To Bocca or not to Bocca!

Het forum van Boccaccio in Destelbergen
Josjie

Bericht door Josjie »

Hmmm zo erg zou'k het nu ook niet stellen. het is daar maar in een bepaalde periode echt verkeerd beginnen gaan. Daarom dat de eigenaar van de grond (robert, moge hij in vrede rusten) geen milieuvergunning en al meer heeft aangevraagd met als resultaat dat den boel is moeten toedoen. Want noch hij, noch zijn zoon Dirk hadden er nog controle over. Ma da's voor op de grote website...
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Anyway ik was ook nog 1 van de gelukkigen die den beste tijd ooit nog heeft mee gemaakt in den Boccaccio.
Was een wereld die openging voor mij, daar ik ook zelf Dj was en de chicago, acid en New Beat op de voet volgde.

Wat mij daar van bij gebleven is, was de extravagantie erond.. de koers teneukes, de bollekes hemden, de dode mensen pictures etc... en niet te vergeten de alom gekende Smiley's.

Heb trouwens nog een tape van Boccaccio uit Januari 1989.
En ook nog wat flyers en nog een grote sticker van hun...
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

ja de smileys overal opgespeld enz,ik was toen rond de 14 jaar en uiteraard nog te jong om in de bocca te zitten maar wees maar gerust da het mij allemaal aansprak...mijn eerste echte club was atv kooigem en daar had ge toch ook een serieus samenhorigheidsgevoel ze :wink: jammer da ik die bocca nie gekend heb
puree

Bericht door puree »

Mario heeft ook nog in de wereldbekende (euhum) dancing "Golden" gedraaid in Deerlijk en ook efkes toen die van naam veranderde in Kolos. Zijn toenmalige stijl heeft me nooit aangesproken (platenkeuze), maar voor zover ik mij kan herinneren waren de mixen wel ok. Wellicht had zijn platenkeuze te maken met het soort volk dat in de "Golden" zat ...
Heb hem niet gekend tijdens zijn Bocca periode ... Tja bocca, heb er ook veel over gehoord ... Menten waarvan je 8 uur "goed" was :lol: (t'is van horen zeggen hé) ...

Mijn eerste echte dancing ervaring was (had eind 1992 wel al 1x naar Lagoa geweest en voordien vaak naar Empire) eind 1993, begin 1994 op vrijdag den Activy. Op zaterdag was het ATV Kooigem. Activy en ATV : idd. de 2 dancings die het meeste indruk hebben gemaakt op mij (Acitvy toch nog iets meer, omdat dit a) op vrijdag was en b) de eerste keer was dat ik in zoiets terecht kwam. Die lichten (of eerder het gebrek aan, behalve de stobo's), die geluidsinstallatie, die muziek en het volk ... :shock: :shock: :shock: 8) :lol:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik denk persoonlijk dat er na de house-revolutie geen noemenwaardige revolutie meer is geweest. Was zo een beetje hetzelfde als de disco hype, daar ging ook een enorme extravagantie mee gepaard.

House is zich nadien wel gaan opsplitsen en toen is het slecht beginnen gaan vind ik, want nu is het in 101 vakskes verdeeld en da vind ik enorm spijtig. 't is altijd wel enen bij de groep wiens genre het ni is ofzo. Tjah maar wa doet ge eraan
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Dat was wel in mijnen tijd, ze kwam daar toen een performance geven he ? Was in haar "Slave To The Rythm" periode dacht ik.
Richman

Bericht door Richman »

Tja wat ik er me nog van herinner is dat die dancing groter lijkt vroeger! Ik bedoel ben er eens teruggeweest op rebuilding en ben eens op een zaterdag geweest naar de Temple! Het leek vroeger veel groter! Strange :?:

Ik herinnner me nog dat de boxen heel hoog gestapeld werd en dat er dan daar een dancer op stond met die lasers in het groen erop da was wel genieten!

Wat er ook opviel dat er een soort avn dansje was simpel hoor, maar iedereen danste op de dezelfde manier in hetzelfde ritme dat gaf wel wat, en de extravagantie droop er natuurlijk vanaf, ikzelf heb de ouwe Bocca een keer of drie kunnen bezoeken.

Ojaa dit nog als men aan de entree passeerde zag men dan alle blitse karren buitenstaan Ferrari's, porsche de hele cirque, da was wel tof.

Heeft er iemand dezelfde memories?

:)
tom
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 nov 2004, 15:27
Locatie: in een of ander donker kot met opzwepende, repetitieve en elektronische muziek

Bericht door tom »

Komaan bezoekers van de boccaccio, poot hier eens wat ervaringen en herrineringen neer!!
Ikzelf ben er nooit geweest dus ben ik van jullie penneweefsels afhankelijk om mij een iets duidelijker beeld te scheppen ....


:P
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Zal het proberen te schetsen....

Vanaf de grote baan kwam je een klein weggeske in gedraaid en daar stond em dan... den bocca in zen glorie met alle neon etc..
Inderdaad aan den ingang stonden wel allemaal chique bakken, of soms kwam er ook wel es een limo aangereden.
Aan de ingang 2 zeer vriendelijke security mensen en het gangeske naar den eigenlijke entree wa offcoz volledig verlicht met neon.
Dus aan de linkerkant kwam je dan binnen geslopen in een area waar de tijd precies stil staan door de slowe beats.
Maar dat was altijd niet waar want als er bv "Jack Frost - Two The Max" door de boxen klonk was het kot te klein en gingen al die armen once again in de lucht, we waren toen precies allemaal kleiduif schieters :) .

1 maal binnen waren het verschillende stages als ik het me nog goed herriner, met veel trapkes... een kleine merchandise aan de rechterkant alsook den toog aan de rechterkant. Recht voor je in de linker hoek den dj booth iets hoger dan de weer wat ingezakte Floor die wel stampvol stond. En achteraan weer wat rechts in de hoek iets hoger weer wat zeteltjes en daar kon je nog is een stage hoger.
Als je op den floor stond en je keek naar achter was daar een enorme cirkel te zien van light met een klein podiumke en de famueze lasers offcoz (was zo graaf als die hun ding deden, met die tekeningskes etc)

Als je bv kei kapot was en je ging daar zitten bv op een trapke ofzo dan kwamen de garcons u recht trekken, dus maw er mocht niet gezeten worden of ge kon vertrekken. Dus dat was eigenlijk wel de pap in de mond geven he :wink: .

Anyway mega ervering, telkens weer dat ge daar binnenkwam en als we buiten kwamen op klaarlichten dag waren we pleased en vonden we het zonde dat het weer voorbij was.
Ik denk ook dat menige mensen daar hun house cultuur hebben gevonden en dat ze zijn wie ze nu zijn...
tom
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 nov 2004, 15:27
Locatie: in een of ander donker kot met opzwepende, repetitieve en elektronische muziek

Bericht door tom »

thanks for the club- en tijdsgeestschetsing.


wat een raar woord :roll:
Club 11 Aka CluBBie

Bericht door Club 11 Aka CluBBie »

:D prachtig woord :P
Mroizo

Yuw

Bericht door Mroizo »

pff waarom maken ze gewoon ni trg de oude boccaccio van met terug new beat,dan kunne de jongeren van nu ook eens meemaken wa ze vroeger allemaal hebbe moeten missen,alles wat nieuw open suckt, greetzz 8)
Richman

Bericht door Richman »

Tja ik denk dat er daar geen publiek voor is, we zitten hier wel met een legertje oldschool-adepten maar dat vult nog geen bocca hé!

Let's face it het grote publieks like crap!

:evil:
Mroizo

Yuw

Bericht door Mroizo »

dat groepke is goed genoeg voor mij :p :p greetz 8)
Richman

Re: Yuw

Bericht door Richman »

Mroizo schreef:dat groepke is goed genoeg voor mij :p :p greetz 8)
Nice dat we nog gelijke zielen hier tegenkomen!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten