Laurent Garnier

Het forum van legendarische buitenlandse DJ's
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

quincy schreef:Heeft mij als dj nog niet kunnen overtuigen, zijn sets klinken bij mij altijd als een onsamenhangend geheel, een mengelmoes van verschillende stijlen zonder verhaal. Maar is persoonlijke smaak want heb nog niet veel mensen tegengekomen die van dezelfde mening zijn :oops:

Van zijn prodcuties ben ik dan weer wel grote fan!
gij zijt toch een raar bazeke :twisted: ;)


vroeger speelde hij technotrance, een mooi geheel, speelde hij 3u alsof hij 1 lange plaat speelkde, een verhaal dus ;)

sinds de "nieuwe muziek" er is doorgekomen zijn zen sets niet meer hot...


x-mix 2, labaratoire, die 4cd compilatie en die mixmag mix zijn zowat het beste op cd...
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Vroeger zal hij wel goed geweest zijn, ik heb hem de eerste keer pas gehoord in 2000 en ik vond hem toen zuigen dat het geen naam had :mrgreen:
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 21 aug 2008, 13:38

Bericht door moonscaper »

Lorre is en zal voor mij altijd een super dj en producer blijven 8)
Club Owner
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 apr 2008, 18:41

Bericht door rizzo> »

Dr. Poppers schreef:Zijn nieuwste op Innervisions is een bommetje én getekend op mijne verjaardag! :bom:
Garnier draaide namelijk op de 29ste februari in de Panorama Bar en dat leek mij wel wat om mijn verjaardag op te vieren. Om acht uur zou Dixon overnemen maar Garnier draaide veertig minuten langer dan gepland - ik stond toen nog met Dixon te babbelen op het toilet en die vond dat allemaal niet erg. De Fransman had net daarvoor immers een geweldig, onuitgebracht nummer opgelegd, Dixon had gevraagd wat dat was en kwam te weten dat het iets nieuws was van Garnier zelf. Hij nam meteen een optie om het uit te brengen.
't Heeft dan een tijd als promo gecirculeerd waarbij haast iedere topdeejay het draaide. Momenteel is het al even uit. Het ding heet "Panoramix" en is de B-kant van die laatste Innervisions. 8)
Zelf ben ik sinds '98 een hevige Dixon adept. Pure klasse, nog altijd!
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

quincy schreef:Vroeger zal hij wel goed geweest zijn, ik heb hem de eerste keer pas gehoord in 2000 en ik vond hem toen zuigen dat het geen naam had :mrgreen:
ja maar ja maar, dan ben je wel meer dan 7j te laat geweest hé :)

setje van hem in de fuse gehoord in 1994/1995, ja watte, daar hadde gij (denkik) toch wel volledig uit uw dak gegaan ;)
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

StevenR_73 schreef:
quincy schreef:Vroeger zal hij wel goed geweest zijn, ik heb hem de eerste keer pas gehoord in 2000 en ik vond hem toen zuigen dat het geen naam had :mrgreen:
ja maar ja maar, dan ben je wel meer dan 7j te laat geweest hé :)

setje van hem in de fuse gehoord in 1994/1995, ja watte, daar hadde gij (denkik) toch wel volledig uit uw dak gegaan ;)
om nog maar te zwijgen over dat vanop Teknoville ;)
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

setje van hem in de fuse gehoord in 1994/1995, ja watte, daar hadde gij (denkik) toch wel volledig uit uw dak gegaan

ik was daar - boven was het toen marcello en john acquaviva - schoon affiche
... this is Elmer Davis again ...
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

Garnier is ook mijn °1 en zal dit waarschijnlijk ook nog lang blijven!

Idd. als ge die Mixmag, X-mix, Excess Luggage, Teknoville en vele andere cd's van hem hoort krijgt ge nog steeds de indruk dat alles tijdloos is. Allé dat is mijn mening hé, al wat em daar speelt wil ik graag nog horen binnen 20 jaar, echte classics die onze prachtige clubjaren nooit doen vergeten.

Ook zijn eigen producties zijn nog steeds zware classics : Astral Dreams, Planet Sex, Wake Up, Rex Attitude, Bouncing Metal, Pigalle, Dance 2 The Music, Flashback, Crispy Bacon, Coloured City, Acid Eiffel, The Sound Of The Big Babou, The Man With The Red Face, Greed, en dan nog al die prachtige Laboratoire Mixen, Aurora Borealis, Hymn, Vernon's Wonderland,... Hij remixte nummers van de grootste artiesen uit alle hoeken van de wereld. Mad Mike, Vath en vele andere zijn fan van hem...

Hij draaide tijdens de Acid House periode meermaals in de Hacienda te Manchester, alleen dit al geeft me kippevel.

Hij neemt een kijk in het verleden en besluit samen met David Brun-Lambert een prachtboek 'Electrochoc' genaamd te schrijvan, een boek dat oa gaat over de geschiedenis electronische muziek.

Hij brengt radioprogrammas met een nuchtere kijk als geen ander.

Die man draait, Techno, Trance, Jazz, Ambient, Acid, Acid house, Detroit, Chicago, House, Drum&Bass, Lounge, Reggea...

Als ik de Rex club hoor dan denk ik metteen ook aan Garnier.
En dan zijn jaarlijkse 8 uren sets in The End in London!
Heb em gezien op Vath zijn 40ste verjaardag met Richie Vath en Garnier, man man wat een platen als Age Of Love en talrijke andere. Hij kan het zeker nog maar kies gewoon de juiste gelegenheid ervoor!
In België was hij dit jaar gewoon goed, ni meer ni minder, gene whaaw maar da hoeft niet altijd, laat em gewoon doen die gast...

Hij doet tenminste eens een Live, en ene met klasse die dan ook nog uitkomt op DVD.

Hij heeft een website met link naar Perdro's Broadcast Radio, iets waar ge uren kunt naar luisteren en zo ook heel wat nieuwe dingen leert ontdekken.

Hij deed samen met Jeff Mills een toernee Expect The Unexpected, jammer dat ze dat hier bij ons in een technoclub gedaan hebben, denk niet dat iedereen hier klaar voor was toch heeft hij alweer heel wat mensen wakker gemaakt met deze tournee!

Die man is ook al wat ouder en zoekt naar nieuwe dingen. Hij is erg zijn eigen weg op gegaan en heeft waarschijnlijk niet meer die drive die mensen steeds van em verwachten. Toen hij met Bugge Wesseltoft uit Noorwegen beginnen samenwerken is is er heel wat beginnen veranderen.

Met de The Cloud Making Machine is er dan volgens mij een keerpunt gekomen. Na het schrijven van zijn boek is hij totaal beginnen graven en nieuwe mensen op te zoeken. De sound van deze CD is echt verassend, klink voor mij persoonlijk meer de WARP richting uit mid jaren '90, Experimenteel, Jazz,... Ik snapte de cd eerst ook niet goed maar na uw tijd voor te nemen moet ik zeggen whaaw, petje af alweer! Hij heeft zich omringt met mensen die meer willen maken dan electronische muziek, Saxofonist, jazzplayer, Vocalist,...

Voor mij is hij de nuchtere geest die echt weet met wat hij bezig is en steeds op zoek gaat naar nieuwe dingen. Vath, Richie en enkele andere hebben ook al wat bewezen door de jaren heen maar ze kunnen voor mij nog niet tippen aan deze man die volgens mij nog dubbel zoveel hersencellen over heeft dan de meeste andere...

Maar buiten dit heb ik vooral respect voor zijn werk en de promotie van electronische muziek! Zijn label met grote varatie, zijn liefde voor alle gernes, zijn werk op de radio,...

He's living in style
http://www.discogs.com/release/395684

Nieuwe Mixmag > Laurent Garnier - We Are 25
http://www.discogs.com/release/1310824



Manne manne zo nen artiest moet ge uwen tijd eens voor nemen ;-)

please WAKE UP Dance 2 his Music, he's Controlling the House!!!
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

keimi schreef:Nieuwe Mixmag > Laurent Garnier - We Are 25
http://www.discogs.com/release/1310824[/i]
dien heeft hier al meermalen opgestaan (twas den laatste issue uit men jaarabo .. ben vergeten te hernieuwen :cry: ) super mixken alleszins ..
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

kei mooi overzichtje keimi !
ik vond die avond in de Fuse met Jeff Mills anders wel heel erg geslaagd

en deze kraker kan best wel es de plaat vh jaar worden voor mij
http://www.beatportal.com/feed/item/lau ... -my-roots/
... this is Elmer Davis again ...
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

na bijna 15 jaar sinds ik hem de eerste keer heb gehoord is hij nog altijd met mijlen voorsprong mijn lievelingsdj. En sinds een tijdje ken ik hem ook persoonlijk en 't bleek gelukkig ook een heel sympathieke mens te zijn, die nog altijd even zot is van muziek als toen ie begon. En vooral: wat ge daar aan info van krijgt, nie normaal.

Als je als snotneus kunt beginnen in de legendarische Hacienda in Manchester, dan denk ik dat je van niemand lessen te nemen hebt. En dan vergeet ik nog zijn producties, onder eigen naam en onder verschillende aliassen, z'n labels Fnac en F Communications...

Zijn set op 10Days is nog altijd voor mij perfect wat een set moet zijn. Zelfde met z'n set op Teknoville :) En nu z'n setje op RA... mja, respect is groot.
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

jim-bar schreef:kei mooi overzichtje keimi !
ik vond die avond in de Fuse met Jeff Mills anders wel heel erg geslaagd

en deze kraker kan best wel es de plaat vh jaar worden voor mij
http://www.beatportal.com/feed/item/lau ... -my-roots/
Dat is dus inderdaad die plaat die ik hierboven beschreef!
Hela, maar de Dixon is er wel vergeten bij te vertellen in dat interview dat hij pas besefte dat het een instantklassieker was toen hij terug de zaal inliep nadat ik op zijn coole schoenen had geplast en zijn designerhemd had volgezeverd! :twisted:
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

hahahahahaha :D
kom, stuurt die journalist al maar rap ne mail
... this is Elmer Davis again ...
Club Owner
Berichten: 523
Lid geworden op: 24 nov 2006, 18:38
Locatie: Aalst

Bericht door keimi »

wat ne praat alweer Poppers 8) :mrgreen:

Ben die set aant beluisteren amai amai das echt wel subliem licht uitgesproken!
Club Owner
Berichten: 607
Lid geworden op: 26 jul 2008, 14:20
Locatie: antwerpen

Bericht door jim-bar »

hey - welke mix? staat die set in de panorama bar ergens on line of wa?
... this is Elmer Davis again ...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten