Cocoon Club (Frankfurt)

Het forum van de niet-legendarische clubs
Plaats reactie
Club Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04 apr 2006, 11:43
Locatie: Lierde (O.-Vlaanderen)

Cocoon Club (Frankfurt)

Bericht door Phonkalic »

Ziet er mij echt wel ongelooflijk grof uit!! Daar ga ik zeker en vast eens naartoe in de loop van het jaar.

noot: De tekst komt van partyscene.nl (na wat googelen) :)

here we go:

Heikele zaak is dat de Cocoon club bekend staat om het stricte deurbeleid. Er moest dus vroeg worden vertrokken om bij een eventuele mislukte poging alsnog koers te kunnen zetten naar de U60311. Na een tramrit van circa 5 minuten door de donkere straten van Frankfurt moest de club echter nog gevonden worden. Gelukkig was de eerste de beste Duitser die ik aansprak ook bezoeker en besloot ons te vergezellen. Onderweg wist hij de verhalen over het deurbeleid te ontkrachten. Als je de 18 gepasseerd bent en gewoon fatsoenlijk gekleed is er niets aan de hand op dit tijdstip. Ironisch genoeg moest hij zelf als brugman praten om binnen te komen. In Duitsland is een bepaald soort broeken met wijde space-achtige pijpen vrij populair en dit scheen niet te mogen. Na een verhaal over dat hij net verlof had gekregen van het leger en dus geen tijd had zich te verkleden (??) werd ook dit obstakel overwonnen en betaalden we netjes onze 10 euro (!!) voor respectievelijk een 5.5 uurs set van Sven en een 4 uurs set van Meat.


Rond half 11 stapten we een lege zaal binnen en was het verwonderen geblazen over het imposante spektakel. Sven had in enkele interviews bekend gemaakt dat hij maar liefst 7 miljoen euro geinvesteerd heeft in deze club en dat was meer dan te zien. De gehele muren rondom deze driehoek werden continu bedekt met bewegende beelden van een soort Metroid-achtig web. Dit ging ook over in de DJ-Booth die uitstak als een soort cockpit van een spaceship. Rustplekken waren meer dan voldoende aanwezig in de vorm van een delicatessen restaurant, een ultra-moderne Chill-Out en in de grote zaal allerlei Cocons in de muur waar men dus in kon liggen. Daar er toch nog bijna niemand aanwezig was besloten we daar dan maar even gretig gebruik van te maken en onze Duitse kameraad vertelde dat het Frankfurtse publiek pas tussen half 12 en 12 komt aanzetten, daar zij weten dat Sven dan pas zijn eerste platen ten gehore zal brengen.

Om exact half 12 was het dan eindelijk zover. Sven betrad zijn space-booth en de reis kon beginnen. Het fijne was dat 'Der Sven' geheel nuchter was en besloot niet te bleven steken in het hokje van Techno/Electro/Minimal. Wat hij dan precies wel deed is moeilijk te omschrijven daar er o.a. invloeden te bespeuren waren House en Progressive, maar je 2 minuten later danste op Funky Minimal vol pingeltjes, gevolgd door een Clubby plaat met Duitse strings. Ik kan daarom van zijn eerste 3 uur ook gewoon geen enkele plaat opnoemen. Wat wel vaststond voor onze groep was dat deze open-minded sound de fijnste is die Sven zich toegeëigend heeft in loop der jaren. Bij een voortzetting hiervan zou dit ongetwijfeld zijn sterkste set zijn die we persoonlijk meegemaakt hebben. Ook de inmiddels bijna volle zaal was het na een eerste half uur van kijken en bekeken worden geheel met ons eens en besloot zich van een heel andere kant te laten zien. De sfeer die hangt in de club is echt ongekend en maak je bijna nergens mee. Het doet me nog het meest denken aan hoe die is in de Amnesia op Ibiza. Ander pluspunt is dat waar het in Nederland vaak een hengstenbal is van 5 mannen op 1 vrouw, dit hier totaal niet het geval is. Ik durf het wel aan ja.. Er waren hier gewoon meer vrouwen dan mannen. Slechts met een miniem verschil, maar dat is dan ook totaal mijn punt niet. Heel fijn overigens, als man zijnde, is dat de vrouwen die er komen over het algemeen gewoon echt mooi zijn en ook nog eens goed gekleed. En dan niet eens perse volgens de mode met bijpassende kleding en kapsel, zoals dat in Nederland vaak het geval is, maar gewoon naturel. Mooie pakjes en (soms zelfs jurken) met een gezonde hoeveelheid make-up.

Väth vervolgt ondertussen zijn missie en trakteert ons langzaam aan op iets meer Duits gericht werk. Hij bouwt telkens meer op naar een climax en gooit er in een keer een mij totaal onbekende, degelijke remix in van Väth VS Rother - Komm. Na enkele nog stevigere platen achtte hij de tijd rijp voor een verassing en bij de eerste pingeltjes van de volgende plaat schreeuwt de hele zaal moord en brand. Iedere Väth liefhebber uit Frankfurt wist wat dit betekende. Sven Väth legde meer dan 10 jaar na data de Vandit Remix van zijn eigen L'esperanza op de tafels. Om even uit te leggen waarom dit heel bijzonder is: Sven heeft eind jaren '90 besloten om trance vaarwel te zeggen, aangezien hij niet genoeg invloed kon uitoefenen om trance te behoeden voor een cheesy sound en geeft zo nu en dan aardig af op trance in interviews. Hij wil zelf dan ook vrij weinig weten van zijn trance verleden en nu brengt hij een bijna even oude remix van zijn succesvolste plaat toch nog maar even ten gehore. Een leuke bijkomstigheid is dat een rookmachine wordt aangezet. Waar ik er normaal gesproken een beetje moeite heb met zulke taferelen komt uit deze machine louter ijskoude rook en net op het moment dat de climax inkomt wordt deze dan ingezet. Door de emoties die vrijkomen bij zo'n climax bezorgt zo'n koude douche dan ook het nodige kippenvel en daar het koud is zakt deze ook vrij snel weer naar de bodem.

Na de trance klapper heeft Sven zelf de smaak ook goed te pakken en wordt hij met de minuut interactiever. Hij vervolgt zijn voorheen beschreven sound en anderhalf uur voor het einde gooit hij er opeenvolgend Legowelt - Disco Rout., Väth VS Rother - Komm, Cassy & Dave - The Hustler (David Caretta Remix) en Sven Väth - Mind Games (Dave Clarke Remix) ertegen aan. Als je je bedenkt dat hij eerder op de avond alleen Tiefschwarz - Issst (Dominik Eulberg Remix), Oliver Koletzki - Der Mückenschwarm (de nieuwe Cocoon Release) en misschien twee andere iets bekendere platen heeft gedraaid bezorgde dit de nodige impact en ging de hele zaal vanaf dit moment tot het eind constant door het lint. Als er dan ook nog afgesloten wordt met Rolando - Knights of the Jaguar en Väth VS Rother - Magie kan de hele zaal opgeveegd worden. Zeker als ineens Anthony Rother knuffelend met Sven meespringt op de laatstgenoemde plaat. Sven bedankt zich minutenlang en spoort het publiek aan hier te blijven voor Meat. Bij het grootste gedeelte is hij succesvol, maar mijn kameraden en ik besluiten dat het mooi is geweest en betreden de alweer verlichtte straten van het industriele Frankfurt.

Pluspunten:

+ Het uiterlijk van de club, ongekend en laat alle andere clubs ver achter zich.
+ De sfeer, Duits op zijn best.
+ Vrouwelijk schoon.
+ Väth die zijn grenzen verkend.

Minpunten:

- Het enige dat ik zou kunnen verzinnen zijn eventueel de drankprijzen. Cola van 3.50 en bier van 4 euro.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
c",) Vive la fête c",)
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jul 2005, 23:22
Locatie: Oudenaarde

Bericht door cocolabush »

Maten van mij van pulse gaan daar regelmatig, oa jef van afterclub.be de webmaster...

Naar het schijnt idd heel indrukwekkend, staat op mijn to do list voor dit jaar :D

Coco
BELFUNK CONCEPT! www.belfunkconcept.be
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

cocoon

Bericht door ProgressNation »

idd die mannen van afterclub gaan soms met partybus naar Cocoon of naar Londen (Fabric, The End,...). Afterclub site in de gaten houden is de boodschap. Heb gezien dat je u ook kunt inschrijven voor week ibiza via afterclub.
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 apr 2007, 14:06
Locatie: Leuven Belgium Europe

Bericht door dj don Santos »

Ik ben er zelf geweest op Sven Vath zijnen B-day

Om 22 u werd alle toegang reeds geweigerd.

Ik kan u zeggen >>> voor mij was het een nacht om nooit te vergeten...al op veel plaatsen geweest > ma Cocoon is voor mij echt den top

En kvind dat DJ mag zich mag schamen dat cocoon zo ver staat in hun top 50 clubs
Visit http://www.myspace.com/djdonsantos Listen to new productions! soon out on http://www.myspace.com/frequenzarec
Co-Admin
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2005, 14:38
Locatie: O-VL, Erpe-Mere (Burst)

Re: cocoon

Bericht door Den Backer »

ProgressNation schreef:Heb gezien dat je u ook kunt inschrijven voor week ibiza via afterclub.
Welke periode gaan die mannen?
Afbeelding
Co-Admin
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2005, 14:38
Locatie: O-VL, Erpe-Mere (Burst)

Bericht door Den Backer »

cocolabush schreef:
Naar het schijnt idd heel indrukwekkend, staat op mijn to do list voor dit jaar :D

Coco
Laat op tijd iets weten wanneer er iets goed te doen is. Wil ik ook wel eens persoonlijk gaan checken... ;-)
Afbeelding
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 apr 2007, 14:06
Locatie: Leuven Belgium Europe

Bericht door dj don Santos »

Wel ik botste op dees filmpje van onze gezellige Sven Vath ... ja , dus van op zn secret beachparty's.

En ik vond het wel passen in deze post >>> want de sfeer dat je in Cocoon terug vind is de sfeer dat Sven wilt verkrijgen! Ni te doen dus >>>>
Oordeel zelf

http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... 1228550698
Visit http://www.myspace.com/djdonsantos Listen to new productions! soon out on http://www.myspace.com/frequenzarec
Club Member
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:55

Bericht door freggel »

FEL filmpke had da al es gzeien op youtube, da zou ik es wille meemaken zo e feeske man man man
vath is ne wkijte hengst se

ps: dikke plaat is da die daar gedraaid word, Akzidenz Grotesk - Isbjorn :D
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

Megafilmpje hoor
Afbeelding
Club Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 23 nov 2004, 11:04
Locatie: München Germany

Bericht door M.U.C. »

Ik had dit weekend het geluk dat "svenneke" op het einde van zijn bijna 5 maanden durende worldtour München aandeed! via via viptickets gekregen en dus heel dicht in de buurt van de meester, slok whisky en hij begon aan een "setje" van 7 uur wat me echt wel kon bekoren!! de betere techno met af en toe een vleugje minimal
Sven is en blijft een FEESTBEEST en een fles whisky later ging het er dan zo aan toe....




Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fade to grey !
blt
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:00

Bericht door blt »

Lijkt me ook wel een hele ervaring om eens naartoe te gaan. Paar vrienden van mij zijn eens geweest maar was 100 € (bus + ingang) voor dj-line up die me niet echt aansprak.

Wat ik wel moet zeggen van Sven Väth is dat het inderdaad (en als ik het hier nog eens lees) heel openminded is van muzikale keuze: geen pure techno of droge minimal, maar een mix van heel wat stijlen.

Met (ex) residents als The Timewriter (progressive & deep tech!), Karotte (proggy minimal) en regelmatig guy gerber (toch ook een vorm van progressive) moet deze club muzikaal echt wel mijn ding zijn! spijtig dat het zo ver ligt...
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2007, 08:31

was er een paar jaar terug toen Der Dritte Raum er speelde..

Bericht door Prodigy Sandy2 »

Een paar jaar terug was ik voor de 1ste keer daar - op die avond speelde Der Dritte Raum een liveset [favoriete groep van mijn toenmalige vriendin] maar moet eerlijk bekennen dat ik er niet veel aan vond. Ik vond de sfeer echt verre van goed ; maar dit was maar 1 keer dus wellicht is het toen een uitzondering geweest.
Inderdaad de aankleding van de club is echt mooi gedaan, maar ze maken wel misbruik van hun 'roem'.. drank en entree zijn niet echt goedkoop. Winst maken hoort erbij maar zij gaan naar mijn idee daar een beetje erover en dat vind ik persoonlijk echt een groot minpunt.
Ik koop liever 10 glazen cola van 2,50 per stuk dan 2 voor 4 euro per stuk.
De voorloper van Coccoon - the legendary 'Omen" had ik ook graag bezocht, maar helaas ging die eind 90 dicht [ik dacht in 1998]
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 jan 2008, 19:32

Bericht door acidcriminal »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast