Onstaan er nog klassiekers?

Het algemene forum van Legendary Clubs
Flashbrother

Bericht door Flashbrother »

In het electrohouse genre, denk ik, dat er weinig of niets tot een klassieker kan uitgroeien.
Ik denk eerder aan nummers zoals Michael Forzza - Kahana, Criss Source - Hugs 'n' Kisses.... die het pottentieel hebben om tot klassieker door te groeien.

grtz
Club Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04 apr 2006, 11:43
Locatie: Lierde (O.-Vlaanderen)

Bericht door Phonkalic »

Ik denk aan Vitalic - La Rock (alhoewel) en da liedje van 'four to the floor'... Tiësto zal ook wel ergens een klassieker hebben zeker?

Klassiekers zijn 9 kansen op 10 commerciële platen... Ma denk wel dat er elk jaar wel enkele liedjes gemaakt worden die men niet zo gauw vergeet.

EDIT:
Benjamin Bates - Whole
The White Stripes - 7 nations army
c",) Vive la fête c",)
Club Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 aug 2006, 21:07
Locatie: Overijse

Bericht door Flasheur »

ik denk toch ook wel da er nog redelijk wa plaatjes uitkome die de tands des tijds zullen doorstaan (wel ieder in zijn genre natuurlijk :) )
zo hebde toch idd diene washing up, zdarlight, alter ego's rocker.
sky was pink, hugss 'n' kisses en recent nog diene oxia-domino die volges mij toch ook nog een heel tijdje zal meegaan.
* raise your hands in the spirit of house music *
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Zal voor iedereen verschillend zijn denk ik ! meer is daar niet over te zeggen.
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mar 2006, 01:25

Bericht door MordorMolle »

....wat men hier echter wel vergeet is dat bij die goeie 'ouwe klassiekers' dikwijls maar 1 of 2 versies van 1 bepaald lieke van 1 uitvoerder uitkwamen :eek: (amaai,ge moet het maar gezegd krijgen) en nu brengen ze iets goed uit en hier begint de miserie dan : nu wordt da lieke zodanig veel geremixt en geremastered en door zoveel verschillende artiesten die dan op hun beurt dat zelfde lieke dan nog eens uitbrengen onder verschillende uitvoeringen...en vaak dan ook nog eens een jaartje later,en later,en later... :cry: vb: (ik ben geen DJ,dus ge gaat da nergens ni vinden of kunnen downen): DJ MordorMolle - acid frit -original/ DJ MordorMolle - acid frit - extended mix/ DJ MordorMolle - acid frit -peeled potatoos dub/ DJ MordorMolle - acid frit -2nd edit technomix enz....enz.... enz..... :P dus eigenlijk,denk ik niet dat er nog zo van die 'echte' klassiekers zullen uitkomen
puree

Bericht door puree »

leuk onderwerp, maar volg de scene helaas vandaag te weinig om hierover nog iets zinnigs te kunnen zeggen.
Misschien iets van Fisherspooner ?
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

Maar vaak zijn het ook die remixen die het nummer een heel anders karakter geeft, waardoor de rmx beter is als het origineel! Hoeveel rmx'en zijn er van "For an angel" gemaakt??
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ja er zijn veel remixen die populairde zijn da het originele.

Dave Kane - Zero Plus, hiervan draait iedereen de Dj Wout Remix.
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Delirium - Silence (Tiesto rmx) is wel bekendste :lol:
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
varth

Bericht door varth »

Alain schreef:Tuurlijk komen er klassiekers uit , enkele voorbeelden :

Groove :
Mylo - Drop the pressure
Blackstrobe - Italian firefly's
Phunk-A-Delic Rockin'

Ook nog:
Monika Kruse - Latin Lovers
Thomas Andersson - Washing up (Tiga rmx)

Is maar wat er direkt in mij op kwam , zijn er genoeg zelle
Mja alain, ik vind dat dan vooral de platte, tijdsgebonden hits die je hier zoal opnoemt. Misschien passen ze in het rijtje van de commerciële klassiekertjes, maar muzikale mijlpalen zijn dit absoluut niet imo.

Ik zag hier ergens Vitalic met La Roch vermeld worden. Wel imo is dat dus een echte klassieker. Een hit van jewelste in het clubcircuit, maar gelukkig niet uitgemolken op de radio. Voor mij is dat toch een van dé bepalende platen geweest in de stijgende populariteit van de crossover electrotechno 5 jaar geleden. The sky was pink is ook een goed vb, Dexter en Easy lee van Ricardo Villalobos en ongetwijfeld een hele hoop andere "minimal" platen van vandaag op labels zoals Minus, Kompakt, Pokerflat enz
Alain

Bericht door Alain »

varth schreef:
Alain schreef:Tuurlijk komen er klassiekers uit , enkele voorbeelden :

Groove :
Mylo - Drop the pressure
Blackstrobe - Italian firefly's
Phunk-A-Delic Rockin'

Ook nog:
Monika Kruse - Latin Lovers
Thomas Andersson - Washing up (Tiga rmx)

Is maar wat er direkt in mij op kwam , zijn er genoeg zelle
Mja alain, ik vind dat dan vooral de platte, tijdsgebonden hits die je hier zoal opnoemt. Misschien passen ze in het rijtje van de commerciële klassiekertjes, maar muzikale mijlpalen zijn dit absoluut niet imo.
Elke stijl heeft z'n klassiekers he , ni vergeten dat platen zoals Robin S - Show me love en Tony Di Bart - The Real thing ook klassiekers zijn.
Ik volg nu meer de "commerciele" platen dan de meer stijlgebonden (omda'k allround-dj geworden ben).
Vb techno volg 'k nu helemaal nimeer terwijl 'k wel ne hoop techno-klassiekers kan opnoemen.
Wil ik maar zeggen dat in elke stijl jaarlijks klassiekers gemaakt worden die ze over pakweg 10 jaar in de discotheken nog zullen opleggen, en daar horen de platen die ik opgenoemd heb ook bij , de geschiedenis zal mij gelijk geven :-)
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Lagoas schreef:Nathan Fake - The Sky Is Pink
Come Inside - Thompson Twins
Die 2e kan ik alleens niet
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Dezelfde als die van "hold me now" ?
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Johnny Logan ???
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

klassiekers

Bericht door ProgressNation »

recent ...

Julien Jabre - War & Swimming Places ...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten