Impact van jaren uitgaan op het geheugen

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Trab schreef:Sirocco, bekijk het eens niet in hoeveelheden maar in mate van acceptabel gedrag....

Iemand die elke dag zat is, functioneert niet meer naar maatschappelijke normen. Maar dit kan je ook zeggen van iemand die een heel weekend op XTC in een discotheek hangt. Wat is dan het schadelijkst? Ik zeg XTC, want je hebt minder tijd nodig om hetzelfde associale gedrag te ontwikkelen.
Het lijkt me dat je hier jezelf tegen spreekt. Je spreekt zelf over hoeveelheden in je laatste regel.

Sla ns een paar tequila achtereen achterover, dan ben je net zo snel op niveau. Nogmaals matig alcohol gebruik is 21 eenheden p. week, zet dat eens af tegen 1 pil per week...
Btw ik heb nog nooit iemand asociaal zien worden op mdma, dit in tegenstelling tot alcohol waar men soms elkaar de koppen inslaat na 5 biertjes.
Trab schreef: Alochol lijkt verwoestender omdat alle leeftijden hier mee te maken kunnen hebben, terwijl XTC (en andere drugs) meer leeftijdsgebonden is. Ik ken geen enkele oude 'flipper' maar oude 'dronkaards' zijn er genoeg.
Dan zou je misschien ook juist kunnen zeggen dat juist alcohol schadelijker is omdat mensen eraan verslaafd raken tot in de lengte der dagen. Terwijl mensen alleen xtc gebruiken in hun experimentele fase.

Wat betreft feiten ben ik geen dingen uit mijn duim aan het zuigen. Het is wetenschappelijk omomstotelijk bewezen dat alcohol schadelijk is voor het menselijk lichaam. Er is nog geen enkel onderzoek dat dat van Mdma heeft bewezen.

Als ik uit eigen ervaring spreek kan ik alleen maar zeggen dat ik mij vele male slechter heb gevoelt (lees doodziek) van een flinke kater, dan dat ik een avond met water en een pilletje heb gedanst.

Ik ben het volledig met je eens dat als pillen niet getest zijn (tegenwoordig is dat ook niet meer te vergelijken met begin jaren 90) dat het de grootste rotzooi kan zijn die je binnen krijgt. Maar voor de duidelijkheid ik heb het over Mdma. Geen versneden kalk met speed etc
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Sirocco schreef: Btw ik heb nog nooit iemand asociaal zien worden op mdma, dit in tegenstelling tot alcohol waar men soms elkaar de koppen inslaat na 5 biertjes.
Ik heb het niet over het effect van de roes (dus het gedrag de avond zelf). Ik bedoelde het gedrag dat je ontwikkeld als je hele weekends aan een stuk aan op XTC zit. Doe dat maar eens enkele maanden of jaren en je gedrag veranderd merkbaar hoor. Op den duur heb je enkel oog voor die roes in het weekend en voor 'lotgenoten', Wie daar niet in mee wil gaan mag oprotten. Dat is volgens mij associaal gedrag.

En trouwens, iemand op de pillen kan heus wel associaal gedrag ontwikkelen. Niet iedereen wordt enthousiast hoor, ik ken er genoeg die er heel stil van worden.
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

Trab schreef:
Sirocco schreef: Btw ik heb nog nooit iemand asociaal zien worden op mdma, dit in tegenstelling tot alcohol waar men soms elkaar de koppen inslaat na 5 biertjes.
Ik heb het niet over het effect van de roes (dus het gedrag de avond zelf). Ik bedoelde het gedrag dat je ontwikkeld als je hele weekends aan een stuk aan op XTC zit. Doe dat maar eens enkele maanden of jaren en je gedrag veranderd merkbaar hoor. Op den duur heb je enkel oog voor die roes in het weekend en voor 'lotgenoten', Wie daar niet in mee wil gaan mag oprotten. Dat is volgens mij associaal gedrag.

En trouwens, iemand op de pillen kan heus wel associaal gedrag ontwikkelen. Niet iedereen wordt enthousiast hoor, ik ken er genoeg die er heel stil van worden.
Heb ik ook gemerkt, veel mensen die veranderen en waar je niets meer van hoort sinds ze gebruiken, al heb ik hier zelf nooit last van gehad :-)
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Ik denk nu dat we 2 dingen door elkaar aan het halen zijn:

De discussie ging over toxiciteit (maw giftigheid) van alcohol vs mdma.
De voorbeelden die je nu aanhaald zijn de sociale aspecten van gebruikers.

Ik denk inderdaad dat als je "hele weekend" door xtc neemt, dit idd niet goed is voor je sociale contacten. Maar we hadden het over matig gebruik. Iemand die van vrijdag t/m zondag aangeschoten is zal op den duur ook niet veel vrienden over houden.
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

Sirocco schreef:Ik denk nu dat we 2 dingen door elkaar aan het halen zijn:

De discussie ging over toxiciteit (maw giftigheid) van alcohol vs mdma.
De voorbeelden die je nu aanhaald zijn de sociale aspecten van gebruikers.

Ik denk inderdaad dat als je "hele weekend" door xtc neemt, dit idd niet goed is voor je sociale contacten. Maar we hadden het over matig gebruik. Iemand die van vrijdag t/m zondag aangeschoten is zal op den duur ook niet veel vrienden over houden.
Het 2de was ook meer in topic, maw de impact op het geheugen en dergelijke ;)

En wa ge zegt is ni helemaal juist, hangt meestal ook af van persoon tot persoon, heb ook lange tijd van vrijdag tot zondag weggezeten, maar daarom heb ik er ni direct vrienden mee verloren...
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Sirocco schreef:Ik denk inderdaad dat als je "hele weekend" door xtc neemt, dit idd niet goed is voor je sociale contacten. Maar we hadden het over matig gebruik.
Ja, dan denk ik nog altijd dat XTC op de lange termijn schadelijker is dan alcohol. De ingrediënten alleen zijn al schadelijker dan die van bier. Ik heb eens een reportage gezien op national geographic over wat XTC met je hersenen doet. Daar kwam dan een neurochirurg vertellen dat je hersenen werden 'herbedraad' telkens je XTC nam (De verstoorde aanmaak van serotonine is daar een voorbeeld van...) Feit is gewoon dat de wetenschap nog in zijn kinderschoenen staat op gebied van de hersenen. Maar het is toch niet omdat je de gevolgen op lange termijn (nog) niet kent, dat het daarom niet zo schadelijk is. Kijk bijvoorbeeld naar asbest, dat is pas jaren later uitgekomen hoe schadelijk het wel was.
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Bericht door jeec426 »

Ach ja da is gelijk met het roken he. iedereen weet da XTC ni gezond is voor uw kopke. Maar da is zo ver vooruit (behalve dan het geheugen gezever waar ik last van heb) da ge u er niks van aantrekt.

'k zie van mezelf nu ni direct da'k van karakter verandert ben door mijn kleine vriendjes, maar da moete aan mijn madam en vrienden vragen :lol: :cool:
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Bericht door De Mot »

XTC is en blijft gewoon troep en kun je met mate nie gezonder noemen als Alcohol!!!
Afbeelding
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Een pintje af en toe is nog gezond voor geest en lichaam ...
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 apr 2007, 14:06
Locatie: Leuven Belgium Europe

Bericht door dj don Santos »

Zelfs al ben je veel vergeten.

Voor mij zijn het priceless memories ... ze staan voor altijd in mn geheugen gegrift.

Uitgaan geeft soms zoveel voldoening! Kzal nooit stoppen!
Visit http://www.myspace.com/djdonsantos Listen to new productions! soon out on http://www.myspace.com/frequenzarec
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Och ik heb geen kater meer, gewoon GOED bier drinken ipv stella of andere pilsen ...
Een goede fles wijn zonder sulfiet in krijg je ook geen hoofdpijn van, trouwens van een kater ben ik nog nooit slechtgezind geweest en zeker niet als ik dronken ben.
De perceptie van agressie hangt ervan af, als je kwaad bent en begint te drinken dan zal alles uitvergroot worden ook de drempel om je fatsoenlijk te gedragen. Maar alle je moet toch wel wat gezopen hebben om zo agressief te beginnen doen hoor. ...

Feit is dat mensen die fervende voorstanders zijv van bv. wiet roken en andere genotsmiddelen altijd de vergelijking maken dat alcohol ook niet onschuldig maw ze willen de aanvaardingsdrempel verlagen.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

jaaaren Alcohol gebruik : vernietigt vele hersencellen, then again, we hebben er genoeg :)
jaaaren Xtc gebruik : verandert je als persoon, in tegenstelling tot alcohol

trouwens, een paar opmerkingen toch wel
alcohol is al lang niet meer sociaal aanvaard, zowel meisjes als vele jongens worden lastig bij het zien van iemand die aangeschoten is
xtc : aangezien we leven in 2007 (met alle rotzooi die er is), zou ik zeggen blijf er maar af


ik wil trouwens enorm weten hoe schadelijk coke nu wel is ! is het zo dat dit pas echt een probleem wordt na jaren gebruik? en nooit bij maandelijks gebruik? iemand info?? tx
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

De jeugd van tegenwoordig is al vies van alkool, ne mazout met lange tanden voor stoer te doen .... :lol:
Moderator
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 apr 2005, 21:58
Locatie: waar op het aarde ale ik denk het

Bericht door baccardisboy »

After schreef:
ik wil trouwens enorm weten hoe schadelijk coke nu wel is ! is het zo dat dit pas echt een probleem wordt na jaren gebruik? en nooit bij maandelijks gebruik? iemand info?? tx

ik ken een kameraad die heel veel coke pakte vroeger die moet ge maar eens zien amai als ge die op zijn voor hooft drukt dat is persies dat hij geen schedel meer heeft :eek: :eek:
en zijn neus beentje is helemaal weg echt weg en geen tanden meer en geheugen gans weg :eek:
ik heb hem allang niet meer gezien of gehoord al 3 jaar niet meer :)
i love trance ent retro :-)
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Denk dat het bij coke toch ook veel afhangt van de kwaliteit.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten