Met welk nummer is het allemaal begonnen?

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Moeilijk om te zeggen aangezien er bij ons bijna nooit iets anders heeft opgestaan dan house. Mijn broer kocht cd's bij de vleet en die stonden bijna altijd op
Newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 mar 2006, 06:16
Locatie: Leuven - Oostakker

Bericht door Waterboy »

Als ik me nog wat herriner van mijn eerste plaat die ik gekocht had was het T99 denk de titel was Amnesia ma ben ni zo zeker meer en dan stapte ik op een dag de enige platen winkel in Leuven binne..
Zag daar toen een heel collectie platen tegen de muur hangen zoals oe oe oe eo eoeeee.... eva eva eva eva enz enz..
Had wa platen in zo een luister cabine genomen en krak boem patat van hart bolde 1000 in duur..

Uiteraard heb ik nog zelfs een new beat cassetje liggen en dat was dan ergens in de jaren waar we de Confetti's hadden in Belgie..
Als ik es tot bij mijn ouders ga dan zal ik es dat bandje zien mee te brengen of het nog zal klinken zoals het hoort is uiteraard een andere vraag..
Eat Your PartyFood @ Home To Avoid Problems.....
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

t99

Bericht door ProgressNation »

t99 - anastacia heb dat singleke ook nog gekocht, samen met:

Human Resource "Dominator", Chimo Bayo "A Si Me Gusta A Mi (Xtasi Xta no)" en Return To Zero "Dance Your Ass Off :oops: ". Herinner het mij alsof het gisteren was, gekocht hier met de kermis in Geraardsbergen :)

Nog een plaatje uit ongeveer zelfde periode: Utah Saints - What Can You Do For Me. Dikke hit in Engeland geweest maar groep in België nooit echt doorgebroken (buiten Lost Vagueness in Oliver Lieb Remix).

Usura met die Simple Minds sample 8)
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Re: t99

Bericht door BOUNCER »

ProgressNation schreef:t99 - anastacia heb dat singleke ook nog gekocht, samen met:

Human Resource "Dominator", Chimo Bayo "A Si Me Gusta A Mi (Xtasi Xta no)" en Return To Zero "Dance Your Ass Off :oops: ". Herinner het mij alsof het gisteren was, gekocht hier met de kermis in Geraardsbergen :)

Nog een plaatje uit ongeveer zelfde periode: Utah Saints - What Can You Do For Me. Dikke hit in Engeland geweest maar groep in België nooit echt doorgebroken (buiten Lost Vagueness in Oliver Lieb Remix).

Usura met die Simple Minds sample 8)
Dit is de periode dat ik beginnen uitgaan ben...
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Re: t99

Bericht door BOUNCER »

ProgressNation schreef:t99 - anastacia heb dat singleke ook nog gekocht, samen met:

Human Resource "Dominator", Chimo Bayo "A Si Me Gusta A Mi (Xtasi Xta no)" en Return To Zero "Dance Your Ass Off :oops: ". Herinner het mij alsof het gisteren was, gekocht hier met de kermis in Geraardsbergen :)

Nog een plaatje uit ongeveer zelfde periode: Utah Saints - What Can You Do For Me. Dikke hit in Engeland geweest maar groep in België nooit echt doorgebroken (buiten Lost Vagueness in Oliver Lieb Remix).

Usura met die Simple Minds sample 8)
Dit is de periode dat ik beginnen uitgaan ben...

Anastacia=Oliver Abeloos.
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

anastacia

Bericht door ProgressNation »

Denk O. Abbeloos & Patrick De Meyer (tragic error, quadrophonia?,...)
Alain

Bericht door Alain »

Bij mij was 't rond dezelfde tijd , James Brown is dead was m'n 1e kiekskesvleesmoment :oops:
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

Alain schreef:Bij mij was 't rond dezelfde tijd , James Brown is dead was m'n 1e kiekskesvleesmoment :oops:
I know the feeling...
:wink:
Afbeelding
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Tsjah ...
Interactive - Who is Elvis
Phenomania - Who killed JFK
LA Style -James Brown Is Dead
Holy Noise - James Brown Is Still Alive
Boomins Support - De rode schoentjes
Dingetje -Kaplaarzen
Interactive - Dildo
Euromasters - Alles naar de kl##ten
Ramirez - El Gallinero

.... :lol:
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

tracks

Bericht door ProgressNation »

Lagoas schreef:sommige van die titels zijn al even erg als den jumpstyle van tegewoordig :lol:
Idd! Maar het is voor velen de springplank naar kwalitatiever werk. Dus misschien moeten we hier mee leren leven.

Begin jaren 90, was het bij de grote massa ook vooral de commerciële tracks die hen naar de clubs lokten en niet de kwalitatieve stuff (ik heb het dus niet over mensen hier op het forum). De meesten gingen toen naar housediscotheken om erbij te horen en niet onmdat ze het goed vonden ... allez die indruk heb ik toch soms. Er waren er veel die toen serieus scheef gingen, maar herinner me er ook veel die gewoonweg maar wat zaten te knikken, omdat ze moesten meegaan. Dit is vaak het volk dat nadien overstapte op dance genre milk inc. of later RnB. Ik ken er in ieder geval toch zo'n paar ... Dit zijn meestal de mensen voor wie muziek bijzaak is :wink:

wie herinnert zich nog die plaat van: Michael Jackson is in heaven now :lol: Na James Brown moest iedereen er aan geloven :lol:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Persoonlijk vind ik de muziek van die titels nog meevallen, het is in ieder niet overgepolijst en er zit bij mij toch een klein vuil kantje aan!
Fout ja dat wel maar ik denk niet dat buiten Dingetje's kaplaarzen veel commercieel bedoelde shit bij was, want daar had je a la 2 unlimited toestanden voor ...
Ik vind who is Elvis en Dildo dijken van platen!

Wat is commercieel en wat niet, ik vind bijvoorbeeld dat Cece Peniston's Finally er na al die jaren nog niets van de glorie kwijt is, dat heb je met supercommerciële dingen wel!
Vocals zijn niet noodzakelijk commerciële dingen, maar als het goed is is het goed!

Tegen eurodance had ik in het begin zo niets, dit sprak ook een ander publiek aan maar als je Paul Elstak zijne Rainbow in the sky hoort of ne Mark'oh, of ne Marusha, Perplexer etc... dat is totaal uit de hand gelopen en maakt alles naar de kloten! Idem dito met trance, een zweverig deuntje, gepolijst basje erbij , een break ,een gimmick, een stem die iets zegt van the sky is eternal etc.... zijn ook het einde geweest! Zo zijn er genoeg voorbeelden en dan verschieten ze dat de maatschappijen niet anders willen dan zone shit te steunen! Toen ik plaatjes ging kopen legde men in de winkel altijd trance op, ik wees deze af want het was afgezaagd! Geef maar iets een vette baslijn met een vettige groove erop, en een breakske of andere gimmick dat totaal niet te voorspellen is zoals andere bij andere genre's!
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Re: tracks

Bericht door Dj Devyd »

ProgressNation schreef: wie herinnert zich nog die plaat van: Michael Jackson is in heaven now :lol: Na James Brown moest iedereen er aan geloven :lol:
ik haalde dit ook al aan, Michael Jackson was shot dead in front of a life studio audience....dan ff stil....tuut tuut Michael Jackson is in heaven now :lol:
Afbeelding
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: tracks

Bericht door Nostalgie90 »

Dj Devyd schreef:
ProgressNation schreef: wie herinnert zich nog die plaat van: Michael Jackson is in heaven now :lol: Na James Brown moest iedereen er aan geloven :lol:
ik haalde dit ook al aan, Michael Jackson was shot dead in front of a life studio audience....dan ff stil....tuut tuut Michael Jackson is in heaven now :lol:
ok die was ik al vergeten :lol: stompplaatje
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 dec 2005, 14:23

Bericht door the pimper »

verschiet er van da ik mayday en poing,poing nog nie ben tegengekomen hier :lol:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

the pimper schreef:verschiet er van da ik mayday en poing,poing nog nie ben tegengekomen hier :lol:
Miljaar los klos vergeten ....

mayday, dildo en poing wat een combinatie :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten