I Love Techno Algemeen

Het forum van I Love Techno
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

allez kom ne keer overeen :wink:
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jun 2005, 11:31

Bericht door alex »

Hehe, al die discussies hier toch. i love techno is gewoon een commercieel feest, moet je voor jeelf uitmaken of je gaat. Zal wel aanwezig zijn, amuseer me toch altijd best wel daar, al heb ik toch men beste herrineringen aan die van 99.
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

alex schreef:Hehe, al die discussies hier toch. i love techno is gewoon een commercieel feest, moet je voor jeelf uitmaken of je gaat. Zal wel aanwezig zijn, amuseer me toch altijd best wel daar, al heb ik toch men beste herrineringen aan die van 99.
Volgens mij was dat de editie met die legendarische set van Darren Emerson. Dat was krankzinnig ! :shock: :lol: :shock:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
varth

Bericht door varth »

quote="Projekt"]

hmmm, blijkbaar ken je niet veel buiten hit muziek (techno rb hip hop rock en andre stubru/donna muziek).
Weet je , er is méér in de electronische muziek dan dit???
Ooit al gehoord van drones, harshnoise, click&cuts, field recordings, power electronics.... ? Waarschijnlijk niet, neen, want dit wordt nooit op de radio/tv gedraaid, noch minder in dance events.
Dus vooraleer je kritiek geeft, bekijk eerst jezelf en denk niet dat je alles kent en van alles op de hoogte bent (er zijn méér winkels dan de dance winkels in gent !!!!)!

Als ik spreek over monotoon en non-origineel, bedoel ik dat de hele dance scene volgens mij weinig geevolueerd is in de laatste 10 jaren. Buiten een korte electro revival (4-5 jaar geleden) is er niks opwindends gebeurd.
Daarom ben ik rond 1995 gestopt met dance muziek te kopen/beluisteren en heb ik me toegespits op moeilijke muziek.[/quote]

Het is niet omdat je naar "moeilijke" muziek luistert, dat je daarom moet neerkijken op de meer toegangkelijke muziekgenres. Z'on arrogante toon getuigd van weinig respect voor de mensen die een andere ("meer commerciële") muzieksmaak hebben Trouwens als je sinds 1995 gestopt bent met "dance" muziek te kopen en te beluisteren, hoe kan je dan een correcte conclusie trekken van de laatste 10 jaar? Zeggen dat er in die 10 jaar weinig of niets gebeurd is, slaat op niet veel denk ik. Ik kan juist dezelfde conclusie trekken over de rockmuziek, maar doe dit niet omdat er misschien onbekende groepen zijn die wel baanbrekend werk leveren. Maar hetgene ik van rock op stubru, of de festivals hoor, is voor mij ook alles behalve vernieuwend.

Zelf luister ik ook graag naar electronische muziek die van de norm afwijkt en die je niet direct op de radio of op ILT zal horen. Voor mij is dat ook techno, want de term dekt niet alleen de muziek die bestaat uit een paar loops en repetitieve geluidjes. Trouwens de muziek op ILT en andere events dient niet om aandachtig naar te luisteren, wel om op te dansen en u op te amuseren.

Ik vind die discussies over techno altijd zo zinloos. Er zijn er hier die er hun neus voor ophalen. Maar de tracks van Robert Armani van vroeger vinden ze dan wel goed. Tja dat IS OOK techno he zeg. Trouwens zou er sprake zijn van bv hardcore, trance of progressive als er geen techno was?

De definitie van techno is de door de jaren heen sterk afgevlakt tot iets wat bijna uitsluitend uit (monotone) loops en wat geluidjes bestaat. Techno is voor mij veel meer dan dat.
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2005, 16:18

Bericht door Joop »

Wa was dat vorig jaar met The Prodigy.Een kot vol damp en stank een echt varkenskot. Een klein beetje teveel volk.Oh no I can't breath,I need some air.Freaking shit. :o :shock:
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2005, 17:06
Locatie: Lochristi

Bericht door flyke »

idd, vond et goe, vooral Redhead die de avond opende en direct stond de zaal in vuur en vlam, zalig gewoon om 19u al volop ambiance.
En Richie was een ander hoogtepunt van die avond :)

Dit jaar ist op 12/11 met oa underworld naar ik meen gelezen te hebben
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2005, 16:18

Bericht door Joop »

Lagoas schreef:dude
vorig jaar was ILT wel de max hé zot


1. James Ruskin was het hoogtepunt van 2004 met zijn set om 10u

2. The Prodigy was kicken, wij stonden op 5 meter van Keith

3. Richie Hawtin draaide een super set van 4 tot 6



I mean, het was zijn geld waard hoor :shock:
Hela frisse :P De maxx wast zeker maar die lag in Haasdonk over een paar jaar. Ik wil gewoon zeggen dat er 5000 tickets teveel verkocht waren. Peace of cake to get from a room to another one.
Spread your wings and you wil fly. :shock: :shock: :shock:
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jun 2005, 11:31

Bericht door alex »

alex schreef:
Hehe, al die discussies hier toch. i love techno is gewoon een commercieel feest, moet je voor jeelf uitmaken of je gaat. Zal wel aanwezig zijn, amuseer me toch altijd best wel daar, al heb ik toch men beste herrineringen aan die van 99.


Volgens mij was dat de editie met die legendarische set van Darren Emerson. Dat was krankzinnig !
Emerson heb k toen niet gehoord denk ik, Vooral de set van Mills staat nog in men geheugen gegrift. Nog nooit zon opzwepende set gehoord, damn toch.
freggel

Bericht door freggel »

ja twas echt druk vorig jaar...
mja buh, da heeft bij os de pret nie kunne bederven se :shock:

ciliao :twisted:
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

al 7 jaar nie meer geweest en ben da ook nie meer van plan wegens too big :?
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Dees jaar zal de laatste zijn voor mij. Meestal ga ik er een beetje tegen mijn goesting naar toe (vrienden willen altijd gaan omdat ze nog maar pas techno hebben ontdekt, dus..). Toen ze net in de expo zaten viel het nog mee, slechts twee of drie zalen. Toen koste een kaart ook belange niet zoveel als nu (de helft ongeveer) en moeste ook ni betalen voor elk kleding stuk dat ge wou weghangen. Da vind ik echt om van te kotsen!! :evil: Ge moet telkens betalen voor uwe jas, uwen trui, rugzak,...
Moderator
Berichten: 975
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:20
Locatie: Turnhout

Bericht door poehaaaaa »

nooit begrepen waarom er zoveel met ne rugzak aankomen trouwens maar da zal wel aan mij liggen zeker? :cry:
UNDERGROUND WILL SURVIVE
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Zelf neem ik ook nooit een rugzak mee, veel te lastig en wat moet erin dat je niet in je auto kan leggen? Maar er waren er toch behoorlijk veel met een rugzak. Ik krijg het soms echt op mijn zenuwen als ik in de massa sta met voor mij ene met ne rugzak. Kende da, die mannen met hun rugzak met daaraan zo ne alien :evil: :lol: :evil:

om t schijt van te krijgen!
keskondisco

Bericht door keskondisco »

Ik ga der van de jaar wss gaan helpen achter den toog...free music, lots o' cash en doorslaan op die flippers die booze komen bestellen :twisted:
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Lagoas schreef:toch simpel?
in ne rugzak kan drank in
en ge kunt vertrekken met ne pull omdat het onderweg kou is
en eens binnen in wordt het warm => pull in rugzak
Snap wel dat het handig kan zijn om je trui erin te steken, maar je zit wel met zo'n spel op je rug terwijl je staat te shaken. Drank kan je al niet mee binnen nemen dus moet je kiezen. Rugzak in vestiare (omdat fles erin steekt) of geen fles drank meenemen om met rugzak binnen te kunnen. Veel nut heeft het dan niet voor mij...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten