Het Filmtopic

Alles in verband met films, televisie en radio
Gio
Club Owner
Berichten: 639
Lid geworden op: 03 jan 2007, 15:08
Locatie: In Space, while Amnesia clears my head for electronic beats!

Re: Het Filmtopic

Bericht door Gio »

In't weekend speelden ze "The Hitcher"... Een lame afkooksel van de zenuwvretende thriller uit 1986 waarbij de psychopaat werd gespeeld door Rutger Hauer en daar glansrijk in alle opzichten 10000 keer beter in slaagde dan Sean Bean. Heb niks tegen die acteur maar Hauer had er echt de kop voor, om die rol te spelen.

Dus de versie van 1986 haalt voor mij moeiteloos de bovenhand!

Vlak voor 't weekend ook "Rise of a footsoldier" gezien. Kende de film van toeten of blazen, maar als ik 'n verhaal zie waarbij de vroege jaren 90, drugs, en 't uitgaansmilieu in worden aangehaald ben ik meestal wel nieuwsgierig naar 't verdere verloop.

Ik vond 't eigenlijk wel 'n leuke film, veel mening kan je er eigenlijk niet over hebben aangezien 't een biografisch verhaal is dat gaat over Carlton Leach, die zich in feite heeft opgewerkt eind jaren 80 van straat hooligan tot banden met allerlei criminele affaires. Belangrijkste koppen hierin waaren dan Tony Tucker en Pat Tate... Ff dan wat gegoogeld en bleek dus dat die mannen eind jaren 80 tot halverwege jaren 90 nog huisgehouden hebben in Essex. Ze hebben 't dan ook met hun leven moeten bekopen...
Are There Really Angels? Or Are They Just In Our Mind?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Het Filmtopic

Bericht door ThaMan »

Wat een geklooi, die oscars... nu sta ik wel achter de winnaars in de categorie beste acteur/actrice want ze spelen echt wel super. Toch begint het meer zo iets te worden van "Alleee, ze hebben dan toch al in zoveel films gespeeld dat we ze dan toch maar eens een oscar cadeau doen".
Maar 6 oscars voor een mega-slaap-ik-al-suck-zaag-kak film als een "Hurt Locker" gaat mijn petje zwaar te boven. Nog maar gezwegen van de misleidende reclame erond met als grote hoofdrol speler "Guy Pearce". Awel kijk hem ne keer en ge begrijpt wat ik bedoel.
Club Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2006, 19:29
Locatie: Hemiksem

Re: Het Filmtopic

Bericht door foolish mind »

ThaMan schreef:Nog maar gezwegen van de misleidende reclame erond met als grote hoofdrol speler "Guy Pearce". Awel kijk hem ne keer en ge begrijpt wat ik bedoel.
Heueu ,speelde die niet sergant Thompson?Volgens mij heeft die niet meer dan 5 minuten meegespeeld vooralleer dat die is opgeblazen :?
Of vergis ik me nu :scratch:
Hoofdrolspeler is toch Jeremy Renner uit bv 28 Weeks Later?
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: Het Filmtopic

Bericht door emotionslover »

vanavond nog eens naar dude where's my car gekeken!!!!! blijf hem goe vinden!!!!!! :pirat:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Het Filmtopic

Bericht door Lestat »

Gio schreef:
Vlak voor 't weekend ook "Rise of a footsoldier" gezien. Kende de film van toeten of blazen, maar als ik 'n verhaal zie waarbij de vroege jaren 90, drugs, en 't uitgaansmilieu in worden aangehaald ben ik meestal wel nieuwsgierig naar 't verdere verloop.

Ik vond 't eigenlijk wel 'n leuke film, veel mening kan je er eigenlijk niet over hebben aangezien 't een biografisch verhaal is dat gaat over Carlton Leach, die zich in feite heeft opgewerkt eind jaren 80 van straat hooligan tot banden met allerlei criminele affaires. Belangrijkste koppen hierin waaren dan Tony Tucker en Pat Tate... Ff dan wat gegoogeld en bleek dus dat die mannen eind jaren 80 tot halverwege jaren 90 nog huisgehouden hebben in Essex. Ze hebben 't dan ook met hun leven moeten bekopen...
ik vond die film ook wel erg goed - veel beter dan het overprezen cass (zelfde verhaal, andere namen). Vooral de lijn doorheen de tijd is geweldig, de ene deja vu na de andere - als em zo die pillen begint te pakken , prachtig verfilmd met da bewegend koppeke van hem, deja vu deja vu deja vu :cheers: :cheers: :cheers:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Het Filmtopic

Bericht door Lestat »

ThaMan schreef:Wat een geklooi, die oscars... nu sta ik wel achter de winnaars in de categorie beste acteur/actrice want ze spelen echt wel super. Toch begint het meer zo iets te worden van "Alleee, ze hebben dan toch al in zoveel films gespeeld dat we ze dan toch maar eens een oscar cadeau doen".
Maar 6 oscars voor een mega-slaap-ik-al-suck-zaag-kak film als een "Hurt Locker" gaat mijn petje zwaar te boven. Nog maar gezwegen van de misleidende reclame erond met als grote hoofdrol speler "Guy Pearce". Awel kijk hem ne keer en ge begrijpt wat ik bedoel.
huh :scratch: ik vond the hurt locker 1 van de beste films van het afgelopen jaar :scratch:
De scene waar ze in de woestijn liggen (sluipschutterscene) was 1 van de beste irakscenes die ik al gezien heb, enorm realistisch maar ook verschrikkelijk spannend, alsof je er zelf tussen ligt

toch wel grappig hoe meningen over een film kunnen verschillen :cheers:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Het Filmtopic

Bericht door Lestat »

iemand hier eigenlijk Hachiko gezien ? Film blijft maar in mijn hoofd spelen, lang geleden dat een film zo'n nasleep had in mijn hoofd ... wat imo betekent dat ik em toch wel uitzonderlijk mooi vond :cheers: en dus benieuwd naar andere meningen over deze film ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Het Filmtopic

Bericht door ThaMan »

Hurt Locker... tsja ieder zijn mening, maar "straight to dvd" zegt zowiezo al genoeg...
en Djaxke, er zijn mensen die em nog niet gezien hebben dus DIKKE SPOILER :)
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Re: Het Filmtopic

Bericht door djaxxie »

ThaMan schreef:Hurt Locker... tsja ieder zijn mening, maar "straight to dvd" zegt zowiezo al genoeg...
en Djaxke, er zijn mensen die em nog niet gezien hebben dus DIKKE SPOILER :)
Op welke post doel je want ben niet mee.

Gisteren American Beauty gezien, met de Spacey. AANRADER
Afbeelding
Afbeelding
Club Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2006, 19:29
Locatie: Hemiksem

Re: Het Filmtopic

Bericht door foolish mind »

@djaxxie : Ik denk dat thaman mij bedoeld ;) Ach zijn maar de eerste minuten van de film die ik gespoild heb.Oeps i did it again :pirat:

@lestat: Heb dit weekend samen met mensen Hachiko gekeken.Die van ons lag daar te bleiten dat het niet meer schoon was.Ik zelf om eerlijk te zijn heb toch ook een paar keer een serieuze brok in de keel gehad.
Maar mijn stiefzoon vond er geen bal aan.Tja waarschijnlijk ook dat hij geen dierenliefhebber is of ook geen honden heeft.
Ik vond het toch ook 1 van de betere films die ik de laatste jaren gezien heb.Het moet niet altijd schieten,hak en kap werk zijn.
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Het Filmtopic

Bericht door Lestat »

foolish mind schreef:
@lestat: Heb dit weekend samen met mensen Hachiko gekeken.Die van ons lag daar te bleiten dat het niet meer schoon was.Ik zelf om eerlijk te zijn heb toch ook een paar keer een serieuze brok in de keel gehad.
Maar mijn stiefzoon vond er geen bal aan.Tja waarschijnlijk ook dat hij geen dierenliefhebber is of ook geen honden heeft.
Ik vond het toch ook 1 van de betere films die ik de laatste jaren gezien heb.Het moet niet altijd schieten,hak en kap werk zijn.
idem, ik vond t ook een lichtpunt in de film wereld ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Het Filmtopic

Bericht door ThaMan »

"Precious", aangrijpend drama'ke zo uit het Amerikaanse leven gegrepen.
Wel verdiend dat de oscar is gegaan naar Mo'nique voor beste vrouwelijke bijrol, die een mooie rol neerplant als de moeder. Doch had ik em liever zien gaan naar de hoofdrol speelster (Gabourey 'Gabby' Sidibe) als beste actrice (lekker underdog) ipv "mrs plastic" bullock.
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Re: Het Filmtopic

Bericht door ThaMan »

"The Blind Side" damn, dit was nog eens een zeer mooie film die mij geen minuut verveeld heeft. Miss Bullock heeft hier terecht een oscar voor gewonnen en trek ik mijn woorden uit mijn vorige post volledig in. Ze komt zeer geloofwaardig over in een prachtig true based story.
Voor de liefhebbers is deze film nu ook te huur via de Telenet Digibox, echt wel een aanrader voor het hele gezin ;)
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: Het Filmtopic

Bericht door Lestat »

ThaMan schreef:"The Blind Side" damn, dit was nog eens een zeer mooie film die mij geen minuut verveeld heeft. Miss Bullock heeft hier terecht een oscar voor gewonnen en trek ik mijn woorden uit mijn vorige post volledig in. Ze komt zeer geloofwaardig over in een prachtig true based story.
Voor de liefhebbers is deze film nu ook te huur via de Telenet Digibox, echt wel een aanrader voor het hele gezin ;)
de 1080p staat hier ook klaar en direct na fringe wordt dit zeker de 1e film die ik ga kijken - echt t type film waar ik van hou ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 sep 2008, 22:02
Locatie: Gent

Re: Het Filmtopic

Bericht door AcidPixie »

Morgen naar Alice in Wonderland!
Step inside the Whirlwind of ACID motion!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast