Illusion is niet meer wat het geweest is.

Het forum van Illusion in Lier
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Bericht door De Mot »

Ik ben Illussion eerste keer geweest in december 1993 en de Dj's waren toen Yves deruyter, Franky, Tofke, Jan. Yves en Franky waren even verhuisd naar Illussion omdat Cherry Moon moest sluiten in oktober 1993 en terug open gingen op 29 januari!! Ik vond Cherry Moon pakken beter als die Illussion,sfeer in Illussion was belange nie zo goed als Cherry Moon!!
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Ik ben het toch ook niet eens met Carat hoor! Als je de trance scene een beetje volgt merk dat je juist allemaal veel sneller gaat dan vroeger, meer tech-trance zoals MIKE het noemde! In ons landje is er buiten MIKE dan nix van goeie producing meer op dit genre (vind ik, mss weet iemand nog iets deftigs?). En enkele uitschieters zeker en vast niet! Zoek deze maar eens op en ze zijn net nieuw of nog maar juist uitgekomen:

(euhmmm)
Giuseppe Ottaviani - Through Your Eyes
Sean Tyas - Lift
David West - Make u Mine
Sunlounger - Aguas Blancas
4 String - Take me away (Purple Haze rmx)

Het klinkt gewoon anders dan vroeger maar beetje gewoon komen and you will love it again :p

En natuurlijk heerst er een mentaliteit van vroeger alles was beter! Terecht want het was ook zo (als ik dit zo allemaal hoor want ik was er niet bij :p)

+ natuurlijk de trance hitjes van vroeger waren allemaal Duits (PvD,Jam&Spoon,Humate,Blank&Jones,...) of Belgisch (Push & co)! nu is het allemaal Hollandse trance :lol: (Populariteit van Armin van Buuren,Sander van Doorn,Ferry Corsten,Tiesto en duizend producers)

Maar ik denk ook dat de sound van Universal Nation,Dream Universe,The Legacy,Airwave,... (in die tijd was dat toch vernieuwend of niet?) opgebruikt is ofzo oe zegde da? Dienen sound (Anthem trance) hoor ik nergens meer, revolutie I guess? :D

grtz
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

De grote fout hier is dat men de trance van nu teveel gaat vergelijken met wat er pakweg in Extreme werd gespeeld.

Heb hier nog paar recente trancers geselecteerd die tot mijn huidige favorieten behoren.

Terry Bones - Forbidden Ways (George Hales Remix)
O'Callaghan & Kearney - Exactly
Alex M.O.R.P.H. & Rank 1 - Life Less Ordinary
Lost World - A Life Elsewhere
Re:Locate - Rogue (Fundamental/United)
Frontline - Global System (Discover)
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Neen doe maar dan leer ik iets bij!
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

progressive trance kan me nu en dan nog wel eens bekoren maar ik heb echt ne afkeer gekregen van al die hollandse tranceboeren :x met hun black-hole gekletter en hun feel good zweefgeluidjes met 0.0% inhoud
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Een mens mag zich precies niet meer happy voelen bij muziek. Tegenwoordig moet het allemaal strak, diep, minimaal en vooral lelijk zijn en zo ondansbaar mogelijk klinken.
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

klein vraagje off topic: hoe laat is de sluit tegenwoordig in Illusion?

Ik kwam vorige week in het bezit van 2 leuke sets van dj jean, van de sluit enkele weken terug. Ik ga niet spreken over memorabele sets, maar anno 2006 toch één van de betere die ik hoorde. Ik wil nog es afkomen, mr dan wel louter voor de sluit, als de kindjes en toeristen al in hun bedje liggen :wink:
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

Hangt ervan af , Jean speelt van 08.00 tot 11.00 a 12.00
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Scarface schreef: toeristen al in hun bedje liggen :wink:
Wat is nen toerist eigenlijk? Een dat maar heel af en toe eens komt :wink: :D
Co-Admin
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2005, 14:38
Locatie: O-VL, Erpe-Mere (Burst)

Bericht door Den Backer »

Gulder bekijkt allemaal veel te bekrompen naar het verleden en klampt ulle daar teveel aan vast, belgië is begot een scheet groot... De hollandse trance slaat wereldwijd aan kerels... Volgt het eens wa beter op & ge zult het dan wel inzien :idea: In plaats van altijd op holland zitten af te geven, zouden we hier wat meer mogen doen zoals ginder. Ze zijn meer open minded, ze evolueren verder in hune trance, hier is de tijd (buiten enkele producers) precies blijven stilstaan. En hollanders zijn nu altijd al commercanten geweest, weet iedereen en da gaat ook nooit veranderen. Zet die oogkleppen af en continue life anno 2006 in trance... Or stay out...
The past was good, maar blijft daar nie aanklampen. Work on the future!!
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

Den Backer schreef:Gulder bekijkt allemaal veel te bekrompen naar het verleden en klampt ulle daar teveel aan vast, belgië is begot een scheet groot... De hollandse trance slaat wereldwijd aan kerels... Volgt het eens wa beter op & ge zult het dan wel inzien :idea: In plaats van altijd op holland zitten af te geven, zouden we hier wat meer mogen doen zoals ginder. Ze zijn meer open minded, ze evolueren verder in hune trance, hier is de tijd (buiten enkele producers) precies blijven stilstaan. En hollanders zijn nu altijd al commercanten geweest, weet iedereen en da gaat ook nooit veranderen. Zet die oogkleppen af en continue life anno 2006 in trance... Or stay out...
The past was good, maar blijft daar nie aanklampen. Work on the future!!
makkelijk gezegd a ge het totaal ni hebt meegemaakt en bij deze dus ook niet weet waarover ge praat!
Afbeelding
Afbeelding
Co-Admin
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2005, 14:38
Locatie: O-VL, Erpe-Mere (Burst)

Bericht door Den Backer »

Tja, mss zeg ik hetzelfde als gulle nu tegen ons binnen 15 jaar tegen de jeugd van dan he... :wink:
Nen cyclus die zichzelf wel altijd herhaald zeker?
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

It's just revolution! Er zal altijd gezegd worden: "vroeger was het altijd beter!" Door ons, door de oudere en binnen een aantal jaar ons klein mannen :p

En nu gaan slapen, veel te veel pinten gezopen pfffffft :(
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

dj_neo schreef:It's just revolution! Er zal altijd gezegd worden: "vroeger was het altijd beter!" Door ons, door de oudere en binnen een aantal jaar ons klein mannen :p

En nu gaan slapen, veel te veel pinten gezopen pfffffft :(
het is niet voor nix dat al de keten nu sluiten eh !!!
Afbeelding
Afbeelding
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

djaxxie schreef:
dj_neo schreef:It's just revolution! Er zal altijd gezegd worden: "vroeger was het altijd beter!" Door ons, door de oudere en binnen een aantal jaar ons klein mannen :p

En nu gaan slapen, veel te veel pinten gezopen pfffffft :(
het is niet voor nix dat al de keten nu sluiten eh !!!
pinten werden/worden er altijd gezopen hé djaxx
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten