Platenshops

Het algemene forum van Legendary Clubs
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2008, 14:31
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door Oldskool »

Administrator schreef:Het enige nadeel in mijn ogen aan de digitalisering is dat amateurdj's nu zonder problemen de playlists van de profs kunnen overnemen. Vroeger had je van bepaalde tracks maar één persing waardoor slechts een select kringetje van topdj's die vinyl in het bezit had en dus kon draaien.
De hele lol van het zoeken is er ook af hé... Mijn maat en ik reden op zaterdagnamiddag soms half Vlaanderen rond om platen te zoeken die anderen nog niet hadden. En dan stond je te glunderen als je weer zo'n white-label of een zeldzaam promo'ke kon opsmijten. En direct 4, 5 man rond uwen booth om te vragen waar ge die gehaald had. Nu 3 muisklikken en je hebt 'm binnen.
De charme en de kick is er op die manier wel wat af :?
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Ik heb omde een of andere reden het akelige gevoel dat heel dit digitaal gedoe de muziekscene gaat kapotmaken.
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Dj Sven Larsson schreef:Ik heb omde een of andere reden het akelige gevoel dat heel dit digitaal gedoe de muziekscene gaat kapotmaken.
Ik niet. WEL dat er een groot aantal dingen gaan veranderen. Maar kapotmaken is hetzelfde zeggen, dat men zei toen de eerste auto op straat reed. En zie nu, we staan bijna allemaal vast omdat iedereen een auto heeft (oke, niet helemaal positief, maar toch ;) ).

Verandering / evolutie wil niet zeggen, kapotmaken, maar wel dat men nieuwe mogelijkheden gaat benutten en de oude zullen verdwijnen. Ook de overheid en instanties (Buma, Sabam etc) zijn op dit moment de weg kwijt, met al deze venieuwingen, maar dat zal na verloop van tijd ook wel weer rechttrekken (hoewel, sommige instanties heb ik een hard hoofd in :bom: ).
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Kwaliteit gaat minderen, want iedereen gaat kunnen releasen. Tegenwoordig schieten de digitale labeltjes uit de grond als paddestoelen. + het illegale downloaden, ze kunnen het niet stoppen en volgens mij gaan de industrie hier enorm veel geld aan verliezen. En een industrie heeft nu eenmaal geld nodig om te kunnen blijven draaien. Als men de oude geluidsdragers (vinyl en dergelijke) gaat verwijzen naar de geschiedenisboeken en alles wordt digitaal gaan uiteindelijk de inkomsten enorm dalen. Zeg nu zelf, wie gaat er nu betalen als je het overal gratis kunt krijgen?
Nu ik sta wel open voor de nieuwe techniek, van mij mag het veranderen. En volgens mij gaat het goedkoper worden voor de klanten maar een goed oog heb ik er niet in.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Dj Sven Larsson schreef:Kwaliteit gaat minderen, want iedereen gaat kunnen releasen.
Is toch niet erg? Als je een slechte release tegenkomt ben je nog altijd niet verplicht die te kopen hé ...

De schrik zit er precies goed in bij de oudere garde (waar ik jammergenoeg ook al toe behoor :mrgreen: ).
Ok ja, de charme van het shoppen verdwijnt, maar wie een beetje selectief is kan veel meer kopen voor minder geld.
Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet afwegen of hij muziek verzamelt of consumeert. In dat laatste geval is het digitale gedoe een positieve ontwikkeling.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

lemant schreef:
Dj Sven Larsson schreef:Kwaliteit gaat minderen, want iedereen gaat kunnen releasen.
Is toch niet erg? Als je een slechte release tegenkomt ben je nog altijd niet verplicht die te kopen hé ...

Ok ja, de charme van het shoppen verdwijnt, maar wie een beetje selectief is kan veel meer kopen voor minder geld.
Ik vind dat wel erg. Want ik heb gewoon geen zin of tijd om elke week duizenden nieuwe titels te beluisteren op Beatport. Dat wil zeggen dat er heel veel goeie dingen zullen zijn die gewoon geen of minder kopers zullen vinden omdat ze opgaan in de grote grijze massa.
De selectie die vroeger al door distributeurs en in tweede lijn door de shops gedaan werd is helemaal weggevallen en dat is geen goede zaak (en dan spreek ik als muziekfanaat, niet als ex-verkoper). Het is geen verlaagde drempel meer, de drempels zijn gewoon weggehaald en alles stroomt door. Tuurlijk vind je nog veel goeie dingen.
Maar ik zal sneller bij een vinyl shop (online of gewoon) goeie nieuwe dingen ontdekken dan bij een digi-shop als beatport. Gewoon omdat je niet zo'n massa moet doorploegen en er al veel gerichter gezocht kan worden. Meer is niet noodzakelijk beter.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

lemant schreef:Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet afwegen of hij muziek verzamelt of consumeert. In dat laatste geval is het digitale gedoe een positieve ontwikkeling.
Het jammere is dat muziek voor de grote massa inderdaad een consumptie-artikel is geworden. Vandaag downloaden en volgende week alweer vergeten want er zijn opnieuw 5000 nieuwe titels op beatport !
Na junkfood, de junkmuziek...
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

tomaz schreef:
lemant schreef:Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet afwegen of hij muziek verzamelt of consumeert. In dat laatste geval is het digitale gedoe een positieve ontwikkeling.
Het jammere is dat muziek voor de grote massa inderdaad een consumptie-artikel is geworden. Vandaag downloaden en volgende week alweer vergeten want er zijn opnieuw 5000 nieuwe titels op beatport !
Na junkfood, de junkmuziek...
Koop jij nog veel dingen waarvan je denk dat je ze binnen enkele jaren met evenveel (of zelfs nog groter) plezier zal opleggen als nu?
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Oldskool schreef:De hele lol van het zoeken is er ook af hé... Mijn maat en ik reden op zaterdagnamiddag soms half Vlaanderen rond om platen te zoeken die anderen nog niet hadden.
vs
tomaz schreef:Maar ik zal sneller bij een vinyl shop (online of gewoon) goeie nieuwe dingen ontdekken dan bij een digi-shop als beatport. Gewoon omdat je niet zo'n massa moet doorploegen en er al veel gerichter gezocht kan worden. Meer is niet noodzakelijk beter.
Die zoektocht blijft dus nog steeds aanwezig. Weliswaar in digitale vorm, maar het hoort er nog altijd bij ;-)
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

tomaz schreef:
lemant schreef:Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet afwegen of hij muziek verzamelt of consumeert. In dat laatste geval is het digitale gedoe een positieve ontwikkeling.
Het jammere is dat muziek voor de grote massa inderdaad een consumptie-artikel is geworden. Vandaag downloaden en volgende week alweer vergeten want er zijn opnieuw 5000 nieuwe titels op beatport !
Na junkfood, de junkmuziek...
ik moet idd massa's releases doorploegen maar hetgeen ik dan vind zijn echte pareltjes !
en op die manier creert iedereen tenminste een eigen sound zonder dat die +- beinvloedt wordt door allerlei factoren : clubs waar je vertoefd, de geringe releases bij jou platenboer, noem maar op
dit is voor een veel breder publiek bestemd en het komt de kwaliteit van de muziek enkel maar ten goede
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik vind het gewoon jammer dat wanneer iemand tijd en werk steekt in het samenstellen van een unieke vernieuwende tracklist alleman die zomaar klakkeloos kan overnemen.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Kwaliteit minder? Hetgeen wat de laatste jaren bovengekomen is echt top! Kleine labeltjes kunnen hun tracks aan iedereen aanbieden dus ik zie niet in waarom het desnoods slechter zou moeten zijn.
Het protectionisme van de elite is er eindelijk bijna af, het werd tijd.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

lemant schreef:
tomaz schreef:
lemant schreef:Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet afwegen of hij muziek verzamelt of consumeert. In dat laatste geval is het digitale gedoe een positieve ontwikkeling.
Het jammere is dat muziek voor de grote massa inderdaad een consumptie-artikel is geworden. Vandaag downloaden en volgende week alweer vergeten want er zijn opnieuw 5000 nieuwe titels op beatport !
Na junkfood, de junkmuziek...
Koop jij nog veel dingen waarvan je denk dat je ze binnen enkele jaren met evenveel (of zelfs nog groter) plezier zal opleggen als nu?
idd dat is toch met alles zo, zelfs met vinyl
De platenboer selecteerde vroeger al een deel voor op de smaak van de dj, toch als je vaste klant was kreeg je een stapeltje platen waar je kon doorlopen.
Nu is het terug een deel zoeken en smaken zullen alleen maar verfijnd worden, gekochte tracks worden gelinkt aan andere tracks die door hetzelfde kopersprofiel voor een deel beantwoord worden.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

lemant schreef:Koop jij nog veel dingen waarvan je denk dat je ze binnen enkele jaren met evenveel (of zelfs nog groter) plezier zal opleggen als nu?
Ik durf zelfs zeggen dat ALLE vinyl die ik nog koop de tand des tijds zal doorstaan. Voor mij hé !
Als ik het niet de moeite waard vind en het niet langer dan enkele maanden zie meegaan dan koop ik het liever niet. Ook niet digitaal. Middelmatige tracks krijg ik al genoeg gratis want ook bijna alle promo verloopt tegenwoordig digitaal, en het hek is als het ware van de dam. De sluizen staan open. En ik verzuip in de bagger...
:mrgreen:
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

tomaz schreef:Middelmatige tracks krijg ik al genoeg gratis want ook bijna alle promo verloopt tegenwoordig digitaal, en het hek is als het ware van de dam. De sluizen staan open. En ik verzuip in de bagger...
:mrgreen:

Dat is natuurlijk een mooi voordeel .. wij moeten die middelmatige tracks ook kopen .. en er na een jaar weer 2de hands vanaf zien te geraken .. maar spelen doe (soms moet) je ze toch ..
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten