best dj's

Het forum van legendarische Belgische DJ's
davo

Bericht door davo »

de gevestigde namen zijn technisch veel minder goed als de nieuwe garde in 95% van de gevallen...
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2006, 13:18
Locatie: Middelkerke

Bericht door Pienlover »

Beste belgische dj's volgens mij

- Fred Baker
- Yves Deruyter
- Filterheadz
- Airwave
Air and Lynn for life
blt
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:00

Bericht door blt »

hmm als ik enkele goeie belgische dj's zou moeten verkiezen zouden de volgenden er onder andere tussen zitten:

- Phi-Phi: alleen al om wat een impakt hij gehad heeft aan de belgische house/trancescene in de topperiode, 'k bedoel, welke dj heeft het hem nagedaan om in praktisch elke belgische gekende/grote club gedraaid te hebben en in de meesten ervan nog eens een periode resident te zijn geweest? ATV, Extreme on mondays, ... allemaal legendarisch geworden toch mede dankzij Phi-Phi.

- T-Quest: mixtechnisch toch wel heel sterk en kan ook veel versch. stijlen aan (als je een naar die back in time parties gaat merk je dat hij ook wel een serieus pakje kan draaien als het aankomt op retro classics)

- George's: jaren aan een stuk een discotheek goed draaiende houden, gedurende een hele avond lang.

- M. Forzza : adhv sets van pulse factory toch wel duidelijk dat hij gewoon een heel sterke dj is met het brengen van goeie kwalitatieve muziek.

- ...
Newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 sep 2006, 13:18
Locatie: Middelkerke

Bericht door Pienlover »

Misschien nog een aantal namen aan toevoegen.
Phi-Phi is natuurlijk wel een gekende naam in het belgische circuit.
Die naam was gekend tot ver van hier.

Een aantal residents van Illusion kunnen ook wel nog goed hun plan trekken op dj-vlak. Maar natuurlijk verknallen sommigen wannabe dj's het voor de meesten: DJ FRANK, REGI,... noem maar op!
Door hen wordt het dj zijn soms gereduceerd tot het show element.
Air and Lynn for life
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Pienlover schreef:Een aantal residents van Illusion kunnen ook wel nog goed hun plan trekken op dj-vlak. Maar natuurlijk verknallen sommigen wannabe dj's het voor de meesten: DJ FRANK, REGI,... noem maar op!
Door hen wordt het dj zijn soms gereduceerd tot het show element.
Welke frank bedoel je misschien? Daar heeft toch nooit ne frank gespeeld?
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

Trab schreef:
Pienlover schreef:Een aantal residents van Illusion kunnen ook wel nog goed hun plan trekken op dj-vlak. Maar natuurlijk verknallen sommigen wannabe dj's het voor de meesten: DJ FRANK, REGI,... noem maar op!
Door hen wordt het dj zijn soms gereduceerd tot het show element.
Welke frank bedoel je misschien? Daar heeft toch nooit ne frank gespeeld?
was ik me ook al aan het afvragen
Afbeelding
Afbeelding
Elite Club Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 jun 2006, 09:08
Locatie: Teknoville

Bericht door Scarface »

davo schreef:de gevestigde namen zijn technisch veel minder goed als de nieuwe garde in 95% van de gevallen...
puur technisch is het allemaal wel beter geworden, maar herinner u kevin jee, die wou scratchen met cd's toen dat technisch nog niet mogelijk was. Geef mij maar de 'oude dj' die het met 3 pick -ups deed, ipv met cd's en laptops en hier en daar nog een plaatje
DEPECHE MODE is NOT a BAND, DEPECHE MODE IS A RELIGION
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:25
Locatie: Zottegem

Bericht door mr.nice guy »

bedoeld hij nie frank struyf???
keskondisco

Bericht door keskondisco »

mr.nice guy schreef:bedoeld hij nie frank struyf???
Zolex?
Die heeft er in de beginjaren voor Tofke en Kevin idd gedraaid samen met YDR maar dat heeft niet lang geduurd hoor.
Zou der sterk aan twijfelen dat ie da op hem heeft.
Struyff heeft amper twee platen uitgebracht onder de naam dj Frank - base yard & more op Dance Opera ofcoz'.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

mr.nice guy schreef:bedoeld hij nie frank struyf???
ja, zover had ik nog ni gedacht :-D Maar ik denk dat hij dan de enigste zou zijn die regi en frank struyf als gelijkwaardig bezien :lol:
illusionfreak

Bericht door illusionfreak »

komaan frank struyf hij heeft het wel op die dj frank van de carré frank is technich ne krak hoor. en doed dus voledig zijn eigen ding
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:25
Locatie: Zottegem

Bericht door mr.nice guy »

tja,frank verstraeten zalt nie geweest zijn e :roll:
Afbeelding
Club Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04 apr 2006, 11:43
Locatie: Lierde (O.-Vlaanderen)

Bericht door Phonkalic »

Smos & Baby-Bee: draaien ook al een héél eind mee + ik kan ze appreciëren voor de verschillende muziekstijlen die ze soms brengen. Kvind ze nog op hun best tijdens hun funky-house sessions (à la 10 years Café d'Anvers) :afro:

Marko: Rescpect voor die kerel, hij ook al ongelooflijk lang in de bussiness. Voor mij hét icoon van La Rocca + trendsetter in verschillende muziekgenres. :thumright:

George'S: Gewoon al voor de onvergetelijke momenten (+kippevelmomenten) die hij zovelen bezorgd heeft in de glorietijd van La Bush en ook vooral omdat hij zijn volk nooit in de steek gelaten heeft door vandaag de dag nog een bomkeet als Pulse Factory uit de grond te stampen! Endless cool diene kerel! :king:

T-Quest a.k.a. Dr. lectroluv: Prachtige dingen laten zien in zijn carrière. Wat me vooral bijgebleven is, is de keren in Fuse dat hij de keet deed ontploffen + dat iedereen ongelooflijk uit zijn dak ging! Was eens ongelooflijk verrast toen hij in Zottegem een setje kwam neerpoten. 1 woord: STEKEZOT! :eek: + zijn concept die hij onder de naam Dr. Lectroluv oprichtte, is daardoor 1 van de pioniers van de elektro/eclectic.

EDIT: Kenneth Cop: Nog in de Scene (Kruishoutem) gedraaid daarna ook naar Café d'Anvers gegaan. geweldige stijl dat diene kerel had achter zijn draaitafels. Kon echt grof uit de hoek komen! 8)
c",) Vive la fête c",)
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 mei 2006, 19:54
Locatie: Huizingen

Bericht door Josse »

Phonkalic schreef:George'S: Gewoon al voor de onvergetelijke momenten (+kippevelmomenten) die hij zovelen bezorgd heeft in de glorietijd van La Bush en ook vooral omdat hij zijn volk nooit in de steek gelaten heeft door vandaag de dag nog een bomkeet als Pulse Factory uit de grond te stampen! Endless cool diene kerel!
Voilà, beter kan'k het ni verwoorden :-D
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Bericht door ads »

phonkalic, ist nie steve cop da ge bedoeld die nog in scene gedraaid heeft? En scene was trouwens in Wortegem Petegem (Ex Barbas), wel op de baan van Kruishoutem naar Oudenaarde???? Ben der nog geweest, maar those damn brains he :?
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten