Lagoa - Menen

Het forum van Lagoa in Menen
Richman

Lagoa - Menen

Bericht door Richman »

Het staat al bij other clubs maar het is maar goed dat er nu aparte topic over gemaakt werd want de Lagoa verdiend dit wel.

Dit was 1 van mijn eerste clubs nadat de eros wegviel ging iedereen naar Lagoa op zondagnamiddag! Daar was het dus patat hé om 14h00 zat er daar al 2000 man, ongelooflijk. DJ bolle zwaaide er de plak, ik zal wel nog eens een steje van hem posten.

Deze club aan de Menense stationsbuurt is nu al 14 jaar open en heeft een serieuze metamorfose ondergaan in muziekstijl. Heel in het begin draaiden ze daar zelfs 'slows' en consoorten om 00h00, maak dat mee. Toen ze definitief de housetrein opsprongen werden ze er alleen maar beter van, wie? MJ of course, wie kent deze dame nog niet Marie-Jeane?

Ik zat er dus de zaterdag en de zondagnamiddag sloeg nooit een weekend om ja tussendoor gingen we nog soms naar de Balmoral. De Lagoa was in het begin Vlaams maar meer en meer vonden de Fransen deze keet! Dit ging niet altijd van een leien dakje hoor meermaals grote vechtpartijen gezien tussen de beide talen.

Mijn laatste bezoek dateert van 1999 kerstdag, de gekende retro, en vanaf toen nooit meer een voet binnengezet. Toen besefte ik dat de Lagoa naar de bliksem was en dat het een einde was van een tijdperk!
Ignace

Re: Den Lagoa!

Bericht door Ignace »

Richman schreef:Het staat al bij other clubs maar het is maar goed dat er nu aparte topic over gemaakt werd want de Lagoa verdiend dit wel.

Dit was 1 van mijn eerste clubs nadat de eros wegviel ging iedereen naar Lagoa op zondagnamiddag! Daar was het dus patat hé om 14h00 zat er daar al 2000 man, ongelooflijk. DJ bolle zwaaide er de plak, ik zal wel nog eens een steje van hem posten.

Deze club aan de Menense stationsbuurt is nu al 14 jaar open en heeft een serieuze metamorfose ondergaan in muziekstijl. Heel in het begin draaiden ze daar zelfs 'slows' en consoorten om 00h00, maak dat mee. Toen ze definitief de housetrein opsprongen werden ze er alleen maar beter van, wie? MJ of course, wie kent deze dame nog niet Marie-Jeane?

Ik zat er dus de zaterdag en de zondagnamiddag sloeg nooit een weekend om ja tussendoor gingen we nog soms naar de Balmoral. De Lagoa was in het begin Vlaams maar meer en meer vonden de Fransen deze keet! Dit ging niet altijd van een leien dakje hoor meermaals grote vechtpartijen gezien tussen de beide talen.

Mijn laatste bezoek dateert van 1999 kerstdag, de gekende retro, en vanaf toen nooit meer een voet binnengezet. Toen besefte ik dat de Lagoa naar de bliksem was en dat het een einde was van een tijdperk!
Nu wordt er opnieuw kwalitatieve muziek gedraaid ze. Weliswaar wel een ander genre. Den boven vinnek ook wel nog altijd best ze.
Richman

Bericht door Richman »

Nu wordt er opnieuw kwalitatieve muziek gedraaid ze. Weliswaar wel een ander genre. Den boven vinnek ook wel nog altijd best ze.
Over nu spreken we hier niet, legendary clubs= dus over vroeger!

Dat heb ik nooit gezegd hé dat er nu geen kwali muziek gedraaid wordt!
KiDeK

Bericht door KiDeK »

Jaja Lagoa, da was, da is en da zal voor mij toch altijd wel de beste club blijven 8) , door de evolutie van de muziek is de lagoa veel verandert bij vroeger. De stijl van lagoa is uniek, er heerst daar zowel vroeger als nu nog steeds een uniek sfeertje("het lagoasfeertje"). Hoewel ik pas voor de eerste keer naar Lagoa ben gegaan in het jaar '97 en dus niet bij de echte oude garde behoor, ben ik toch enorm benieuwd naar de muziek van vroeger, de verhaaltjes van toen in de "oude" tijd. Het is iets dat sinds ik door de microbe ben gebeten, mij niet meer los laat en mij blijft boeien. Kheb er zotte tijden beleefd, mijn huidige vriendin leren kennen, prachtige en "geflipte" momenten meegemaakt :D.
Jammer genoeg heb ik nooit de zondag geweest toen Bolle er draaide, jammer maar helaas, het zou moeten te herdoen zijn, kzou zeker iedere zondag er gezeten hebben (te horen van al die positieve commentaren van die zondagen).
Daarom zou ik het héél erg op prijs stellen moesten er enkele setjes van vroeger gepost worden zoals van die zondagen met bolle, eventueel van de zaterdagen met HS, Biazzi en wie weet als er zijn die setjes hebben van George toen hij er in '93 resident was, ook PC is welkom, al wat er te vinden of te krijgen is... please posten maar die setjes.
Zelf heb ik ook zo'n 80-tal cassetes van Lagoa maar die dateren allemaal van 99 tot en met 2003 en enkele x-mas (retro avonden) van de laatste 2 jaar...
Dus nogmaals laat maar komen die setjes en de verhaaltjes.
Tenslotte nog nen dikke proficiat voor dit forum. Dat is hier echt vré sjiek. Iets waar ik al lang op wacht. Dus gasten keep up the good work :D
Richman

Bericht door Richman »

Die setjes komer er zodra er mij iemand leert rippen: zie topic livesets!!!
puree

Bericht door puree »

Richman, ik heb een handleiding geschreven - zie :

http://www.legendaryclubs.be/forum/viewtopic.php?t=170

en i.v.m. ui opmerking om van 2x45min 1x80 min te maken, ik zou je vragen dat niet te doen :
1. Er zijn cd's in de handel van 90min, waar je mits wat gesleutel in Nero 92:33 min kan opzetten. Zo verlies je geen 10min van je tape

2. Je kan de sets coderen naar mp3, met lame, maar met heel strikte kwaliteitscriteria. Geloof me, het verschil op hoge bitrate zal je bijna niet horen (ik wil die settings wel eens uit de doeken doen) terwijl je wel wat plaatswinst boekt

3. Tapes zijn in 90% van de gevallen steeds 90min. Waarom die sfeer, die nostalgie, die mindere kwaliteit de eerste 3min verloren laten gaan door dat er uit te snijden ? Dat heeft toch zijn charme als je kan zeggen dat je een volledige set hebt van een bepaalde dancing (2x45min).

Call me nen ouden zak, maar geef mij maar 2x45 min.
Thanks :wink:
Richman

Bericht door Richman »

Old fart. Ben mischien zelfs ouder dan u....

:lol:
Mroizo

Yuw

Bericht door Mroizo »

de cds van lagoa zijn wel goed ze,alé de eerste 5 toch zeker en vast ... greetz 8)
Richman

Bericht door Richman »

Tja ik ben er al een goede 6,7 jaar, ik denk van dat het van 24/12/98 of 99 was, niet meer binnen geweest nu weet ik dat het een soort van generatiewissel was en de muziekstijl veranderde! Toen zei ik dit was de laatste maal en zo gebeurde het! Ik denk dat ik wel kan spreken voor mijn generatie!

So Lagoa best club ik geef je partial credits ervoor! Voor mij ook maar dan wel 10 jaar geleden!

:)
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

vroeger kwam ik er ook wel eens maar sinds 97 geen enkele keer meer geweest,de totale atmosfeer daar stond mij nie meer aan ik was toen mee met laurent warin die na de h2o ginds een setje moest gaan draaien en hijzelf had bijna spel doordat hij een jong gastje wegbonjourde toen die zijn peuken naar laurent katapulteerde...
veel fights gezien ook en voor mij hoefde het nie meer
wel ne vree schone club
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jun 2005, 02:38

Bericht door kid acid »

Ik kan hier enkel posten dat dit één van de beste clubs die ik ooit heb gedaan en terug doe ........

Voor de rest zie hier onder :wink:

Afbeelding
Josjie

Bericht door Josjie »

leuk artikel :-)
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jul 2005, 16:18

Bericht door Joop »

Lagoa is ook wel een feestkeet. Alleen spijtig van die Noord Fransen die zo arrogant doen. Ik moet er wel meer als 2 uur voor rijden maar zo een plek als de Lagoa da zijn er geen 2 van zenne.
Eugene

Bericht door Eugene »

Ik vond de xmass parties altijd subliem, maar de laatste jaren ga ik ook nie meer.
Wel een van de mooiste discotheken!!!!!
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

naar het schijnt staan er daar nu een paar vrouwen aan de deur?
en ik dacht in h2o ook ne portier herkend te hebben da vroeger in lagoa stond...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten