To Bocca or not to Bocca!

Het forum van Boccaccio in Destelbergen
Josjie

Bericht door Josjie »

JJ schreef:uit geldnood zeker?? al die advocaten die moesten betaald worden en geen frank inkomsten want zowel Boccaccio als Balmoral toe... met herinneringen koopt ge geen eten!
De naam is niet verkocht uit geldnood... De naam mocht eigenlijk niet verkocht worden want die was geen eigendom van de firma die failliet gegaan is. ZIjn daar zelf verscheidene processen voor gevoerd.
De familie De Maesschalck is buitengewerkt hé in den Boccaccio door de ex-vrouw van Dirk De Maesschalck. Het dagelijks bestuur lag dus in handen van die vrouw en haar nieuwen vriend. Tis pas dan dat het fout is beginnen gaan met den Boccaccio.

De uitbating van de Boccaccio was dus in handen van Martine Oosterlinck . Maar de gronden en eigenlijk de naam waren nog steeds de eigendom van Papa Robert. Er zijn er zelf die vermoeden dat de De Maeschalcks moedwillig gezorgd hebben dat de Bocca failliet ging om zo den boel terug in eigen handen te krijgen.

Enfin na al die razzia's en al is er uiteindelijk een moment gekomen dat den Boccaccio failliet was. De curator heeft dan zoveel mogelijk proberen verkopen waaronder de naam (die hij eigenlijk niet mocht verkopen). En dan heeft de uitbater van een danscafé uit halen die naam overgekocht.
3 jaar na datum ging de Boccaccio terug opengaan onder de naam Bocca Ballroom. Toen is de danscaféuitbater, beter bekend als Benny S, op 15-10-98 een proces begonnen tegen de De Maesschalcks. Op 22-04-2000 stond in de krant dat het proces verloren was. Voor elke inbreuk die den Bocca te Destelbergen nog maakte op het gebruik van de naam zouden zijn een dwangsom van 500.000 frank hebben moeten betalen.

Pikant detail: Benny S. heeft de merknaam Boccaccio Life International gekocht voor 310.000 frank
JJ
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 mar 2005, 16:17
Locatie: Gent

Bericht door JJ »

ik wil zeker niet veralgemenen qua buitensmijters, ik heb er met veel meer goed overeengekomen dan niet (mijn favoriet blijft Michel van de H2O), maar ik heb meegemaakt dat zij jammer genoeg het grootste krapuul van gans de keet waren (ATV in Asse bv!!) In het buitenland (Londen, Ibiza bv.) is het gewoon onbestaande dat je VERPLICHT wordt om te dokken om buiten te MOGEN!! Daar heb ik nooit tegen gekunnen. Of van die omhooggevallen cokesnuivers gelijk aan de Culture Club in Gent die er hun plezier in hebben van je niet binnen te laten; ik zou ervan kotsen!

Josjie, ik was dat volledig vergeten van Martine Oosterlinck, maar idd. je hebt 100% gelijk zij hadden het niet meer voor het zeggen...
Gast

Bericht door Gast »

Weet je wat het met parties in de oude stijl betreft? die worden allemaal RETRO genoemd, en bij iedereen onder de 23 (generaliseer even) staat dat gelijk aan bonzai en andere premature jump, als iemand Krid snero al kent is het een wonder..

Heb ooit op een retroparty in de Highstreet Marc grouls nog eens achter de decks gezien...gaat er 50 man compleet uit zijn dak (incluis ik) en de overige 950 kijken een beetje vreemd....hij brak uiteindelijk sharp as a knive maar af en heeft het aan de latere dj's overgelaten..

ALS, ALS er ooit nog een echte Bocca-party, of soortgelijke newbeat, ebm, acid of echt vroege house (tot '92) komt loopt het storm met een goede PR, maar vermijd het retro te noemen....
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2004, 03:05
Locatie: GENT

Bericht door Yoko Ono »

groot gelijk gast!!!
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jul 2005, 19:16

Bericht door dj christo »

cloud schreef:kent er hier ene jessy en mario?vroegere residents in de bocca?
jessy deep :D was member van mackenzie
bocca for ever , im so 90's
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

ik had graag nu eens afgezakt naar de temple maar heb onlangs gelezen(op dance4mation denk ik) da het "retro" arena was en ene pipo da draaide da boy tommy en tiesto oplegde :shock: :shock: :shock: what the fuckkk!!
nee merci :cry:
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 jul 2005, 19:16

Bericht door dj christo »

die retro arena's trekken op de ballen jong .... doe de moeite niet . :wink:
bocca for ever , im so 90's
keskondisco

Bericht door keskondisco »

dj christo schreef:die retro arena's trekken op de ballen jong .... doe de moeite niet . :wink:
Ik doe al jaren de moeite niemeer sinds de heropening...'t was dan al huilen met de pet op.
Geldklopperij, ja :evil:
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

gewone avonden ook?
keskondisco

Bericht door keskondisco »

cloud schreef:gewone avonden ook?
Op ne gewone avond gaat ge de week daarna ook op ne gewone avond identiek dezelfde muziek horen...'t volk wilt dat naar 't schijnt :?
Da 52 weken/jaar...get a life eh ppl :roll:
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

En sinds dat em daar een ferm zweetspoor (bij de reopening als ik me nie vergis) heeft achtergelaten, riskeert den keskon het zich niemeer om er nog binne te komen. By the way, ge moet die foto's ns checken: er zitte daar dikwijls gastjes en meiskes van ocharme 15 jaar... Ge zijt daar rap illegaal bezig, als ge ht mij vraagt!!! :D :D
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
keskondisco

Bericht door keskondisco »

aapje schreef:en meiskes van ocharme 15 jaar... Ge zijt daar rap illegaal bezig, als ge ht mij vraagt!!! :D :D
Allez Lagoas...allen daarheen :lol:
Josjie

Bericht door Josjie »

aapje schreef:By the way, ge moet die foto's ns checken: er zitte daar dikwijls gastjes en meiskes van ocharme 15 jaar... Ge zijt daar rap illegaal bezig, als ge ht mij vraagt!!! :D :D
Ik bekijk de foto's niet dus kweet niet precies wat je bedoelt maar kweet wel dat je daar onder de 17 jaar normaal niet meer binnenraakt. Allé nu met die lidkaart, daarvoor was het idd soms erg maar kga er bijna niet meer...

Btw christo, neon zo afbreken... :? tis toch een deel van u platen die hij gebruikt als hij retro moet draaien?
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 dec 2004, 03:05
Locatie: GENT

Bericht door Yoko Ono »

josjie zij eerlijk , retro arena is een lol, den enigen track die ze nog draaien uit den ouden bocca is plexus - cactus rythme (dissin you rightnow) al de rest van de trax die ze draaien vind ge terug op blow the speakers en dance train cds van na 98.... gene frank geef k daaraan uit , tis n schande
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

En het zijn ook altijd de echt 'retrodeejay's' die er komen draaien: neon, filip dailie, pedroh,... manne die de ouwe tijden hebben meegemaakt! :wink:
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten