Waar gingen jullie vroeger vaak uit?

Het algemene forum van Legendary Clubs
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

kent iemand "caves de la chappelle" nog in hartje brussel? waren zo'n keldergangen, met snoeiharde techno. Deg etc draaide daar, periode 98-99
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

poehaaaaa schreef:kent iemand "caves de la chappelle" nog in hartje brussel? waren zo'n keldergangen, met snoeiharde techno. Deg etc draaide daar, periode 98-99
wel ask mij ni vergis is da dezelfde lokatie als D jacking zone.....
ik denk dat eerst caves was en daarna D jacking zone....

but again,ik kan verkeerd zijn :D
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

poehaaaaa schreef:kent iemand "caves de la chappelle" nog in hartje brussel? waren zo'n keldergangen, met snoeiharde techno. Deg etc draaide daar, periode 98-99
Ja, ik kwam er geregeld met de 'made in brussels' feestjes. Psychogene en tomaz speelden daar vroeger ook, dacht ik. Dat was wel een fijn clubke :twisted:
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

Heb daar ooit is een 100 laatste dagen gedaan met St Jan Berchmans, warm ist door wel :) binnen he ni de wijk
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 nov 2005, 00:31

Bericht door timsan »

Caves de la Chapelle ken ik goed genoeg, idd MIB avonden! Was wel gemakkelijk: dichtbij en altijd plezant om naar af te zakken in de late uurtjes. Ik heb de sluiting nog meegemaakt een jaar of vijf geleden, toegekomen om 9u s'morgens en nog vollen bak 8)
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2007, 13:49
Locatie: Aalbeke

Bericht door nimo »

Ik ben beginnen uitgaan in '93.
Aangezien ik in Kooigem woonde was voor mij de keuze heel snel gemaakt, At the villa. Al was dit niet zo evident want ATV had in Kooigem een hele slechte reputatie.
We konden er elke moment van het weekend binnen vallen.

De Legends in Kooigem hebben we ook heel vaak bezocht en zelfs toen het nog een soort mexicaans cafe was (naam vergeten)

Na de brand van ATV Kooigem, veel naar La Bush, show boat (Pecq), Happy Jack (nu in Kortrijk met Phi Phi) en Cirao en de Carré en niet te vergeten de Barbas privé in Wortegem Petegem het grootste boerespel van de streek maar wel goed om een rijpe tante aan de haak te slaan.

Dat was het zowat en ik vergeet nog deedjies en chopin in Kuurne (om de zelfde reden als Barbas privé.

Voor de rest heel veel op cafe billy bobs; peanuts waregem en factory kortrijk..........
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jan 2007, 12:23
Locatie: Aalst

Bericht door brainbug »

(een of meerdere keren) bezocht: Boccaccio Life, Megatempel, The Faktory (ex-Rio), Oh!, Kokorico, Fuse, De Truweel, Kings Club, Zillion, Obsession, Tropicana, Carré, BBC, Atmoz Turnhout, Reflex, cKomilfoo

Regelmatig: Illusion, CherryMoon, Extreme

Events: Dance Opera en Strictly Trance in de voormalige Keizershallen te Aalst, Cityparade (2x Luik en 2x Gent)
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Waar gingen jullie vroeger vaak uit?

Bericht door StevenR_73 »

Den Backer schreef:Dit is vooral voor de oudere garde...

Waar gingen jullie vroeger vaak uit? In welke dancings/afters? Events in binnen- & buitenland?
Kortom dus: wat hebben jullie allemaal gezien & meegemaakt :?:
Geef elk van jullie eens een kort overzichtjen + welke periode dat was ongeveer...

Laat jullie maar ies goed gaan!! ;-)
zeg, nu moet het geheugen aan het werk gezet worden hé :bom:

Vrienden gingen al naar Berchem-Palace, andere de AB, ik moest nog thuis blijven....
Begonnen op een new-beat fuif in 1988, derna een tijdje in Edegem (Flair) en dan een paar keer La Rocca tot de eerste sluiting (02/1989 dacht ik). Vanaf de heropening La Rocca a volonté (Barocci was toen open ook, 1x geweest op vrijdag ). Toen was er in The Temple (Zazou) in Lier op vrijdag meestal ook wel iets te doen. The House in Niel/Reet ook 1x geweest.
Dan via men nicht in Café d'Anvers beland (optreden van Felix 'don't you want me' nog meegemaakt).
Dan zitte we in 1991 ongeveer, dan heb ik Globe leren kennen, de zondagen :mrgreen:
1992- Dan was het meestal La Rocca of CdA en Globe, toen ook een paar keer in Cherry Moon geweest. (die waren toen ook op dinsdag open)
Dan begon La Rocca met zen zondagen en was het altijd Globe en La Rocca zondag met af en toe nog eens een zaterdaguitstap naar La Rocca/CdA/Cherry Moon/Illusion/Planet Hardcore (ex liefke danste daar).
Toen Globe stopte heeft Illusion eens een paar zondagen opengedaan, zaten we daar, maar het was niet hetzelfde. Toen zijn we een paar keer in De Box beland, alsook Carat, maar dat vond ik helemaal niks, wat een "afkick" :mrgreen:
Na een tijdje hadden we de kracht eens om op maandag in Destelbergen te geraken, we hadden er al veel van gehoord (tapes/mensen) en het moest er eens van komen, het was dan ook DE laatste avond van de Bocca, hadden we dat 'gelukkig' nog meegemaakt. De dag erop ben ik in de Jerry's beland (Bekkevoort), maar iedereen was op, dansen zat er niet meer in, bijniemand, en Zolex mor geven :P
Dan een periode in Cherry Moon gezeten (de hoogdagen met YDR), Café d'Anvers, Q (laatste 4 weken) en 2x Club X.

Ik herinner me nog een Bonzai Rave in Brecht, een feest van La Rocca in een manège, techno feestje in Kortrijk waar iedereen al door de politie was opgehaald, incl VJ Simone :D, nieuwjaarsafter op het Rooi in Berchem, Prestige (Antwerpen),...

Ben nog op feestjes met SC geweest in; Cirao, Extreme, H2O, Fuse, Scene, Silo (Loop/Food periode), een van de eerste Kozzmozz op een boot, feestjes in Nederland, Bizar (Waarloos), feestje in een vallei in Luxemburg, 10 days of, Luik, Brussel, ...kvergeet er waarschijnlijk nog wel een paar....CKOMILFOO, dank u voor de topic ;)

feesten was voorbij in 1995, maar de feestjes met SC hebben me nog tot ongeveer 1999 her en der gebracht, maar dan achter de discobar ipv ervoor.

Op pensioen nu, alhoewel vorige maand in Mechelen nog eens alles gegeven en het vraagt naar meer 8)

dit lijstje is anders ook niet mis, kan er een boek of 2 over schrijven :mrgreen:
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

amai steven, daar kunnen er veel op jaloers zijn :P
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Waar gingen jullie vroeger vaak uit?

Bericht door Stanne »

Ja Steven.....respect :D Da lijstje van u is ni mis. Veel plezier gemaakt veronderstel ik.
StevenR_73 schreef:Op pensioen nu, alhoewel vorige maand in Mechelen nog eens alles gegeven en het vraagt naar meer 8)
Kheb tzelfde gevoel soms daarom ga ik is proeven van de Carat reunie se en de Legend in januari.
Mss ook iets voor u ?
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Waar gingen jullie vroeger vaak uit?

Bericht door StevenR_73 »

Stanne schreef:Ja Steven.....respect :D Da lijstje van u is ni mis. Veel plezier gemaakt veronderstel ik.
StevenR_73 schreef:Op pensioen nu, alhoewel vorige maand in Mechelen nog eens alles gegeven en het vraagt naar meer 8)
Kheb tzelfde gevoel soms daarom ga ik is proeven van de Carat reunie se en de Legend in januari.
Mss ook iets voor u ?
ik denk het niet, zoals gezegd; Carat vond ik niks, er is geen enkele after-club als Globe geweest.

Kga wel in maart naar Steve Cop & Tomaz in JHC Spiraal (Rijkevorsel), dat gaat retro worden dacht ik.

Tis moeilijk de muziek te beschrijven want iedereen denkt anders....maar ben sinds 1994-1995 resoluut voor de (detroit) (minimal) techno & goeie (chicago) house gegaan...alsook techhouse toestanden alla Terry Francis & Nathan Coles.....nu reeds jaren kan ik genieten van sommige krak en piep en tuut platen, die elektroclash toestanden is wel ok, maar niet men ding.

Maja, je hebt de detroit/chicago classics, dan heeft elke club wel zen verleden en sounds, je hebt de new-beat toestanden....er is een boel classics en retro ondertussen, daar moet je soms ook opletten waar je komt, want dat kan ook tegenslagen.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: Waar gingen jullie vroeger vaak uit?

Bericht door Stanne »

StevenR_73 schreef:ik denk het niet, zoals gezegd; Carat vond ik niks, er is geen enkele after-club als Globe geweest.
Tja....
StevenR_73 schreef: Kga wel in maart naar Steve Cop & Tomaz in JHC Spiraal (Rijkevorsel), dat gaat retro worden dacht ik.
Zal zeker in orde zijn. Mss ga ik deze keer ook Tomaz en Steve is aanstippen op mijn agenda.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Hm, als nieuweling eens een bekopt lijstje:

Van 1992-1996:
Regelmatig Baccardi's, Montini en Pharaoh Dreamland, af en toe Carat. De eerste Dance Opera's in Hasselt. Stilaan ook La Rocca, Café d'Anvers (Paradise en Manic Mondays!) en Fuse.

Van 1996-2006:
Nog steeds Fuse en Café d'Anvers, op speciale gelegenheden La Rocca. Bijna wekelijks Silo met eerst Loop en dan Food (ook met Food naar Bar Rumba in Londen geweest). In Leuven veel in die klein koten Rumba en Blauwe Kater gezeten. Who's Who's Land op tijd en stond, en ook Fool Moon in Brussel. Kozzmozz en Decadance in Gent heel wat. Ben ook wel een aantal maal in de Culture Club geweest. Alle I Love Techno's (tot nog toe maar twee gemist), de meeste edities van 10daysoff van in 't begin, de meeste Groove City's en Laundry Days (plus die gelegenheden van 5voor12 hetgeen nu vast Petrol is geworden), alle Fuse On The Beach edities, H2O en Pure daar aan de kanten van Doornik. Eén keer iT in Amsterdam, paar keer Tresor in Berlijn en Fabric en The End in Londen. Sternradio in Berlijn, Toni's Molkerei in Zürich, Art Club Basel, Herbal Londen, Cargo Londen, Robert Johnson in Frankfurt, Sub Club Glasgow, Rex Parijs, en ik vergeet nog wel het een en ander.

Tegenwoordig:
Berghain/ Panorama Bar (zit ik wel veel, hoewel het - ondanks alle lof - nooit mijn favoriete feestplek zal worden), Tresor (toch nog steeds de moeite), Watergate, Weekend, 103, Automatenklub en het occasionele kraakpandfestijn... Als ik in België ben: meestal Silo, Fuse, Café Capital, P3P of waar er een deejay naar mijn goesting van de dag speelt.

Ik ga zeker niet klagen dat ik op wandelafstand van een paar heel bekende clubs woon, in een stad (Berlijn) waar haast iedere dag wel een vette partij te vinden is.
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jul 2007, 21:30

Bericht door geezsta »

tipstippen weet ik niet meer
maar het begon bij montini en monti
dan cherrymoon warehouse jerries globe globe gllobe en nog es globe
carat illusion fuse barocci Extreme real upside tamtam Baccardi's larocca dancesalon enz...
Club Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 18 mar 2007, 16:20
Locatie: Limburg

Bericht door Wanni »

Karrewiel
Tommorow
Tam Tam
Forest / Gizmo
Real
Barocco
Monty
Montini
Pharao-dreamland / Boccacio
Amnesia
Cube
Baccardi's
Carat
Illusion
Cherrymoon
La Rocca
Zanzibar
La Scala
Reflex
Dockside / Versuz
Ritz / Atmoz
Creamm
Outline
Shaft
Cocoon - Groovy Tunes

De dancings waar ik wekelijks kwam van het lijstje hierboven : Karrewiel-Macqueen-Monty-Montini-Forest-Cube....de rest van het lijstje sporadisch of 1malig zelfs....Montini en Monty zat ik het meeste periode 1992 tot 1996.

Extreme helaas nooit geraakt en daar wou ik altijd al geweest zijn....

Plaatsen waar ik zeker nog wil naar toe gaan : Pulse Factory....La Dimanche....The Mushroom....Kings Club....(vergeet er miss nog)

Tis al laat and verry tired :)

Greetz
Events :
Dance opera trip 1 en 2 (geloof ik)
Techno 94 (yeah!)
I love Techno 2005 dacht ik.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten