Montini

Het forum van Rave Zone Montini in Sint-Truiden
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2007, 00:58

Bericht door bonzaiman »

montini - great place to be :evil:
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2007, 00:58

Bericht door bonzaiman »

bonzaiman schreef:montini - great place to be :evil:
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jul 2007, 22:31
Locatie: St Truiden

Bericht door flexxy »

Na de afgelopen maanden hebben wij besloten Montini te sluiten tot zaterdag 1 september en vanaf dan een andere koers te varen. We danken iedereen die zijn hart en ziel in Montini heeft gelegd de laatste maanden.

We zullen vanaf september meerdere muziekstijlen door elkaar programmeren.
Er zal dus een mix worden gedraaid van House ,Techno ,Electro ,Progressive ,Mnml ,Retro & Trance.
Wij verwachten dat de club door breder te draaien meer kansen zal krijgen in de toekomst.
We kijken alvast uit naar de opening op 1 september.

Hopelijk mogen we u daar verwachten,
The new Montini crew,

Afbeelding
don't judge before you try, don't try before you you want to give trust !!!
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jul 2007, 22:31
Locatie: St Truiden

Bericht door flexxy »

Graag kondigen wij u de komst van de tweede Montini resident aan, Dj Yves maakte jaren het mooie weer in Real en Revolution en we verwachten er dan ook niet minder van in Montini. Alvast tot 1 september.
the crew.

Afbeelding
don't judge before you try, don't try before you you want to give trust !!!
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2008, 11:37

Bericht door Bart V. »

insaner schreef:
Menaz schreef:Van't weekend eindelijk is in de legendarische Montini geraakt. Inrichting was ni echt gelijk het moest zijn, ge zag wel dat het ne oldie dancing is tegenwoordig, maja I don't care :) muziek was wel goe. T'was Forshaw, Space Djz, Feinwerk dj's, Godfather...allez ni echt retro ofzo dus. Op één van de acid parties moet ik ook zeker is geraken!! ik wil weten wa ik vroeger gemist heb :D En G-Force te hard?? Laat ma komen zou ik zeggen...liever G-Force dan Stanny 'mainstream boring techno' Franssen 8)

Btw kben sinds een paar maanden wa montini tapes aant rippen van ne maat van mij, deze heb ik al op mp3 staan:

Atom-X_Aka_Trax-X_-_Live_At_Montini-TAPE-00-03-1997-DC
Danny_Casseau_As_Trax-X_-_Promo_Mix_1-TAPE-00-01-1999-DC
G-Force_-_Live_At_Montini-TAPE-04-07-1997-DC
G-Force_-_Live_At_Montini-TAPE-18-09-1997-DC
Jeff_Mills_-_Live_At_Montini-TAPE-28-04-1995-DC

Dees 2 heb ik ooit gevonden op internet, ni zelf geript:
G-Force @ Montini anno 1995 side A (ByT3).wma
G-Force @ Montini anno 1995 side b (ByT3).wma

Die van Space Djz waarover eerder sprake heb ik ook ooit gehad ma vind em precies nimeer terug, kzal ne keer rondvragen :wink:
kan je me soms een paar live sets door st,of een link geven waar ik deze kan downloade,greetz jurek
Hallo,

zou het eventueel mogelijk zijn om die link daar te krijgen van atom-x?

Wat die gast werk bij mij en als ik mij goed herrinner was die zijn naam en zou hem graag eens dat laten horen... :D
Elite Club Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 sep 2007, 17:08
Locatie: Lummen city

Bericht door [terror]Neophyte »

en toen hoorden we er niets meer van...
Jef
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jul 2007, 23:22

Bericht door Jef »

Achteraf bezien vind ik het jammer dat de Montini terug open gegaan is. Nu hoor je er niets meer van er komt geen volk meer.
Voor de reopening had je ongeveer 3 top retro partys per jaar, met veel grote namen. Daar hoor je nu niets meer van. Toch wel zeer spijtig.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Montini

Bericht door lemant »

Van op Rave Strikes Back:

EIN BELGISCHES RAVE-ERLEBNIS
Das Jahr 1995 verbrachte ich Wochenends grundsätzlich in der 'Rave Zone Montini' in St.Trond (für die Flamen -> Sint Truiden), wo ich zum ersten mal mit Dj's wie Richie Hawtin, Miss Djax, Felix da Housecat, Emmanuel Top und dergleichen aufeinander traf. Für mich war das Grösste, dort anzukommen nach ca. 45 min Autofahrt. Wir fuhren auf den Parkplatz, der um das Gebäude rumreichte und Parkten ordnungsgemäss. Als ich die Türe des Autos öffnete hörte ich bereits die lang-gezogenen Bassdrums dröhnend und es kam einem so vor, als würde das Haus passend dazu im Takt grösser und kleiner werden. Ich konnte es kaum erwarten mit Hilfe der V.I.P Karte an der 'kürzeren' Schlange so schnell wie möglich herein zu kommen. Endlich innen gab es nur eins -> Rauf auf die Tanzfläche, alles vergessen und einfach zur 'treibenden' Musik zu 'jumpen'. Es gab nur eine Sache, die mich stoppen konnte, meine eigene Kondition.

An einem der besagten Tage an einem Wochenende erfuhr ich die 'Power of the Crowd'. Tc Brain, ein Belgischer Resident Dj vom Montini spielte gerade 'Zolex - Time modulator' und loopte die Stelle im Break wo 'Blackout' immer wieder gesungen wurde und mixte eine dicke 808 Kickdrum darauf und alle klatschten im Takt auf eben diese (man kann sich vorstellen wie diese kickdrum mit klatschen von ca. 600 leuten klang). Irgendjemand in der Menge setzte sich auf den Boden und klatschte erst noch mit den Händen. Er dachte wohl es würde noch mehr 'gehn' und zog seine Schuhe aus und 'klatschte' damit weiter auf den Beat. Alle anderen nahmen dies zum Anlass selbiges zu tun und es gab fast niemanden, der sich nicht dazu verleiten lies, selbiges zu machen und so kam es, dass nahezu alle sich hinsetzten und ihre Schuhe im Takt aufeinander schlugen. TC Brain machte die Musik aus (wohlgemerkt nur eine kickende 808 Bassdrum) und die Crowd machte alleine die Musik durch das Aufeinanderschlagen der Schuhe. Dann kam das Unvergessliche! Auf dem Aufeinanderschlagen der Schuhe kam langsam 'Plastikman - Spastik' durch die Boxen, ganz langsam auf den von uns erzeugten Takt gemixt. Alle schrien wie verrückt, da das so unbeschreiblich passend in dem Moment war und das Snaredrumgewitter der Platte, das Aufeinanderschlagen der Schuhe und das Schreien der Leute war das Maximum an 'Party-Erlebniss' für alle. Beim 'daran denken' läuft mir gerade ein Schauer über den Rücken und treibt mir die Tränen ins Gesicht.

Jetzt laufe ich natürlich Gefahr zurückzuschauen und wehmütig zu werden, aber diese Zeit trage ich in meinem Herzen und ich möchte sie nicht missen. Einzige Kritik, die ihr bereits erwähnt habt muss ich nochmal unterstreichen -> Leute! nehmt den Stock aus dem Arsch und vergesst auf Partys dass es ein Morgen gibt. Alle arbeiten jeden Tag und haben die ganze Zeit nur Termine und Aufträge im Kopf. Ne Party ist dafür da, das Ganze mal beiseite zu legen und einfach nur mal zu 'SEIN' wie man ist und zu tanzen. Ihr habt doch keine Angst davor Spass zu haben... ODER??? ;-)
ZZonic
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Re: Montini

Bericht door pooley »

omfg, super wat die gast daar neerschrijft. Het moet wel volledig geschift geweest zijn, zo'n ambi
damn !!
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Re: Montini

Bericht door poehaaaaa »

idd, in montini ging het haaaard!

ik hoor de deuren vd nooduitgang nog rammelen van de bassen binnen!
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Re: Montini

Bericht door back to the 90's »

montini heeft gisteren aan waardig afscheid gekregen.
Laatst gewijzigd door back to the 90's op 27 okt 2008, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Nothing is what is seems to be
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Re: Montini

Bericht door keimi »

inderdaad, ma heb wel al andere ambi geweten eerlijk gezegd

eer ge den dag vandaag nog eens iemand kunt doen dansen als dj,
de muziek was wel hard ma zo heb ik het graag,
miscchien was iedereen al vermoeid gefeest :D
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 jun 2006, 01:17
Locatie: Betekom

Re:

Bericht door Menaz »

Bart V. schreef:zou het eventueel mogelijk zijn om die link daar te krijgen van atom-x?

Wat die gast werk bij mij en als ik mij goed herrinner was die zijn naam en zou hem graag eens dat laten horen... :D
ja nu lees ik dit hier, je had best een pm gestuurd....

Atom-X is Danny Casseau zijn live-alterego, zal niet dezelfde zijn hoor ;)
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

Re:

Bericht door funkadelic groovestar »

Bart V. schreef:
insaner schreef:
Menaz schreef:Van't weekend eindelijk is in de legendarische Montini geraakt. Inrichting was ni echt gelijk het moest zijn, ge zag wel dat het ne oldie dancing is tegenwoordig, maja I don't care :) muziek was wel goe. T'was Forshaw, Space Djz, Feinwerk dj's, Godfather...allez ni echt retro ofzo dus. Op één van de acid parties moet ik ook zeker is geraken!! ik wil weten wa ik vroeger gemist heb :D En G-Force te hard?? Laat ma komen zou ik zeggen...liever G-Force dan Stanny 'mainstream boring techno' Franssen 8)

Btw kben sinds een paar maanden wa montini tapes aant rippen van ne maat van mij, deze heb ik al op mp3 staan:

Hallo,

zou het eventueel mogelijk zijn om die link daar te krijgen van atom-x?

Wat die gast werk bij mij en als ik mij goed herrinner was die zijn naam en zou hem graag eens dat laten horen... :D
Er is ook ene dj wat zich A-TOM-X noemt,speelde vroeger in Obsession en nu soms in Illu op vrijdag ma das Tom Mampaey,is iemand volledig anders dus.
Groetjes
Club Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 28 jul 2007, 17:03
Locatie: Sint-truiden

Bericht door dewitte »

2 film'kes van de Monty in Alken - Invasion Of Hardcore:

http://www.youtube.com/watch?v=wTy8gX0yPAU
http://www.youtube.com/watch?v=4Ipzj1JOr4w

Op 3 oktober 2009' is er weer een Monty Reunion in Montini:
http://www.facebook.com/event.php?eid=1 ... 350&ref=mf

Ook is er een Montini fan pagina op facebook:
http://www.facebook.com/pages/Sint-Trui ... 9878600823
Montini '
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten