George's

Het forum van legendarische Belgische DJ's
keskondisco

George's

Bericht door keskondisco »

Shit mensen....
Hoe kunnen we deze naam na meer dan één jaar Legendary Clubs nu nie bij dj's staan hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

For shame...
Komaan ex-LaBush gangers, laat jullie maar es goed gaan...stories, stories & more stories :!:
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

VETTE DEEJAY!!! En nog vettere producer (o.a. 2 flying stones met maybe tomorrow :!: ). Alleen vond ik dat ie zn plate soms wa té lang liet lopen... maar voor de rest wel superveel respect :!: :!: :!:
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

nie echt mijne favoriet :?
speelde te veel dezelfde sets,ik vroeg me soms af als ik enkele weken na elkaar naar la bush ging of hij geen tape van de week ervoor opgelegd had :roll:
en hij deed immens uit de hoogte...
enfin,ik volg hem al jaren nie meer dus ik spreek enkel over vroeger he
keskondisco

Bericht door keskondisco »

Tsja...ik volg u wel iet of wa in uw redenering hoor Cloud maar dat doet niets af van het feit dat em ne grote is en dat em zeker nie mag ontbreken op Legendary Clubs.
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

ja tuurlijk,volledig mee eens :wink:
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

g's

Bericht door ProgressNation »

Ja het kan best zijn dat hij een tijdje aan het zweven geweest is, je zou voor minder als het succes van een megadiscotheek als La Bush voor een groot deel aan hem te danken was. Nadien heeft hij Escape toch ook op gang getrokken. Enkel de laatste Let There Be Trance-avonden zijn daar geflopt (op de halloween edition van vorig jaar na waar het goed vol zat). Ja altijd dezelfde muziek ... misschien wel ja, maar het volk verwachtte ook die platen. Van popgroepen verwacht het volk ook dat wanneer men naar een concert gaat ze hun hits zullen brengen.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden in Pulse Factory.
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

ik wens george's in ieder geval alle geluk!
puree

Bericht door puree »

den George's kan inderdaad niet ontbreken op dit forum en in het lijstje van legendary djs !

Ik herinner mij nog goed eind 1993 - begin 1994 toen ik af en toe wat flyers in de hand gestopt kreeg van La Bush, met daarop de namen van Kris en George's. Kris kende ik van op Galaxie, maar van den anderen had ik zoiets van "Who the fuck is George's ?". In 1994 ben ik af en toe eens in La Bush binnengesprongen, maar het was toen nog vooral Kris die de eerste viool speelde (wat er ook waar is : kon mij toen in de verste verte niet voorstellen hoe Kris of George eruit zagen, maar andere fuivers zeiden me toen dat het Kris was die draaide ...).

Eind 1994, begin 1995 denk ik is dan de grote ommezwaai gekomen en werd Kris van de flyers verwijderd. George's heeft dan inderdaad La Bush op de kaart gezet en alleen daarvoor al "chapeau". Cloud heeft een punt wat zijn muziekkeuze betreft in die "beginperiode" : er was elke week een "retro moment" met steeds de 5, 6 platen die telkens (elke week) werden opgelegd. Vanaf dan zijn we elke week naar LB gegaan en één van de redenen waarom we ons voor 5, 6 maanden verlegd hebben was precies het gebrek aan variatie ...

Daarna (1996) is het dan volledig losgebarsten in La Bush en niet in het minst omwille van George's, de lights en de massale opkomst. Vanaf dan zijn we weer elke week naar daar gegaan en - ik meen het - ongelooflijke momenten beleefd. George's legde veel meer variatie in zijn draaien en - hoewel toch nog elke week de toenmalige klassiekers de revue passeerden - toverde de ene na de andere sublieme mixcombinatie uit de hoed. Allez mannen, denk terug aan de mixen van Delerium met Union Jack, BBE met een plaat waarvan dak de naam nie ken, Freefall, Boots on the Run enz. enz.

Wat ik toen zo machtig vond was de interactie die em had met het publiek. Hij was toen misschien wel een "tribunespeler" maar dan toch godverdomme één van de beste. Hij had veel contact met het publiek en wist wat hij moest draaien om La Bush en de 3.000 mensen uit hun dak te laten gaan !

Waarvoor ik ook mijn hoed afdoe ik de timetable waarin hij draaide in die superperiode : "DJ George's: from 23.00 till 12.00" :shock: :shock:
Het zaligste vond ik zo rond 6u op de dansvloer gaan staan en ui gewoon laten meeslepen met de flow die "the dj" aan het creëren was. Want face it : om 6u wast nog vroeg als ge in La Bush zat ...
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

ja das waar,george's draaide het zachtere werk tot rond 6 u om dan de vangers op de dansvloer te laten genieten van het hardere werk
ik stond meestal onder da videoscherm in da soort van inham
puree

Bericht door puree »

Af en toe stond ik wa naast den dj-booth en dan zag je goed dan George's ook iets van lichten kent. Soms zag je hem signalen geven an de light jockey om het vuur nog wat aan te wakkeren. Hij heeft in z'n opleiding ook iets gedaan rond electriciteit en lichten ...

Ivm Pulse factory : hij heeft daar ook het meeste zelf geinstalleerd en als ge de foto's ziet van de lights, weet ge dat dat aspect zeker niet is verwaarloosd (cf. de strobo's in La Bush + de laser van vroeger : om nog beter te zweven ... ! :wink: )
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

nog iets;da mis ik tegenwoordig ook in clubs;dj's die ne marathon draaien en een verhaal te vertellen hebben
george's in la bush draaide 13u,laurent warin in h2o 12u,phiphi in de villa 6u en kevin in axiome 10u
ik heb zo een paar tapes van in het begin van de avond toen er nog geen kat zat...heel op 't gemak starten met zachte onbekende nr's da ze een paar uur later nooit zouden opleggen...zalig :P
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

wel van de george's heb ik ne meesterlijke tape liggen, één of andere CD-voorstellingsnight op 10/11/99. Fucking hardtrance all the way, hypnotising...

Deze CD vind ik ook wel lekker: http://www.discogs.com/release/113090

En verder natuurlijk de live versie van Persistence of Vision - Sanctuary. Hallelujah !
UNDERGROUND WILL SURVIVE
puree

Bericht door puree »

en zijn "Action" toen hij dat in La Bush oplegde :shock: :shock: Amai met da sound system was dat kippenvel !!
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

zijn dj world2 was ook vree goe en dan zwijgen we nog over die van struyf :shock:
en ooit is er een techno george's vol 1 uitgekomen...iemand die weet of er ne tweede is ook?
illusionfreak

Bericht door illusionfreak »

heeft struyf ook die cd uitgebracht is er iemand die mij die kan bezorgen groetjes
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast