Onstaan er nog klassiekers?

Het algemene forum van Legendary Clubs
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Das idd ne classic, van sommige nummers kan je van de release al direct zeggen of het klassiekers gaan worden! Innocente is idd ne parel, maar we hebben het hier dan over classics en niet enkel de oerclassics!

Voor mij is The Visions Of Shiva - Perfect Day ne oerclassic! Die is zo goed dat ze evengoed verleden jaar nog gemaakt kon zijn!
Newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 nov 2006, 23:48
Locatie: Antwerp

Bericht door Illusion™ »

nostalgie90 schreef: Voor mij is The Visions Of Shiva - Perfect Day ne oerclassic! Die is zo goed dat ze evengoed verleden jaar nog gemaakt kon zijn!
Hier geef ik je gelijk in :D

-
House is the uncontrolable desire to jack your body! ©
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

nostalgie90 schreef:The Visions Of Shiva - Perfect Day
zou iemand deze eens kunnen uppen? Ik ken alleen How much can U take? en da vind ik één van DE topplaten, dus de kans is groot dat ik de andere release ook goed vind. (ken Perfect Day althans niet bij naam)
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

poehaaaaa schreef:
nostalgie90 schreef:The Visions Of Shiva - Perfect Day
zou iemand deze eens kunnen uppen? Ik ken alleen How much can U take? en da vind ik één van DE topplaten, dus de kans is groot dat ik de andere release ook goed vind. (ken Perfect Day althans niet bij naam)
EDIT: file foetsie :D
Laatst gewijzigd door Nostalgie90 op 13 nov 2006, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2006, 01:25

Bericht door MordorMolle »

:P tjah,als ge het zo bekijkt dan is alles ne classic,ge moet het alleen maar in de juisten tijd plaatsen ...
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik zou toch durven zeggen dat de meeste klassiekers die iedere housekenner min of meer kent toch voor de periode 2000-2002 zijn uitgekomen.

Sindsdien is alles echt uit elkaar gevallen en kennen de meesten alleen nog de platen in hun eigen genre.

Tegenwoordig is het één pot nat.
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

waarom speelt men dan op elke retro party steeds dezelfde platen die bijna allemaal zijn verschenen tussen 1991 en 1997?

2000-2002 zijn toch zeker niet de jaren van de klassiekers eh maar wat verstaan we natuurlijk onder klassiekers eh... zal waarschijnlijk allemaal wat leeftijdsgebonden zijn ook eh.
Afbeelding
Afbeelding
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

nostalgie90 schreef: File vliegt er morgen af!
euh, kan je hem wel laten staan tot vanavond, want ik kan hem nu niet downen

thx hé :-D
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

djaxxie schreef:waarom speelt men dan op elke retro party steeds dezelfde platen die bijna allemaal zijn verschenen tussen 1991 en 1997?

2000-2002 zijn toch zeker niet de jaren van de klassiekers eh maar wat verstaan we natuurlijk onder klassiekers eh... zal waarschijnlijk allemaal wat leeftijdsgebonden zijn ook eh.
Ik zei niet in de periode 2001-2002, ik zei voor de periode 2001-2002.

En ik spreek nu vooral voor mijn leeftijdsgenoten maar platen zoals Silence, Innocente, Carte Blanche, Strange World,.... komen nu ook niet meer uit hoor. Dit zijn dan wel klassiekers voor de meeste mensen van mijn leeftijd.

Het probleem is dat wanneer er vroeger een "klassieker" uitkwam iedere houseliefhebber die plaat oppikte, ik neem nu als voorbeeld Universal Nation, wie kent die plaat nu niet ?

Moest die plaat vandaag de dag uitgekomen zijn zouden enkel mensen die trance op de voet volgen die plaat kennen.

Om die reden komen er tegenwoordig geen echte klassiekers meer uit.
Persoonlijke klassiekers en klassiekertjes binnen een genre of zelfs club ja.
Club Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 04 okt 2004, 20:20

Re: klassiekers

Bericht door elkewelke »

ProgressNation schreef:recent ...

Julien Jabre - War & Swimming Places ...
ijzersterke nr's !!! :-o 8)

heb ik horen draaien door een Tomaz, Soulphonic, Chris Laurens, Tofke, ....

en wat te denken van de James Holden rmx van The Sky Was Pink

dat werd toch ook door allerhande dj's gespeeld ?! (Fuse - Creamm - ...)

een andere van Wighnomy Brothers (naam even vergeten) zowel gehoord in mnml sets als in sets uit een Creamm etc..

EDIT de remix dus van Slam - This World

dus af en toe wordt er toch eens een "klassieker" gemaakt niet ?
Laatst gewijzigd door elkewelke op 13 nov 2006, 12:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Amai ja Dj Energy & Tatana - End Of Time :D
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik had het niet op het al dan niet spelen van een plaat in een club, is nogal logisch ook dat harde raveplaten indertijd niet gespeeld zullen geweest zijn in La Bush bijv.

Het ging eerder om het "kennen" van de plaat, dat is voor mij toch één van de kenmerken van een klassieker dat hij grensoverschrijdend is.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Da is ook wel weer waar
djginod

Bericht door djginod »

vroeger werden er zoiezo ook meerdere genres door elkaar gespeeld.... als ik nog oude reclames hoor, dan hoor je termen Hardcore House opgespeld op het nummer Holy Noise Project - Get Down Everbody. of op James Brown is Dead...... klopte ook wel., maar deze muziek werd evensimpel gemixt met een Crystal Waters ofzo...

Vroegahhh konden er dus ook veel meer genres gespeeld worden op een avond. Luister maar eens een echte oude opname van Illusion, La Rocca, Bocca, Globe etc.. dan tempo gaat ook van snel naar langzaam naar snel etc... veel meer variatie dan nu. Volgens mij schommelt een gemiddelde avond nu in La Rocca maar 6a7 BPM ofzo, tussen de 124 en 132.

Misschien zijn nu Mylo met Drop The Pressure of een Junior Jack (Stupiddisco) , die nu klassiekers maken.... maar dat weet je vaak pas na een tijdje... Traffic van Tiesto (ja, kom maar op met je tegenargumenten), hoor je ook nog steeds hier en daar, en ik weet bijna zeker op een retro-party over 5 jaar ook.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Kijk naar de oude houseparty's, een stom voorbeeld ...
Gisteren nog enkele opgezet en het zijn stuk voor stuk klassiekers achter elkaar!
Boeiend, en zeker niet ééntonig!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten