verhaaltjes

Het forum van Extreme in Affligem
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Re: verhaaltjes

Bericht door Matthias »

Die verhalen blijven gewoon bangelijk! Memories!!! :cheers:
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Elite Club Owner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 22 nov 2008, 21:24
Locatie: Gent

Re: verhaaltjes

Bericht door emotionslover »

idd zalig om te lezen é!!!!!!
laat maar komen zou ik zeggen!!!! :alien: :alien: :alien: :alien:
I LOVED EMOTIONS @ CATACOMBES
69
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 aug 2008, 21:26

Re: verhaaltjes

Bericht door 69 »

Ik woonde vroeger op een 300 meter van den Extreme, en als puber was ik reeds snel gefascineerd door house. De volle parking die ik moest passeren toen ik mijn bus moest nemen naar school en de knappe verlichting (die ik trouwens vanop mijn kamer kon zien) maakten mij razend nieuwsgierig. Reeds voor ik een stap binnen had gezet begon ik al de flyers te verzamelen, die vond ik op de parking of in het bushokje.
Probleem was de leeftijd, ik was nog geen 16 en mocht van mijn ouders nog niet uitgaan, laat staan naar een club zoals Extreme. Toen het 1 year bonzai was ging het gerucht onder mijn vrienden dat de eerste 1000 zo'n bonzai-shirt kregen, dat moest ik hebben!
Ze thuis zo ver gekregen dat mijn oudere zus met mij meeging, en dat ik een uurke of 2 mocht blijven om dat shirt in de wacht te slepen. Weet nog dat er voor de opening al een hele rij stond te wachten aan de deuren, en toen het eindelijk aan mij was was ik toch wat ontgoocheld, we kregen een plaat ipv een shirt. Nu, ik denk 17 jaar later, heb ik die plaat nog steeds en doe ze nooit meer weg, er hangen teveel herinneringen aan vast. Ik keek binnen mijn ogen uit en was voor altijd verkocht!
Vanaf dan heb ik het heft in handen genomen en dacht ik: als ik niet mag van mijn ouders moet ik het maar doen zonder dat ze het weten, en elke week kroop ik s'nachts met mijn broer door het raam om naar Extreme te gaan, dikwijls met maar net genoeg geld op zak om onze inkom te betalen. Een nieuwe wereld ging voor ons open!
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mei 2010, 22:12

Re: verhaaltjes

Bericht door Lilly1977 »

Heb gisteren na 7 jaar mijn doos herinneringen nog eens bovengehaald, op zoek naar het beruchte eerste toegangsbandje... ik wist niet dat ik zoveel had bijgehouden al die jaren!

Een paar van mijn vondsten:

- in totaal 13 kg (jawel, ik heb ze gewogen) flyers van de periode '94 - '97, van overal een beetje eigenlijk, maar het grootse deel uiteraard van Extreme
- post van ATV, nog in de enveloppe en al, was compleet vergeten dat ze toen idd naar alle leden regelmatig flyers & brieven verstuurden
- de Extreme gazettes! Toen een hele 'wow!' maar als je dat nu openslaat... amaaai :D
- een veertigtal krantenartikels, allemaal over ATV en Extreme (bij ons stond dat hier om de zoveel weken eens bij het regionieuws, was blijkbaar altijd wel iets te beleven daar ;) ) De meesten over de sluiting van ATV en politiecontroles aan ATV en Extreme ('95-'96-'97) + reacties van de buurtbewoners... gewoon geweldig om terug te lezen.
- posters van Extreme, wel een aantal in 8 ofzo geplooid want die werden soms blijkbaar ook gewoon opgestuurd
- (gratis) toegangstickets, lidkaarten, de 'happy hour' flyertjes (gewoon zwart & wit, maar die staken dan tussen de dubbele flyers), zelfs de tombolalotjes om de Twingo te winnen op '3 years Extreme' (geen Twingo gewonnen uiteraard) zaten daar nog in!

Ik ben al ruim 3 uur aan het kijken geweest en ben nog niet in de helft denk ik... En na dié doos komt nog de doos met de Out Soon's, want die heb ik ook nog quasi allemaal van het jaar '94-'97... Ik ben dus waarschijnlijk nog wel een tijdje bezig.

Het enige wat ik eigenlijk nog niet tegengekomen ben, is dat bandje :D

Ik weet niet of sommigen onder jullie soms op zoek zijn naar flyers of krantenartikels of andere dingen, je kan het mij altijd laten weten, dan scan ik wel een aantal zaken in als ik aan een scanner geraak. En dan kan ik hier misschien ook een aantal dingen posten. Zeker die Extreme-gazettes zijn geweldig, ik weet niet of die al ergens gepost zijn, ik ben nog niet zo lang op dit forum.

Om dat allemaal terug te zien na zo een tijd zeg! Dan besef je pas hoeveel je vergeten was ;)
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Re: verhaaltjes

Bericht door rizzo> »

69 schreef:Ik keek binnen mijn ogen uit en was voor altijd verkocht!
Vanaf dan heb ik het heft in handen genomen en dacht ik: als ik niet mag van mijn ouders moet ik het maar doen zonder dat ze het weten, en elke week kroop ik s'nachts met mijn broer door het raam om naar Extreme te gaan, dikwijls met maar net genoeg geld op zak om onze inkom te betalen. Een nieuwe wereld ging voor ons open!
Zo ging dat voor velen :mrgreen: Komt heel bekend voor. Ik denk dat dat voor veel jongere mensen van nu moeilijk te vatten is. Het was toen allemaal nieuw, je moest op zoek gaan naar je muziek via tapes, obscure radiozenders en platenwinkels. Nu is het gewoon internet openzetten en je trekt de tracks en de pics van de soirée waarvan je net thuiskwam al binnen. Het werd ook allemaal een beetje vreemd en mysterieus bekeken door buitenstaanders. Mensen (inclusief mezelf uiteraard) waren gewoon gemotiveerd om weg te gaan en veel km's rond te rijden om je ding te kunnen vinden en doen. Blij dat ik het allemaal meegemaakt heb.
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 29 dec 2008, 14:58

Re: verhaaltjes

Bericht door Magicdavo »

- Weet nog dat er ooit (op kerstmis zelfs volgens mij) een heel gespannen sfeertje hing en er vrij zwaar volk binnenzat. Een paar mensen de trap zien afsleuren door de portiers en uiteindelijk zelf vertrokken omdat er echt iets niet in de haak was. De dag nadien gehoord dat er een enorm gevecht moet geweest zijn, alle lichten aan, muziek uit, asbakken vlogen door de lucht enz... Uiteindelijk politie moeten komen omdat er niks aan te doen viel. Party was gedaan voor die nacht.
toen was ik er ook, ben toen ook gaan lopen :)
wat was dat daar toen
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mei 2010, 22:12

Re: verhaaltjes

Bericht door Lilly1977 »

Allé, ik ben blij dat ik niet als enige gaan lopen ben toen :D Dat was de enige avond waarop ik het ooit zo geweten heb, je voelde dat gewoon al hangen toen je 10 minuten binnen was.

En idd: ik hoor ook van veel mensen dat zij zich nog goed herinneren hoe het was toen ze de eerste keer Extreme binnengingen: gewoon vol verbazing en direct verkocht. En echt lastig zijn als je eens een weekend niet kon gaan. Zo was het bij mij toch in elk geval. Je werd daar echt naartoe getrokken... En dan dat gevoel van 'Ik ben zo blij dat ik hier ben!'. Mensen van mijn vriendenkring die niet zo dancingminded waren in die tijd die begrijpen dat dus nu nog steeds niet hè.

Wij zijn mekaar daar allemaal op het ene of andere moment ooit wel eens tegen het lijf gelopen volgens mij. De meesten zijn hier toch ongeveer van dezelfde leeftijd en gingen in dezelfde jaren uit. En nu zitten we allemaal hier :D
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: verhaaltjes

Bericht door Lestat »

Lilly1977 schreef:Neen, was op een zaterdag. Misschien heeft die 3 dagen zitten uitdelen op die manier :)
nee denk t ni, nadat wij ermee klaar waren, was em ni meer in staat om nog iets uit te delen :mrgreen:
btw welkom op t forum :cheers: :pig:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: verhaaltjes

Bericht door Lestat »

69 schreef:Ik woonde vroeger op een 300 meter van den Extreme, en als puber was ik reeds snel gefascineerd door house. De volle parking die ik moest passeren toen ik mijn bus moest nemen naar school en de knappe verlichting (die ik trouwens vanop mijn kamer kon zien) maakten mij razend nieuwsgierig. Reeds voor ik een stap binnen had gezet begon ik al de flyers te verzamelen, die vond ik op de parking of in het bushokje.
Probleem was de leeftijd, ik was nog geen 16 en mocht van mijn ouders nog niet uitgaan, laat staan naar een club zoals Extreme. Toen het 1 year bonzai was ging het gerucht onder mijn vrienden dat de eerste 1000 zo'n bonzai-shirt kregen, dat moest ik hebben!
Ze thuis zo ver gekregen dat mijn oudere zus met mij meeging, en dat ik een uurke of 2 mocht blijven om dat shirt in de wacht te slepen. Weet nog dat er voor de opening al een hele rij stond te wachten aan de deuren, en toen het eindelijk aan mij was was ik toch wat ontgoocheld, we kregen een plaat ipv een shirt. Nu, ik denk 17 jaar later, heb ik die plaat nog steeds en doe ze nooit meer weg, er hangen teveel herinneringen aan vast. Ik keek binnen mijn ogen uit en was voor altijd verkocht!
Vanaf dan heb ik het heft in handen genomen en dacht ik: als ik niet mag van mijn ouders moet ik het maar doen zonder dat ze het weten, en elke week kroop ik s'nachts met mijn broer door het raam om naar Extreme te gaan, dikwijls met maar net genoeg geld op zak om onze inkom te betalen. Een nieuwe wereld ging voor ons open!
Als ik jou was, zou ik die plaat ook houden ;) ik heb immens veel spijt dat t enige wat ik aan die glorieperiode heb kunnen overhouden, een hoop tapes zijn. Ik heb zoveel in mijn handen gehad, gadgets, flyers, maar t enige wat toen echt belangrijk was , was de drang om te gaan :mrgreen: en af en toe greep ik ook een tapeke mee als ik echt in extase van die dansvloer kwam door de fantastische muziek. Maar bovenal, de herinneringen aan die periode, die zijn voor t leven, das iets wat ik nooit meer kwijt wil en waar ik ontzettend blij mee ben dat ik ze heb ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: verhaaltjes

Bericht door Lestat »

Magicdavo schreef:
- Weet nog dat er ooit (op kerstmis zelfs volgens mij) een heel gespannen sfeertje hing en er vrij zwaar volk binnenzat. Een paar mensen de trap zien afsleuren door de portiers en uiteindelijk zelf vertrokken omdat er echt iets niet in de haak was. De dag nadien gehoord dat er een enorm gevecht moet geweest zijn, alle lichten aan, muziek uit, asbakken vlogen door de lucht enz... Uiteindelijk politie moeten komen omdat er niks aan te doen viel. Party was gedaan voor die nacht.
toen was ik er ook, ben toen ook gaan lopen :)
wat was dat daar toen
op maandag zat er wel meer zwaar volk, ik herkende altijd t outline volk - zowat iedereen die zondagnamiddag in outline zat, zat ook maandag in extreme (dit was anno 1999-2000) en zoals bekend onder de mensen die toen zich eens aan een zondagje outline waagden, zat in outline ni veel goeds (kort samengevat : zij die ergens anders niet meer binnenmochten, zaten in outline op zondag :mrgreen: ) maar t is eigenlijk nooit echt uit de hand gelopen bij mijn weten. Ondanks t zware volk, was de muziek en de sfeer zo goed dat niemand aan vechten dacht, dat is ook 1 van de mooiste dingen aan house en trance, de sfeer liet zelfs de meest macho types hun instincten vergeten ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: verhaaltjes

Bericht door Lestat »

Lilly1977 schreef: En idd: ik hoor ook van veel mensen dat zij zich nog goed herinneren hoe het was toen ze de eerste keer Extreme binnengingen: gewoon vol verbazing en direct verkocht. En echt lastig zijn als je eens een weekend niet kon gaan. Zo was het bij mij toch in elk geval. Je werd daar echt naartoe getrokken... En dan dat gevoel van 'Ik ben zo blij dat ik hier ben!'. Mensen van mijn vriendenkring die niet zo dancingminded waren in die tijd die begrijpen dat dus nu nog steeds niet hè.
voor mij was extreme erg ver, maar toch zat ik er elke maandag, ondanks t feit dat ik dan al een erg zwaar weekend illusion bizar outline carat achter de rug had en eigenlijk ook gewoon op dinsdagmorgen moest gaan werken. mijn 1e keer extreme herinner ik me nog alsof t gisteren was, ik was er op vraag van een meiske dat mij wel zag zitten, en wist dat ik nogal een uitgaanstype was :mrgreen: en mij eens wou verrassen met iets waar mijn mond van zou openvallen (dit is een quote) - ik was serieus geprikkeld uiteraard, ten 1e door t feit dat zij op die manier aan mij te kennen wou geven dat ze mij wel zag zitten maar vooral ook dat 'iets waarvan mijn mond zou openvallen' want ik was toen zo onnozel om te denken dat ik alle grootste dingen allang had meegemaakt en gezien had :pig:
Wel, ik kan je verzekeren, mijn mond viel echt open - nog nooit had ik zo'n sfeer gezien als toen die maandag, en de dansers en danseressen, dat waren geen local yocals maar echte professionals, dat was kunst wat die brachten. Ik dans zelf ook heel graag en had ook al een tijdje tussen zo'n plaatselijk dansteam in de locale discotheek vertoeft, maar wat je in extreme zag, dat was echt af. En dat droeg ook enorm bij tot de sfeer. 't Begon al bij t uitstappen, op de parking, hoorde je binnen t volk juichen, t kippevel kwam al op mijn armen want aan zo'n dingen ben ik erg gevoelig. Ik kon niet wachten tot ik binnen was, en me tussen dat sfeervolkje kon voegen, de ganse nacht was legendarisch, we hebben gebleven tot de lichten aan gingen, waarna ik nog naar t werk heb moeten bellen dat ik een dagske ziek was :mrgreen:
Meisje had ni overdreven, dit was echt wel mijn meest indrukwekkende discotheekbezoek ooit, kheb haar nadien dan ook uitvoerig bedankt :pig: op de manier die zij volgens mij voor ogen had :clown:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
69
Newbie
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 aug 2008, 21:26

Re: verhaaltjes

Bericht door 69 »

Lestat schreef:
Lilly1977 schreef: En idd: ik hoor ook van veel mensen dat zij zich nog goed herinneren hoe het was toen ze de eerste keer Extreme binnengingen: gewoon vol verbazing en direct verkocht. En echt lastig zijn als je eens een weekend niet kon gaan. Zo was het bij mij toch in elk geval. Je werd daar echt naartoe getrokken... En dan dat gevoel van 'Ik ben zo blij dat ik hier ben!'. Mensen van mijn vriendenkring die niet zo dancingminded waren in die tijd die begrijpen dat dus nu nog steeds niet hè.
voor mij was extreme erg ver, maar toch zat ik er elke maandag, ondanks t feit dat ik dan al een erg zwaar weekend illusion bizar outline carat achter de rug had en eigenlijk ook gewoon op dinsdagmorgen moest gaan werken. mijn 1e keer extreme herinner ik me nog alsof t gisteren was, ik was er op vraag van een meiske dat mij wel zag zitten, en wist dat ik nogal een uitgaanstype was :mrgreen: en mij eens wou verrassen met iets waar mijn mond van zou openvallen (dit is een quote) - ik was serieus geprikkeld uiteraard, ten 1e door t feit dat zij op die manier aan mij te kennen wou geven dat ze mij wel zag zitten maar vooral ook dat 'iets waarvan mijn mond zou openvallen' want ik was toen zo onnozel om te denken dat ik alle grootste dingen allang had meegemaakt en gezien had :pig:
Wel, ik kan je verzekeren, mijn mond viel echt open - nog nooit had ik zo'n sfeer gezien als toen die maandag, en de dansers en danseressen, dat waren geen local yocals maar echte professionals, dat was kunst wat die brachten. Ik dans zelf ook heel graag en had ook al een tijdje tussen zo'n plaatselijk dansteam in de locale discotheek vertoeft, maar wat je in extreme zag, dat was echt af. En dat droeg ook enorm bij tot de sfeer. 't Begon al bij t uitstappen, op de parking, hoorde je binnen t volk juichen, t kippevel kwam al op mijn armen want aan zo'n dingen ben ik erg gevoelig. Ik kon niet wachten tot ik binnen was, en me tussen dat sfeervolkje kon voegen, de ganse nacht was legendarisch, we hebben gebleven tot de lichten aan gingen, waarna ik nog naar t werk heb moeten bellen dat ik een dagske ziek was :mrgreen:
Meisje had ni overdreven, dit was echt wel mijn meest indrukwekkende discotheekbezoek ooit, kheb haar nadien dan ook uitvoerig bedankt :pig: op de manier die zij volgens mij voor ogen had :clown:

Brrrrrrr....... Krijg zelf kiekebisj als ik het u hoor vertellen :D
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: verhaaltjes

Bericht door Lestat »

69 schreef:
Brrrrrrr....... Krijg zelf kiekebisj als ik het u hoor vertellen :D
kiekebisj :cheers: :cheers: :cheers: da klinkt leuk :pig:
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mei 2010, 22:12

Re: verhaaltjes

Bericht door Lilly1977 »

't Begon al bij t uitstappen, op de parking, hoorde je binnen t volk juichen, t kippevel kwam al op mijn armen want aan zo'n dingen ben ik erg gevoelig.
Idem dito :D Ik had dat ook altijd wanneer ik daar toekwam. En in het begin had je nog die skytracer met draaiende bollen, eens ik die spotte kon ik er niet snel genoeg zijn.
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mei 2010, 22:12

Re: verhaaltjes

Bericht door Lilly1977 »

Als ik jou was, zou ik die plaat ook houden ik heb immens veel spijt dat t enige wat ik aan die glorieperiode heb kunnen overhouden, een hoop tapes zijn.
Ja, die plaat zou ik ook niet meer wegdoen... Ik moest sowieso altijd aan de vestiaire passeren voordat we doorgingen, en aangezien die flyers daar altijd mooi op een rijtje lagen was dat zo een beetje een wekelijks ritueel van die allemaal mee te grabbelen. En dan de dubbele uitdelen aan de mensen op school die niet mochten gaan. En daarbij in' t lang en breed uitleggen wat ze gemist hadden dat weekend :twisted:
't Is idd beter van er geweest te zijn dan alleen de flyers te hebben 8)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten