the scene

Het forum van de andere legendarische clubs
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

the scene

Bericht door cloud »

niet echt legendarisch want daarvoor heeft het te weinig lang bestaan...
the scene in oudenaarde :shock:
de of 1 van de zoons van vanwontergem kreeg het idee in z'n hoofd om van de slabakkende barbas(in wortegem,bij oudenaarde) met zijn foormuziek en dito volk een regelrechte techno club te maken
resident werden steve cop voor het "zachtere"werk en zzino die ook de avonden mocht organiseren en het waren de guests hoor!jeff mills,joel mull,ian pooley,daz saund,space dj'z...
prachtige geluidsinstallatie,prachtig gebouw(een oud klooster),aan het aantal bezoekers zal het ook niet gelegen hebben maar de club is maar open geweest van november98 tot een stuk in 99 :cry: ...denk da zzino zijn guests iets te veel kosten :?
eigenlijk was het ne fuse in oostvlaanderen,ik weet nog da die eigenaar toen voor het openging alle dancings ging gaan checken om te zien wa voor volk er in die zogeheten housedancings zaten :shock: tja in barbas was ie da nie gewoon 8)
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Bericht door ads »

ik dacht dat er al eens een topic over the scene geweest was, maar kan ook mis zijn. Ben er 1 keer geweest (in "the scene") ook keer binnengesukkelt :lol: toen het nog barbas was. The scene was inderdaad wel een mooie locatie, oud klooster :shock: De residents, Zzino en Steve Cop waren inderdaad ook niet van de minste en de guests al helemaal niet, denk dat op die aantal maanden dat het open geweest is, bijna alle grote namen van de "techno scene" geweest zijn. Volgens mij was de locatie te veraf gelegen voor de die hard techno freaks, die liever toch in hun vertrouwde fuse bleven. En het techo volk van de streek gent-oudenaarde (en dat zijn der toch heel wat) ging volgens mij ook liever naar fuse, waarom kan ik ook niet verklaren, maar hoe zijn we zelf, als je je goed voelt op een plaats, zal je niet rap naar ergens anders trekken met het risico dat het daar slechter is (alhoewel dat hoegenaamd niet zo was). De guests van Zzino zullen inderdaad ook wel wat te duur geweest zijn voor het management van de "van wonterghem groep".
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

dacht da ook van die topic maar ik vond hem nergens meer...
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

scene

Bericht door ProgressNation »

ja er zijn nochtans geruchten geweest dat er een nieuwe topclub ging komen. Maar wie durft daar nu nog aan te beginnen. Kans op een financieel fiasco ongeveer 99% :?
Josjie

Bericht door Josjie »

ik heb ier foto's liggen van een discotheek the scene die ontwikkeld zijn op 1 januari 96 (dus waarschijnlijk vanop oudejaar 95)

da zou dan wel niet kloppen met die data die jij hier geeft hé cloud...
ads
Elite Club Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 23 feb 2005, 23:01
Locatie: Lalaland

Bericht door ads »

weet ook niet precies meer wanneer the scene open was, denk ergens rond 97, misschien eind 96.
Afbeelding
in the beginning there was Jack.....
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

neenee ik ben zeker da het in 98 was...denk november
puree

Bericht door puree »

ligt er nog altijd verlaten bij. De panelen met "Scene" erop hangen nog steeds aan de muur ... Het raakt niet verkocht, of er is een rechtszaak aan de gang da dat daar zolang duurt (?)
Josjie

Bericht door Josjie »

kga vandeweek keer wa foto's van tonen, moet dan maar zeggen of het hetzelfde is dadde bedoeld maar ik ben ZEKER dat de foto's ontwikkeld zijn op 1 januari 1997...
Flanelleken

Bericht door Flanelleken »

kben der ook langs gereden overlaatst, en het ligt er ni meer al te fris bij....
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Ik ben er ook zeker van dat dat in 98 was. Ben er eens naar een soma label night geweest dacht ik.
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

ja da kan
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2006, 12:58
Locatie: Waregem

Bericht door C-zam »

Trab schreef:Ik ben er ook zeker van dat dat in 98 was. Ben er eens naar een soma label night geweest dacht ik.
98 it is!
lang een affiche gehad van de openingsavond met robert armani (waarop adam beyer gespeeld heeft ipv armani)

aan de line-ups heeft het zeker nooit gelegen, echt grote artiesten over de vloer gehad (jeff mills, mike dearborn, ben long,...) behoorlijk klein kot met een joekel van een soundsystem
vrees dat het vooral de bereikbaarheid is die hun parten gespeeld heeft
gelukkig had ik in die peride net mijn rijbewijs 8)
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

mjah, ik denk dat velen zich voor de bezoekersaantallen baseren op de avonden dat er een grote naam langskwam, maar het was heus niet altijd "vollen bak" hoor daar ... als je kort na de opening al moet beginnen zwaaien met gratis kaarten enzo om wat volk te lokken

bij de opening waren zowel barbas als scene nog open naast elkaar (barbas in een kelder ofzo
probleem was dat veel van het barbas-volk ook in de "scene-ruimte" bleef hangen/passeerde, waardoor het zwaardere uitgaansvolk vond dat er redelijk wat "boeren" rondliepen en al vlug afhaakten

naar het einde toe werd de zaak ook verhuurd voor rnb feesten


ondanks dit alles heb ik er toch wel een paar goeie feesten geweten (vooral een deftige set van Beyer)
qua residents vond ik Steve Cop eigenlijk beter draaien dan Zzino, jammer dat ie niet wat meer krediet kreeg
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

tja zzino...hij kon sets placeren da je van omver viel en hij kon er geven waarvan je in slaap viel
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten