Met welk nummer is het allemaal begonnen?

Het algemene forum van Legendary Clubs
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:04
Locatie: Huizingen

Bericht door Murderboy »

Eerst was Taste of Sugar, weet ik nog goed, uit lang vervlogen New Beat tijden.

Eerste "echte" clubmuziek was de Bonzai II cd, still remember....
http://www.myspace.com/dj_murderboy
Resident DJ Club Ignition (Ninove)
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 dec 2007, 19:37
Locatie: somewhere over the rainbow

Bericht door mister_honda »

ik was al een hele tijd into techno-achtige toestanden maar DE PLAAT is voor mij

BOLZ BOLZ - take a walk (neo romantic dima mix)

vanaf dan was er zeker geen weg meer terug :p
nen echte classic da iedereen wel al eens gehoord heeft, superopzwepend, altijd volle zak ambiance en toch weinig mensen die ze bij naam kennen...een schande!!!!
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Dikke plaat inderdaad 8)
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Is een plaat die bij sommigen er net tussenuit valt, maar soit t'is een moderne klassieker ... alle modern 2000 of zo?
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 feb 2008, 18:10
Locatie: mechelen

Bericht door timerider »

ook één van de platen die me indertijd mateloos kon boeien was timeless altitude van secret cinema..
stalking the clubs till the break of day, Ibiza beauty takes my breath away
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 feb 2008, 08:59

Bericht door Silenus74 »

Luisterde in 't begin meestal naar de volgende tapekes: "This is Acid-New Beat" en "Amnesia - Hysteria"
Verder nog veel te veel goeie om op te noemen maar Eurshima/Wardance (Snowy Red) en Dominator (Human Resource) schieten zo direct in (of is het uit) 't geheugen

P.S.: Keimi, was den eerste Rave Explosion ni in de Oktoberhallen in Wieze?
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Ik luisterde in 1983 naar een aparte tape. Dat stond boordevol Electric Boogie. Dat vond ik toen ook erg cool ! Herbie Hancock met Rockit enzo !
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

Silenus74 schreef:
P.S.: Keimi, was den eerste Rave Explosion ni in de Oktoberhallen in Wieze?
Geen idee man, ik zoek zelf nog uit welke party dit was?
Ooit heeft me iemand vertelt dat dit de eerste rave explosion was???

Opt forum hier ook al meermaals de vraag gesteld zonder antwoord.
Zou het wel eens willen weten aangezien dit men eerste feest was!

Was in Denderleeuw naast de Dender en rechtover het vilbeluik Animalia in de gebouwen waar 10 om te zien int begin was. Ik weet dat er veel volk was en dat plots iedereen buiten moest omdat er traangas gespoten werd. Om 1h was hun podium door elkaar gezakt wegens de uitgelaten sfeer en en volk dat aant springen was :-) Ben er tot een uur of 3-4 gebleven en het zat nog goed vol dan.

Dus ja moest het iemand 100% zeker weten, zou leuk zijn
een flyer ervan zou nog veel leuker zijn
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

rave explosion II was in Wieze alleszins.

Zo'n moeilijke vraag zeg, wa was de plaat waarmee het begon. Kan u een hele lijst platen opnoemen die voor mij mijlpalen waren, maar de allereerste... denk dat het al vanaf Jean michelle Jarre en Vangelis was da'k zot was van electronische muziek. Maar techno en aanverwanten, da's zeker door de uitzendingen op een lokale radio bij ons, BeatsTime ofzo heette da programma. En daar herinner ik me vooral Zsa Zsa Laboum en dingen als New Beat Mind en Arbeid Adelt van... moet toen iets van 11-12 jaar geweest zijn.

Maar qua uitgaan weet ik wel perfect welke plaat: het was mijn allereerste feest waar ik ooit ben geweest, met een neef, in London, een acid warehouse party op een luchthaven, en de plaat die ik eerst heb gehoord daar was Phuture: Acid Traxx. 'k Was toen iets van 13 jaar, dus zo in een feest met 40000 ravers (op z'n engels, met fluitjes, smileys, gasmaskers en de hele xtc-toestanden erbij) en acidhouse, dat hakte in op mijn kopke als een indruk die nooit meer zou weggeveegd worden.
Heb 10 jaar gezocht naar die plaat, en toen ik hem eindelijk had gebleit als een klein kind. En als ik die nu nog opleg dan krijg ik elke keer flashbacks van dat feest in london en een krop in de keel. Magic.

Toch raar hoe een plaat zo'n indruk kan maken op u dat ge 20 jaar later nog met muziek bezig zijt en zo'n emoties krijgt bij het horen van een stuk muziek eh... Alhoewel ik nadien natuurlijk veel platen leerde kennen die ik beter vind, toch blijft da een speciale.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

Psytox schreef:rave explosion II was in Wieze alleszins.

Zo'n moeilijke vraag zeg, wa was de plaat waarmee het begon. Kan u een hele lijst platen opnoemen die voor mij mijlpalen waren, maar de allereerste... denk dat het al vanaf Jean michelle Jarre en Vangelis was da'k zot was van electronische muziek. Maar techno en aanverwanten, da's zeker door de uitzendingen op een lokale radio bij ons, BeatsTime ofzo heette da programma. En daar herinner ik me vooral Zsa Zsa Laboum en dingen als New Beat Mind en Arbeid Adelt van... moet toen iets van 11-12 jaar geweest zijn.

Maar qua uitgaan weet ik wel perfect welke plaat: het was mijn allereerste feest waar ik ooit ben geweest, met een neef, in London, een acid warehouse party op een luchthaven, en de plaat die ik eerst heb gehoord daar was Phuture: Acid Traxx. 'k Was toen iets van 13 jaar, dus zo in een feest met 40000 ravers (op z'n engels, met fluitjes, smileys, gasmaskers en de hele xtc-toestanden erbij) en acidhouse, dat hakte in op mijn kopke als een indruk die nooit meer zou weggeveegd worden.
Heb 10 jaar gezocht naar die plaat, en toen ik hem eindelijk had gebleit als een klein kind. En als ik die nu nog opleg dan krijg ik elke keer flashbacks van dat feest in london en een krop in de keel. Magic.

Toch raar hoe een plaat zo'n indruk kan maken op u dat ge 20 jaar later nog met muziek bezig zijt en zo'n emoties krijgt bij het horen van een stuk muziek eh... Alhoewel ik nadien natuurlijk veel platen leerde kennen die ik beter vind, toch blijft da een speciale.
das goe om een traumake aan over te houden :mrgreen:

schitterend verhaal
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Er zijn twee platen die ik hoorde op scharniermomenten.

De eerste was toen ik als 10-jarige een nog lege fuifzaal binnenstapte (de cinema van mijn nonkel werd telkens met haacht kermis omgetoverd tot fuifzaal) en de mannen van den discobar (toen Fussphone) nog aan't testen waren. Ze hadden net de zaal vol rook geblazen en alle lichten aangezet om te zien of alles goed werkte. Op dat moment zetten ze net "Gangsters" van The Specials op. Die intro van dat nummer in combinatie met die rook en lichten gaven zo'n "wauw"-effect dat ik op dat moment in mezelf dacht "dit wil ik ook doen".

De tweede was bij een Bocca-bezoek in 1988. Er waren nog maar mondjesmaat house en techno tracks te horen tussen de new wave, new beat en pop tracks. Maar toen draaide ze opeens Hula's (toen nog door een domme schrijffout bekend als Hot Hanas Hula ipv Hot Hands Hula) "Hot Hands" van op de 2de acid trax lp. De klassieke Bocca-spotje s die heen en weer gingen op de beat en dan dat gedistortioneerde stuk waarop de lightjockey de stroboscoop aanzette en dan op 't juiste moment aan 't einde van de distorted break de lazer aan... ongelofelijk onder den indruk.
Ben toen de week erna direct platen beginnen zoeken en in de Music Way, een banale platenwinkel op 't gelijkvloers van de City2 in Brussel op de Belgische uitgave van Phuture's Acid Trax gevallen. Van toen af was er geen stoppen meer aan :D
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:53
Locatie: hmmm....

Bericht door jeepee »

Cherry Moon trax 1 - The house of house
http://nl.youtube.com/watch?v=hZMf716hCZw
Men eerste cd singleke :D
energy ... flow ... eternal
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Geweldig moeilijk om daar 1 bepaald nummer op te plakken.
Fad Gadget en Depeche Mode hebben me als jonge gast enorm kunnen bekoren.
En daarna (1987-1988) had je zo'n dingen als
C Cat Trance - Shake the mind
Euroshima - Wardance
8 15 to nowhere - Vicious Pink
Flesh - naam uitvoerder ontschiet me
Brylliant - Boytronic
M.A.R.S.S. - Pump up the Volume
Bomb the Bass - Beat this
....
Hiermee begon de interesse sterk toe te nemen voor de electronische dansmuziek.
Dan was er (gek genoeg) ook The Sound of C en begonnen na de opening van La Rocca de casetjes met de eerste new beat nummers de ronde te doen in mijn vriendenkring.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Voor mij was het goed vertrokken vanaf Killer van Adamski, het heeft alles wat een statige crossover-danstrack moet hebben ... gezien mijn leeftijd tegenover de ouderen van dienst hier misschien normaal dat ik niet afkom met andere toestanden zoals new beat!
Ik denk dat iedereen wel zo begonnen is, de zware namen direct bovenhalen lijkt me wat overdreven.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

Stanne schreef:Geweldig moeilijk om daar 1 bepaald nummer op te plakken.
Fad Gadget en Depeche Mode hebben me als jonge gast enorm kunnen bekoren.
En daarna (1987-1988) had je zo'n dingen als
C Cat Trance - Shake the mind
Euroshima - Wardance
8 15 to nowhere - Vicious Pink
Flesh - naam uitvoerder ontschiet me
Brylliant - Boytronic
M.A.R.S.S. - Pump up the Volume
Bomb the Bass - Beat this
....
Hiermee begon de interesse sterk toe te nemen voor de electronische dansmuziek.
Dan was er (gek genoeg) ook The Sound of C en begonnen na de opening van La Rocca de casetjes met de eerste new beat nummers de ronde te doen in mijn vriendenkring.
ouwe :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast