Beste jaar

Het algemene forum van Legendary Clubs

Welk jaar?


1990
0
Geen stemmen
1991
2
3%
1992
8
13%
1993
11
17%
1994
10
16%
1995
26
41%
1996
4
6%
1997
2
3%
1998
0
Geen stemmen
1999
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 64

Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ik heb gekozen voor de explosie van stijlen en genre's ...


97' was voor mij persoonlijk het beste jaar, en ging al wat jaartjes uit ....
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

97 viel vooral op bij mij door de intrede van jungle en drum&bass :shock: geen enkele toen in belgie wist hoe hij erop moest bewegen :lol:
verder herinner ik me vanaf 97/98 de verloedering van de scene jammer genoeg en dan heb ik het over sommige "clubs"die als paddestoelen uit de grond schieten :?
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

cloud schreef:97 viel vooral op bij mij door de intrede van jungle en drum&bass :shock: geen enkele toen in belgie wist hoe hij erop moest bewegen :lol:
verder herinner ik me vanaf 97/98 de verloedering van de scene jammer genoeg en dan heb ik het over sommige "clubs"die als paddestoelen uit de grond schieten :?
jungle was nog enkele jaren vroeger en de voorloper van drum'n'bass jungle had meer ragga achtige beats met mc's, drum 'n' bass was iets vlakker

de beste stijlen vond ik de speed garage afkomstig uit de jungle scene
alsook de te gekke club & disco groove hits (vooral uit nederland), kwa trance en progressive was ik toe al niet echt meer mee 8)
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Ik heb hier ergens nog een pak jungle tapes liggen. Dj won-time 8)
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

trab schreef:Ik heb hier ergens nog een pak jungle tapes liggen. Dj won-time 8)
Oei das wel echt underground spul dat gij liggen hebt ... nu moet ik eens denken wie dat alweer was ...
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:04
Locatie: sint-niklaas

Bericht door leech »

ongetwijfeld '93 het jaar waar het voor mij allemaal begonnen is en op een tweede plaats '95
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

leech schreef:ongetwijfeld '93 het jaar waar het voor mij allemaal begonnen is en op een tweede plaats '95
Helemaal mee eens met je Bloodsucker....
007

Bericht door 007 »

het beste jaar vond ik in 1993, was ook één van de beste jaren van vershillende dancings voor mij :lol: :wink:
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

jaar

Bericht door ProgressNation »

kan echt niet kiezen ...

volgens mij zat de muziek op zijn hoogtepunt tussen 1993 en 1996. vanaf 1996 is men wel beginnen massaal commerciële shit beginnen uitbrengen (vooral Byte en Antler) en verdween het mythische rond de scene een beetje.

Maar ook niet te vergeten de jaren 80: de vele obscure new wave/ebm groepjes uit België, Duitsland en UK. De opkomst van acid house, new beat, de eerste trancegerichte nummertjes (+- 1989),...

Poésie Noire, Front 242, Neon Judgement, Telex, A Split Second, Nitzer Ebb, DAF, Kraftwerk, Yello, OFF (het hitgroepje van Sven Vath), Coldcut,...

Ieder jaar heeft zijn hoogtepunten zelfs 2006 :wink:
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

ik kwijl van uw ljstje met groepen!
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Elke stijlontwikkeling heeft zo zijn jaar van explosie, clubby mellow tunes waren niet echt de scene in België maar toch voor mij persoonlijk op die jaren vanaf 96-97 op hoogtepunt ....
Wat is commercieel, ik ben niet echt een purist, ik house van de clash tussen mellow groove en drifty trance als het maar goed gekoppeld is! Wat goed is is goed, en het moet vooral lekker aanvoelen en klinken zonder te plat te worden ... om toch ook verassend te blijven!
Laten we verkoopcijfers van platen voorleggen om te zien wat commercieel is en er zit volgens mij niet echt een lijn in in de kwaliteit van het geproduceerde materiaal of zijn houdbaarheidsdatum, eerder een ontwikkeling van een genre dat iedereen wel te pruimen zal vinden!
Een soort pioniersfunctie van een bepaald genre wat daarna uitgemolken is en een stille dood zal vinden! Zo zijn er talrijke voorbeelden! Retro's van bedenkelijke kwaliteit en actualiteit maar toch baanbrekend die konstant worden heruitgebracht etc....
Neem nu de early scene, veel kans zullen dezelfde tracks als favoriet naar voor worden geschoven dan enkele jaren later wegens doorontwikkeling van stijlen, gaat je favoriete sound achteruit dan is die periode ook minder maar dat is een kwestievan perceptie ...

(Rode wijn doet wonderen :wink: )
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

Maar ook niet te vergeten de jaren 80: de vele obscure new wave/ebm groepjes uit België, Duitsland en UK. De opkomst van acid house, new beat, de eerste trancegerichte nummertjes (+- 1989),...

Ik geef je natuurlijk wel gelijk hoor maar ik denk dat er hier niet veel mensen zijn (niemand) die dat intensief meegemaakt hebben... je moet al ruim boven de 35 zijn om daarover mee te kunnen spreken.
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

da wel...maar in mijn geval intresseert mij deze donkere muziek die zeker de aanloop was naar new beat en later" techno" en hoewel ik dan zo'n pakweg 10 jaar te jong ben doe ik graag zo nu en dan ofwel een fuif of optreden van genres als new wave, gothic,ebm,electro...
en indien een genre u zo aanspreekt mag je dan nog zo jong zijn als ge wilt,cd's en informatie kun je echt wel serieus verzamelen over die groepen en beetje bij beetje meer en diepere groepen leren kennen :)
paar van mijn favorieten;
joy division,grauzone,spandau ballet,front242,gary numan,neon judgement,anne clark,implant,omd,fad gadget,talk talk,depeche natuurlijk,sisters of mercy,nitzer ebb,daf...
er zijn er wellicht nog meer of er gaan er zeker nog bijkomen,mijzelf kennende :lol:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Volgens mij is alles begonnen met Kraftwerk, die mannen deden hun eigen goesting en er waren er maar weinig die hen konden evenaren!
Yello, Gary Numan, Brian Eno, JM Jarré etc... waren ook wel vrij vernieuwend!

Ik vroeg me al een tijdje af waar Coldplay het melodietje gehaald had van hun laatste ... komt blijkbaar van computer love van Kraftwerk!
Laatst gewijzigd door Nostalgie90 op 26 mar 2006, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

jep kijk voila,ik vergeet kraftwerk nog wel zeker :oops: zijn zelfs begonnen eind jaren 70
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten