Leegstaand en onaangeroerd

Het forum van de andere legendarische clubs
Club 11 Aka CluBBie

Bericht door Club 11 Aka CluBBie »

Josjie schreef:
Club 11 schreef:Tito's op de Kortrijsesteenweg, staat er ook nog altijd :shock:
daar zou nu een chinees restaurant in komen...
Er zijn nog geen chinese restaurants genoeg, omg
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

carat-freak schreef:de barabar in sint-truiden, spectrum (ex-katsu) in heers, the edge (ex-deejay's-club) in zolder en de james (is nog een tijdje inferno ofzie geweest) in diest en de image (nog van vanja van carat geweest) in tienen... Ma de montini gaat terug open hé
is barabar dicht? dat wist ik niet
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:25
Locatie: Zottegem

Bericht door mr.nice guy »

tzal wel,eind augustus was de laatste party in bar.a.bar. :-( spijtige zaak
Afbeelding
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2006, 22:42

Bericht door azmunito »

Club 11 Aka CluBBie schreef:
Josjie schreef:
Club 11 schreef:Tito's op de Kortrijsesteenweg, staat er ook nog altijd :shock:
daar zou nu een chinees restaurant in komen...
Er zijn nog geen chinese restaurants genoeg, omg
Nog steeds geen Chinees restaurant...
Parking is ook nog volledig, naam staat nog op de verschillende ruiten, enkel het afdakje aan de ingang is weg. Het is niet ver van mijn deur en ik zal eens proberen binnenglippen om wat foto'tjes te proberen nemen. Jammergenoeg hebben omwonenden nog steeds evenveel argwaan als vroeger en komt er al rap iemand 'toevallig' langs...
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2009, 22:30

Re: Leegstaand en onaangeroerd

Bericht door StijnB »

Nu, het is allemaal wel erg. Je hebt er een band mee, leuke momenten beleefd en dergelijke.
Maar al bij al nog goed dat gebouwen die leeg staan worden vervangen door een ander gebouw met ander doel einde.

Als je kijkt in deze topic zijn er enkele clubs die falliet gegaan zijn. Terug heropend ook als club en tijdje nadien terug te huur of club ook dood.

Elke sluiting heeft een rede. Dus nooit in 1 en zelfde gebouw iets heropstarten met zelfde doeleinde lijkt mij zo.

Enovatie :clown:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Re: Leegstaand en onaangeroerd

Bericht door Sunreezer »

Ik passeer elke dag aan Tito's en dat afdakje aan de deur is er nog altijd hoor.
Deze morgen stonden er wel een vrachtwagen voor een kraan en een soort bulldozer op de parking...
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 dec 2008, 20:59

Re: Leegstaand en onaangeroerd

Bericht door Dj Creator »

Exedra staat er idd nog steeds, maar het is een puinhoop binnen. Ik had gedacht van er een Retro Exedra in te organiseren, maar dit is onmogelijk.

De aanvraag om het gebouw af te smijten en er appartementen op te zetten is echter afgekeurd.
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Leegstaand en onaangeroerd

Bericht door DCD »

passeer ook geregeld aan tito's en daar veranderd toch precies nooit iets ze... ligt er al jaren hetzelfde bij denk ik. denk dat het nog altijd van dezelfde eigenaar is hé? als het aan hem lag zou hij de discotheek terug openen maar krijgt de nodige vergunningen natuurlijk niet...
afgezien van het feit dat het een ambetante/gevaarlijke baan is voor controle (maarja, zo zijn er wel tientallen discotheken in belgië hé), ligt dat eigelijk nog wel ideaal op het eerste zicht: nie direct concurrentie in de nabije omgeving, tzou eigelijk wel een 'zwart gat' opvullen in de streek
tziet er qua vorm nog een tof gebouw uit, ideaal qua grootte, ruime parking en volgens mij weinig buren (enkel erachter zeker? met nog een deftig afstandje tussen dacht ik?)
Maarja, weet wel het precieze verhaal niet van tito's maar zal mss ook wel iets te maken hebben met het feit dat het 'soort' volk dat in die coté woont bepaalde dingen meestal iets sneller gedaan krijgt van de politiek dan 'het gewone voetvolk' ;)
iedere keer da ik daar passeer wens ik wel dak ne serieuze lottopot win, zodat geld geen issue is, dat de nodige vergunningen haalbaar zouden zijn en dan ik mij dan eens volledig zou kunnen smijten op zo'n project
da zou echt een levensdroom zijn die uitkomt, ne keer mijn goesting doen en uitwerken (en ondervinden of het succes van een zaak wel degelijk afhangt van de factoren waar ik dan op zou letten...)
keep on dreaming zeker? meen mij te herinneren dat ik eens een artikel tegenkwam op internet over tito's, ga da eens terug opzoeken...

grtz
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Leegstaand en onaangeroerd

Bericht door DCD »

artikel van 29/07/2004:

Protestbord Tito's moet weg

SINT-MARTENS-LATEM - Leernenaar Filip Adams moet zo vlug mogelijk het levensgrote bord weghalen waarop hij al jarenlang zijn wrevel en onmacht uitschreeuwt over de gedwongen sluiting van zijn voormalige dancing Tito's aan de Kortrijksesteenweg 165 in Sint-Martens-Latem. Dat wil hij voorlopig niet, omdat hij vindt dat hij het onrecht dat hem is aangedaan moet kunnen blijven aanklagen.

Wie langs de N43 van Deinze naar Gent rijdt, kan net voorbij het kruispunt De Kroon (Moeistraat-Golflaan) moeilijk naast het protestbord kijken dat Adams medio 1999 eigenhandig vlak voor zijn zaak plaatste.

De Leernenaar investeerde eind jaren '80 haast 1 miljoen euro in de dancing, die hij aanvankelijk onder de naam Maxy's zelf uitbaatte, maar die in 1996 onherroepelijk gesloten werd. Omdat de zaak er eigenlijk stedenbouwkundig nooit had mogen komen. ,,Waarom men mij destijds wel eerst alles toestond en men daarna de puntjes op de i is gaan zetten, heeft men mij tot op vandaag nog altijd niet kunnen uitleggen", klinkt het gefrustreerd.

Adams kreeg als eigenaar sindsdien nooit nog een regularisatievergunning goedgekeurd. Omdat een andere handelsbestemming voor het pand eventueel wel zou kunnen, maar een dancing of discotheek niet. Zo simpel ligt het echter niet.

De dancing werd destijds in exploitatie gegeven aan de nv New Tito's van zakenman Ronny Deschacht. Die gaf het pand zijn huidige naam en blijft er tot op vandaag nog steeds huurgeld voor betalen. Ook al kan hij voorlopig in Latem niets meer doen. Je zou als eigenaar voor minder je frustratie uitschreeuwen.

De manier waarop Adams dit al vijf jaar doet, op een groot paneel van 6,5 bij 3,6 meter en 1,85 boven de grond, wordt nu niet langer gedoogd. Het bord is namelijk strijdig met de algemene wetgeving op de stedenbouw en ruimtelijke ordening en met de voorschriften van het geldende BPA voor de Kortrijksesteenweg.

Alle reclamepanelen weghalen

Bovendien vloekt het met het verbod op publiciteit die lokaal geldt omdat de gewestweg er een statuut van toeristische weg heeft. En de tekst op het paneel is volgens het gemeentebestuur voor sommigen ook aanstootgevend. Daarom kreeg hij van de politie op bevel van de procureur onlangs de vordering waarin het schepencollege de afbraak van het bord eist. ,,Ik heb dat voorlopig geweigerd", zegt Adams.

,,Ik wacht een rechterlijk bevel af. En een kans om eerst eens mijn mening te zeggen. Als mijn paneel niet kan, dan moet de gemeente ook alle andere onvergunde reclamepanelen en storende borden langs de Kortrijksesteenweg doen weghalen."

Gebeurt dit dan niet? ,,Toch wel", zegt burgemeester Freddy Vanmassenhove. ,,De gerechtelijke molen maalt echter traag. Dat weet Adams ook. Wij moeten zijn paneel tenslotte al ruim vijf jaar gedogen zonder dat wij er iets kunnen aan doen."

(AVD)

Afbeelding
Gebruikersavatar
DCD
Elite Club Member
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 jan 2007, 16:45

Re: Leegstaand en onaangeroerd

Bericht door DCD »

ook nog van in 2004, het antwoord op dat artikel vanwege een buurtbewoner/ex-klachtindiener

TITO'S of MAXY'S, GUN EEN MENS ZIJN BOTERHAM
Ik las net in ‘t Nieuwsblad een stukje literatuur van collega AVD en dat stemde mij tot nadenken en gaf me een gevoel van medeleven.Als je het mij vraagt, maar dat doet men uiteraard niet, mag Filip Adams zijn bord met de noodkreet ‘broodroof’ laten waar het is.De N43 of in de volksmond Kortrijksesteenweg is toch verloederd door al die schabouwelijke reclamepanelen van grote firma’s en elitewagens EN hij heeft nog gelijk ook. Zijn slogan klopt als een bus.Het is broodroof wat men hem aandoet.Ik was nochtans de eerste om klacht neer te leggen tegen de inplanting van een megadancing naast een residentiële verkaveling en heb indertijd de heer Adams – steeds terecht – het leven zuur gemaakt door neerlegging van klacht wegens geluidsoverlast en vandalisme.Ik was het meer dan beu te moeten mee daveren op de wave van oorverdovende bassen die op een bepaald moment zelfs het vensterglas van mijn stulpje lieten barsten.Ik ben echter niet rancuneus. Toen de Maxy’s veranderde naar Tito’s werd de muziekoverlast beter, maar het ‘blasé-gedoe’ van de betere klasse en het ronken van de opgefokte luxewagens was dan weer een nieuwe druppel die de spreekwoordelijke emmer deed overlopen.Tot daar. Eén feit is zeker : toen Filip Adams de loten uit de verkaveling kocht werd hij reeds bij de neus genomen. Iedere Latemnaar met een beetje hersenen in zijn kop wist dat dit niet kon. Van het oorspronkelijk verkavelingplan bleef niks meer overeind. Zelfs de voorgeschreven nutsvoorzieningen en de wegeninfrastructuur werd nooit verwezenlijkt . Dit was ook niet meer nodig, gezien het toenmalig College er moeiteloos en zonder poespas een verkavelingwijziging kon doorjagen ondanks het protest van de buren.Nu, wat die bouwovertreding betreft. Mits het weghalen van de toegangsluifel van de inmiddels vervallen danstempel, is het gebouw volkomen legaal, enkel de parkeerplaatsen blijven ongegund.Met een beetje goede wil, een andere bestemming en veel poen, wordt het leuke gebouw opnieuw functioneel en rendabel.Als alle partijen een beetje water in de wijn doen, oogt het gebouw in een wip als een aantrekkelijk landmerk en kan Filip opnieuw wat ademruimte krijgen.Kijk, « Welzijn » zoekt een onderkomen voor zijn en ons toneelspelers. Kleine moeite. Tracht met Filip een deal te sluiten dat hij de ex-danszaal omtovert tot een zaal voor podiumkunsten, fluister het College, de Vlaamse Gemeenschap en misschien ook onze gouverneur in het oor dat het hier gaat om het algemeen belang van de gemeente. Wie weet hebben we dan geen prachtig alternatief voor het zieltogende parochiezaaltje van de ‘zusterkens’… die ook al plaats moesten ruimen voor het beter functioneren van ‘Sancta Maria’.


toch echt prachtig hé, sommige mensen... geluidsoverlast is geluidsoverlast, daar hoor je mij nie over. Maar om te beginnen is er al dat politieke 'handigheidje' dat een onderscheid maakt tussen een handelspand en een dancing ("doe wat je wil, als het maar geen dancing is") en vervolgens een ex-klachtindiener die medelijden krijgt en doodleuk opmerkt: "vergeet al dat verloren geld, investeer er nog eens in en maak er gewoon een zaaltje van voor mijn toneelvereniging, iedereen tevree" ......... "o ja, een parochiezaaltje is ook nog toegelaten" :mrgreen: zou je je haren nie uittrekken als eigenaar? :scratch:
:mrgreen: kheb trouwens ongelooflijk veel begrip voor die vent! als het glas van je huis al springt van de bassen :mrgreen: haha, op tv heb ik iemand ooit eens zien testen of dat idd mogelijk is, hij plaatste de zwaarste installatie die hij kon vinden in een klein autootje en die ruiten waren nog nie kapot, terwijl de hoedenplank en zetels heel kapot daverden, vandaar rolde ik even met de ogen alsk da las :roll: :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Leegstaand en onaangeroerd

Bericht door Lestat »

Ik passeer regelmatig aan de James in Diest, ben er zelf eigenlijk nooit binnen geweest want stond bij ons bekend als een johnny & marina kot, en wij hadden in den tijd ook keuze zat uit een reeks clubs waar ge als zware feestganger spontaan van begint te watertanden : vrijdag was t carat (als t open was) of club reflex (dankzij dj sandy was dat johnnykot toch wel vrij plezant) , tegen dat t terug licht werd reden we naar outline (als t open was :lol: ) of kwamen bij mekaar in mijn appartement om daar wa onnozel te liggen flippen en te wachten tot er terug iets openging :cheers: , s zaterdags was t altijd eerst efkes sandy de groeten gaan doen in club reflex, om dan tegen 1 uur naar Illusion te rijden, daar rap iedereen goeiedag gaan zeggen om dan naar de bizar te rijden, tegen dat dat dicht ging terug den illusion in en tegen dat dat in dien tijd dicht ging, was t al ver middag, dus hoog tijd om es in den outline te gaan zien :D
Als outline s zondags rond 5 uur dichtging trok heel de bende daar naar zo'n truckerscafe maar dat was erover voor mij, ik ging dan wa rusten thuis tot een uur of elf s avonds want dan was de carat open :cheers: :cheers: :cheers: en da was tot maandagmorgen en liefst zo lang mogelijk tot ik moest gaan werken.
En hoe stikkapot ik s maandags tegen een uur of 5 s avonds ook was, ik kroop na t werk in de zetel tot een uur of 9, en dan was t klaarmaken, de troepen verzamelen, auto in en tegen een uur of 1 zaten we in extreme tot dinsdagmorgen :D

Dju ben hier wel zwaar aan t afwijken want had t eigenlijk over de james :lol: Ik zal er binnenkort es fotoke pakken se want zo'n 2 jaar geleden leek t alsof ze t opnieuw gingen openen (toen waren ze aan t werk) maar tegenwoordig groeit er gras enzo op de muren dus t begint er uit te zien zoals de laatste dagen van carat ( :( :( :( breekt nog altijd mijn hart als ik denk aan die fantastische keet die er op t einde zo slecht uitzag)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 sep 2008, 14:37

Re: Leegstaand en onaangeroerd

Bericht door Krozfader »

Foto's nemen asap, nu het nog kan..... en proberen binnen te geraken.... voor je het weet breken ze de keet misschien af.... :pirat:
"The second most popular game that we played as children is House"
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Leegstaand en onaangeroerd

Bericht door Lestat »

Krozfader schreef:Foto's nemen asap, nu het nog kan..... en proberen binnen te geraken.... voor je het weet breken ze de keet misschien af.... :pirat:
Kzal es forceren da'k daar volgende week moet passeren se :D
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Leegstaand en onaangeroerd

Bericht door emotionslover »

nog geen pics????
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Leegstaand en onaangeroerd

Bericht door Lestat »

Toen ik er vorige keer voorbijkwam waren ze er aan t werken, ik vond t ni zo de moment om foto's te gaan trekken :lol:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast