Welk is uw favo beste setjen ooit?

Alles in verband met muziek
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door tomaz »

djginod schreef:Grandmix 1987 van Ben Liebrand. Alle dancetracks superieur gemixed. zowel in key als in alles eigenlijk. Ook juist omdat in 1987 heel veeel gave platen uitgebracht werden.
Ik heb een lichte voorkeur voor die van 1986 :D
Member
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 sep 2008, 14:37

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door Krozfader »

ik had vroeger die dj connections marko en phi phi in bezit maar ben ze al jaren geleden verloren in een verhuis, inderdaad een groot verlies.... tzijn nie de enige parels die verloren gegaan zijn door de jaren heen, iemand deze in bezit ? zou er graag een kopieke van hebben daar ze heel moeilijk te vinden zijn, phi phi te koop op discogs maar 90 euro da kan ik er nie aan geven....
"The second most popular game that we played as children is House"
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door djginod »

tomaz schreef:
djginod schreef:Grandmix 1987 van Ben Liebrand. Alle dancetracks superieur gemixed. zowel in key als in alles eigenlijk. Ook juist omdat in 1987 heel veeel gave platen uitgebracht werden.
Ik heb een lichte voorkeur voor die van 1986 :D
Dat blokje van:
# Nasty - Janet Jackson
# I Can't Wait - Nu Shooz
# Walk This Way - Run DMC
# Typical Male - Tina Turner

vind ik inderdaad erg gaaf in die van 86. Pas heeft een grote fan van Prince naar die van 86 geluisterd, en leuk om te horen, dat hij op heel veel punten ritmes, loopjes, etc eruithaalde die van een prince plaat afkwamen.
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door Dr. Poppers »

Hier zijn er tien (in alfabetische volgorde) die ik blijf opzetten:

BEN SIMS - Amsterdam Dance Event, Amsterdam 2004
DERRICK CARTER - Grammaphone Party @ Smart Bar, Chicago 2003
DIMITRI FROM PARIS - Dim's Disco Mixtape 2005
ELLIOT EASTWICK - Oase De Pleasure @ Silo, Leuven 31-03-2000
IDJUT BOYS - Jigsaw 030 @ Cocoon, Birmingham 10-2005
MILES MAEDA - Anamnesia 89-92 Tape
RAOUL BELMANS - Oase De Pleasure Dr. Poppers Birthday Party @ Flint132, Leuven 29-02-2000
RAOUL BELMANS - Food Aroma Therapy Release Party @ The Lounge, Brussel 19-04-2003
RALPHI ROSARIO - WMBX Chicago Radioshow 09-01-1984
STACY PULLEN - 10daysoff @ Vooruit, Gent 2003

:sunny:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 22 jan 2007, 15:22
Locatie: Leuvense

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door stessel »

Bij mij is dat een setje van Nordin in White House. Periode weet ik direct ni meer. Denk ergens 96 - 99.
Enkele liekes van die set:

Clannad -I will find you
Banderas - This is your life
Charlie Dore - Time goes by
Billy Ray Martin - Your loving arms (Sound factory vocal mix)

Echt allemaal parelkes!
stessel.blogspot.com
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door Psytox »

Enterprise schreef: Dien DJ Connection 3 - DJ Marko is bij mij thuis in de living live opgenomen met 2 draaitafels ne rodec mixer en nen DAT recorder. Waarom, hij had dat moment geen draaitafels bij hem thuis staan... Daar is dus geen studiowerk aan te pas gekomen 8)
die vind ik altijd de beste setjes ook, dan hoor je echt wat een dj kan en het geeft net dat ietske meer 'sfeer', moeilijk uit te leggen. Zoals die mix die Trish en St-Dic hebben gedaan voor Fuse, daar hoor je ook af en toe een heel klein foutje en dat heeft net meer charme dan die ableton-gestuurde beatsync toestanden van tegenwoordig. Al zijn er ook wel die van hun mix dan iets echt legendarisch maken (Wighnomy Brothers!)
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door varth »

Laurent Garnier op de Energy Rave in 1993. Dat is nu eens trance de naam waardig
Een live set van Rabbit in the Moon, echt veel gegevens staan er niet op.
Home mix van Zolex van 1/11/2001. Zo donker heb ik hem nooit op een party weten draaien. Had hem op mp3, maar die ben ik kwijt na het crashen van mijn computer. Ligt hier nog wel op tape
Mix van Manu Le Malin in de Rex club na 2000 (geen datum). een snuifje snoeiharde techno, een portie zware drum&bass en voor de rest industrial hardcore in zijn gekende stijl.

Dat zijn er een paar die nog regelmatig opliggen
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door rizzo> »

djginod schreef:
Red Army schreef:
Enterprise schreef:
Dien DJ Connection 3 - DJ Marko is bij mij thuis in de living live opgenomen met 2 draaitafels ne rodec mixer en nen DAT recorder. Waarom, hij had dat moment geen draaitafels bij hem thuis staan... Daar is dus geen studiowerk aan te pas gekomen 8)
:) dus toch ne set, ik heb altijd gevonden dat hij op die cd wat last had met Nu dimensions
En die van phi phi, soms geweten of daar studiowerk aan te pas is gekomen Dr?

Van de discogs site:

This is the third and just another exquisite release in the Dj Connection installment. This dj mix series was produced under guidance of one of Belgium's finest pioneers: Frank Dewulf. This explains the good quality of the production, the soundmastering and the very keen but recognizable artwork of these releases. Besides these technical aspects Frank also had a very good eye on what was going on in the Belgium club scene in the mid nineties. Not only he selected a few of the representing dj's at that time, but he also managed to catch their particular style and track selection on disc. This mix focusses on one of my favorites of that time: dj Marko. Besides his wellknown Sunday evening residency at La Rocca, he also took care of things at the infamous At The Villa club. A similar sound could be heard and experienced at a club called Extreme and the afterclubs Balmoral and Carat. The mix on this cd has a very nice drive behind it and shows Marko’s typical skills and his ability to create a certain uplifting flow. The track selection is outstanding and several of the cuts on this particular release are (or have become) classics. This mixcompilation, together with the one of Phi Phi, stands for an era of full on trance clubbing which was so joyful, so lush and oh so very typical for Belgium at that time. Music was not just music, clubbing was not just clubbing, it was a way of living, the sharing of a wonderful experience
Ik ben degene die deze comment op discogs gezet heeft. DJ Connection is gewoon een superreeks. Die van Marko is m'n favoriet, hij klopt met een neuslengte die van Pierre en Phi Phi. Die van the Fly is ook very nice. Die van Yves DR, Dave Davis en Marco Bailey zijn dan weer minder m'n ding. ALs je luistert met een hoofdtelefoon dan hoor je Marko gewoonweg mixen: platen achteruitdraaien en over- en weer halen onder de naald door. Dit is geen studiomix.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door varth »

Wat ik me eigenlijk afvraag is of die cd's namelijk altijd zelf door de dj's worden samgengesteld en/of gemixt. Neem nu de cd reeksen van carat, illusion, cherry moon enz. Daar stond altijd op "compiled by dj ....". Was dat dan ook effectief zo, of was het gewoon marketing? Dit geldt zowel voor mixcompilaties als compilaties met losse tracks
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door tomaz »

Dat zal sterk variëren van reeks tot reeks en van dj tot dj. Sommigen dj's willen niet dat hun naam op een mix cd komt als ze niet 100% inzeg hebben. Anderen hebben er geen probleem mee dat ze gewoon als uithangbord worden gebruikt.
En dan moet je ook rekening houden met het clearen van tracks. Het is niet omdat je een playlist doorgeeft voor een mix dat die tracks ook allemaal gecleared geraken. Sommigen worden gewoon niet vrijgegeven voor mix cd's of compilaties.
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door varth »

tomaz schreef:Dat zal sterk variëren van reeks tot reeks en van dj tot dj. Sommigen dj's willen niet dat hun naam op een mix cd komt als ze niet 100% inzeg hebben. Anderen hebben er geen probleem mee dat ze gewoon als uithangbord worden gebruikt.
En dan moet je ook rekening houden met het clearen van tracks. Het is niet omdat je een playlist doorgeeft voor een mix dat die tracks ook allemaal gecleared geraken. Sommigen worden gewoon niet vrijgegeven voor mix cd's of compilaties.
Hmm snap ik wel. Maar stel nu dat een platenfirma een mixcompilatie met jouw naam op wil uitbrengen. Je levert hen gewoon wat tracks aan, en iemand in de studio maakt daar een proper mixje van met jouw goedkeuring. Is dat dan geen vorm van bedrog? Zeker als ze het verkopen als "compiled and mixed by tomaz"... Is daar geen wettelijke regeling rond? Hetzelfde geldt trouwens voor boeken. Laurent Garnier geeft bv toe dat hij zijn boek niet zelf schreef, maar er zijn er genoeg die dat niet doen.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door lemant »

varth schreef:
tomaz schreef:Dat zal sterk variëren van reeks tot reeks en van dj tot dj. Sommigen dj's willen niet dat hun naam op een mix cd komt als ze niet 100% inzeg hebben. Anderen hebben er geen probleem mee dat ze gewoon als uithangbord worden gebruikt.
En dan moet je ook rekening houden met het clearen van tracks. Het is niet omdat je een playlist doorgeeft voor een mix dat die tracks ook allemaal gecleared geraken. Sommigen worden gewoon niet vrijgegeven voor mix cd's of compilaties.
Hmm snap ik wel. Maar stel nu dat een platenfirma een mixcompilatie met jouw naam op wil uitbrengen. Je levert hen gewoon wat tracks aan, en iemand in de studio maakt daar een proper mixje van met jouw goedkeuring. Is dat dan geen vorm van bedrog? Zeker als ze het verkopen als "compiled and mixed by tomaz"... Is daar geen wettelijke regeling rond? Hetzelfde geldt trouwens voor boeken. Laurent Garnier geeft bv toe dat hij zijn boek niet zelf schreef, maar er zijn er genoeg die dat niet doen.
Als er Mixed by ... opstaat dan denk ik toch dat we mogen geloven dat dit effectief klopt.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door rizzo> »

Niet te veel in de goedheid van mensen geloven Lemant, zeker niet in commerce. Zo staat er op een mixcompilatie van het UK-label Pagan ook "mixed by Derrick Carter" terwijl dit gemixed is door een gast die daar toen werkte en die Tim heet.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door StevenR_73 »

rizzo> schreef:Niet te veel in de goedheid van mensen geloven Lemant, zeker niet in commerce. Zo staat er op een mixcompilatie van het UK-label Pagan ook "mixed by Derrick Carter" terwijl dit gemixed is door een gast die daar toen werkte en die Tim heet.

ahaaaa, en ikke maar denken dat den Derrick lekker diep ging in die mix :scratch:
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: Welk is uw favo beste setjen ooit?

Bericht door djginod »

In een vrouwtje misschien...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten