The Prodigy

Het forum van legendarische producers
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

The Prodigy

Bericht door cherryman »

Vond deze mannen hier ni direct terug onder de zoekfunctie, vond da die toch een topic verdienen,
begin jaren '90 toch mede grondleggers geweest van electronische muziek.

Zijn ni echt ne dj's, aloewel liam howlett wel draait ook dachtik
Bandleden zijn: Liam Howlett, Keith Flint, Keith "Keeti" Palmer(eruit gestapt) & Leeroy Thornhill.

Brain hierachter was vooral wel Liam, vond vooral de eerste 2 CD's wel zalig.

Ondermeer single android in 1991, album experience wat later; met traxx als Charly (veel gespeeld in CM), out of space, fire,
everybody is in the place,...

Hun 2de album, Music For The Jilted Generation, vond ik al iets minder, meer al naar de ruwe sound op aloewel ik Speedway,
No Good (CM !!!), The Heat & One Love wel té machtig vond.

Hun 3de album vond ik nog minder als het 2de, hun 4de heb ik even doorhoord, is ook ni echt mijn stijl.
Naar het schijnt zijn ze sinds kort weer aant toeren, maar heb ze al een paar jaar niet meer gevolgd... .

Wat vinden jullie ervan? In mijn ogen horen deze hier toch zeker niet te ontbreken !

Kwestie van het geheel nog wat compleet te maken
Afbeelding
Afbeelding
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
keskondisco

Bericht door keskondisco »

No good (start to dance) was immens goed voor de rest ben 'k er geen fan van...
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

dat was wel een vette schijf in oa de cherry moon!

de rest is meer 'luistermuziek' ; niet echt om te draaien. Wel goed voor concerten en clips of muziek bij een film, genre Faithless zo wat.

pak zalige classics, no good, firestarter, smak my bitch up, the poison en natuurlijk Voodoo people!
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2006, 18:17

Bericht door ex-partyverslaafde »

voodoo people was goe de rest doet mij meer aan rocknuziek denken maare das mijn mening he
er zijn vele soorten housemuziek vel over een andere stijl pas een oordeel als je hem zelf gehoord en meegemaakt hebt
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

ex-partyverslaafde schreef:voodoo people was goe de rest doet mij meer aan rocknuziek denken maare das mijn mening he
eerste CD was met grote voorsprong de beste en meest naar het dance gedoe gericht 8)
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

de song android vinnek nogaltijd beestig goed
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Kheb ze van de zomer op de Lokerse Feesten gezien. Was ni zo denderend. Ook hier: een bitje "over the top" denk. Tfeit da ze festivals doen betekent ook da ze meer de richting van de rock gaan dan van den dance. Mor ze hebben idd een paar vette platen (met chique clips !)
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2008, 14:31
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door Oldskool »

Amai, ze hebben toch een aantal bommekes afgeleverd destijds zunne...
Out of Space, No Good, Smack my bitch up en zo waren beestig.
Maar "Music For The Jilted Generation" was echt wel hun beste cd, met "Poison" en zo op. Zalige sound en goeie herinneringen aan :P
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

Stanne schreef:Kheb ze van de zomer op de Lokerse Feesten gezien. Was ni zo denderend. Ook hier: een bitje "over the top" denk. Tfeit da ze festivals doen betekent ook da ze meer de richting van de rock gaan dan van den dance. Mor ze hebben idd een paar vette platen (met chique clips !)
Ze deden in de jaren '90 ook veel festivals hoor en toen waren ze ook nog meer dance dan rock :roll:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: The Prodigy

Bericht door cherryman »

Topic jaartje stilgelegen percies :mrgreen:

Afbeelding

Vandaag eens de nieuwe CD 'Invaders Must Die' te horen gekregen en moet zeggen dat ik niet meteen overtuigd ben. Lijkt een beetje op een samenraapsel van een allegaartje, daar waar ik vroeger op zowat elke track van de CD een lekkere sound vond. Blijft het nu bij een paar tracks;

Omen => lijkt wel van Fat of The Land te komen, maar toch met een geheel andere sound, beetje verdergaan op hun laatste album (NOAO) maar dan kwalitatief toch heel wat beter in mijn ogen. Staat sinds kort ook in afrekening op Studio Brussel als ik niet mis ben. :unibrow:

Omen Reprise => Al is deze wel de kortste track op de CD, voor mij persoonlijk te beste tot nu toe (heb de CD nog maar 2 keer gehoord ondertussen). De intro brengt me meteen een jaar of 10-15 terug :drool:

Take me to the hospital => deze gaat voor mij echt wel een jaar of 10 terug, vooral het begin met die acid invloeden er in vind ik top ! :drool: :paranoid:
Daar waar Omen van Fat of The Land lijkt te komen, lijkt deze tussen Experience en Music for the Jilted Generation te liggen.

Nog het vermelden waard : World's On Fire & Piranha (vooral voor de retro samples) en na een paar keer gehoord te hebben lijken deze ook beter uit te komen. Vooral die eerste doet me aan iets bekend denken :scratch: :twisted:

De huidige electro en andere dance gerichte invloeden lijken spijtig genoeg ook in enkele samples van hun songs terug te vinden, best wel spijtig voor een groep die toch een voorganger was van de underground sounds... :scratch:
Vind het op de enkele plaatjes hierboven vermeld nogal een platte sound om eerlijk te zijn.
Veel gesjengel en geboenk (dat was het vroeger ook), maar het geheel heeft niet die cohesie die er vroeger wel leek te zijn. Nietemin hoop ik ze dit jaar toch nog ergens Live te zien, want voor mij blijven die Live toch een klasse apart ! :mrgreen:
Nu ze nog eens touren moet ik toch van de gelegenheid gebruik maken.

Om af te sluiten wil ik vooral besluiten dat het absoluut geen slecht album is (ik ben gewoon nogal snel héél kritisch), alleen ligt het niet meteen in mijn lijn van verwachtingen. Veel leuke samples, maar de teksten die lijken er dan maar in haast op geplakt, waardoor het geheel veel minder uitkomt dan de vorige albums. Nietemin zitten er echt wel topplaatjes bij (zie hierboven). :cheers:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: The Prodigy

Bericht door lemant »

Totnogtoe enkel de singel gehoord en die vond ik wel ok ... die albumcover daarentegen :scratch: (wat een draak!)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: The Prodigy

Bericht door cherryman »

lemant schreef:Totnogtoe enkel de singel gehoord en die vond ik wel ok ... die albumcover daarentegen :scratch: (wat een draak!)
Ik vind de cover nogtans wel geslaagd :mrgreen:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 sep 2008, 14:37

Re: The Prodigy

Bericht door Krozfader »

Zonet even het album beluisterd, pfff weet het niet goed... ik mis toch wel de kick van Fat of the Land, tis zoals er geschreven werd er zit geen samenhang in... Sommige nummers kunnen er nog wel door maar het voelt niet echt aan als wat we in de jaren 90 te horen kregen van hen... ik had dat net hetzelfde met het vorige album ook.... maar ik blijf respect hebben voor ze... Live staan ze er en is het 1 brok pure power.... de album hoes vind ik dan wel terug freaky shit, en zeker die van hun vinyl release omen :
Afbeelding

ik zou deze zo al kopen voor de hoes

spijtig dat het album nie geheel mijn ding is anders was deze box zeker het aankopen waard :

deluxe set
Label: Take Me To The Hospital
Catalog#: HOSPBOX001
Format: 2 x CD
DVD, DVD-Video
5 x Vinyl, 7", Orange
Box Set
Country: UK
Released: 23 Feb 2009

http://www.discogs.com/release/1660019
"The second most popular game that we played as children is House"
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: The Prodigy

Bericht door ThaMan »

kvind het een machtige cd... back to the early 90's zene !
"Warriors Dance" doet mij sterk aan een 808 State denken anno 1990 !
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Re: The Prodigy

Bericht door cherryman »

ThaMan schreef:kvind het een machtige cd... back to the early 90's zene !
"Warriors Dance" doet mij sterk aan een 808 State denken anno 1990 !
Heb hem nu al paar keer beluisterd op weg naar men werk en kmoet nu wel zeggen dat sommige liedjes wel stillaan op meer beginnen trekken, al vind ik zo goed als de helft van deze CD toch nog crap :mrgreen:

Zoals bij zoveel dingen is een Sequel etc meestal slechter als het eerste.
Voor mij blijft persoonlijk blijft die eerste CD echt massive aanslaan, telkens ik die hoor in de radio
heb ik opeens last met de 'zware' voet. Al zal dat ook wel liggen aan mij persoonlijke smaak in de zin van rave van die jaren...
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten