Veel disco's sluiten de deuren...

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

lagoa

Bericht door ProgressNation »

Lagoa is wel raar. Voor de razzia draaide het daar toch nog vrij goed ...

Complex draait wss wel goed?
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 sep 2008, 14:37

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door Krozfader »

Deze post hier was vrij leuk om volledig door te nemen, het is zo dat de gehele zaak op zijn terugweg is, en natuurlijk what goes up must come down, dat is in alles zo, de geschiedenis herhaalt zich, house is al een tijdje op zijn terugweg en we zitten natuurlijk ook met een nieuwe generatie, andere gewoontes....

Maar uiteindelijk gaat het om de muziek en die zal nooit verdwijnen, ik denk hoe meer de cultstatus verdwijnt van dj's en producers die in mijn ogen soms zwaar gehyped is... hoe meer de house gaat terug keren naar de bron en die is wel degelijk underground.... ik was er bij bij de geboorte maar ga er nie bijzijn bij de begrafenis omdat die er evenwel nooit zal komen, het internet is hierbij de redding.... Het maakt nu echt nie meer uit of er nog een platenfirma is die je nummer wil uitbrengen, via het internet kan je je eigen nummers aan heel de wereld tentoonstellen en aangezien house en al zijn subgenres toch vooral uit de liefde voor electronische klanken gemaakt wordt maakt het dan ook nie uit da je er rijk van wordt.... Er zijn al veel genres passeert met elk hun topplaten, en ik vind dat het mag blijven evolueren minimal mag dan nu vrij populair zijn waardoor er veel uitkomt met de gekende gevolgen als kwantiteit boven kwaliteit maar de goeie zitten er tussen... en zo zal het verder gaan, na minimal komt er terug iets anders... uiteindelijk zolang het elektronische beats zijn blijft het mij enorm boeien.... andere stromingen staan nu wel in de schaduw maar dat houdt producers toch nie tegen om actief te blijven in die genres..... zo blijf er voor iedere wat wils, of het nu verkoopt of niet...

Ik hoop dat dit forum mag blijven voortbestaan want wat hier op staat is toch wel van onschatbare waarde, ik denk als we nog enkele jaren verder zullen zijn er nog veel legendary clubs gaan verdwenen zijn en het enige wat niet tot stof zal vergaan zal dit forum zijn.... Misschien is het zelf eens een leuk idee om aan een boek te denken met alle clubs erin, ik zou het me zeker aanschaffen....
"The second most popular game that we played as children is House"
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Re: lagoa

Bericht door [terror]Neophyte »

ProgressNation schreef:Lagoa is wel raar. Voor de razzia draaide het daar toch nog vrij goed ...

Complex draait wss wel goed?
complex draait goed ja... tis dan ook jump he...

maar ik krijg wel het gevoel dat de jump het alleen niet meer kan trekken, ze beginnen er ook vaker een hardcore dj te boeken a la korsakoff, darkraver of angerfist.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re:

Bericht door StevenR_73 »

djginod schreef:Ja, daar heb je wel gelijk in denk, ik vind het alleen jammer dat er door sommige personen op de man wordt gespeeld: TIESTO = DE SATAN van de housescene

groot gelijk :mrgreen: , toen hij het nummer psykofuk verkrachtte met zen Human Traffic wou ik een Albanees inhuren :pirat:


ik kan Krozfader wel volgen, vorige week zei ik nog tegen iemand dat het met house & techno precies is zoals 14j geleden, terug een beetje in de anonimiteit, met hier en daar goede/kleine feestjes.
de muziek zal blijven komen en gaan, that's a fact, mor de trein is aan het razen sinds..en zal nog lang ni stoppen :clown:

spijtige vind ik een overaanbod van retro party's. het is nog wachten op "dancing bonte os presents a retro night with fred spek-joe retro" & andere kleppers...

dit forum is goede uitlaatklep en een preview voor onze gesprekken in het ouw mannekeshuis :cheers:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door Nostalgie90 »

Dancing bonten-os, waar heb die naam nog gehoord? :scratch:
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door DCD »

house is nog lang nie dood ze volgens mij, de (meeste) dancings wel en als ze nog goe draaien is het meestal ook al nie meer wat het geweest is.
het volk heeft hem volgens mij meer en meer verplaatst naar events
ergens is da mss wel logisch, dancings hebben jarenlang de mensen "uitgeknepen" tot op de laatste frank, als ge al voorbij de vriendelijke exclusiviteits-controleurs (portiers) geraakte en de laatste tijd komt daar dan nog keer bij dat er geen leven meer zit int meeste volk da nog naar dancings trekt.
simpel voorbeeld is dan nen 10daysoff, mss gaan sommige mensen da ook alweer te commercieel vinden ma daar zie ik wel 90% mensen die voor de muziek komen, en nie om hun nieuwste armani kostuumke ofzo te showen.
meestal zijn de locaties van zo'n events ook makkelijker te bereiken dan de meeste dancings, is het meer mogelijk om openbaar vervoer te gebruiken, enz...

kan der totaal naast zitten ma tis ma een gedacht é :D
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door quincy »

Zit wel iets in. Maar hoe dan ook ik vind het een zeer spijtige evolutie. Ik ben altijd een club mens geweest, heb mij zelden al kunnen amuseren op events. Begint meestal al met een pint uit een bekertje, aanschuiven, vuil wc's, overdreven volk, koud, ... nee geef mij dan maar een club :)
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door DCD »

ook al spreek ek mij hier nogal negatief uit over dancings, ben eigelijk ook wel een clubmens ze. Omwille van redenen zoals jij die aanhaalt: interieur, gezelligheid, het gevoel week na week 'thuis' te komen...
maar jammer genoeg is er daar minder en minder sfeer te bespeuren. En de muziek valt mij ook dikwijls al ne keer tegen
der zijn natuurlijk nog altijd goeie plaatsen en avonden te vinden, zeker als je over heel ons land kijkt, maar der is toch iets aan de hand é
events daarentegen hebben dan idd hun negatieve kanten (gebrek aan "charme" zal ek maar zeggen) maar ik heb da indruk da het 'zotte volk' en de kwalitatieve muziek daar iets meer geconcentreerd zit, samen met zo'n los sfeertje (en daarmee bedoel ek da het volk: -nie komt om te 'kijken en bekeken te worden', -gewoon komt om 'uit zijn dak' te gaan en -nie doodga van een vriendelijk woordje of nen sorry als ge ke tegen elkaar botst)

wees gerust, kzou maar al te graag hebben dat die positieve punten terug meer opduiken in dancings, ma kom, ambiance maakt ge voor een deel ook zelf en tzou nog altijd erger kunnen é...
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door quincy »

Idd, volledig akkoord. Er is zeker en vast iets aan de hand. En ik moet zelfs eerlijk toegeven dat het een tijd heeft geduurd vooraleer ik tot dat besef gekomen ben. 4/5 jaar terug waren er al verschillende mensen op andere fora (oa op dance4mation) die de malaise zagen aankomen. Ik ben altijd zo optimistisch mogelijk gebleven maar moet nu toegeven dat ik het ook merk. Bijna geen enkele club werkt nog zoals vroeger. En de clubs die muzikaal nog kwaliteit durven brengen trekken met veel moeite 100 of 200 man. In vergelijking met vroeger trok een kwalitatieve club makkelijk 1000 of zelfs 2000/3000/4000 man, en dat soms 3 dagen lang.
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door cloud »

normale evolutie als een beweging al 20 jaar meedraait.
als je kijkt naar andere muziekstromingen is deze al lang bezig,disco,punk,rock&roll,newwave...
er zitten er heel weinig tussen die meer dan 10 jaar zo immens waren gelijk de "onze"
en zoals met al de vorige zal het zeker blijven voortkabbelen maar geen 3 dagen aan een stuk in 10 megaclubs van 1000-2000-3000en meer.
en mocht het volledig over en out geraken dan organiseert er wel altijd ene iets zo nu en dan...
ik wil der wel aan meewerken :D
enfin;vanavond THE REMEMBER OF PAST NEW WAVE WITH HERVE HUE AND A.LECHEVALIER 8)
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door Dr. Poppers »

Ook niet overdrijven hé!
De scene is gewoon ook veel internationaler. Oost-Europa, Zuid-Amerika, zelfs Australië en Zuidoost-Azië zijn gebieden waar nauwelijks clubs waren die veel volk lokten en nu is men dat daar volop aan 't ontdekken. Ik sprak een jaar geleden met een Braziliaan in Petrol, die net van Londen kwam waar hij Fabric had bezocht en flipte dat de feestjes hier zo klein en gezellig waren (en dat was een Petrolavond waar naar onze normen véél volk stond op dat moment). Daar telt men nu op veel plaatsen in duizendtallen.
En zuivere house (funky, deep, ouwe Chicago...) is hier in Berlijn dan weer als subgenre volledig terug. Misschien komt dat ook nog wel naar België...
Nog niet panikeren, beste mensen! :D
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door Sirocco »

Tis wel grappig dat iedereen dat nu allemaal zegt. Ik kan me nog herinneren dat binnen de scene in nederland in 1994 enorm geklaagd werd dat 'het' allemaal niet meer zo was als vroeger.
Heb zelfs hele artikelen erover in de basic groove. En zie we zijn nu 14 jaar later :mrgreen:

Van de andere kant als je een beetje wat van marketing weet en je ziet 'House' als een product, dan denk ik dat we in de laatste fase van de 4 zijn beland. De cash-cow periode is inmiddels door al het downloaden voorbij. Tel daarbij ook nog ns de economische slechte periode die we nu doormaken. Het rookverbod, een serieus probleem in de nederlandse clubs (de helft van de tijd staat de dansvloer buiten te roken). Het feit dat er veel meer te doen en uit te geven is. Dan zou ik niet graag in de schoenen van een discotheek eigenaar staan. Het is niet voor niks dat in indexen de discotheken bovenaan staan van meeste risicovolle ondernemingen met de meeste faillisementen.

Er zal altijd wel house blijven maar op veel kleinere schaal, en dat is misschen wel iets waar we blij om moeten zijn.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door Sunreezer »

Ik zag onlangs op tv beelden uit het Russische nachtleven, en daar lijkt het echt of ze zitten daar nog midden in de jaren 90. Bomvolle megaclubs met dansers, bonkende trancebeats, feestend volk en massa's chicks.

Een bepaalde evolutie die hier bij ons ook een rol heeft gespeeld is dat het alternatievere stuburu volkje dat vroeger hoofdzakelijk naar rock luisterde zich via acts zoals 2 Many DJ's, The Subs, ... ook een weg naar de clubs heeft gebaand en een totaal andere sfeer en lifestyle met zich meebracht dan het type volk dat bv in een Illusion of een Cherrymoon rondhing.
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door DCD »

Sirocco schreef:Van de andere kant als je een beetje wat van marketing weet en je ziet 'House' als een product, dan denk ik dat we in de laatste fase van de 4 zijn beland.
dat is een beetje het probleem geweest é. Op een bepaald moment is house een product geworden en is het zijn 'anti-autoritaire' imago verloren, it wasn't about the music anymore...

tis een beetje geevolueerd van een boccaccio, waar "de hele maatschappij" van wakker lag en die met man en macht gesloten is, naar een milk inc die sportpaleizen doet vollopen.

vroeger waren er op tv debatten over het feit of house/discotheken al dan niet samenhangen met drugs, nu zien mémé en pépé op ketnet "hoe schattig" de jumpende jeugd wel niet is

natuurlijk was die tijd van heksenjachten en razzia's ook nie ideaal, maar toch is het volgens mij zijn charme verloren door van subcultuur naar mainstream te veranderen, van underground naar 'trendy', van iets waar moeders schrik voor hadden naar iets waar je je moeder naar zou kunnen meenemen (zou hier weer over milk inc en sportpaleizen kunnen beginnen... :D )

kgeef toe dat et zeer simplistisch voorgesteld is en dat bv milk inc nie de hele house-scene vertegenwoordigt maar toch is da een beetje de algemene evolutie geweest in mijn ogen.

bij gebrek aan een teletijdmachine kunnen we mss allemaal naar rusland verhuizen é :P

grtz
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door Sunreezer »

BODYROX een nieuw houseconcept die start vanaf oktober
elke vrijdag van 21u tot ...
in club basic karnemelkstraat 1 8700 tielt.FREE ENTRANCE !!!!!

dj joeri (ex revolution) is resident dj van het concept en zal ook de guest dj's booken.

hier enkele namen die al vast staan: nico - illusion
thierry - insomnia,le dimanche
sammir - insomnia,club two,la rocca
neon - la rocca
steven - ex la bush
william - ex la bush
jp - kings club,club two
younes - creamm
yorne - flash,ex cirao
tinaci - real (tongeren)
enz.....................................
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 8 gasten