Met welk nummer is het allemaal begonnen?

Het algemene forum van Legendary Clubs
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Met welk nummer is het allemaal begonnen?

Bericht door cherryman »

kweet ni of da hier ergens al gestaan heeft maar bij de zoekfunctie toch ni al te veel gevonden dus bij deze :wink:
vraag is wel duidelijk denk ik
voor mij was dit

café del mar - energy 52 :twisted:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

ja man :shock: heeeel moeilijk :o
ge moet iets geweest zijn in de new beat periode
toen kreeg ik pas echt de kriebels en leerde ik dan later andere genres in de electronische muziek kennen
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

Nummers ...

Bericht door ProgressNation »

Bij mij in ieder geval ook new beat nummers ... + een videoclip van Front 242 (was destijds denk ik de enige Belgische clip op mtv).

Had nog een tante van in de twintig en die had me een artikel uit knack laten lezen over new beat, xtc, Bocca,... Kort nadien de reportage in Panorama die ik na veel zagen nog heb mogen mee bekijken met mijn ouders :) Was toen na Hoger Lager :) Ik was onmiddellijk verkocht, mijn ouders geshockeerd door Erotic Dissidents :lol: Nadien de smileys, de eerste platen. Knack en Panorama hebben mijn leven toen volledig verandert 8) Wat ik mij nog van dat artikel meen te herinneren is dat men toen regelmatig ijslollies at, als hun tong op uitdrogen stond van de xtc. Kan iemand dit bevestigen?

verder S'Express "Theme From S'Express", Inner City "Big Fun" en "Good Life", Farley Jackmaster Funk "Love Can't Turn Around", Bomb The Bass "Beat Dis", New Order "Blue Monday", Yello, Reynold Girls "I'd Rather Jack > projectje van Stock Aitken & Waterman", Code 61 "Drop The Deal",...

Daarvoor zat ik bij mijn grootmoeder vooral in mijn tante haar 80's pop en new wave collectie te snuffelen als ze op kot zat (Human League, Depeche Mode, Cure,...).

Wat ik mij nog altijd afvraag, zit er bij Sound Of C geen stukje in uit Being Boiled van Human League???

Spijtig dat alles een beetje aan het verwateren is door amateurisme en mensen met slechte bedoelingen in het milieu. Hopelijk komt de kwaliteit na een tijdje terug bovendrijven. Ik hoop dat RnB nooit de main style zal worden, met andere genres heb ik minder problemen.
Laatst gewijzigd door ProgressNation op 19 apr 2006, 22:40, 7 keer totaal gewijzigd.
puree

Bericht door puree »

op mijn 15de hebben we onze 100 dagen gevierd in volle new-beat periode, met de Sound of C constant uit de boxen ! Dus daar heb ik misschien het gezellig plaagske opgelopen.

Anderzijds : Zolex - Time Modulator vind ik ook nog steeds een mijlpaal
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

het is echt cassetje opgenomen van ne piraatzender met o.m. speedy j, mephisto, fire on high etc... er was reclame van la rocca etc... dacht ik

new beat was wat pre voor mij, alhoewel ik veel coldwave luisterde (via familielid)
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

clubs

Bericht door ProgressNation »

En zeggen dat als je nu weggaat je al gasten tegenkomt die na de new beat periode geboren zijn :shock: Zouden hun ouders dan new beaters geweest zijn vraag ik mij dan af 8)

In het vijfde leerjaar kregen we een jonge leerkracht die bezig was met synthesizer muziek, en voor het schoolfeest dat jaar had hij zelf een nummer gemaakt: Lambada New Beat. Misschien heb ik het nog op cassette kzal binnenkort keer zoeken als de videos gedaan zijn :)

En toen de bus een paar weken kapot was hadden de leerkrachten een beurtronde om ons te komen ophalen. Als het die leerkracht was, van 's morgens vroeg 'Colombia biggest illegal export ... Cocaine' en Taste Of Sugar in de voiture :wink:
Laatst gewijzigd door ProgressNation op 19 apr 2006, 22:57, 4 keer totaal gewijzigd.
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

Thunderball - if your deejay... :wink:
Swat - the fly is dead :D

Toen de hype toen ik nog in 12 jaar was!!! Iedereen luisterde ernaar!!
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: clubs

Bericht door Nostalgie90 »

ProgressNation schreef:En zeggen dat als je nu weggaat je al gasten tegenkomt die na de new beat periode geboren zijn :shock: Zouden hun ouders dan new beaters geweest zijn vraag ik mij dan af 8)
misschien spelen ze de platen van mama en papa wel bij gebrek aan beter
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Bericht door ads »

miljaar, een heel moeilijke vraag. moet zeker ook begonnen zijn in new beat periode. maar welk nummer? geen flauw idee.
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

héhé das ier gelijk ni zo simpel voor de meesten
bij mij ist of da was nog gisteren 8)
kwas om en bij de 10-11 jaar peisk, normaal luisterenden ik gewoon naar de radio en ging op een deftig uur slapen (waardoor ik wrsch de live-uitzendingen op de radio van die tijd miste).
En op een dag keerke Cd'ke van men broer gepikt :twisted:
daar stond dus café del mar op, da vergeet ik nooit meer
twas gelijk liefde op teerste gezicht :shock:
jaja waar zen de tijden :lol:
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
sams

Bericht door sams »

Ik herriner me nog de tijd van die "smiley-speld plaatjes" en the sound of C(was toen 9-10 denk ik), iedereen droeg dat maar had toen nog niet echt een muziek smaak. Weet nog wel dat men moeder me toen al waarschuwde voor die 'house-muziek' en drugs ! :roll:
Ben dan eerst ook een rock fan geweest, denk dat dit vooral te maken had met hoe men ouders me meer in die richting stuurden....
later is alles begonnen met Baccardi 's tapes van oudere kameraden en was er direct aan verslaafd!! Lekker feesten op men kamer alleen op die tapes en kon niet wachten tot dat ik in een discootheek kon staan :D
Namen van nummers kwam ik toen nog niet echt te weten omdat het op tape stond en er werden nog niet zoveel house cd's uitgebracht...
Moderator
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 sep 2004, 20:10
Locatie: Limburg

Bericht door Dj Devyd »

ik heb eerst de hardere beats leren kennen , op latere leeftijd heb ik pas de new wave, new beat en disco uit de 80's leren apprecieren

mijn allereerste house-cd was Techno Energy 8) denk ergens begin jaren '90

Michael Jackson was shot dead in front of a studio live audience

oeh, oeh, oeh, oehoeh...oeh, oeh, oeh, oehoeh
Afbeelding
keskondisco

Bericht door keskondisco »

Voor mij is het allemaal begonnen met een liedje dat ik gehoord heb op een Boccaccio tape in '90 of '91....

We did it for fun, for fun, woe hoe hoe woe hoew. (zouden we 't zelfde bedoelen Devyd?)
Is me altijd bij gebleven en kort daarna age of love and the age of love.
Ik was sebiet verkocht!
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

track

Bericht door ProgressNation »

GND - For Fun.

Was eerste productie van George's denk ik. Met het team van een discotheek aan de kust, dacht Stardust in De Panne of zoiets.
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Re: track

Bericht door BOUNCER »

ProgressNation schreef:GND - For Fun.

Was eerste productie van George's denk ik. Met het team van een discotheek aan de kust, dacht Stardust in De Panne of zoiets.
Da klopt de stardust ben daar trouwens nog geweest...
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten