To Bocca or not to Bocca!

Het forum van Boccaccio in Destelbergen
Richman

To Bocca or not to Bocca!

Bericht door Richman »

Ik mag van geluk spreken dat ik naar hier heb kunnen gaan. Ben er maar enkele malen geweest op het laatste. De oerzaal van de toenmalige "Housebeweging" ( toen was alles onderverdeeld in House) da volk die ervoor ging, speciale extravagante mensen, die enorme danspiste.

Als ik er nog ging droei Phi-Phi en ook dj Bountyhunter (waar zit die nu?) oja bijna vergeten Olivier Pieters die toen naar de D'yore in Torhout verhuisde en heel commercieel beginnen draaien is.

Wat je nu niet meer ziet in clubs had je in de Bocca wel, samenhorigheid iedereen was 1, Bocca was een gevoel en ik kan het eigenlijk niet zo goed uitleggen!
Josjie

Bericht door Josjie »

Bountyhunter is nu (al een tijdje) een hardcoredj en draait momenteel voornamelijk in Holland.

Ik heb via Dj François van Afterclub ZZino een intervieuw met hem kunnen regelen dat ik binnenkort online zal plaatsen.

Wieda je hier vergeet te noemen: Henk Salon (was er vanaf dag 2 bij in de vernieuwde bocca), Phill Watts en Dick van Gelder (de heel oude bocca), Mike Thompson (draait nu al eeuwen in de foyer van de Cherry Moon) en ook een zeker Mario (waar ik jammer genoeg nog niets van weet). Als iemand daar iets van weet laat maar weten hé.

Boccagangers hangen nu ook nogal sterk aan elkaar. Niet zo sterk al vroeger maar je ziet er toch altijd dezelfde mensen en die herken je direct.
caratmans

Bericht door caratmans »

Heb nog een leuk anekdote over die olivier pieters:

Over paar jaren kwam larocca uit met hun larocca classics on saturday: wij met een paar maten daar naartoe, en ton we daar aankwamen bleek dat olivier pieters dieje avond moest draaien. Nu zijn mixen waren echt nie aan te horen en hij draaide enkel de bekende retroplaten ala hit hard withe lines en consoorten. Na een half uur van die platen kregen we een diehard-oldskool-boccafanaat in de mot: die kerel ging om de 5 min een plaat vragen aan hem. Eer olivier het tegoei door had stond die kerel naast hem achter de discobar hem echt te smeken om een bepaalde plaat op te zetten.
Een half uur daarop, was ter nog altijd dezelfde grijsgedraaide retroplaten aan draaien, en toen stond die kerel opeens terug achter de discobar met een cd van den bocca in de hand die ter in zijn auto was gaan halen :lol: . Hij was daar letterlijk die pieters aant smeken om die cd op te zetten, en aant zeggen van dat er vroeger goddelijk was maar dat het nu op niks niemeer trok :lol: :lol: :lol: . Uiteindelijk hebben de buitenwippers hem naar buiten gesleurd...
Anyway moet die kerel toch bedanken hoor, want wat hebben wij daar toen zitten te lachen! Toen ze hem buitengesmeten hebben, kwamen tot besef hoe slecht het eigenlijk nie was en zijn we dan ook maar huiswaarts gekeerd...
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Amai dan heeft Olivier Pieters zich echt wel verlaagd :roll:
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Josjie schreef:Wieda je hier vergeet te noemen: Henk Salon (was er vanaf dag 2 bij in de vernieuwde bocca), Phill Watts en .
Henk Salon = Henk Balmoral = Henk R&S ? Ofnie?
En over Phill Watts: ontbreekt den Empire niet in de clublijst? Ok, was vrij commercieel, maar heb er toch wel een paar goeie feestjes gekend ...
Josjie

Bericht door Josjie »

Henk zijn broer is idd Renaat van R&S
Mike Vee

Bericht door Mike Vee »

Josjie schreef:Bountyhunter is nu (al een tijdje) een hardcoredj en draait momenteel voornamelijk in Holland.

Hij is nooit hardcore dj geweest, staat wel veel op hardcore feesten (is zowat resident bij een van oudste Nederlandse organisaties nl. multigroove), maar dan in de retro zaal waar geen hardcore te horen is maar muziek tot begin jaren 90, dus de hardste platen zijn daar de bonzaiplaten uit die periode (en die hoort ge zelfs op retroparty's in zogenaamde tranceclubs als illusion, mystique,...)(in NL noemt die zaal dan classic, oldstyle, early rave, ... maar dat is allemaal wat wij in België retro noemen). Voor de rest heeft die afgelopen jaren wat hardstyle gespeeld onder de The Darkman.
Kernel

Bericht door Kernel »

loooooool caratmans haha maak dat mee als dj :shock:
007

Bericht door 007 »

de beste dag was er zondagavond vond ik omdat ik ja mijn vaste toer had in weekend en was 16 en moest de chaffeurs mee volgen he. zo zakten we dan af naar den balmoral. den bocca was de mooiste dancing waar ik vond ik. de lichteffecten enzo, de max. dj's waren heel super en gezellige sfeer. one happy famili. ach krijg de kriebels al in mijn bloed :lol: :lol: :wink:
SNIFF!!

Bericht door SNIFF!! »

Vondt den Balmoral op zondagavond in de jaren 94-95 het beste.zat er elke zondagavond en als die sluite gingen we met onze bende naar the white house.Da was pas nog es een stuikkot net zoals den Balmoral in den tijd.Ik kom nog regelmatig is in den temple(ex-bocca),omda mijnen maat daar werkt en als ik kan(alsk nie moe werken) ga ik naar den Balmoral om de nog altijd hangende sfeer te gaan opsnuiven!!!!!!Vindt het er echt zalig!!!!!
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

kent er hier ene jessy en mario?vroegere residents in de bocca?
Josjie

Bericht door Josjie »

van mario hebbek gehoord, van jessy niet...

mario was samen met ollivier pieters en mike thompson zowat de
bekendste periode van het nieuwe boccagebouw...
Richman

Bericht door Richman »

Is da dan dezelfde mario die toen later resident werd in de Zenith in Gistel. Olivier Pieter die ging na zijn bocca-periode ook naar een commerciele discotheek de "D'Yore" in Torhout! Heb daar zelfs nog een live act gezien van insider(Olivier Pieters)!

:)
Club 11 Aka CluBBie

Bericht door Club 11 Aka CluBBie »

Ja Mario Beirnaert, beter bekend als DJ Mario. hij woont normaal in Deinze en zijn carrière als DJ begon op 14-jarige leeftijd bij een lokaal radiostation. draait nu in Red & Blue, als ik me niet vergis, heeft ook nog in Zillion gedraait een tijdje, en of course in den Bocca,runt ook 2 of 3 zonnebankcomplexen, vriendelijke kerel 8)
keskondisco

Re: To Bocca or not to Bocca!

Bericht door keskondisco »

Richman schreef:
Wat je nu niet meer ziet in clubs had je in de Bocca wel, samenhorigheid iedereen was 1, Bocca was een gevoel en ik kan het eigenlijk niet zo goed uitleggen!
Nooit den Bocca meegemaakt, was toch net ietsje te jong maar uwen uitleg van hierboven heb ik in m'n gesprekken van het "ouder" volk ook teruggevonden.
Nie moeilijk, ze liepen daar ALLEMAAL weg op trip en toen nog ECHTE bollen.
Ge zou da nu ook nog knn weervinden ze maar dan moeten de smurfen ons gerust laten, moeten de fabrikanten weer beginnen kwali produceren en moet iedereen aan de ingang scheef zijn of de scheefgaanders tenminste een warm hart toedragen 8)
But that's dreaming I presume :cry:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten