Veel disco's sluiten de deuren...

Het nieuws forum van Legendary Clubs
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Veel disco's sluiten de deuren...

Bericht door djginod »

Het gaat niet goed met de discobranche in Nederland. Discotheken sluiten massaal de deuren nu jongeren op grote schaal zelf feesten organiseren en liever geld uitgeven aan hun mobiele telefoon dan aan een stapavond in een dansclub, zo meldt De Telegraaf vandaag.

In zes jaar tijd is het aantal disco's teruggelopen van 409 naar 328. In alle provincies, behalve Flevoland, is het aantal disco's de laatste vijf jaar razendsnel afgenomen. In Noord-Brabant bijvoorbeeld kelderde het aantal danspaleizen van 60 naar 38, en in Noord-Holland van 64 naar 49. In Drenthe zijn er nog maar 9 over.

Koninklijk Horeca Nederland (KHN) constateert dat de megadisco's het wel redden, maar dat vooral de kleinere discotheken sneuvelen. Sommigen daarvan bestaan (of bestonden) al decennia.

KHN legt de oorzaak voor een groot deel bij de zogenoemde zuipschuren. In deze illegale kroegen drinken jongeren zich flink in voordat ze gaan stappen. Verder geven jongeren hun geld uit aan kleding en mobieltjes, en aan éénmalige grote dancefeesten. Die laatsten kosten veel geld, zodat er minder vaak uitgegaan kan worden.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ligt het in Nederland ook niet aan het feit dat er enorm veel mega events zijn? Ik denk dan bijvoorbeeld enkel nog maar aan ID&T en Q-Dance.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

En er word niet meer gedronken.....
maar zeg nu zelf, ze hebben dat allemaal zelf in de hand... al die clubs willen maar 1 ding en dat is op korte tijd veel geld verdienen.
Maar dat is onmogelijk want Dj vragen tegenwoordig veel meer geld dan laat ons zeggen 10 jaar geleden (wat schandalig is en de ondergnag van hun success word), dus moeten de inkom prijzen al opgetrokken worden naar 10€, parking is al 5€, nog eens een vestiaireke erbij van 2€ en als je dan uiteindelijk binnen bent neem je toch maar een vodka red bull aan 7€ stuk.
Is een totaal plaatje van 24€ astemblieft en dan ben je nog maar 2min binnen en dan heeft die 16 jarige die misschien 25€ zakgeld krijgt per week nog 1€ over om aan zijn GSM te besteden...

Dus als je dan de keuze hebt om naar een boerenbal te vertrekken aan 3€ inkom en waar een pintje 2€ kost dan is de keuze zeer snel gemaakt !
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Gewoon niet meer wekelijks uitgaan is toch een oplossing. Ik ga nog 1 à 2 keer per maand uit en voel mij daar eigenlijk niet slechter door.
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Bericht door Alain »

ThaMan schreef:Dj vragen tegenwoordig veel meer geld dan laat ons zeggen 10 jaar geleden (wat schandalig is en de ondergnag van hun success word), dus moeten de inkom prijzen al opgetrokken worden naar 10€,
Ik denk da ge hier mis zijt ThaMan , dj's krijgen nu veel minder dan 10 jaar geleden , waarom? Omdat elke pipo met illegale mp3's en een illegaal mixprogrammake tegenwoordig bijna gratis kan draaien omdat 'm zelf geen investering/kosten heeft.

Den tijd da ne gewone dj 12000bfr op ne avond heeft is voorbij zenne
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Er zijn 2 categorieën é, ge hebt de gevestigde waarden en ge hebt al die pipo's die denken dat ze dj zijn en voor een appel en een ei komen spelen.
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Alain schreef:
ThaMan schreef:Dj vragen tegenwoordig veel meer geld dan laat ons zeggen 10 jaar geleden (wat schandalig is en de ondergnag van hun success word), dus moeten de inkom prijzen al opgetrokken worden naar 10€,
Ik denk da ge hier mis zijt ThaMan , dj's krijgen nu veel minder dan 10 jaar geleden , waarom? Omdat elke pipo met illegale mp3's en een illegaal mixprogrammake tegenwoordig bijna gratis kan draaien omdat 'm zelf geen investering/kosten heeft.

