Met welk nummer is het allemaal begonnen?

Het algemene forum van Legendary Clubs
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

timerider schreef:voor my was dat 'welcome to the club', maar zou begot niet weten van wie dat was, stond in den tijd nog op kassetje dat menne maat altijd in zenne pa zennen auto opzette als hij hem mocht lenen op op gang te gaan..was in 94 en ander nummerke op dat tapeke was didn't i gave you love van spungefun of funspunge of zoiets.. damn, those were the days..
andere knaller in die periode was positive education van slam..
wss is het cassetje geript van deze cd
http://www.discogs.com/release/126065

over het jaartal op discogs gaan we niet discussiëren want ik vind op de cd niet direct een jaartal terug enkel de sleeve die getekend is door dadara '94, maar als ge welcome to the club en luvspunge op 1 cd zoekt is het bovenstaande, in veronderstelling dat het gemixt was :)

trouwens als er iemand is die de static tracks van outland verkoopt aan een aanvaardbare prijs moogt ge mij altijd pm'en voor een voorstel
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

lemant schreef:wilde gok: giampiero mendola -> thank you for the jazz (op outland records)
"You gotta let the music live !" steeds herhaald over een pianoriff. Dat is inderdaad die G.Mendola. Draaiden wij in de Silo ook. Was overal clubhitje.
Laatst gewijzigd door tomaz op 11 feb 2008, 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Allez vooruit, toch maar een sampleke posten zo weet iedereen waar we over praten. Er staan 2 versies van het nummer op die ep, maar dit is de beste :mrgreen: (begint trouwens met een lekker breakbeatje).

http://www.zshare.net/audio/7401772350b9b4/
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

als kleine vond ik Kraftwerk raar/interessant, dus mss dat?
grootouders hadden (dans)café, heel veel disco en soul/funk gehoord, of was het iets van hier?

iets erna had ik een tape met "ab-muziek" :

-grandmaster flash - white lines
-just as long as i got you
-iets van front 242
-acid life / farley jackmaster funk

...en nog veel meer...

dus laat ik het hierbij houden, want een exact nummer zou ik niet kunne zeggen, maar ik hebveel te danken aan Liassons D 8)
Club Member
Berichten: 133
Lid geworden op: 09 aug 2006, 00:01
Locatie: Lier

Bericht door jasper »

voor mij was dat Pump up the volume van Marrs, dat was de eerste elektronische plaat voor mij als 10-jarige waarvan'k echt onder den indruk was… derna New Beat take 1 gekregen en't was vertrokken :P
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 feb 2008, 18:10
Locatie: mechelen

Bericht door timerider »

wel, bedankt voor dat nummer van g.mendola op de site te zetten, maar datgene wat ik zocht is nog een ander. maar ja, zal het ooit nog wel is terugvinden zeker. cassetje bleek uiteindelijk 3e cd van den It te zijn.
stalking the clubs till the break of day, Ibiza beauty takes my breath away
Club Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 22 dec 2007, 18:38

Bericht door Technolab »

Regg & Arkin - Your Heaven (instrumental) en Jeannot - Astrology

da waren de eerste platen waar ik zot van was en waar m'n uitgangs leven zowat me begon :)

ook Groove Solution - Magic Melody was een van m'n eerste
Phutura - Nightvision
Dune - Can't Stop Raving (Montini Experience remix)
...

der voor bleven me deze hitjes bij, vanop de radio (was nog te jong om uit te gaan):
LA Style...
R.T.Z - Dance Your Ass Off
Bonzai Channel One - Thunderball...
The KLF...
specialized in the best trance & dance music that ever came out ;)

http://www.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false; http://forum.dj-jan.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ps: ik ben NIET DJ Jan zelf ;)

id's / titels gezocht (trance 95-98): http://kristof.dj-jan.be/id" onclick="window.open(this.href);return false; -> LC topic
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Moeilijk om 1 bepaald nummer te kiezen maar The Weathermen - Poison was zo 1 dat een WTF gevoel gaf. Ongehoord toen.

Maar ook Depeche Mode, Human League, Fad Gadget,.... hebben een grote invloed gehad.
Voor mijn part liggen de roots van electronische dansmuziek (New Beat, House, Trance,.......) in de New Wave.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

jasper schreef:voor mij was dat Pump up the volume van Marrs, dat was de eerste elektronische plaat voor mij als 10-jarige waarvan'k echt onder den indruk was… derna New Beat take 1 gekregen en't was vertrokken :P
dat is inderdaad één van de funderingen van het "moderne housetijdperk", samen met bomb the bass - beat dis, en s-express - theme from s-express
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

poehaaaaa schreef:
jasper schreef:voor mij was dat Pump up the volume van Marrs, dat was de eerste elektronische plaat voor mij als 10-jarige waarvan'k echt onder den indruk was… derna New Beat take 1 gekregen en't was vertrokken :P
dat is inderdaad één van de funderingen van het "moderne housetijdperk", samen met bomb the bass - beat dis, en s-express - theme from s-express
Klopt wel, mor da was al meer commercieel. Ze speelden deze al op de radio en stonden zelfs in de top 30 denk.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Stanne schreef:
poehaaaaa schreef:
jasper schreef:voor mij was dat Pump up the volume van Marrs, dat was de eerste elektronische plaat voor mij als 10-jarige waarvan'k echt onder den indruk was… derna New Beat take 1 gekregen en't was vertrokken :P
dat is inderdaad één van de funderingen van het "moderne housetijdperk", samen met bomb the bass - beat dis, en s-express - theme from s-express
Klopt wel, mor da was al meer commercieel. Ze speelden deze al op de radio en stonden zelfs in de top 30 denk.
Da's toch niet zo erg? er zijn toch nog zo'n voorbeelden, die hoe dan ook klassiekers in het genre zijn (om er maar een paar te noemen: Crystal Waters, Lil' Louis...). Ik betwijfel of al die mensen in de eerste plaats de bedoeling hadden om een commerciële hit te maken.
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Commerciele nummers kunnen idd goed van kwaliteit zijn maar eens een genre mainstream word is meestal het vet van de soep.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2006, 19:29
Locatie: Hemiksem

Bericht door foolish mind »

StevenR_73 schreef: maar ik hebveel te danken aan Liassons D 8)
Daar is het bij mij dan ook zowat gestart met het programma Liaisons Dangereuses te beluisteren in het Antwerpse op de vrije radio, eind jaren '80.
De muziek dat je daar hoorde was voor mij een openbaring :-o
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

In '84 verzameld ik Michael Jackson records. van 86 tot 87 was een hoogjaar en kocht ik tal van singles, was denk ik ook het jaar van MARRS en vele andere... Rond '87 zat ik op mijn kamer met de radio vanalles op te nemen op casette. New Beat was toen echt de hype. Iets later kocht ik men eerste maxi platen, de laatste (megamix) omdat die andere 2 te duur waren en ik toch die foto's van den Bocca wou hebben op de binnenzijde.

B-Art - Baby Wants To Ride (XTC Mix)
Various - Acieed Inferno LP
Various - New Beat Megamix (BCM)

deze stonden toen op men wantlist maar waren te duur
New Beat - A New Style Of Music
Boccaccio - The New Beat Source

Rond '90, Run DMC, Front 242, Public Enemy - Fear Of A Black Planet
> Fight The Power.... Yeah cool

Front 242 - Front By Front
Front 242 - Rhythm Of Time
Front 242 - Tyranny For You

Rond '91 gingen we op zondagmiddag naar de Xanadu Wetteren & FIX Aalst waren men eerste clubs waar ik binnen ging. Belgian Techno en camino's met scheve pikkels alom in de Xanadu!! :mrgreen:

Mijn eerste vette party was de 1st Rave Explosion at the Globe Show Center Denderleeuw. van deze laatste kan ik weinig terugvinden, dus moest daar iemand een flyer ofzo van hebben dat zou héél erg leuk zijn!
Laatst gewijzigd door keimi op 18 feb 2008, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 aug 2006, 14:26
Locatie: Willebroek

Bericht door sventibold »

emf - mastermind...was 1 va, men beginplaten.....XTC MOHERFUCKER...MOTHERFUCKER :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten