Interview met Wim 17j la rocca

Het forum van La Rocca in Lier
Sirocco

Interview met Wim 17j la rocca

Bericht door Sirocco »

http://www.nieuwsblad.be/zoepa/Article/ ... D=GC6HHUMJ

Discotheek La Rocca is 17 jaar geworden

Hij moet wel een heleboel schuddende kontjes, kronkelende lichamen en drankvergieten gezien hebben. Wim Van Ouytsel (42) is al zeventien jaar uitbater van discotheek La Rocca en er huist na al die jaren nog altijd een feestbeest in zijn bloed.

H oe stamp je in vredesnaam een discotheek uit de grond?

,,Mijn moeder zei het nog: 'Manneke, wat gaat gij nu doen?'. Ach, ik wist waar ik aan begon. Ik was 21 en had al zelf een cafeetje, draaide er goeie muziek en had veel volk over de vloer. Maar er was één probleempje: rond een uur 's nachts ging iedereen lopen, richting discotheek. Ze kwamen pas om vier uur terug en feestten dan door tot 9u 's ochtends. Ik zat dus met een 'gat' van zeker drie uur. Na een tijd ben ik dan zelf maar een discotheek begonnen want ik wilde niet dat mijn mensen wegliepen. Ik vond een pand te koop waar vroeger gepensioneerden koffie gingen drinken en tja, ik heb de sprong gewaagd. Ik ging naar Ibiza, Londen en Miami, op zoek naar dance-acts en drag queens en maakte van La Rocca de eerste dancing met betaalde dansers. La Rocca werd groot dankzij mondelinge reclame."

Alleen maar door 'men zegge het voort'?

,,Vroeger was het mooi meegenomen om de voorpagina's van een krant te halen ook goed, zelfs op een negatieve manier. In 1992 dook onze discotheek geregeld in de pers op. De politie had namelijk te maken met een nieuw fenomeen: xtc. Ik heb verschillende politierazzia's meegemaakt. Dan kwamen 180 politiemannen binnengestormd, werd de muziek afgezet en alle uitgangen gesloten. Iedereen gooide onmiddellijk de drugs op de grond natuurlijk, dus konden ze maar weinig mensen arresteren. Uiteindelijk was ik als dancinguitbater de pineut en werd ik één keer zelf gearresteerd. Nu halen we onze bekendheid vooral door onze goeie naam. We halen onze klanten vooral door de vele e-mails die we uitsturen.''

Grace Jones

17 jaar feestende mensen. Ik neem aan dat de tijden en vooral de 'feestbeesten' veranderd zijn.

,, In 1988 zag je meer naakt dan nu. Het ging er toen veel extravaganter aan toe. Iedereen maakte zelf zijn partykostuums omdat zo'n dancingkledij nog nergens te koop was. Nu is er maar een klein groepje die zich nog extravagant kleedt, de rest kan je bij wijze van spreken uit de dancing halen en op de Keizerlei in Antwerpen zetten zonder dat er iemand van opkijkt. Nu beginnen ze ook later te feesten, La Rocca zat vroeger al vol om 10 uur 's avonds, nu om 1 uur 's nachts."

Heb je soms avonden gehad waar geen kat op afkwam?

,,We hebben ooit nog de topdeejay Laurent Garnier geboekt toen hij in België nog onbekend was, in Frankrijk had hij al een beetje naam. Wel, hij gaf daar het beste van zichzelf voor amper vijftien man. Later leerde ik Laurent beter kennen en hij is die ene avond nog niet vergeten (lacht ). ''

Bekende vrienden hebben is wel handig.. ,,Tien jaar geleden was Grace Jones een echte ster. We hadden haar over de vloer en ik heb er een paar uur mee zitten praten. Het klikte meteen tussen ons. De dag nadien kreeg ik 's avonds een telefoontje van haar manager. 'Of ik geen zin had om met Grace Jones uit eten te gaan.' Maar ik had net een nieuw lief en ging die avond koken voor haar, dus heb ik vriendelijk bedankt voor de uitnodiging. Nadien heb ik ze nooit meer gehoord."

Culture Club

Hoe komt het dat La Rocca wel overleeft en de trendy internationaal geprezen danstempel Culture Club in Gent failliet gaat? ,,Ik schrok echt toen ik hoorde dat ze failliet waren. Ik had dat niet verwacht. Ik keek wel vaak op van de zware investeringen die ze deden. Zo plaatste de Culture Club vaak een volledig nieuw interieur. Wij kleden af en toe onze muren anders aan, maar een totale verandering beginnen we niet vaak. We hebben nu pas, na zeventien jaar, een volledig nieuwe klankinstallatie bijvoorbeeld. Zij hadden trouwens ook veel vast personeel in dienst, ik niet. (Stilte) ... Sommige vrienden raadden me aan om een overnamebod te doen, maar ik doe niet aan lijkenpikkerij.''

Ben jij na 17 jaar nog niet uitgefeest?

,,Nee, nog niet. Vroeger sloeg ik elke week 1 nacht over, maar nu kan ik dat niet meer. Soms zijn er momenten dat ik het beu ben, maar ik kan La Rocca nog niet achterlaten. Het houdt je jong hé."

En wat als je sterft?

,,Dan moet iedereen dansen op mijn graf. Ik wil dat mijn graf een gigantische dansvloer wordt. Hoe meer mensen er komen, hoe liever."

Lotte DEBROUWERE

04/09/2005
JJ
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 mar 2005, 16:17
Locatie: Gent

Bericht door JJ »

Men kan de club verafgoden of haten, feit is dat je het toch maar moet doen, 17 jaar lang. Het is ook de enige keet die in het buitenland nog wat uitstraling heeft, denk ik.

En dat Sasha en Felix da Housecat daar nog wat gaan voortfuiven is volgens mij ook een teken dat ze het geen ballentent vinden.

Ook al ben ik er zelf al lang niet meer geweest, toch respect!
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

Leuk artikel.
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

volgens mij staat dat hier al ergens tussen, ik had het al gelezen, maar tis leuk om nog is te lezen :D
Ibiza Fuckin' Island!
djginod

Bericht door djginod »

Of je nu een tape uit 1990 of uit 2000 of van gisteren beluisterd, je hoort gewoon iets speciaals.... ik vind in iedet geval, je kunt het bijna altijd horen dat het van La Rocca komt !
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

djginod schreef:Of je nu een tape uit 1990 of uit 2000 of van gisteren beluisterd, je hoort gewoon iets speciaals.... ik vind in iedet geval, je kunt het bijna altijd horen dat het van La Rocca komt !
Vroeger had je dat met bijna alle discotheken.
Afbeelding
djginod

Bericht door djginod »

Ha, da klopt el denk, maar daar zijn er nu niet zoveel meer van. La Rocca is nog steeds TOP !!! Kijk maar weer eens naar de komende parties !!! Altijd volk op zowel vrijdag, zaterdags als zondags !!!!
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

djginod schreef:Ha, da klopt el denk, maar daar zijn er nu niet zoveel meer van. La Rocca is nog steeds TOP !!! Kijk maar weer eens naar de komende parties !!! Altijd volk op zowel vrijdag, zaterdags als zondags !!!!
Dat hoor ik ook kerel je moet het maar doen, 2 dagen is al moeilijk genoeg LR doet het 3 dagen.
Afbeelding
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2006, 14:04

Bericht door Mr. White »

Ja jongens, ik lees dat nu hier voor de eerste maal. Waar is de tijd? Bij de opening van La Rocca was ik er niet; enkele weken later wel. Het lijkt allemaal zo onwezenlijk ver weg.
Zijn er hier nog van die ouwe knarren die nog steeds een leuke platencollectie hebben uit die tijd?
Co-Admin
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2005, 14:38
Locatie: O-VL, Erpe-Mere (Burst)

Bericht door Den Backer »

Mr. White schreef:Ja jongens, ik lees dat nu hier voor de eerste maal. Waar is de tijd? Bij de opening van La Rocca was ik er niet; enkele weken later wel. Het lijkt allemaal zo onwezenlijk ver weg.
Zijn er hier nog van die ouwe knarren die nog steeds een leuke platencollectie hebben uit die tijd?
Lol tis onder tss al 18y LR!! :wink:


http://www.larocca.be/pictures/picwindo ... side=verso
Afbeelding
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2006, 14:04

Bericht door Mr. White »

Den Backer schreef:
Mr. White schreef:Ja jongens, ik lees dat nu hier voor de eerste maal. Waar is de tijd? Bij de opening van La Rocca was ik er niet; enkele weken later wel. Het lijkt allemaal zo onwezenlijk ver weg.
Zijn er hier nog van die ouwe knarren die nog steeds een leuke platencollectie hebben uit die tijd?
Lol tis onder tss al 18y LR!! :wink:


http://www.larocca.be/pictures/picwindo ... side=verso
De datum is genoteerd. Is het de bedoeling dat er dan ook muziek uit die periode wordt gespeeld?
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

fuck man, de tijd vliegt :shock:
Co-Admin
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2005, 14:38
Locatie: O-VL, Erpe-Mere (Burst)

Bericht door Den Backer »

Mr. White schreef:De datum is genoteerd. Is het de bedoeling dat er dan ook muziek uit die periode wordt gespeeld?
Op site staat nieveel info... Ik denk het niet, dit zal gwn muziek van nu zijn denkek.
Afbeelding
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2006, 14:04

Bericht door Mr. White »

Den Backer schreef:
Mr. White schreef:De datum is genoteerd. Is het de bedoeling dat er dan ook muziek uit die periode wordt gespeeld?
Op site staat nieveel info... Ik denk het niet, dit zal gwn muziek van nu zijn denkek.
Aha; gij wilt niet dat die ouw zakken daar binnen komen é. :wink:
Co-Admin
Berichten: 478
Lid geworden op: 18 mar 2005, 14:38
Locatie: O-VL, Erpe-Mere (Burst)

Bericht door Den Backer »

^ Zegde gij he, ik niet. En ik heb totaal niets tgn oude garde he! :wink:
Ik weet gwn nie wat ze draaien diene avond...
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten