Plastikman (aka F.U.S.E, Circuit Breaker, Concept 1,...)

Het forum van legendarische producers
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Plastikman (aka F.U.S.E, Circuit Breaker, Concept 1,...)

Bericht door varth »

de Richie Hawtin mogen we ook niet vergeten als producer he!. Heeft een hele reeks classics op zijn rekening staan als Plastikman. Donker, minimalistisch, dreigend,... zijn maar enkele termen om Plastikman te omschrijven. Alle albums liggen hier, en er is er geen enkel dat me echt ontgoochelt. Er zullen er hier wel weer zijn die dat elitaire techno of wat dan ook vinden, maar wie heeft er niet staan feesten op tracks als Spastic, Hypokondriak, Krakpot en Freek.

Andere projecten waren Circuit Breaker, F.U.S.E., Concept 1, Jackmaster, Minus ect. Altijd een vooruitstrevend producer geweest met een grotere invloed op de Belgische clubscene dan we misschien zelf vermoeden
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 dec 2006, 15:51
Locatie: Tongeren

Bericht door stanske »

en niet te vergeten zijn m_nus label
every monday xerox @ www.lazerhothits.com from 17.00 till 18.00

www.myspace.com/xeroxdj
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 apr 2005, 12:24
Locatie: neerpelt

Re: Plastikman (aka F.U.S.E, Circuit Breaker, Concept 1,...)

Bericht door eldivino »

varth schreef:de Richie Hawtin mogen we ook niet vergeten als producer he!. Heeft een hele reeks classics op zijn rekening staan als Plastikman. Donker, minimalistisch, dreigend,... zijn maar enkele termen om Plastikman te omschrijven. Alle albums liggen hier, en er is er geen enkel dat me echt ontgoochelt. Er zullen er hier wel weer zijn die dat elitaire techno of wat dan ook vinden, maar wie heeft er niet staan feesten op tracks als Spastic, Hypokondriak, Krakpot en Freek.

Andere projecten waren Circuit Breaker, F.U.S.E., Concept 1, Jackmaster, Minus ect. Altijd een vooruitstrevend producer geweest met een grotere invloed op de Belgische clubscene dan we misschien zelf vermoeden
Dus F.U.S.E. -->creamer is ook van hem dan?
mi vario es primeiro
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

diene min2MAX is een beestige verzamelaar van zijn label dacht ik
blt
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:00

Bericht door blt »

z'n muziek die hij uitgebracht heeft onder F.U.S.E. kan ik echt goed appreciëren, zitten veel zalige schijven tussen.

Over minus (als label in z'n geheel) ben ik persoonlijk minder overtuigd (vind dat zeer veel tracks teveel op elkaar lijken + beetje serieus saai maar dat is mijn mening natuurlijk). 't is alleszinds wel populair en de meeste nummers die ze uitbrengen worden dan ook automatisch clubhits want iedereen draait die tegenwoordig.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

als producer heeft hij heel goeie dingen gemaakt in het verleden.

minus als label, verre van mijn ding.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

ik heb de cd van F.U.S.E. -> machtig !!
en natuurlijk het nummer "Substance Abuse" op 1
eerste plaat da'k van hem kocht onder die naam was "Approach & Identify", vooral dan voor het nummer "Technotropic"

onder zen eigen naam heb ik wat vinylkes en cd'kes natuurlijk

zijn mix-cd "Mixmag Live! Vol. 20 - Richie Hawtin" is één van men meest gedraaide mix-cd'kes aller tijden ..
en DE9/Closer To The (R)Edit vind ik ook een machtig staaltje loop- en prutswerk ..

ik wist tot nu op discogs te zien niet dat ie ook deel uitmaakte van Cybersonik, dewelke we allemaal kennen van de bommen Technarchy en Backlash

de mens maakte eigenlijk al minimal (techno) voordat het was uitgevonden :)

Al bij al .. een beest van ne producer !!!
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2008, 10:52

Bericht door Indulger »

heb dit al gepost op de dj-page maar he tis hier meer op zijn plek (zo kan ik er ook nog een sde typfouten uithalen, mooi meegenomen)
Richie was vroeger een god, Panickattack van Plastikman was mijn eerste ervaring met underground techno en wat voor 1!!
Die plaat blijft ongelooflijk beter zelfs dan spastik, nog altijd dé plastikmanklassieker.
Jammer genoeg hangt hij nu het fashionvictim uit, doodzonde!

Marbles is trouwens ook zo'n lekkere donkere.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast