In aanraking met La Rocca en de nummers uit 1993!!!

Het forum van La Rocca in Lier
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2006, 16:16
Locatie: Barendrecht

In aanraking met La Rocca en de nummers uit 1993!!!

Bericht door Axel »

Hoi ik ben Axel uit Barendrecht en ik kom uit Nederland! Ik kwam in aanraking met La Rocca in 1992 toen ik 15 jaar was. Toen was ik gelijk besmet met het La Rocca virus en ging zelden meer uit in Rotterdam. Ik ging voornamelijk op zaterdag avond als Eric Beysens draaide. Het mooiste vond ik dat Eric rond 24:00 of 00:30 zijn intro draaide en daar achter gelijk een grote hit. Je zag gelijk iedereen de dansvloer opgaan en toen kon de avond gaan beginnen. We stonden meestal achter de box onder de aftrap. En aan beide kanten had je de trap om naar boven te gaan waar de bar was! Dat was af en toe nog wel gevaarlijk omdat men de glazen op de grond zette en die kwam dan af en toe naar beneden vallen. Vooral midden op de avond ging de lamp midden op de dansvloer naar beneden en iedereen zat er omheen te dansen. Dan kwam er rook en ging de mooie laser aan waar ik in trance raakt mede ook door de XTC

Ik heb een lijste met nummers net op geschreven welke nummers mij toen zijn bij gebleven!

1= Lunatic Asylum - The Meltdown
2= Gorn - Delargo 1
3= Katana - Erotmanio
4= Overdog - Are you Ready
5= Nagasaki - Scorpion Rising
6= Never let go - Hyper Go Go
7= 4 Voice - Catching the Scent
8= 4 Voice - Join us on the way to the final frontier
9= Timewarp - The Jeyenne
10= X- Masid - The Jeyenne
11=Deep - The Jeyenne
12= XPQ 21 - The Jeyenne
13= Brainchild - Symmetry - Eye Q REcords
14= Magnifica - Sonic Infusion - Eye Q Records
15= Fantasia - Cosmic Baby- Eric drukte bij het intro hiervan de 33rpm knop in en dan weer de 45rpm knop van de draaitafel!!!!

16= Follow Me - Jam and Spoon
17= God's Groove - Prayer 5
18= How much can you take - Visions of Shiva
19= Appreggiotors - Discover your innerself ( Follow the sound to discover your innerself) Harthouse Records

En zo kan ik nog wel doorgaan met titels tot 1998, sindsdien werd La Rocca minder qua muziek op zaterdag en ben toen verhuisd naar The Zillion.
Ik heb zelf aardig wat casettes van La Rocca 1991, 1992, 1993 t/m 96.
Zelf heb ik meer dan 1000 Platen van La Rocca, van 1991 t/m 1998
Ben je op zoek naar titels van platen of casettes dan hoor ik het wel!!!

Saluutjes,


Axel
Eerse keer La Rocca was eind 1991!
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

mooi mooi :D
welkom Axel :D
Ibiza Fuckin' Island!
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2006, 16:16
Locatie: Barendrecht

welkom

Bericht door Axel »

Dank u!
Eerse keer La Rocca was eind 1991!
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

Rotterdam --> Lier hoelang is dat rijden,toch dik 2 uur ni?
Ibiza Fuckin' Island!
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2006, 16:16
Locatie: Barendrecht

mie

Bericht door Axel »

1 uur en 15 minuutjes, valt wel mee!
Eerse keer La Rocca was eind 1991!
Club 11 Aka CluBBie

Bericht door Club 11 Aka CluBBie »

nice :)

btw welcome on board Axel
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Re: mie

Bericht door BOUNCER »

Axel schreef:1 uur en 15 minuutjes, valt wel mee!
Valt er niks te beleven in Rotterdam?

:)
Afbeelding
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2006, 16:16
Locatie: Barendrecht

Rotterdam

Bericht door Axel »

Ik ga zelden uit in Rotterdam, af en toe ga ik naar Classic feestjes van de oude disco Carrera! Daar wordt dan allemaal oude mellow gedraaid zoals Morels Groove - Let's Groove of Blast- Crazy Man enzzzzzz

Op dit moment weet ik niet wat er leuk is in Rotterdam. O ja, je hebt de Thalia Lounge en daar ga ik ook alleen maar naar toe als er classics worden gedraaid. Het is een oude bioscoop geweest, maar het is er zo netjes. Alsof je in je design woonkamer staat te dansen, dus er hangt niet echt een feest sfeer.
Eerse keer La Rocca was eind 1991!
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Re: Rotterdam

Bericht door BOUNCER »

Axel schreef:Ik ga zelden uit in Rotterdam, af en toe ga ik naar Classic feestjes van de oude disco Carrera! Daar wordt dan allemaal oude mellow gedraaid zoals Morels Groove - Let's Groove of Blast- Crazy Man enzzzzzz

Op dit moment weet ik niet wat er leuk is in Rotterdam. O ja, je hebt de Thalia Lounge en daar ga ik ook alleen maar naar toe als er classics worden gedraaid. Het is een oude bioscoop geweest, maar het is er zo netjes. Alsof je in je design woonkamer staat te dansen, dus er hangt niet echt een feest sfeer.
Ik ken die soort in Rijsel is er ook zoiets Le Club heet die, design all the way te netjes een echte club moet pikdonker zijn ongepolijst en keimaffe muziek.
Afbeelding
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2006, 16:16
Locatie: Barendrecht

Bouncer

Bericht door Axel »

Ik hou ook van het ouderwetse, dan proef je gewoon de sfeer!!! Lekker donker, lazers, rook enzzzz
Eerse keer La Rocca was eind 1991!
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2006, 16:16
Locatie: Barendrecht

Carat

Bericht door Axel »

De Carat was ook typisch zo'n donker hol! Ik ben er paar keer geweest, de muziek was goed!!!
Eerse keer La Rocca was eind 1991!
keskondisco

Bericht door keskondisco »

Hé die Axel...welkom op het meest nostalgishe forum, van de lage landen zelfs blijkbaar :D

Overdog - are you ready :shock:

Niet veel mensen die die plaat kennen...sweet!

Have fun en laat die Rocca verhaaltjes maar komen, ben ook wel ietwat benieuwd naar die Zillion stories en uw visie over die club :P
Alain

Bericht door Alain »

Mijn 1e keer Larocca was in 1992 , er was toen een thema-avond , 't thema was "circus" .
Buiten stond een olifant (ne echte) , binnen waren trapeze's gehangen waar de dansereskes toeren op deden , er was ne vuurspuwer enz...
DE schijf van de avond was "Rhythm is a dancer" van Snap!

ps : welcome Axel , ik zie dat ge verstandhebt van de muziek van toen , ik ben verzamelaar van duistere platen uit '92 & '93 :wink:
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2006, 16:16
Locatie: Barendrecht

Zillion

Bericht door Axel »

Zillion was echt een disco die veel aan entertainment deed en dat maakte ook wel de sfeer voor een deel! La Rocca heb je appart publiek, en de Zillion was het gewoon gangbare (normale) publiek qua kleding. De muziek was veel harder, commercieler en ook uptempo vergeleken met La Rocca periode 1998. De aparte sfeer van La Rocca kon je daar niet vinden omdat het te masaal was en niet intiem. De portiers vond ik nou niet echt vriendelijk. Er was een vrouwelijk portier met een litteken op haar gezicht die geen fooi kreeg van een klant. Ze sloeg de gozer keihard in zijn nek en hij moest gauw wegwezen anders had ie nog wel wat klappen ontvangen. Ik voelde mij daar niet echt veilig, ondanks er toch portiers binnen liepen.Sommige buitenlanders moesten door een ander poortje lopen en stonden dan weer buiten en kwamen dus niet binnen. Het was dat La Rocca op zaterdag minder werd, anders was ik niet naar de Zillion gegaan!
Eerse keer La Rocca was eind 1991!
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2006, 16:16
Locatie: Barendrecht

Snap

Bericht door Axel »

Ik was zot op deze plaat van Snap - Rhythm is a dancer! In 1992 ging ik op vrijdag naar La Rocca en daar hoorde ik deze hit. Na La Rocca ging ik naar de platenzaak USA Import en kwam daar ook mensen tegen van La Rocca die het zelfde deden als ik. De platen die je dan in La Rocca hoorde, kon je dan tegenkomen in deze zaak. Dan had je Steve Cop achter de toonbank die ons de hitjes aangaf.

Ik zal nog een lijste maken met duistere platen die ik heb!!!
Eerse keer La Rocca was eind 1991!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten