Met welk nummer is het allemaal begonnen?
Newbie
Als ik me nog wat herriner van mijn eerste plaat die ik gekocht had was het T99 denk de titel was Amnesia ma ben ni zo zeker meer en dan stapte ik op een dag de enige platen winkel in Leuven binne..
Zag daar toen een heel collectie platen tegen de muur hangen zoals oe oe oe eo eoeeee.... eva eva eva eva enz enz..
Had wa platen in zo een luister cabine genomen en krak boem patat van hart bolde 1000 in duur..
Uiteraard heb ik nog zelfs een new beat cassetje liggen en dat was dan ergens in de jaren waar we de Confetti's hadden in Belgie..
Als ik es tot bij mijn ouders ga dan zal ik es dat bandje zien mee te brengen of het nog zal klinken zoals het hoort is uiteraard een andere vraag..
Zag daar toen een heel collectie platen tegen de muur hangen zoals oe oe oe eo eoeeee.... eva eva eva eva enz enz..
Had wa platen in zo een luister cabine genomen en krak boem patat van hart bolde 1000 in duur..
Uiteraard heb ik nog zelfs een new beat cassetje liggen en dat was dan ergens in de jaren waar we de Confetti's hadden in Belgie..
Als ik es tot bij mijn ouders ga dan zal ik es dat bandje zien mee te brengen of het nog zal klinken zoals het hoort is uiteraard een andere vraag..
Eat Your PartyFood @ Home To Avoid Problems.....
Elite Club Member
t99
t99 - anastacia heb dat singleke ook nog gekocht, samen met:
Human Resource "Dominator", Chimo Bayo "A Si Me Gusta A Mi (Xtasi Xta no)" en Return To Zero "Dance Your Ass Off ". Herinner het mij alsof het gisteren was, gekocht hier met de kermis in Geraardsbergen
Nog een plaatje uit ongeveer zelfde periode: Utah Saints - What Can You Do For Me. Dikke hit in Engeland geweest maar groep in België nooit echt doorgebroken (buiten Lost Vagueness in Oliver Lieb Remix).
Usura met die Simple Minds sample
Human Resource "Dominator", Chimo Bayo "A Si Me Gusta A Mi (Xtasi Xta no)" en Return To Zero "Dance Your Ass Off ". Herinner het mij alsof het gisteren was, gekocht hier met de kermis in Geraardsbergen
Nog een plaatje uit ongeveer zelfde periode: Utah Saints - What Can You Do For Me. Dikke hit in Engeland geweest maar groep in België nooit echt doorgebroken (buiten Lost Vagueness in Oliver Lieb Remix).
Usura met die Simple Minds sample
Re: t99
Dit is de periode dat ik beginnen uitgaan ben...ProgressNation schreef:t99 - anastacia heb dat singleke ook nog gekocht, samen met:
Human Resource "Dominator", Chimo Bayo "A Si Me Gusta A Mi (Xtasi Xta no)" en Return To Zero "Dance Your Ass Off ". Herinner het mij alsof het gisteren was, gekocht hier met de kermis in Geraardsbergen
Nog een plaatje uit ongeveer zelfde periode: Utah Saints - What Can You Do For Me. Dikke hit in Engeland geweest maar groep in België nooit echt doorgebroken (buiten Lost Vagueness in Oliver Lieb Remix).
Usura met die Simple Minds sample
Re: t99
Dit is de periode dat ik beginnen uitgaan ben...ProgressNation schreef:t99 - anastacia heb dat singleke ook nog gekocht, samen met:
Human Resource "Dominator", Chimo Bayo "A Si Me Gusta A Mi (Xtasi Xta no)" en Return To Zero "Dance Your Ass Off ". Herinner het mij alsof het gisteren was, gekocht hier met de kermis in Geraardsbergen
Nog een plaatje uit ongeveer zelfde periode: Utah Saints - What Can You Do For Me. Dikke hit in Engeland geweest maar groep in België nooit echt doorgebroken (buiten Lost Vagueness in Oliver Lieb Remix).
Usura met die Simple Minds sample
Anastacia=Oliver Abeloos.
Elite Club Member
anastacia
Denk O. Abbeloos & Patrick De Meyer (tragic error, quadrophonia?,...)
Legendary Member
Elite Club Member
tracks
Idd! Maar het is voor velen de springplank naar kwalitatiever werk. Dus misschien moeten we hier mee leren leven.Lagoas schreef:sommige van die titels zijn al even erg als den jumpstyle van tegewoordig
Begin jaren 90, was het bij de grote massa ook vooral de commerciële tracks die hen naar de clubs lokten en niet de kwalitatieve stuff (ik heb het dus niet over mensen hier op het forum). De meesten gingen toen naar housediscotheken om erbij te horen en niet onmdat ze het goed vonden ... allez die indruk heb ik toch soms. Er waren er veel die toen serieus scheef gingen, maar herinner me er ook veel die gewoonweg maar wat zaten te knikken, omdat ze moesten meegaan. Dit is vaak het volk dat nadien overstapte op dance genre milk inc. of later RnB. Ik ken er in ieder geval toch zo'n paar ... Dit zijn meestal de mensen voor wie muziek bijzaak is
wie herinnert zich nog die plaat van: Michael Jackson is in heaven now Na James Brown moest iedereen er aan geloven
Legendary Member
Persoonlijk vind ik de muziek van die titels nog meevallen, het is in ieder niet overgepolijst en er zit bij mij toch een klein vuil kantje aan!
Fout ja dat wel maar ik denk niet dat buiten Dingetje's kaplaarzen veel commercieel bedoelde shit bij was, want daar had je a la 2 unlimited toestanden voor ...
Ik vind who is Elvis en Dildo dijken van platen!
Wat is commercieel en wat niet, ik vind bijvoorbeeld dat Cece Peniston's Finally er na al die jaren nog niets van de glorie kwijt is, dat heb je met supercommerciële dingen wel!
Vocals zijn niet noodzakelijk commerciële dingen, maar als het goed is is het goed!
Tegen eurodance had ik in het begin zo niets, dit sprak ook een ander publiek aan maar als je Paul Elstak zijne Rainbow in the sky hoort of ne Mark'oh, of ne Marusha, Perplexer etc... dat is totaal uit de hand gelopen en maakt alles naar de kloten! Idem dito met trance, een zweverig deuntje, gepolijst basje erbij , een break ,een gimmick, een stem die iets zegt van the sky is eternal etc.... zijn ook het einde geweest! Zo zijn er genoeg voorbeelden en dan verschieten ze dat de maatschappijen niet anders willen dan zone shit te steunen! Toen ik plaatjes ging kopen legde men in de winkel altijd trance op, ik wees deze af want het was afgezaagd! Geef maar iets een vette baslijn met een vettige groove erop, en een breakske of andere gimmick dat totaal niet te voorspellen is zoals andere bij andere genre's!
Fout ja dat wel maar ik denk niet dat buiten Dingetje's kaplaarzen veel commercieel bedoelde shit bij was, want daar had je a la 2 unlimited toestanden voor ...
Ik vind who is Elvis en Dildo dijken van platen!
Wat is commercieel en wat niet, ik vind bijvoorbeeld dat Cece Peniston's Finally er na al die jaren nog niets van de glorie kwijt is, dat heb je met supercommerciële dingen wel!
Vocals zijn niet noodzakelijk commerciële dingen, maar als het goed is is het goed!
Tegen eurodance had ik in het begin zo niets, dit sprak ook een ander publiek aan maar als je Paul Elstak zijne Rainbow in the sky hoort of ne Mark'oh, of ne Marusha, Perplexer etc... dat is totaal uit de hand gelopen en maakt alles naar de kloten! Idem dito met trance, een zweverig deuntje, gepolijst basje erbij , een break ,een gimmick, een stem die iets zegt van the sky is eternal etc.... zijn ook het einde geweest! Zo zijn er genoeg voorbeelden en dan verschieten ze dat de maatschappijen niet anders willen dan zone shit te steunen! Toen ik plaatjes ging kopen legde men in de winkel altijd trance op, ik wees deze af want het was afgezaagd! Geef maar iets een vette baslijn met een vettige groove erop, en een breakske of andere gimmick dat totaal niet te voorspellen is zoals andere bij andere genre's!
Re: tracks
ik haalde dit ook al aan, Michael Jackson was shot dead in front of a life studio audience....dan ff stil....tuut tuut Michael Jackson is in heaven nowProgressNation schreef: wie herinnert zich nog die plaat van: Michael Jackson is in heaven now Na James Brown moest iedereen er aan geloven
Legendary Member
Re: tracks
ok die was ik al vergeten stompplaatjeDj Devyd schreef:ik haalde dit ook al aan, Michael Jackson was shot dead in front of a life studio audience....dan ff stil....tuut tuut Michael Jackson is in heaven nowProgressNation schreef: wie herinnert zich nog die plaat van: Michael Jackson is in heaven now Na James Brown moest iedereen er aan geloven
Member
Legendary Member
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten