een gegeven moment had men gewoon 12"op voorraad liggen..

Ben er te weinig geweest als bezoeker maar heb ooit het licht gedaan in het kleine zaaltje..cultuurschok voor een 16-jarige zeg... mocht het vooral niet te licht maken, maar wel lekker flashy.. iedereen die daar nog kon dansen deed dat op de meest afwezige manier..lady X draaide toen ook een zware set naar mijn weten.

liggen bij mijn maat nog ergens md's (jawel) met liveopnames..wie heeft het geduld ze te rippen?
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2007, 18:18

Bericht door Leroy »

Leuk om te lezen zo'n technisch verhaaltje.

Ik heb al eerder geschreven dat ik na sluiting van X daar eens naar binnen ben geslopen (om wat souveniers te scoren!! ; ). Ik moest toen ook via de wei die erachter ligt. Die weien liggen pal tegen de nooduitgangen waar dus ook gewoon de koeien in rondliepen.
Appart eigenlijk.

Ik wist niet dat de stroom voorzien werd van aggregaten. Tering, wat hadden ze daar toch ook wat power nodig, Alleen het geluid al!!
Dus ze hadden de monitorspeakers op voorraad liggen, Haha...
In de grote zaal had de dj de monitor onder zich liggen. Dat is daarvoor ook de meest slechtste plaats. Vandaar ze flink op volume moesten.

In mijn nadagen van X draaide ladyX in de kleine zaal (vanaf '98)
Dat deed zei toch erg goed destijds. Ik heb er nog verschillende tapes van liggen. Haar voorganger TMC vond ik ook erg goed altijd.
Er werd toen voortaan erg cluby gedraaid in de kleine zaal. Yves was verhuist naar "Kosmoz" en Rob had het roer overgenomen in de grote zaal.
Helaas was X, ClubX niet meer. In de grote zaal werd compleet Rotterdams gedraaid. Yves's kracht was het "van de hak op de tak" draaien. En typisch Belgische platen notabene. Dat had clubX groot gemaakt. Daar hoorde je niets meer van.

In die tijd moet jij (Bams) daar gewerkt hebben. Rond '98-'99
Let's cherish the past
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Voor zover ik weet, was het niet Saffier, maar C-dance / Channel X die daar live zaten, Heb wel gehoord dat er daadwerkelijk kabels door het weiland lagen.

Wel het volgende ook meegemaakt. Saffier was in die periode redelijk populair, via de 104.1 FM, en op zondagmiddag had je altijd live programma's. Ikke met een goeie vriend mee, op zondagmiddag, om live zijn programma te doen. Komen daar aan... geen Cd-speler te bekennen. (toendertijd allemaal Denon 2000F,s al dan niet MKII). Okeee, gebeld naar Jeroen (eigenaar Club X en Saffier). Jahoor, die stonden nog in Club X, die waren blijkbaar weer kapot gegaan, dus werd er even "geleent" van de studio.

Ook een keer meegemaakt. Je had nog VOOR C-dance, gewoon Radio Contrast, en Saffier. Nu hadden ze per ongeluk een wisselaar van Contrast op de Saffier spullen aangesloten. Dus kreeg je steeds een paar dance hits, en dan weer zo een saaaaie rustige plaat erdoorheen, wat totaal nergens op sloeg. Zijn ze nog even mee bezig geweest, om te achterhalen wat er nu precies mis was.

C-Dance heeft later ook live uitgezonden vanuit Le Baroc (de vroegere Qu dus).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten