In aanraking met La Rocca en de nummers uit 1993!!!

Het forum van La Rocca in Lier
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2006, 16:16
Locatie: Barendrecht

1992\1993

Bericht door Axel »

0= Let your body talk - Chakra
1= Total Groove - Reanimator - Gregory Dewindt (tuut tuut tuut, hoe hoe hoe)
2= Sex Instructor - Ultra Sonic - ( sex instructor, love drug and you've
got me!)
3= Toxic Two - Rave Generator
4= P.A.R.T.Y - Movin Melodies
5= Now - C.Y.B
6= Jaba Noba - C.Y.B
7= Snakebite - C.Y.B
8= Can you feel it - CLS
9= Hells party - Glam
10= Windows - Sil
11= La Musica Tremende - Ramirez
12= Drugoverloard - Hardfloor
13= Sound of eden - shade of rhythm
14= Rave-o-lution - Phenomania
15= Transformer - Be my lover
16= More Mystery - Zolex
17= Life goes on - Adams and Krimson
18= Seeds of Love - Adams and Krimson
19= Ballerine - Test 3 - Usa Import Records
20= Vernons Wonderland - Eye Q Records
21= Hole in one - X-Paradise
22=Cosmic Evolution - Microbots Chip 1
Eerse keer La Rocca was eind 1991!
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ah hoe het vroeger was, een aanbod in vele stijlen! :o
keskondisco

Bericht door keskondisco »

nostalgie90 schreef:Ah hoe het vroeger was, een aanbod in vele stijlen! :o
Ja é...verrassend redelijk hardere platen precies.
Was dat de invloed van Eric B. of draaide Marko ook die stampers?
Sirocco

Bericht door Sirocco »

Axel check PM
Sirocco

Re: In aanraking met La Rocca en de nummers uit 1993!!!

Bericht door Sirocco »

Axel schreef:Vooral midden op de avond ging de lamp midden op de dansvloer naar beneden en iedereen zat er omheen te dansen. Axel
Krijg spontaan tranen in mijn ogen bij het horen van zoveel nostalgie :wink:

Die roterende lamp die naar beneden kwam kan ik me ook nog herinneren als de dag van gister. Ik had altijd zoiets van, shit iemand hoeft maar zijn handen omhoog te steken en die krijgt een ongeloofelijke mep van dat ding. Op momenten dat ie naar beneden kwam wist je altijd dat er een fantastische plaat aankwam. Kippevel momenten...

Axel, was jij er trouwens bij met oud en nieuw 1994. Toen die spiegeltent erbij was gezet? De entree was toen een 1800 francs :shock:
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2006, 16:16
Locatie: Barendrecht

Harde nummers

Bericht door Axel »

Eric draaide af en toe harde platen, No women allowed , There is no law,
public energy, Timewarp - Jeyenne enzzz. En dan zag je hem springen achter zijn draaitafels!!!
Eerse keer La Rocca was eind 1991!
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2006, 16:16
Locatie: Barendrecht

Oud en Nieuw

Bericht door Axel »

94, 95,96,97 en 98 ben ik erbij geweest met Oud en Nieuw! 1 keer stond de versiering in de fik in La Rocca en toen probeerd mijn vriendin het te doven met haar handen. Geen slimme actie van haar en daarna kwamen de brandblussers. Kreeg geen adem meer en toen stond iedereen opeens buiten!!!
Eerse keer La Rocca was eind 1991!
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2006, 16:16
Locatie: Barendrecht

Eric

Bericht door Axel »

Eric heeft zelf een keer gehad dat ie zo naar de vrouwen op de box zat te kijken dat hij zijn plaat vergat te mixen!!! Plaat afgelopen, snel andere plaat op of er niets aan de hand was.
Eerse keer La Rocca was eind 1991!
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

:lol:
Ibiza Fuckin' Island!
Sirocco

Re: Oud en Nieuw

Bericht door Sirocco »

Axel schreef:94, 95,96,97 en 98 ben ik erbij geweest met Oud en Nieuw! 1 keer stond de versiering in de fik in La Rocca en toen probeerd mijn vriendin het te doven met haar handen. Geen slimme actie van haar en daarna kwamen de brandblussers. Kreeg geen adem meer en toen stond iedereen opeens buiten!!!
Klopt toen was ik er ook. Ik meen in 95. Vlak boven de lightjokey en vrij vroeg op de avond. Een heel penetrante, zure geur. Ik moet zeggen iedereen was binnen no time buiten. Echte klasse evacuatie.
Jij was dat toch niet met je sterretjes :wink:

Axel, in 94 ben ik beide dagen geweest. Een super avond niet te druk door die extra spiegel tent. Wat ik me verder nog kan herinneren was dat er zich een hoop koppeltjes aan het "amuseren" waren in al die nissen van die spiegelzaal. Ook was de halve amsterdamse travestieten scene aanwezig en keet aan het schoppen. Ze hadden zo'n plastic nepkip meegenomen en de grootste lol ermee. Dat ding vloog echt heel die spiegelzaal door. Nu ik het schrijf klinkt het wel erg van de kaart. Ik zal het me toch niet hebben ingebeeld :lol:
In ieder geval, mocht je toevallig nog sets hebben van die avonden dan zou je echt een eind maken aan een grote zoektocht...

Btw heb je trouwens nog foto's van die tijd?
Sirocco

Re: Eric

Bericht door Sirocco »

Axel schreef:Eric heeft zelf een keer gehad dat ie zo naar de vrouwen op de box zat te kijken dat hij zijn plaat vergat te mixen!!! Plaat afgelopen, snel andere plaat op of er niets aan de hand was.
Een echte womanizer die Eric. Maar weet je wat, al dat niet zo serieuze en strakke mixen boeide niemand iets. In tegendeel zelfs ik heb vaker mensen gesproken die dat juiste de charme vonden van de zaterdag.
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: 04 jun 2006, 16:16
Locatie: Barendrecht

La Rocca

Bericht door Axel »

Ik heb wel de casette met Nicky Nicole, zoveel jaar bestaan van La Rocca!!! Ik weet niet of ik casettes heb van Oud en Nieuw! Ik zal thuis eens kijken!!! Nee ik was het niet met de sterretjes, misschien mijn vriendin die de weg kwijt was! Ik ben alleen de eerste avond van oud en nieuw geweest en nooit de tweede avond! Eric zijn mixen zijn zeker niet perfect getimed, maar het had wel wat!
Eerse keer La Rocca was eind 1991!
Sirocco

Re: La Rocca

Bericht door Sirocco »

Axel schreef:Ik heb wel de casette met Nicky Nicole, zoveel jaar bestaan van La Rocca!!!
Volgens mij was dat ook in 94, zou dus het 6 jarig bestaan moeten zijn. Ik heb ze nog op een foto staan. In de Basic Groove stonden wel vaker reviews van La Rocca. Mick Boskamp was een grote fan. Hij heeft zelfs in zijn boek een heel hoofdstuk geschreven erover. Helaas is het boek niet meer bijgedrukt en kan ik er ook niet meer aan komen...

Edit: misschien ook nog intereresant:
http://www.discogs.com/forums/board?forum_id=562

http://groups.yahoo.com/group/laroccaforum/
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: La Rocca

Bericht door Nostalgie90 »

Miljaar geweldige top 20's per jaar op dat LR discogs subforumke!
En idd dat licht dat naar beneden kwam dat wist ik ook al niet meer! :oops:
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Re: Zillion

Bericht door Scarface »

Axel schreef:Zillion was echt een disco die veel aan entertainment deed en dat maakte ook wel de sfeer voor een deel! La Rocca heb je appart publiek, en de Zillion was het gewoon gangbare (normale) publiek qua kleding. De muziek was veel harder, commercieler en ook uptempo vergeleken met La Rocca periode 1998. De aparte sfeer van La Rocca kon je daar niet vinden omdat het te masaal was en niet intiem. De portiers vond ik nou niet echt vriendelijk. Er was een vrouwelijk portier met een litteken op haar gezicht die geen fooi kreeg van een klant. Ze sloeg de gozer keihard in zijn nek en hij moest gauw wegwezen anders had ie nog wel wat klappen ontvangen. Ik voelde mij daar niet echt veilig, ondanks er toch portiers binnen liepen.Sommige buitenlanders moesten door een ander poortje lopen en stonden dan weer buiten en kwamen dus niet binnen. Het was dat La Rocca op zaterdag minder werd, anders was ik niet naar de Zillion gegaan!
ik deel in grote lijnen je mening over de Zillion, ik zou dat als &&n woord willen omvatten: een nachtelijk Walibi, veel atracties, druk, mr geen sfeer, zeer individueel, bandwerk, massaconsumptie.

De achteruitgang wat La Rocca in die periode betreft; la rocca heeft wel degelijk geleden onder het openen van de Zillion, mr qua muziek was dat dan toch het wippen van Eric B als resident in die periode. zijn eerste vervanger, Bart Maes was anders niet slecht, mr Eric B was vr mij toch één van dè boegbeelden van de club. Kom/kwam eigenlijk vrij weinig op zaterdag nr La rocca, dat hield ik vr zondag :)
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten