Aphex Twin

Het forum van legendarische producers
varth

Aphex Twin

Bericht door varth »

Deze mag ook niet ontbreken vind ik. Ok, het is nu niet direct iemand die de meest toegangkelijke en makkelijke muziek heeft gemaakt, maar het was des te meer vooruitstrevender. Voor wie er niet veel van kent, zou ik zijn Classics album op R&S alvast aanraden. Zo heb ik zijn muziek leren appreciëren. Die muziek kan je zowat op de grens van het geniale en het compleet absurde situeren imo. Zijn videoclips zijn ook fameus geflipt, en worden oa door Chris Cunningham gemaakt.
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

aphex

Bericht door ProgressNation »

idd een pionier die richard james, en die videoclips zijn altijd geschift :) Hoe ze er allemaal op komen :) Gek en geniaal liggen dicht bij elkaar naar het schijnt :wink:
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Ja En Nee....
ik vond de Aphex Twin iets te experimenteel om bv een club uit zen voegen te krijgen... da lukt gewoon niet.
Alhoewel ik er 2 tracks zeer subliem van vind om echt te beluisteren en dat zijn "Polynomial C" en "Metharphastic".
varth

Bericht door varth »

ThaMan schreef:Ja En Nee....
ik vond de Aphex Twin iets te experimenteel om bv een club uit zen voegen te krijgen... da lukt gewoon niet.
Alhoewel ik er 2 tracks zeer subliem van vind om echt te beluisteren en dat zijn "Polynomial C" en "Metharphastic".
Electronische muziek is meer dan clubmuziek alleen. Trouwens Brad Strider - Bradley's Beat is oa van Richard, toch ook ne retro klassieker :wink:. Net omdat hij zo experimenteel te werk ging en gaat, vind ik hem zo baanbrekend. Die man was zijn tijd ongelooflijk ver vooruit en is ongetwijfeld de inspiratiebron voor talloze producers.
keskondisco

Bericht door keskondisco »

Over Chris Cunningham gesproken...
http://www.ebaumsworld.com/flash/rubberjohnny.html
FREAKY 2 da bone!!!
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

crimineel goed onze richard :shock: ik leg die sound wizard meestal zijn gang gaan na middernacht als iedereen hier in de zetel gezakt is :lol:
meesterwerkjes;didgeridoo,we have arrived,drukqs album,come to daddy 8) en zijn remixes op 26 mixes for cash :twisted:
ps;rubber johny rules!!!!
Mé-èM

Bericht door Mé-èM »

heb bijna al zijn platen , maar zijn eerste plaat op r&s blijft voor mij toch wel hét
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:23
Locatie: betekom

Bericht door Dj Death »

Met Aphex Twin is het vaak zwart-wit: ofwel vind ik het onbeluisterbaar ofwel is het er pal op.
Heeft een sterk gevoel voor melodie en ritme maar laat zich te vaak gaan in van die freaky, "kijk 's wat mijn drummachine kan"-toestanden. Releases die ik niet te versmaden vind zijn: on, annalogue bubblebath, windowlicker, polynomial-c, girl-boy song,...
you know, ... stuff
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

Dj Death schreef:Met Aphex Twin is het vaak zwart-wit: ofwel vind ik het onbeluisterbaar ofwel is het er pal op.
Heeft een sterk gevoel voor melodie en ritme maar laat zich te vaak gaan in van die freaky, "kijk 's wat mijn drummachine kan"-toestanden. Releases die ik niet te versmaden vind zijn: on, annalogue bubblebath, windowlicker, polynomial-c, girl-boy song,...
die windowlicker-clip is niet doen
Afbeelding
Club Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 jun 2006, 01:17
Locatie: Betekom

Bericht door Menaz »

Wat hij gemaakt heeft onder zijn pseudoniemen Caustic Window en AFX vind ik nog altijd het beste. Eigenlijk vind ik alles wa em al gemaakt heeft goe, vooral het album 'I care because you do'. Enkel Druqs heb ik nog altijd niet helemaal kunnen uitluisteren, vind ik echt ni geslaagd.
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

bwa toch wel maar ge moet er echt uwe tijd voor nemen en op uw gemak zitten want het bevat meer inhoud dan een doorsnee dubbel cd
pareltje van richard :)
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

De Classics en de Selected Ambient Works zijn terug heruitgebracht (en opgepoetst), met het nieuwe R&S logo als stickertje erop!

Goed nieuws dus!
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 dec 2008, 20:59

Re: Aphex Twin

Bericht door Dj Creator »

Dit vind ik de beste Aphex record.... THE ELEPHANT SONG :afro:

Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Re: Aphex Twin

Bericht door De Mot »

Dit is mijn lievelingsplaat van deze mannen...Nie normaal deze track!! :bounce:

http://www.youtube.com/watch?v=9neHCT16 ... re=related
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Re: Aphex Twin

Bericht door lemant »

zie ik binnenkort eindelijk voor het eerst live :bounce:
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten