Zillion

Het forum van de andere legendarische clubs
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

zillion

Bericht door ProgressNation »

wat Zillion betreft. In het begin viel dat nog mee vond ik. Zowat alle topdj's zaten er toen (op verschillende dagen wel): Tom Leclerq, Phi-Phi, Mike Thompson, Olivier Pieters, Alain Faber, Sven Lanvin, Kevin Belushi, Dave Lambert, ... om er enkele te noemen. Totdat het management inspraak wou in de muzikale programmatie en Fou zichzelf moest bewijzen als dj. De periode van de generatie die enkel de hitjes wilde horen en foute retroschijven ... en de kwaliteitsdj's het moeilijker begonnen te krijgen in grote clubs of parties om hun eigen ding te doen.

Zelfs met Zillion Beach viel het toen redelijk mee (de muziek van op Solid Sounds, Club System, Serious Beats, Bonzai Trance Progressive,...). Ik ben er een paar keer geweest: de standaard clubmuziek van toen (niet super, maar ook niet slecht). Enkel de mixes waren vaak niet zo erg zuiver ... (welke dj zou ik niet kunnen zeggen, maar die keren dat ik er geweest ben op beach waren het zeker geen bekende gezichten).

In het begin was er dus muziek en show. Op het einde was de muziek nog ver te zoeken en moest je enkel nog voor de show gaan.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

En ik vind persoonlijk dat met de sluiting van de Zillion de house hype in de media een serieuze deuk heeft gekregen. Voor 2001 werden er op TMF veel dance programma's uitgezonden zoals bv The Dj's vanuit de BBC.

Sindsdien is men steeds minder media aandacht beginnen geven aan house en dan voornamelijk aan trance, en het gevolg kent men wel.
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

dj's

Bericht door ProgressNation »

soms waren die dj's uit Danssalon en Maastheater goed, maar er zat soms ook een hoop crap tussen.

In The DJ's op TMF zijn er toch wel grote namen uit Belgische scene aan bod gekomen: Kurt (Illusion), Zzino, Cosmo, Franky Jones, Marko, Philip, Stefan (Carat), Dave Kane, Dave Lambert, Peter Boonen, Mr. Sam, Peter Novak, Hétrix, Sandy,...

Op het laatste zag je wel dat er met namen zoals een Franky Jones en enkele progressive dj's er nog nauwelijks volk stond. DJ's die geen toegevingen deden, en dansvloer was op enkele minuten leeg. Typisch voor de clubs vanaf +/- 2000-2001. Sad but true!
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Mede daardoor ligt volgens mij het grote kantelpunt in de periode 2000-2001.
keskondisco

Bericht door keskondisco »

WTF is FOU?
Co-Admin
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2005, 14:38
Locatie: O-VL, Erpe-Mere (Burst)

Bericht door Den Backer »

keskondisco schreef:WTF is FOU?

http://www.fou69.com/

http://forum.fou69.com/

:wink:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

keskondisco schreef:WTF is FOU?
Frank Verstraeten :idea:
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Bericht door jeec426 »

moet zeggen da'k de zillion op vrijdag en zondag toch wel goe vond. Welle gingen vaak vrijdag naar daar om 't weekend te starten. op zaterdag ben ik 1 keer geweest en da was echt belachelijk slecht.

'k vind het toch wel een clubke die bij de legendary clubs hoort, al is't alleen maar voor de kunstzinnig en kwalitatief hoogstaande live acts :lol: :lol: :lol:
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 okt 2006, 15:24
Locatie: Wezemaal

Bericht door Dakke1976 »

Ex-Zillionbaas Frank Verstraeten krijgt 10 jaar beroepsverbod


ANTWERPEN - Frank Verstraeten, ex-baas van de Antwerpse danstempel ZILLION, mag 10 jaar lang geen zaakvoerder meer zijn. Het hof van beroep in Antwerpen heeft hem dat verbod opgelegd in een grootschalig fraudedossier rond de voormalige dancing.

De rechter was van mening dat Verstraeten de dancing oprichtte om zijn zwart geld, minstens 200 miljoen oude Belgische franken (circa 5 miljoen euro), te kunnen witwassen. Dat geld had hij doorheen de jaren verdiend met allerlei dubieuze zaakjes.

Verstraten kreeg ook een celstraf van 2 jaar opgelegd, waarvan zijn voorhechtenis effectief is. Hij moet dus niet in de cel. De totale verbeurdverklaring in het hele dossier komt neer op 3 miljoen euro. Hij speelt ook de ZILLION-gebouwen aan de Jan van Gentstraat kwijt en hij moet een fiscale boete van 3.000 euro betalen.

Naast Verstraeten stonden ook zijn boekhoudster en een fiscale consulent terecht. Zij kregen respectievelijk een voorwaardelijke celstraf van 3 en 6 maanden en moeten boetes betalen van 6.250 en 12.500 euro. Voorts kregen ze beiden een beroepsverbod van 3 jaar opgelegd.
ivb07/03/2007


Bron: Het Nieuwsblad

:-(
Co-Admin
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2005, 14:38
Locatie: O-VL, Erpe-Mere (Burst)

Bericht door Den Backer »

Ze zouden hem gvd beter gerust laten, i p v 6 jaar na de feiten nog wat gralijk irritant na te komen trappen. Klote gerechtsysteem hier in België...
€12 miljoen verspillen aan een bende prutsers, waarvan het systeem dan nog niet op punt staat. En dan moeten terugvallen op een ungeupdate systeem van 6 jaar geleden. Zo gaat het hier zeker er niet op vooruitgaan.

Frank is nu weer goed bezig met zen belichting- & geluidsfirma… Toch wel veel gevraagd voor megaevents vooral in NL. En hij heeft enkele technieken die hij alleen in Europa heeft (zijn zijn woorden, maar klopt wel heb het zelf gezien in 2006). Op elk event datem werkt zoek ik hem altijd wel eens op. Is nog nen sympathieke gast. Ok jah frauderen, maar hoeveel belgen doen dit wel niet? Maar ze hadden die zaak ineens moeten afhandelen punt.
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Zelfs de koninklijke familie fraudeert hier :D
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Bericht door ads »

het goeie voorbeeld geven noemen ze dat :D :D :D
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
Elite Club Member
Berichten: 466
Lid geworden op: 04 jul 2006, 22:45

Bericht door pooley »

Allé Backer wa zitte gij nu te zeggen. Effe voor 200mil oplichten (infobrix?), gerechtzaken blijven voeren, en na 6 jaar ist zover (procedurefouten?) en dan mag em schoonkes verderdoen.

Objectief blijven he dude. Tkan zijn dat ge der altijd een leuk klapke mee doet, hij is er fameus overgegaan...

payer !
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 okt 2006, 15:24
Locatie: Wezemaal

Bericht door Dakke1976 »

En toch blijft het jammer...

En wat den backer schrijft hierboven is idd zo: elk groot evenement zit hij er met vj - lazer - light wel mee tussen.
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 apr 2005, 12:24
Locatie: neerpelt

Bericht door eldivino »

Dakke1976 schreef:En toch blijft het jammer...

En wat den backer schrijft hierboven is idd zo: elk groot evenement zit hij er met vj - lazer - light wel mee tussen.
hij zit idd vaak tussen de grote evenementen en zal in zijn vakgebied zeker goed zijn maar hem daarom gerust laten van alle vervolging en boven de wet stellen.... sorry ma da hoeft voor mij ook niet.
Kvind dat hij zo al vaak genoeg allures heeft en meent dat heel de wereld aan zen kl**** hangt... sorry my opinion, ksluit me meer aan bij Pooley zen mening over deze affaire...
mi vario es primeiro
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten