roxy (a'dam)

Het forum van de andere legendarische clubs
stefankarlson

roxy (a'dam)

Bericht door stefankarlson »

roxy, amsterdamse housediscotheek= opgegaan in vlammen (1999) tijdens de begrafenis van de vuurgekke oprichter Peter Giele. Over toeval gesproke :?
roxy is opgericht in '86
dj's o.a. eddy declercq (edc)
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

wist niet da da afgebrand is :?
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

ik begod ook niet... maar ik kon de dutch club scene wel apprecieeren in de begin jaren 90.
Kwamen sms wel lekkere schijven over gewaaid van onze noorderburen zoals "Roc & Kato - Jungle Kisses"
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:23
Locatie: betekom

Bericht door Dj Death »

Ik vind nederlandse clubmuziek van begin/midden jaren '90 heerlijk. Zowat alles op Touché is geniaal... Van de club Roxy ken ik evenwel niet zoveel...
you know, ... stuff
Sirocco

Bericht door Sirocco »

Ik woonde indertijd in Amsterdam. Kon de rookpluimen zien vanuit mijn kamer :(

Was wel vaker daar rond 95, mooie tent. Heb ook nog een maffe koniginnedag meegemaakt met Farley Jackmaster. Een paar jaar geleden sprak nog een meid me aan of ik vroeger vaker in de roxy kwam. Was wel grappig om te horen dat die tijd zo'n impact had.
Denk dat de roxy de nederlandse Bocca was. Een Belangrijk stukje house geschiedenis van NL. Een Belg (Eddy de clerq) was trouwens medeoprichter.
Imho is het trouwens uitermate verdacht dat op de begrafenis van de oprichter de roxy tijdens zijn afscheidsfeest afbrand... :?
Wel gevoel voor drama natuurlijk.

Ik heb trouwens nog een naslagwerk van de roxy. Prachtige foto's. Zal n's wat scannen.
Josjie

Bericht door Josjie »

scan da werk maar volledig hé roxy
of pakt er een copytje van en opsturen :-)

kwestie da we weten wat we moeten op de site zetten
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Er zijn zelfs uitzendingen van partuzone geweest, zone soort miss travestie :lol:
Peis dat t'partyzone was, vj Simone was toch Hollands
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten