Illusion is niet meer wat het geweest is.

Het forum van Illusion in Lier
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Re: Illusion is niet meer wat het geweest is.

Bericht door Scarface »

AnnaTraXa schreef:Ik vind dat de Illusion tegenwoordig meer een kinderkot geworden is dat een club met stijl.
Ik weet nog vroeger toen de Illusion net open ging hoe het er toen ging.
Allemaal volwassen ravers die genoten van muziek.
Maar nu zie je om de 5 voet ne Fafoel van 16jaar die net mag uitgaan en die niets gewoon is !
Jammer, waar is de Sfeer van de Illusion terug ?
:cry:
300% gelijk. Ik heb mooie tijden gekend, vooral met dj philip. ben er 2 weken terug per ongeluk nog es binnen geweest, wat zeker anderhalf jaar geleden was, voor een zogenaamde 'retro'.. hier en daar een retroschijf en heel de tijd jumpmuziek... voort allemaal kleuters... beter de tent sluiten, als is de naam Illusion al jaren 'bevuild'
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Re: Illusion is niet meer wat het geweest is.

Bericht door MIE!! »

Frank VDB schreef:
AnnaTraXa schreef:Ik vind dat de Illusion tegenwoordig meer een kinderkot geworden is dat een club met stijl.
Ik weet nog vroeger toen de Illusion net open ging hoe het er toen ging.
Allemaal volwassen ravers die genoten van muziek.
Maar nu zie je om de 5 voet ne Fafoel van 16jaar die net mag uitgaan en die niets gewoon is !
Jammer, waar is de Sfeer van de Illusion terug ?
:cry:
300% gelijk. Ik heb mooie tijden gekend, vooral met dj philip. ben er 2 weken terug per ongeluk nog es binnen geweest, wat zeker anderhalf jaar geleden was, voor een zogenaamde 'retro'.. hier en daar een retroschijf en heel de tijd jumpmuziek... voort allemaal kleuters... beter de tent sluiten, als is de naam Illusion al jaren 'bevuild'
op ne vrijdag zeker :roll:
Ibiza Fuckin' Island!
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ja dan ist dieje "Kick The Bass"

Vorige week MIKE Live + guests
Dit weekend was het Airwave Live en Criss Source in de level.

Dus ik weet niet waarom Illusion hier zo scheef bekeken wordt ?

De tijden zijn gepasseerd en da wil ni zeggen om nu elke club tot de grond te gaan afbreken,
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Re: Illusion is niet meer wat het geweest is.

Bericht door Trab »

Frank VDB schreef:
AnnaTraXa schreef:Ik vind dat de Illusion tegenwoordig meer een kinderkot geworden is dat een club met stijl.
Ik weet nog vroeger toen de Illusion net open ging hoe het er toen ging.
Allemaal volwassen ravers die genoten van muziek.
Maar nu zie je om de 5 voet ne Fafoel van 16jaar die net mag uitgaan en die niets gewoon is !
Jammer, waar is de Sfeer van de Illusion terug ?
:cry:
300% gelijk. Ik heb mooie tijden gekend, vooral met dj philip. ben er 2 weken terug per ongeluk nog es binnen geweest, wat zeker anderhalf jaar geleden was, voor een zogenaamde 'retro'.. hier en daar een retroschijf en heel de tijd jumpmuziek... voort allemaal kleuters... beter de tent sluiten, als is de naam Illusion al jaren 'bevuild'
Het volk dat er zit zal inderdaad veel jonger geworden zijn dan vroger. Maar dat komt omdat in 93 de housescene nog maar pas aan het opkomen was. Nu is een discotheek (en alles wat erbij hoort) de normaalste zaak van de wereld maar dat was vroeger toch niet het geval.
davo

Bericht door davo »

ge kunt toch niet verwachten dat ze elk week-end geld toesteken ipv verdienen? dat doet geen elke discotheek zene
Co-Admin
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2005, 14:38
Locatie: O-VL, Erpe-Mere (Burst)

Bericht door Den Backer »

Tja, een dancing is nu eenmaal commercieel. En als ze iets kunnen verdienen zullen ze het ook doen...
En de slechte smaak ligt niet bij de dancings zoals Illusion, maar bij die jumpkoten zoals Complex, Oh, ect...
Alsook die overvloedige jump events die het afgelopen jaar uit het niets tevoorschijn komen!
Deze werken dit nu eenmaal in de hand! :evil:
En de gewone dancings zijn eerst afwachtend, maar springen dan mee op de trein...
Kben ies curieus waar dat gaat eindigen, als die klein jumperkes groot worden.
Kheb der allesinds geen goed oog op...
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

ieder zijn mening, en natuurlijk is een discotheek geen OCMW, die moeten geld verdienen, maar ik denk dat er voorbeelden genoeg zijn die aantonen dat je eigenheid behouden en het niet direct meelopen met tijdelijke trends zeer lonend kunnen zijn, qua imago en zeker niet minder financieel...
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Het is gewoon een sign of the times, als je de compilatiecd cijfers bekijkt (ultratop) zie je dat er in verhouding meer jump gerichte toestanden in de top staan dan andere stijlen, dus Illusion gaat daar een derm stukje in mee! Ook het gericht gebruiken van Woit en Regi als kopstukken ook al draaien die er bijna niet meer is ook commercieel gericht uiteraard ...
No offense maar jump ligt vooral bij de jongsten onder ons goed in de markt, tegen dat die rijper zijn zal er misschien terug meer ruimte zijn voor verfijndere toestanden.
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

jump

Bericht door ProgressNation »

ik zou alles toch niet te negatief bekijken. jump is gewoon een tijdelijk modeverschijnsel (net zoals sommige harde mayday & bonzai releases "bonzai channel One" / Dreamland "Mind Penetration",... destijds of de commerciële trancedance groepjes eind jaren 90). Eigenlijk is er niks nieuws onder de zon. Aangezien kwaliteit (die nooit echt hoog was) nog aan het dalen is, moet men snel nog wat geld uitslaan door mega-events e.d.

Laat ons hopen dat het voor velen een springplank wordt naar kwalitatievere subgenres. Stel je voor dat jump niet bestond en iedereen naar R&B luisterde... Denk dat je 14 jarigen die naar R&B luisteren moeilijker into house zal krijgen.

Wat ik tegenwoordig zie bij jongeren (stap regelmatig es Tropicana binnen ;) ): ze beginnen met jump, tegen de 18-19 stappen ze over naar groove en toegankelijke (electrohouse). Nadien beginnen ze ook minder commerciële subgenres te appreciëren.

1 jaar geleden zaten allemaal die jonge gastjes te zagen wanneer er nog eens jumpdj's naar Tropic kwamen in tweede zaal. Bij de laatste events bleven die gastjes al in de eerste zaal staan en was de opkomst beduidend minder in de jumpzaal.

Is wel een raar zicht om daar gastjes van minder dan 20 jaar uit hun dak zien te gaan op bv. Fairmont "Gazebo" of zels oude stuff zoals de acca van "In The Beginning There was Jack", Frankie Knuckles "Your Love",...
2 jaar geleden waren ze allemaal onmiddellijk doorgereden naar het Ohken :) Je moet hen stap voor stap in die muziek brengen ... Een 14-jarige onmiddellijk naar minimal of diepe progressive laten luisteren zal niet goed lukken, je moet eenmaal eerst die omweg maken via commerciële genres.
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Re: jump

Bericht door Dj Devyd »

ProgressNation schreef:ik zou alles toch niet te negatief bekijken. jump is gewoon een tijdelijk modeverschijnsel (net zoals sommige harde mayday & bonzai releases "bonzai channel One" / Dreamland "Mind Penetration",... destijds of de commerciële trancedance groepjes eind jaren 90). Eigenlijk is er niks nieuws onder de zon. Aangezien kwaliteit (die nooit echt hoog was) nog aan het dalen is, moet men snel nog wat geld uitslaan door mega-events e.d.

Laat ons hopen dat het voor velen een springplank wordt naar kwalitatievere subgenres. Stel je voor dat jump niet bestond en iedereen naar R&B luisterde... Denk dat je 14 jarigen die naar R&B luisteren moeilijker into house zal krijgen.

Wat ik tegenwoordig zie bij jongeren (stap regelmatig es Tropicana binnen ;) ): ze beginnen met jump, tegen de 18-19 stappen ze over naar groove en toegankelijke (electrohouse). Nadien beginnen ze ook minder commerciële subgenres te appreciëren.

1 jaar geleden zaten allemaal die jonge gastjes te zagen wanneer er nog eens jumpdj's naar Tropic kwamen in tweede zaal. Bij de laatste events bleven die gastjes al in de eerste zaal staan en was de opkomst beduidend minder in de jumpzaal.

Is wel een raar zicht om daar gastjes van minder dan 20 jaar uit hun dak zien te gaan op bv. Fairmont "Gazebo" of zels oude stuff zoals de acca van "In The Beginning There was Jack", Frankie Knuckles "Your Love",...
2 jaar geleden waren ze allemaal onmiddellijk doorgereden naar het Ohken :) Je moet hen stap voor stap in die muziek brengen ... Een 14-jarige onmiddellijk naar minimal of diepe progressive laten luisteren zal niet goed lukken, je moet eenmaal eerst die omweg maken via commerciële genres.
true! de meeste EVOLUEREN naar diepere stijlen ..toen ik 16 was luisterde ik naar 2fabiola en 2 unlimited en ik vond da BERE :P
nu kan het nie diep genoeg meer zijn
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Illusion is de enige club in Belgie waar een tranceliefhebber nog min of meer terrechtkan, dus als ze die zouden moeten sluiten dan ligt de weg pas helemaal open voor jump.

Trouwens die ééne avond jump per maand weegt toch niet op tegen de goeie trance dj's die er de laatste weken de revue zijn gepasseerd !?

Ik heb ook veel liever dat ze die jumpers één avond per maand bij elkaar steken en het voor de rest weglaten op de meer trance gerichte avonden.
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

woops 2x dezelfde..
Laatst gewijzigd door MIE!! op 13 jun 2006, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ibiza Fuckin' Island!
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ik vind het altijd geweldig op going out wanneer ze in 1 of andere boeredancing de dansvloer staan om te ploegen op jump muziek! :lol:
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

met philip in La Rocca weet ik waar ik goeie trance moet gaan zoeken, een paar straten verder dus... .
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

DOE DA DAN!
Ibiza Fuckin' Island!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten