DC10 (ibiza)

Het forum van de andere legendarische clubs

Bericht door Red Army »

helaas, driewerf helaas, ze hebben DC10 opnieuw gesloten, verplichte sluiting voor 57 dagen en dat voor een club die Twee, misschien drie avonden in de week open is...

't is over vrees ik, ik hoop dat de Italiaantjes nog iets geniaals uit hun hoge hoed kunnen toveren...

Bericht door stanske »

is eigenlijk de rest van hun "straf" van vorig jaar. Toen moesten ze 60 dagen sluiten en deden dit ook, maar niet in aantal dagen dat ze echt open zijn, dus moeten ze nu nog 57 dagen gesloten blijven. Triest. kan wel ns het einde betekenen en dat in hun 10de jaar
every monday xerox @ www.lazerhothits.com from 17.00 till 18.00

www.myspace.com/xeroxdj
Elite Club Owner

Bericht door Dr. Poppers »

stanske schreef:is eigenlijk de rest van hun "straf" van vorig jaar. Toen moesten ze 60 dagen sluiten en deden dit ook, maar niet in aantal dagen dat ze echt open zijn, dus moeten ze nu nog 57 dagen gesloten blijven. Triest. kan wel ns het einde betekenen en dat in hun 10de jaar
Ja zou kunnen kloppen, ik had ook iets dergelijks opgevangen (dat 't nog te maken had met hun sluiting van vorig jaar).
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers

Bericht door stanske »

hier is het volledige artikel (met de organisator van circoloco):

"DC10 Circoloco to be shut for 57 days, on the orders of the Spanish government:

After a glorious start to the season the Spanish authorities have stepped in to quash DC10 - declaring last year's 60 day closure order must stand, and that the club which was closed for days last June has to serve the "remaining" 57 days of its ban.

Ibiza Voice spoke exclusively to Circoloco's Andrea Pelino, who is understandably devastated by the news. "I feel like DC10 is the monster of the island, like they hate us. I don't understand why this always happens," he says, audibly upset. The decision appears timed to cause maximum havoc to Circoloco. One-hundred plus security, staff and DJs have been contracted for the summer. Fans and friends have booked their holidays to Ibiza. All eyes are on the island and the message that will be flashed around the world tomorrow will - undoubtedly - be "drug den DC10 shut down."

"We bring people to the island all year round. People charter jets to fly to our New Year's Day party."

"The club was open all winter, and we were talking to the authorities, asking for their decision. You have to ask why they chose to shut us now,"Andrea comments. He is quietly angry, too. "We bring people to the island all year round. People charter jets to fly to our New Year's Day party. Circo Loco is around the world now. We work with great artists like Bjork and Massive Attack, we have parties in the best clubs all over the world. But here we're demonised."

First it was no after-hours… now the attitude seems to be "no" full-stop. There is only one thing to do: link up and fight back. "I want the support of the people. I would like to see 100,000 clubbers write to the government and ask 'why?'" says Andrea. Circo Loco will be fighting back, though. "Before I cooperated, I tried to do everything the government asked. But now I'm going to be strong. I have a lot of questions about this decision and I want answers. The situation is crazy. Circoloco started a movement in Ibiza. We brought the underground people together. This is ridiculous. I've put 100% of my heart into this club and I'm going to fight for it."

"Circo Loco was born in DC10 and it's not going to another club, never, ever..."

At the moment Andrea is wrestling with whether to close the club from Friday or to have a final party on Monday before beginning the 57 day closure. Whatever his choice his loyalty to the club is absolute and he firmly rules out a move to another venue: "Circo Loco was born in DC10 and it's not going to another club, never, ever. If DC10 is closed Circoloco is closed."

Why? Indeed. It defies belief that the Spanish government continues to single out DC10 for special treatment, that it continues to treat Ibiza's most important industry as if it were something to be ashamed of. Already the island is facing a quieter season than ever. So far, tourist numbers are 20,000 less than the same time last year. Club owners, promoters, bars, small businesses, hotels, taxi drivers… the entire economy of the island faces a crunch as the knock on effect from the after-hours ban is exacerbated by the economic downturn and unseasonable rain in the early season.

Ibiza needs DC10. These aren't just a couple of local discos, these are world-famous clubs that partiers from Argentina to Asia come specifically to visit. They are part of the lifeblood of the island.

Shutting them will deal the island an economic blow it won't recover from this summer, and maybe not even the next. What's more, the draconian police tactics will discourage visitors from booking in coming years, leading to long term repercussions. "It's crazy," Andrea says with a sigh. Ibiza Voice couldn't agree more. These clubs - they are part of our lifestyle, our music culture, they're where we celebrate music and freedom and the true spirit of Ibiza. If we lose them, we lose part of what makes Ibiza magical.

It's not just DC10, either. Amnesia - closed alongside DC10 last year - is in danger of being shut again as well, according to a source close to the club.

Post your comments, write letters, send emails… do whatever you can to make your voice heard. This is our freedom they're taking away - it's time to take it back."

Bron: Ibiza Voice (http://www.ibiza-voice.com/)
every monday xerox @ www.lazerhothits.com from 17.00 till 18.00

www.myspace.com/xeroxdj
Elite Club Owner

Bericht door quincy »

Binnen een paar jaar is het over & out met Ibiza vrees ik ...
Club Owner

Bericht door keimi »

Daar vrees ik nu echt niet voor al denk ik wel dat de scene er gaat veranderen.

Maar ik heb ook wel het gevoel van 'ik mis de typische sexy ibiza tribal sound van vroeger .. maar is wat mij betreft spijtig genoeg in hel Ibizal al het geval' Vroeger was het meer gay en zag je int centrum 's avond overal travestieten met dikke tieten lopen. Vanaf dat Cocoon enzo daar gesetteld zijn is de scene erg beginnen veranderen mijn gedacht. Toch blijven sommige clubs redelijk trouw aan hun eigen concepten.

Space met zijn carl Cox feest is ook nog steeds een topper in mijn ogen en heeft nog het meest variatie in zijn program. Hier kom je wel de locals en de spanjaarden tegen en op 5 augustus en 2 september jawel nog steeds de Carl Cox avonden!

Mja DC10 moet ik dan wel eerlijk toegeven dat het de zotste club is dat ik in mijn leven al gezien heb, zotte Italianen die met hun eigen gene weg weten... Circoloco site è attualmente sotto costruzione
Priveledge is dit jaar dus ook al aant veranderen. La Comunidad, vette stevige techno party's van Pepe Lanzoni is precies ook daar nu en vroeger in Space. En blijkbaar hebben een tweede zaal die Cocoloco heet, jep dj's van DC10

Soit, Ibiza kost veel kluiten om naar clubs te gaan en de leukste party's zoek je volgens mij best de volgende morgend op een of ander leuk strandje... majja wat doet ge dan in Ibiza als ge geen club bezocht hebt :?
Elite Club Owner

Bericht door quincy »

keimi schreef:Daar vrees ik nu echt niet voor al denk ik wel dat de scene er gaat veranderen.

Maar ik heb ook wel het gevoel van 'ik mis de typische sexy ibiza tribal sound van vroeger ..

Dat mis ik ook nu, vroeger had je over heel Ibiza die lekkere vette tribal sound, hetgeen Circoloco op de kaart heeft gezet ... nu blijft daar bijna niets meer van over ... idem voor de leuke feestjes die je had buiten de clubs, in de bergen, op verlaten stranden, dat heb je bijna allemaal niet meer.
Elite Club Member

Bericht door Sirocco »

keimi schreef:... majja wat doet ge dan in Ibiza als ge geen club bezocht hebt :?
Is wel grappig dat je dat zegt. Ik was voor het laatst in Ibiza 12 jaar geleden. Veel geclubbed, maar ik vond het bovenal ook een prachtig eiland.
Aankomende zondag ga ik voor het eerst weer terug, met mijn eenjarige dochter :D Ben vooral benieuwd naar Ses Trincha. Heb daar mooie momenten beleef. Zal nooit vergeten dat we daar 's middags aankwamen rechtstreeks uit Space en het personeel daar super relaxed aan het werken was met de cd van 'the police' op. De hele vibe was zo ontzettend laid back. Hopelijk is er nog wat over van dit speciale ibiza gevoel want imho zijn de clubs daar maar een onderdeel van.
Elite Club Owner

Bericht door quincy »

Dat is volledig juist Sirocco, laatste 3 jaar dat ik naar Ibiza geweest ben heb ik het clubgedeelte volledig aan mij laten voorbij gaan, gewoon genoten van de natuur, plaatselijke restaurantjes en s'avonds enkele bars gedaan zoals Km5, Blue Merlin, ...

Bericht door William123 »

dacht idd dat 50% van de Eivissa vibe toch de après club sfeer was...

get edumacated
http://www.discogs.com/release/1088793
Elite Club Member

Bericht door Sirocco »

Net terug van het mooie Eivissa. Zo genoten dat ik nog 3 dagen heb bijgeboekt.
Ben geen enkele keer wezen stappen, maar heb het ook helemaal niet gemist (ok, even dan op zondag moest ik aan space denken, Ben Watt!!!).

Heerlijk op Sa Trinxa gelegen. Behoorlijk wat drukker als 12 jaar geleden, heel wat meer kleren en minder pretsigaretten maar de vibe is er wel nog steeds.
Heb zelfs me nog met de resident een tijd bijgekletst over zijn tapes van 12 jaar geleden :mrgreen: Inmiddels is de man zelf een ibiza legende geworden (resident op zondag in space) en heeft niet een nieuwe cd op azuli uitgebracht 'balearic'.
Ook nog het nieuwe pacha 40yrs boek meegenomen (limited 8000 stuks) Check het uit voordat het uitverkocht is!
Heb weer een paar prachtige tunes gehoord die wellicht op het einde van de zomer hier doorbreken. Het blijft een magisch eiland.

Bericht door Red Army »

jippie den 18e augustus gaat DC10 toch terug open!

Bericht door Red Army »

De Tanzmann cd van 10 years Circo loco @ dc10 is trouwens THE BOMB!
Club Member

Bericht door stessel »

Voor het 10 jarig bestaan heeft Circoloco maar liefst 3 dubbel cd's uitgebracht.
Deel 1 gemixt door Tania Vulcano & Sossa
Deel 2 gemixt door de Arpiar mannen (Pedro, Rhadoo & Raresh)
Deel 3 gemixt door Matthias Tanzmann & Thomas Melchior

Hieronder de tracklist en meteen ook maar de link waar ge ze kunt downloaden. ;-)

http://segmento.blogspot.com/2008/07/va ... rsary.html

PART 01 / Mixed By Tania Vulcano & Sossa
CD1
01. Closer Musik - One Two Three (No Gravity)
02. Tania Vulcano & Tatto - Wayna
03. Freaks - Look Behind You
04. Mountain Peaople DJs - 5.2
05. Monne Automne - Too Late
06. Freaks - Dance & Disorder (From The Wax Mix (Without Acid))
07. Daze Maxim - Woodbird
08. DJ Sneak - Latin Seoul
09. DJ Rasoul - Untitled Deepness
10. Tatto - Yonocomprepan
11. Tomas Esteban - Noquis Con Pollo
12. Tatto - Neeito
13. Miss Fitz - Moongina

CD2
01. Anthony Collins - Reeves
02. Yonurican - Kokotaso (Instrumental Mix)
03. 2 Travelers - The Organ Track
04. Sossa - Vignola
05. System Of Survival - Togo
06. Matthias Tanzmann - Still Like It Like That
07. Sossa - Persival
08. Boola - Predator
09. Mountain People DJs - 5.1
10. Sossa - Regalia
11. D. Diggler - Fractals
12. Michael Ho - Gisele (feat. Signor Andreoni)

PART 02 / Mixed By Arpiar
CD1:
01. Cezar - Susur
02. Petre Inspirescu - Laruss
03. Praslea - Jurnal De Bord
04. Atbash - Vrabos
05. Jens Zimmermann - On Drumzzz
06. Mico Publicitate - Creante
07. Brothers Vibe - Feelin House (Raw Mix)
08. Petre Inspirescu - Trombonist
09. Mara Trax - Strange Moods
10. Herodot - S’Lupu
11. Pedric - Pedric I
12. Robert Dietz - Suite 9000
13. Simitli - Gee Baby (Ain’t I Good To You)
14. Petre Inspirescu - Tremut

CD2:
01. Matthias Tanzmann - Hotel Sapporo (Petre Inspirescu Remix)
02. Two Armadillos - Hamlin (Sascha Dive’s Secret Dub)
03. Guillaume & The Coutu Dumont - Flying Dutchman
04. Seth & Shaun - Still Hot
05. Hermannstadt Collective - Connected (Original Mix)
06. Rhadoo - Denouri
07. Markus Fix - Call
08. Minimono - Sweet Murmur
09. Petre Inspirescu - Fiare
10. Cabanne - Keep Going
11. Brothers Vibe - Spherical Bones
12. Petre Inspirescu - Slabisimo
13. Atbash - La Masa
14. Luna City Express - Suki Zuki

PART 03 / Mixed By Matthias Tanzmann And Thomas Melchior
CD1
01. Patrick Chardronnet - Percussiontrack
02. Luna City Express - Seven
03. Efdemin - Lohn & Brot (Tobias. Remix)
04. Kabale Und Liebe & Daniel Sanchez - Mumbling Yeah (Unreleased Marco Carola Remix)
05. Losoul - Open Door
06. Johnny D - Orbitalife
07. Matthias Tanzmann - Crazy Circus
08. DS - Orangefood (Jens Zimmermann’s Additional Vitamin C)
09. G-Man - Quo Vardis
10. Reboot - Clear Motion
11. Sebbo - Watamu Beach
12. Dot - Kinda Strange
13. Guido Schneider & Andre Galluzzi - Baccara
14. Glimpse - For Fleur (Johnny D Remix)

CD2
01. Funzion vs Gurtz - Shiva
02. Kate Simko - She Said
03. Ion Ludwig - Q Of Munich
04. Vera & Frederico Molinari - It Aint Music
05. Napi Headz - Raga Parmananda (Minx’s Queen Beats)
06. Melchior Productions Ltd. - Out There
07. Boris Werner & Lauhaus - Revenge Of The Nerds
08. Alexander East - Hope You See
09. Rozzo - I Wish I Was A Black Cat
10. Pheek - Blue Blue So Electric Blue
11. Bart Skills & Anton Pieete - One 2 One
12. Tom Demac & Ducket - Critical Distance
13. Andomat 3000 - BND2
14. Brothers Vibe - Quero Para Me Gente (Raw Skins Mix)
15. Lusine - Excess
16. Leonel Castillo - Y El Viento Blanco
Elite Club Member

Bericht door Sirocco »

stessel schreef: Hieronder de tracklist en meteen ook maar de link waar ge ze kunt downloaden. ;-)
Ter info; er is wel een pw nodig
Plaats reactie