Den tijd da ne gewone dj 12000bfr op ne avond heeft is voorbij zenne
Klopt helemaal. Ken een paar profs en die klagen steen en been dat iedereen tegenwoordig voor een habbekrats draait. Met als gevolg dat ze bijna geen boekingen meer krijgen.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ook het feit dat veel van die gasten na één guestsetje of deelname aan een dj contest de naam van de club al als referentie gebruiken irriteert vele profs denk ik.
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

Aan de andere kant vind ik dan wel dat nieuw talent ook een kans mag en moet krijgen...
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

aapje schreef:Aan de andere kant vind ik dan wel dat nieuw talent ook een kans mag en moet krijgen...
Dat is ook weer waar natuurlijk, maar sommigen overdrijven echt met de manier waarop ze zichzelf pushen. Dit gaat dan vaak niet om talent maar om het meeste gatkussen.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Vind ik zever dat ze minder verdienen dan vroeger...
3000€ voor een Darkraver bv vind ik schandalig en zo zijn er nog hoor.
tuurlijk dat ze steen en been klagen want ze vragen begod stukken van mensen, halveert dat bedrag maar eens en je zal zien dat de boekingen binnen stromen.
Vroeger hadden wij Darkraver voor 600€ voor 1,5 uur, maar nu gaat da allemaal via boekingskantoren die ook 20% moeten hebben van dat bedrag.
Serieus ik blijf erbij dat ik die prijzen van dj's echt ronduit schandalig vind, 10.000€ voor een Dave Clark alllee zeg wie geeft er da nu aan... en dan 3 keer spelen op een weekend is 30.000€ (pak dat -2000€ aan kosten) en dan nog klagen ??? Dat kan er bij mij absoluut niet in. Daar moet een gemiddelde werkmens 1 jaar voor werken !!!!

Anyway back on topic
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

ThaMan schreef:Vind ik zever dat ze minder verdienen dan vroeger...
3000€ voor een Darkraver bv vind ik schandalig en zo zijn er nog hoor.
tuurlijk dat ze steen en been klagen want ze vragen begod stukken van mensen, halveert dat bedrag maar eens en je zal zien dat de boekingen binnen stromen.
Vroeger hadden wij Darkraver voor 600€ voor 1,5 uur, maar nu gaat da allemaal via boekingskantoren die ook 20% moeten hebben van dat bedrag.
Serieus ik blijf erbij dat ik die prijzen van dj's echt ronduit schandalig vind, 10.000€ voor een Dave Clark alllee zeg wie geeft er da nu aan... en dan 3 keer spelen op een weekend is 30.000€ (pak dat -2000€ aan kosten) en dan nog klagen ??? Dat kan er bij mij absoluut niet in. Daar moet een gemiddelde werkmens 1 jaar voor werken !!!!

Anyway back on topic
Volledig mee akkoord, maar mannen zoals Dave Clarke, AVB, Tiesto, PVD, Sven Vath,... genieten tegenwoordig van een sterrenstatus die ze meer en meer financieel uitbuiten. Ik denk dat het moeilijk is om op dat niveau een stap terug te zetten.
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

Die gaste kunnen zich dat permittere omdat ze een ongelooflijke naam hebben, wereldwijd. Z worden toch geboekt, of ze nu keiduur zijn of niet.
Idd, thaman, het is schandalig. In cherrymoon vroeger kwamen toch ook grote namen (teknoville) en die waren nog betaalbaar.

Ik heb nog altijd het grootste probleem met nen tiesto... die verdomme met moeite de housescene kent en in ocharme twee jaar tijd de beste en meestverdienende dj geworde is van de wereld. Is geen dj maar een puur marketingproduct.

Maar ja, die gaste worden ook ouder en ze zullen ook wel ns stoppe zeker...
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Vraag en aanbod...
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Nu over de teleurgang te praten de mensen leren geen nieuwe muziek kennen want er is teveel in vakjes geduwd. Wie kon over een jaar of 10 denken dat milc. inc .het sportpaleis 2 keer kan aandoen? :x
Dat zegt genoeg want als ze over house klappen is het over milc inc of tiësto!

Nu de muziek is teveel arty farty geworden, minder fun meer imago ...
Als ik de flyers zie en wat chachet ze aan alles geven begint men maag al te draaien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten