Komen "de tijden" terug

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

nostalgie90 schreef:idd er zijn weinigen die nog de moeite doen om nederlands te praten, het is allemaal zo vanzelfsprekend dat wij ons aanpassen, het zal ooit wel anders zijn denk ik :)
Ik deed twee jaar geleden vakantiewerk in brussel. De andere jobstudenten die er zaten waren walen en ze konden amper nederlands. Ze vertelden dat nederlands een optievak was. Ze hadden in de plaats spaans gekozen :D
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Inderdaad, op de schoolbanken leert ge da niet! Een maand in Frankrijk leven & ge spreekt drie keer zo goe frans! Tenzij ge subjenctif wilt vervoegen :D
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

dj_neo schreef:Inderdaad, op de schoolbanken leert ge da niet! Een maand in Frankrijk leven & ge spreekt drie keer zo goe frans! Tenzij ge subjenctif wilt vervoegen :D
Subjonctif :(
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Ik heb hier in Olland maar 2 jaar frans gehad, en das alweer meer als 10 jaar geleden, dus ik weet er niet veel meer van....

Je'ne parlez pas francais (of zoiets dus :D )
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

parle :)

En het was inderdaad subjonctif, ke da nooit begrepen :-D
Club Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Locatie: Welle (denderleeuw)

Bericht door Jones »

Elaa Elaaaa, we spreken ier nog altijd Vlaams eh mense :P

zwaar offtopic aant gaan imo :D
___________________________________
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Just let the music take u to your dreams...
grtz
Jones
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Idd.. met deze "Je Suis Back On Topic'e" :)
Club Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 dec 2006, 21:40
Locatie: sint truiden

Bericht door lady_of the night »

the pimper schreef:vroeger was als één groot feest.... 3 dagen wegblijven en van die toestanden vond ik als snotter van 16 de normaalste zaak van de wereld... nu ik zelf ouder ben denk ik daar wel anders over...

het was de beste tijd van mijn leven...,maar het heeft ook vele ruiten ingegooid :-D
das echt, vroeger was het alleen maar feesten. Daar lagen we alleen van wakker.
En als ik nu naar de klein mannen(16) bij me in de familie kijk en ik hoor die praten . Dan krijg ik bijna een beslag.
En ik was gewoon nog erger dan hun vroeger. Ma het spreekwoord zegt het: voor ne goeie boswachter te zijn moet ge eerst ne topstroper zijn geweest.
Geloof me ik was ne topstroper dus als hier ooit klein mannen komen dan vrees ik dat die heel goed moeten worden in verhaaltjes op spelden.
Tja verstand komt blijkbaar toch met de jaren... En de jaren zijn jammer genoeg gekomen.
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Dan zijn het saaie mannen! Ik droom al van m'n 12de om naar de discotheken te trekken :-D

Veel feestjes gebouwd in m'n bedde terwijl ik naar Kokorico Live at topradio trl aant luisteren was. :wink:
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

ik heb mijn slechte gewoonten ook nooit echt kunnen verborgen houden voor mijn ouders...ik kwam tenslotte elke week pas rond de middag thuis en kzag er de ene keer al vreemder uit dan de andere :D ...

toch zijn ze er thuis gelukkig nooit op ingegaan... ik heb tegenwoordig zelfs "goei" gesprekken met pa als ik thuiskom
tegenwoordig ga ik eigenlijk nog maar zelden naar clubs, 1 keer om de 2 maanden ofzo..maar als ik ga is het wel tegoei :lol:
er zijn ook nog maar weinig clubs die me nog echt aanspreken..de laatste boite waar ik nog graag vertoefde was de Space maar helaas...Enkel Café D'anvers kan me vantijd wel es bekoren en Pulse lijkt me wel heel straf maar das helaas meer dan 2 uur rijden..
Afbeelding
Club Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04 apr 2006, 11:43
Locatie: Lierde (O.-Vlaanderen)

Bericht door Phonkalic »

lemant schreef:
djginod schreef:Oke THX !!! Ik dacht al wel zoiets, maar ja...

Enneuh, frans ken ik wel als oud-buurman, en Voulez vous couzeh avec moi ce soir ook nog wel, en nog een paar stoeptegel woordjes, maar voor de rest niet.
stoeptegelwoordjes?

boîte betekent eigenlijk letterlijk: "doos"
Boîte zeggen ze bij ons ook in de zin van "kijkt ne keer in de boîte ofda de fakteur al geweest is" :P (= brievenbus)

Vroeger zaten we 's zomers aan zee op een camping in zo'n challetje. En met de kameraden van ginder gingen we ook altijd uit van Cherry tot La Bush, we zijn zelfs ooit een keer naar It! gereden met 3 auto's. Wat ik wel vree wijs vond is dat het gasten vanover heel het land waren waar we dan mee uitgingen (Antwerpen, Nijvel, Brussel, Menen, Valenciennes, Lokeren, Aalst) Zowel Walen als Vlamingen, en iedereen verstond iedereen. Heb daar trouwens veel frans van geleerd ook! 8) Ik was de jongste van de hele meute, maar ik heb wel meer dan eens ferme ogen getrokken toen ik die gasten zag uit de bol gaan! :eek: Da was keer op keer een zwaar nachtje zenne! :-D
c",) Vive la fête c",)
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

dj_neo schreef:Dan zijn het saaie mannen! Ik droom al van m'n 12de om naar de discotheken te trekken :-D

Veel feestjes gebouwd in m'n bedde terwijl ik naar Kokorico Live at topradio trl aant luisteren was. :wink:
dus ge zoekt naar de discotheken te "trekken" en ge maakt "feestjes" in Uw bed? :D
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

oh koko
oh ja kokori

ow yeah kokoricoooooooooooooooooooooooo


:thumbsup:
Club Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 dec 2006, 21:40
Locatie: sint truiden

Bericht door lady_of the night »

[quote=" Boîte zeggen ze bij ons ook in de zin van "kijkt ne keer in de boîte ofda de fakteur al geweest is" :P (= brievenbus)

Vroeger zaten we 's zomers aan zee op een camping in zo'n challetje. En met de kameraden van ginder gingen we ook altijd uit van Cherry tot La Bush, we zijn zelfs ooit een keer naar It! gereden met 3 auto's. Wat ik wel vree wijs vond is dat het gasten vanover heel het land waren waar we dan mee uitgingen (Antwerpen, Nijvel, Brussel, Menen, Valenciennes, Lokeren, Aalst) Zowel Walen als Vlamingen, en iedereen verstond iedereen. Heb daar trouwens veel frans van geleerd ook! 8) Ik was de jongste van de hele meute, maar ik heb wel meer dan eens ferme ogen getrokken toen ik die gasten zag uit de bol gaan! :eek: Da was keer op keer een zwaar nachtje zenne! :-D[/quote]

ken zo iemand elkens keer als die in de hemel is praat dien perfect frans.
En die heeft altijd de beroeps gedaan dus nooit geen frans gehad of ergens anders opgepikt.
Is wel altijd lachen :D :D :D :D
Club Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Locatie: Welle (denderleeuw)

Bericht door Jones »

lady_of the night schreef: das echt, vroeger was het alleen maar feesten. Daar lagen we alleen van wakker.
En als ik nu naar de klein mannen(16) bij me in de familie kijk en ik hoor die praten . Dan krijg ik bijna een beslag.
En ik was gewoon nog erger dan hun vroeger. Ma het spreekwoord zegt het: voor ne goeie boswachter te zijn moet ge eerst ne topstroper zijn geweest.
Geloof me ik was ne topstroper dus als hier ooit klein mannen komen dan vrees ik dat die heel goed moeten worden in verhaaltjes op spelden.
Tja verstand komt blijkbaar toch met de jaren... En de jaren zijn jammer genoeg gekomen.
Ik wil kik ook aleen maar feesten en liefst 3 dagen aan een stuk ma mijn ouders worden KRIMINEEL HYSTERISCH als ek 1 dag om 12u thuis kwam dusja, da zit der vo mij spijtig genoeg ni in :) evenals da het massas geld kost:)
___________________________________
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Just let the music take u to your dreams...
grtz
Jones
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten