Komen "de tijden" terug

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

After schreef: tijden veranderen,
ik weet nog dat men vroeger zonder vrees 15pils dronk,
nu beginnen de mensen al zenuwachtig te worden na 3 pils
want wee oh wee, we zitten reeds over de grens...

je moet nu maar eens naar een club gaan die gelegen is op een steenweg,
iedereen verwacht controle

vroeger was dit toch wel totaal anders :)
Zou kunnen, maar dat is zeker niet bij iedereen hoor! Mijn maten rijden meestal en die zuipen gewoon mee, BOB bestaat niet bij ons, misschien vinden jullie dat raar maar ik ben het zo gewend! Er zijn avonden dat er 6 flessen korten drank gedronken wordt en dan nog van Lier naar Gent rijden. In al die jaren hebben ze nog nooit een controle gehad. Als ik moet rijden (niet zoveel) dan drink ik sowieso niet, tis ook mee m'n ma aren auto en ja kmoe nog wa ervaring opdoen! :D
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

hopelijk hebben jullie nooit iets voor :?
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 apr 2005, 12:24
Locatie: neerpelt

Bericht door eldivino »

Uiterst interessante topic hier ja... De tijden van vroeger, kvoel me oud terwijl ik het maar aan het typen ben. :-D
Kben beginnen weggaan in 95, toen was ik dus 16... mocht op da gebied eigenlijk niets van huis uit, en maar goed nu achteraf gezien, dus het was ook steeds weer liegen en bedriegen ivm ik blijf bij dien of dien slapen... Of we legden samen voor een "kamertje" te huren in zo één of ander plat poephotelleke en crashten daar wat en wassen en dan smiddags naar huis gaan...
Zondagscentjes kreeg ik ook al nie teveel, ouders prefereerden om voor me te sparen waar ik achteraf meer dan blij mee was.... want idd wat je hebt maak je op... Dus knam wat extra's mee en verkocht da dan om zo men avondjes te bekostigen( tprobleem was vaak dat ik dan zelf meer dan den helft opnam en of uitdeelde met men scheef kl****... :D
Voor mij begon het in Baccardi's-Montini.... en ervoor wa fuifkes ma nooit echt men ding geweest behalve de plaatselijke openluchtfuiven in de zomer...
Ma vroeger was het idd allemaal nie zo duur qua inkom ma den dope navenant was pokkeduur ma wel 1000 keer beter...

grtz
mi vario es primeiro
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

'k Weet, 'k Heb mij voorgenomen zelf iets meer te rijden zodat we toch zeker veilig thuis komen maja... Volgens mij kunnen die daar gewoon goed tegen, als we ver rijden heb ik ze nog nooit echt totally wasted gezien. Dat ze ni recht kosten lopen enal! Ze zijn gewoon leutig dus dat valt nog mee.

Mijn maat was wel keer loemp vroeger, was met z'n ex-lief toen naar La Bush gwst! Wouden naar huis en z'n ex wou de sleutel zodat zij kon rijden (want hij had toen gedronken) maja hij wou zelf rijden en hij heeft ze laten staan op parking van La Bush, da meiske... Toen vonkem ffkes ne vre klootzak!

Gelukkig kon ze mee met andere :-D
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

Mja 'de tijden' objectief liggen die al lang achter ons, maar uw eigen 'tijden' maakt ge zelf. Als ik naar mezelf kijk, moet ik zeggen dat mijn tijden zich afspelen in de tweede helft van de jaren negentig. Het contact met de muziek was er al eerder en vrij onschuldig, toen het uitgaan begon was het nog beter 8) Maar dat van 'de tijden' moet ge breder zien; muziek, uitgaan, eerste experimenten, sfeer op school, met brommertjes rondracen, gewoon geen zorgen hebben... Ik had het geluk dat mijn ouders die periode hard werkten en als ze dat niet deden op vakantie gingen of een citytrip maakten. Ik was dus vaak alleen thuis in de weekend, niet dat ik er veel was :D
Wat het heden betreft; ik ga nog steeds uit, niet meer zoals vroeger, elk weekend nr Cherry/Illusion/ne zondag in la rocca er nog aan toe voegen, een middagje carat, etc, mr dan wel selectief; ne zondag in la rocca, ATV-vintage in H²O, ergens van Kevin Jee gaan genieten; er zijn nog genoeg mogenlijkheden om nog toffe evenementen te vinden en uw eigen tijden te 'maken'....
Wat dat geld betreft, dat zal voor iedereen wel een eeuwig probleem zijn zeker. Ik had het geluk dat mijn ouders hun afwezigheid vaak compenseerden met veel geld te geven... Ik spreek van 2000 BEF per weekend, maar dat mag je helemaal ni vergelijken met 50€ nu. Vroeger kon je perfect een avond (clean) nr cherry gaan met 500 frank, inkom en wa softdrinks, geen probleem. Ik zie mezelf nu niet met 12,50€ iets doen.
Ik heb wel altijd gewerkt in de vakanties, soms weekends. Heb vanalles gedaan; Holiday Inn, DHL (bijna elke zomer) NATO, café, Avia Partners Dat is niet alleen goed voor het geld, ge leert er ook wel wat en ge leert er ook vaak 'gelijkgestemden' kennen, ben genoeg uitgeweest met mannen die ik 2 dagen kende van op een vakantiejob, leerde zo via ene de Kings kennen in de zomer van 2000 :D

Ge ziet maar
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 jan 2007, 14:35

Bericht door Slak »

De vroegere tijden ... is wel lachen als ik eraan terugdenkt.

Hier ist vrij laat begonnen. Pas op men 17-18e. Heb vrij strenge ouders gehad, dus was het inderdaad 'blijven slapen' bij maten etc. Twas dan meestal tegen 7-8 thuiskomen (ofwel rechtstreeks van een boite ofwel van bij oudere maten die een appartement hadden waar er nog wa 'geaftered' werd ;) ).
In't begin waren de ouders natuurlijk zwaar tegen, maar eens ge wat verantwoordelijkheid laat zien (sms'ke of bellen ast later werd) lieten ze wel begaan. Twas wel lachen, men vader altijd bezorgd, om 8u smorgens als we terug aant rijden waren van cherry, redelijk in de 'wolken'. 'Awel manneke, waar zitte' - 'Op den terugweg' - 'ah ok goe'. 2 seconden later, terug telefon 'seg, passeert is bij den bakker' :D Er is niks zo erg als met ne scheve smoel bij den bakker moeten broodjes halen terwijl er 10 man op u staat te kijken.

... the good old days ... :)

Wat betreft geld, mja, tis wel duurder geworden. Maar als ge bijwerkt (ik werkte weekends in de lokale delhaize) dan kunde dat wel financieren den ik. Gewoon weten waar u prioriteiten liggen...
Club Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Locatie: Welle (denderleeuw)

Bericht door Jones »

dj_neo schreef:volgens mij herkent m'n pa mij in zichzelf toentij jong was!
ge bedoelt da u pa zichzelf herkent in u :D want als em u in zichzelf herkent betekent dat da gij u eigen peter zijt :D of zoiets, verwarrende zinnekes als ge na school efkes ene gaat drinken
___________________________________
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Just let the music take u to your dreams...
grtz
Jones
Club Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Locatie: Welle (denderleeuw)

Bericht door Jones »

nja bij ons is het redelijk verminderd met het rijden onder invloed moet ik zeggen... als de "2 drivers" een mokke hebben, ni zoveel meer drinken, pas op het kan nog altijd eens gebeuren als we van arénchi komen da em zegt, "als ek naar de vangrail ga roept in men oor of trekt aan men stuur eh"

maar da zijn dan weer uitzonderingen :)
met brommertjes rondracen, ja... in "uwen tijd" (goh presies of ge zijt stokoud) kon je wss nog rondracen, ik ben 1e keer gepakt(in aalst stad va men kloeiten) me den brommer, da was €1.600 of een werkstraf... me €1.600 kunt ge wel al is weg gaan eh kheb dan een werkstraf gepakt, nu rijd ik een op ne donderdag naar aalst (stad va men kloeiten) en doen de klootzakken mij stoppen, begint em te zagen over stickers en witte pinkerglaasjes en beweert em dat mijne sito (mss kent ge da wel, zo een origineel uitlaat) was om da op te drijven en weet ik wa nog allemaal, begon op men zenuwen te werken, kvlieg uit tegen diene klootzak, mocht direct volgen brommer op de rollen en em ging te snel :s terwijl da op de baan helemaal ni het geval was, mocht toen nog es blazen ook en dan zijt ge weeral ne smak geld kwijt, kheb ook nog 2 openstaande rechtzaken ivm ongevallen (alle 2 in aalst stad va men kloeiten :p)

ahja, er komen wel is betere tijden zeker, hoop ik :)
___________________________________
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Just let the music take u to your dreams...
grtz
Jones
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

achja 'bob' wij zijn hier met ne groep gewoon altij 2-3 jaar achtereen door weer en wind met de velo of gewoon te voet naar cherry geweest,
was wel rap een kwartierke stappen ofzo, maar als da in groep was en er vooraf de nodige voorbereidingen waren getroffen ging da snel in looppas naar de 5 a 6 min. :D (over de terugweg zwijg ik dan wel natuurlijk)
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 31 dec 2006, 20:32
Locatie: Olen / Westerlo

Bericht door sunsational »

Waarschijnlijk komen 'uw tijden' ook nog wel ze. Maar je zal da wsl pas binnen enkele jaren ondervinden.

Bijna iedereen praat op 'latere leeftijd' over de tijd dat hij of zij net begon uit te gaan. Iedereen vind 'de muziek van toen' de beste. Ons ma bv. houdt van de late 70's/early 80's. Overlaatst heb ik nog een klapke gedaan met een kerel van ongeveer 10 jaar ouder dan mij die het steeds over de new beat en Boccaccio hoogdagen had en bijna niets meer moest weten van de opkomende trance rond 1994, omdat zijn glorie uitgaansdagen jaren 80 en begin jaren 90 waren.

Voor mij geld eigelijk net hetzelfde, mijn eerste discotheek bezocht ik in 1995 (voordien wel eens een lokaal fuifke gedaan maar dat is nooit echt iets voor mij geweest), ik was toen 15. Den Donna heette de keet (in Westelo en waar ooit Jean nog gedraaid heeft op zaterdag, samen met een zekere Hans waar ik sindsdien niets meer van gehoord heb maar die ik echt wel goe vond toen, Jean daarentegen zal het meeste volk wel kennen zeker :) ). Voor mij is het tot op vandaag nog steeds de muziek waar ik meest en liefst naar luister of koop, wsl gewoon omdat ik toen ben beginnen uitgaan.

Wees gerust, als ge u nu amuseert in het uitgaansleven dan zulde later nog dikwijls terugdenken aan "uwen tijd".
- House Time Is Any Time & Any Time Is House Time -
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

tsjah vroeger maakte het eigenlijk niet uit waar de locatie was als de muziek maar ok was
en als er al eens een platte tussengedraaid werd dan ginge gewoon eens zeiken
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

zelfs mijn peter spreekt over zijn goede oude tijd :-D
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Euh, even een vraagje tussendoor, wat is precies boite ??? Ik ken wel een belgisch woord wat er op lijkt, maat dat betekent dan buiten... dus. thx :)
Elite Club Member
Berichten: 432
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:23

Bericht door carat-freak »

djginod schreef:Euh, even een vraagje tussendoor, wat is precies boite ??? Ik ken wel een belgisch woord wat er op lijkt, maat dat betekent dan buiten... dus. thx :)
discotheek...dancing...club...
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

carat-freak schreef:
djginod schreef:Euh, even een vraagje tussendoor, wat is precies boite ??? Ik ken wel een belgisch woord wat er op lijkt, maat dat betekent dan buiten... dus. thx :)
discotheek...dancing...club...
Moet het op zijn Frans uitspreken ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten