Onstaan er nog klassiekers?

Het algemene forum van Legendary Clubs
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Onstaan er nog klassiekers?

Bericht door Sunreezer »

Om hier nog eens een deftige discussie op gang te zetten volgend topic.

Iedereen kent wel de klassiekers onder de houseplaten, maar is dit nog van deze tijd? Komen er met andere woorden nog platen uit die binnen x aantal jaar kunnen omschreven worden als een klassieker?

Volgens mij is die kans kleiner omdat er veel te veel verschillende stromingen zijn, en een klassieker moet beetje een plaat zijn die bij iedereen goed in de oren klinkt.:-)
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Moeilijke vraag ....

Luister maar eens naar een oude houseparty, je zal direct het verschil horen dat verschillende stijlen elkaar overlappen zonder het niveau te verlagen, en die houseparty's staan vol met klassiekers!
Een track heeft geen airplay nodig om uit te groeien tot een gewilde klassieker, dat heeft het verleden al bewezen!
Hoe lang is alive en da funk van Daft Punk gespeeld vooraleer de waardering kwam, maar het waren dan ook buitenbeentjes!
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

Natuurlijk ontstaan er nog klassiekers!
zoals bv Nathan Fake - the sky was pink, is nu al wel een paar jaar oud maar voor mij is dat NU toch al nen tijdloze klassieker ze :flower:
Criss Source - Hugs n kisses, Mandy - body language dat zijn ook platen die blijven hange m'n gedacht :) en zo zijn er nog..
Ge moet natuurlijk ni gaan vergelijken met klassiekertjes van 1995 ofzo hé,als je alles bekijkt in zijn tijdgeest dan heeft elke periode wel zijn future classics. :sunny:
Ibiza Fuckin' Island!
Alain

Bericht door Alain »

Tuurlijk komen er klassiekers uit , enkele voorbeelden :

Groove :
Mylo - Drop the pressure
Blackstrobe - Italian firefly's
The drill - The drill
Criss Source - Hugs 'n' Kisses
Phunk-A-Delic Rockin'

Ook nog:
Rune - Calabria
Monika Kruse - Latin Lovers
Thomas Andersson - Washing up (Tiga rmx)

Is maar wat er direkt in mij op kwam , zijn er genoeg zelle
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

De 'nieuwe' klassiekers zijn, voor mij althans, de plaatjes die niet veel gedraaid worden maar die iedereen toch kent. Meestal werden ze heel even enorm veel gespeeld maar plots raken ze toch wat vergeten. Als je ze dan na een tijdje terug hoort gaat heel de keet uit zijn dak. Ik kan nu niet meteen voorbeelden geven maar je weet wel wat ik bedoel.

De platen die wel veel gedraaid werden/worden zijn hitjes maar hitjes zijn niet altijd klassiekers. Elke klassieker is een hit, maar een hit is daarom nog geen klassieker!
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

zou het eerlijk gezegd TOTAAL ni weten,
volg de hedendaagse scene totaal niet & klassiekers blijven voor mij die van pakweg 90-95, erna was het al veel minder in mijn ogen
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

Om

Aqueel - Up in the sky en Cafe del Mar - Up in flames

niet te vergeten
8)

En mss meer bescheiden: daan - swedish designer drugs & housewife.. ook dikke plate!
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Bericht door De Mot »

Ik denk dat we er toch al veel hebben gehad en dat er heeeeel weinig nog zal brengen zoals klassiekers van de jaren '90!!! Spijtig :(
Afbeelding
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

Zeker dat er nu nog klassiekers uitkome!!!

Alleen klinke ze helemaal anders dan de 'vertrouwde' klassiekers van 10 of 15 jaar geleden.
Luister maar ns naar n paar goeje setjes van larocca met marko: voor toch nog het bewijs dat er goeje muziek bestaat...
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

De Mot schreef:Ik denk dat we er toch al veel hebben gehad en dat er heeeeel weinig nog zal brengen zoals klassiekers van de jaren '90!!! Spijtig :(
Misschien moeten we eerst eens bepalen wat een klassieker is? Wat zijn de kenmerken en adh hiervan vergelijken met de nummers van tegenwoordig.

Wie zegt dat er geen klassiekers meer gemaakt worden zullen hier een duidelijk beeld over hebben. Steek maar van wal zou ik zeggen :D
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Bericht door De Mot »

Er zijn er zovele van vroeger die uitkwamen,zeker in de beginjaren '90!! Op een jaar tijd kwam de ene na de andere uit,en da kunnen we nu spijtig genoeg nu nie meer zeggen!
Afbeelding
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Definitie volgens myself:

Een tand des tijds doorstane hit én als referentie genoemd in zijn genre!
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

nostalgie90 schreef:Definitie volgens myself:

Een tand des tijds doorstane hit én als referentie genoemd in zijn genre!
Dus kan je onmogelijk op voorhand zeggen dat het een klassieker in wording is, volgens jou? Tenzij de tand des tijds maar 5 jaar inhoud. Hoeveel jaar zou je der op plakken?
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Trab schreef:
nostalgie90 schreef:Definitie volgens myself:

Een tand des tijds doorstane hit én als referentie genoemd in zijn genre!
Dus kan je onmogelijk op voorhand zeggen dat het een klassieker in wording is, volgens jou? Tenzij de tand des tijds maar 5 jaar inhoud. Hoeveel jaar zou je der op plakken?
Naargelang stijlen evolueren en vervagen blijven enkel de beste nog over ... Ik denk dat we nu de laatste jaren van het ene uiterste in het andere gedoken hebben (ik persoonlijk toch) dus ik zet er 3 jaar op, juist genoeg om zotgedraaid te zijn!
keskondisco

Bericht door keskondisco »

Perasma - swing to harmony ... raak 'k maar niet beu gehoord!

Just a man - I'm sorry ... ultra commercieel in feite maar toch ook niet, beetje vergelijkbaar met Ian Van Dahl's - castle in the sky.

Er worden wel nog veel kwali plaatjes gemaakt in verschillende stijlen ma ge moet ze weten te vinden en van naam kennen, dermee da m'n lijst zo kort is :oops:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten