Platenshops

Het algemene forum van Legendary Clubs
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 sep 2005, 14:56
Locatie: zele

Platenshops

Bericht door Puncher »

hebben jullie soms adressen of links naar platenshops waar het retro aanbod nog welig tiert? de enige zaken waar ik al geweest ben zijn yellowcab, omdat het vlak in mijn buurt is, musicman en ik bestel geregeld eens op vinylstock.com... voor de rest ken ik er wel nog een paar bij naam maar om dan zo nen eind te rijden en dan de kans te hebben om alleen met nen halven bak naft minder naar huis te komen...

dank bij voorbaat, greetz
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

voor platen van voor mijn tijd (house van voor '94 en new wave) ging ik vroeger nr de WIF. Wat er met de winkel gebeurd is weet ik niet, maar die bestaat alvast niet meer. De wilfried was spijtiggenoeg geen echte 'commerçant' ook zijn prijzen waren geschift, maar ja, voor kunt moest je soms es iets over hebben hé
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

immens veel al verdwenen zeker?
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

alle winkels waar ik vroeger ging, daar blijft enkel music man van over dacht ik. Replay, Wiff, BCM allemaal verdwenen
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

Scarface schreef:De wilfried was spijtiggenoeg geen echte 'commerçant' ook zijn prijzen waren geschift,
amaai a ge da ma weet seg... nen dikken dief ze pee!

Den Bcm was toch overgenomen door Franky Jones of is dat ondertussen ook al gedaan?

Btw Scarface, wist niet dat gij zelf ook draaide :)

Is een setje posten van u eh ;)
Afbeelding
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

BCM mechelen is nu van franky jones onder de naam enterprise records dacht ik.
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Scarface schreef:BCM mechelen is nu van franky jones onder de naam enterprise records dacht ik.
klopt, zeker eens uitchecken daar. Franky doet dat nog wel goed, vind ik :wink:
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

als iemand nog plezante verhalen over de WIF heeft, laat maar komen, de WIF was toch een legendarische platenwinkel. Van PR en marketing had de Wilfried (de geschifte uitbater) niet veel gehoord. Daar was het platen kopen die in stapels door elkaar lagen, pure chaos. Soms toverde hij ze boven uit zijn 'winkel' / stapelplaats enkele huizen verder. Wat een collectie dat die man had. New Wave, New Beat, Popmuziek uit '80 en '90 alles van housemuziek van bij het ontstaan, uitzonderlijk en uniek. Alle groten kwamen er kopen, als jonge ket veel bekend volk naast mij weten staan.
Om een voorbeeld van zijn 'straffe prijzen' te geven; ik had (ik geloof in de zomer van '96) vakantiewerk gedaan in de Holiday Inn, kamers opruimen. Met 20.000 BEF van mijn pré naar de WIF gegaan en met 10 of 11 platen terug gekomen....
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 sep 2005, 14:56
Locatie: zele

Bericht door Puncher »

tis meer de muziek van 93 - 97 waar ik naar op zoek ben, ik geloof dat er in het aalsterse ook een goeie shop moet zijn, plato records dacht ik maar ik weet nie of die nog bestaat want die site werkt nie meer...
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

in aalst kende ik vroeger enkel de gangster van de yellow cab, ne 'speciale' winkel en uitbater, platenzaak en broodjesshop in één, mr hij perse wel regelmatig ne lekkere boothlegg
Laatst gewijzigd door Scarface op 11 aug 2006, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Co-Admin
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2005, 14:38
Locatie: O-VL, Erpe-Mere (Burst)

Bericht door Den Backer »

^Yellow Cab in Aalst is al jaar of 2 dicht (daar stonden véél bakken met oude vynils en cd's, ik ging daar toen wekelijks na school eens binnen).
Dan nen ganse tijd leeggestaan & nu is der weer een platenzaak. Maar kweet nie of ze daar nu nog vynils verkopen of hoe de zaak heet. Het is allesinds aan de "Zeshoek" in Aalst rechtover de Photo Hall.
Afbeelding
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

MVC heeft een enorme retrostock..,zowel in Hasselt als in Paal
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

aan welke prijzen?
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ik heb maar een paar keer in de WIF iets gekocht, vond het véél te duur en de laatste keer dak geweest was werd wasd e bediening ook niet alles, stond veel ander volk achter den toog ook ...
En idd alles was daar chaos, vond daar men ding ook niet buiten wat bekende titels!
Die enterprise van F. Jones is volledig in t'goen heb k'gezien, maar heb de winkel nog niet open gezien. Het intereseert me op dit moment ook niet meer.

Vorger had je elk jaar wel een paar "house" beurzen waar Hollanders etc... hun stock kwamen lichten, dus daar zat wel iets tussen voor een spotprijske .... of de platen en cd beurzen maar daar kunt ge ook diep in Uw zak tasten voor iets fatsoenlijk!
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

ik draai zelf nog, maar veel platen koop ik niet meer, ik zal dat eerder nog eens doen in London ofzo, al de rest doe ik met CD. Ik heb op dit ogenblik geen flauw benul meer van wat er hede ten dage de beste shops zijn.
WIf was wel een legandary shop, maar ik vrees, ten onder gegaan aan de chaos, de naïviteit en simpele commerciële visie van de Wilfried, die wel een ongelofelijk musicaal geheugen had, en de bewuste plaat nog ergens van achter een hoek toverde
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten