The Box Afterclub Heist op den Berg

Het forum van de andere legendarische clubs
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

StevenR_73 schreef:heb er een paar keer gezeten, was Globe toen niet even dicht??
klein donker, gezellig kot.

even in de auto gon chillen, was daar een markt bezig, die kopkes van de mensen :)
Van Globe weet ik niet of die toen dicht was. Mor de Box was er zo ineens en zonder reclame te maken had ik de indruk. In Illusion hoorde op een gegeven moment dat er wel is wa volk "verder" reed naar daar en zo zijn we is mee gegaan.
Ja die markt da was de moeite hé. Ge zaagt de mensen gewoon denken: "zie wa krapuul". Terwijl we gewoon een feestje aant bouwen waren :D
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

Ik komer nog eens regelmatig voorbij, zal de volgende keer eens een foto trekken van hoehet er nu uitziet. Heeft er iemand toevallig foto's van The Box van vroeger?
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:15
Locatie: Lier

Re: The Box Afterclub Heist op den Berg

Bericht door ABsounds »

Ik heb ongeveer vanaf 1990 tot 1994 (einde The Box) gewerkt als LJ, dus hierbij een klein stukje geschiedenis:
Jammergenoeg beginnen werken juist na de legendarische eigenaar Bert de Haes, en dus ook tevens de gloriejaren van de Box,
Volgende eigenaar was een soort van alternatieve groene pipo uit Leuven die snel rijk dacht te worden, hij heeft de Box een klein jaar gehad en ook veel kapotgemaakt,
Daarna de legendarische Polle Box als eigenaar; goeie baas die zijn best voor de zaak heeft gedaan, maar jammergenoeg op het verkeerde tijdstip, door de opkomst van megadancings en house kon de Box moeilijk concureren,
Toch zijn er ook nog vele goeie dagen geweest onderandere de fuiven op vrijdag...The box had een new-wave achtig inrichting , een kleinere donkere gezellige dancing met een goeie geluidsinstallatie en waar toch ook verschillende bekende dj's gestart zijn, DJ Bart Smolders (reflex), Dj David (Illusion), DJ Kurt (k-records), DJ Johan (afterclub),
Hierdoor had je in de Box toch de betere comercieële muziek, zeker op gebied van house als je dit vergeleek met Den Eden....Zo leerde ik onderandere in de Box nummers van Fad Gadet etc....kennen,
Toch bleek de concurentie erg moeilijk en was het bijna afgelopen met de Box omstreeks 1993,
Maar The Box en Polle Box gaven zich zomaar niet gewonnen door een stille dood,
De beruchte afterclub "The globe" werd gesloten in stabroek, Hierdoor zag Polle Box een nieuwe kans, en de Box-afterclub was geboren....Den Heistse berg daverde op zijn vesten ....
Het was een groots succes; open vanaf 7:00 tem 19:30 zondag en maandag, ongeveer 500 entree's per dag, mensen uit Gans Belgie, Nederland, en zelf Duisland streken neer te Heist op den berg,
Aan de deur werkte de Beruchte Globe portiers incl. Rudi Deloos zaliger,
Dj Johan en Dj Kurt brachten de beste afterclub muziek in de juiste duistere donkere sfeer, zelf DJ Eric & Marco (Larocca) waren geen onbekende bezoekers,
Maar dit succes bleef niet ongemerkt in het centrum van Heist....buurtbewoners waren in shock en dirven niet meer langs de Box passeren, Schaars geklede meisjes, axtravagante mensen, Drugs etc.....en dit allemaal in het centrum van Heist op den berg......shocking......shocking......
Wegens druk van de publieke opinie en klachten heeft het gemeentebestuur na 2 razzia's De Box definitief de sluiting opgelegd,
En nadien is Carat geopend als volgende afterclub, toch heeft carat naar mijn persoonlijke mening nooit de unieke sfeer gehad die er in de Box heerste,
End of story.....
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: The Box Afterclub Heist op den Berg

Bericht door Stanne »

Schoon verhaal.
Er had idd meer ingezeten voor deze club. Ni te groot, donker, goeie muziek, happy people,....
Spijtig was er die zondagse vroegmarkt met veel bezoekers. Allemaal.....euh plattelandsmensen die zoiets ni direct gewoon waren.
Schonen tijd in ieder geval.
Btw Dj Johan is dj Boone.

Grtz
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 sep 2008, 22:15
Locatie: Lier

Re: The Box Afterclub Heist op den Berg

Bericht door ABsounds »

Inderdaad, DJ Johan is Dj Boone
Zijn goeie muziek keuze was ook een groot stuk van het succes van de Box,
Kwalitatief zeer goeie DJ en jammergenoeg toch vrij onbekent is gebleven,
Na de sluiting van de Box ben ik hem uit het oog verloren maar hij zou veel in het buitenland (Duitsland) zijn gaan draaien,
Naar het schijnt draait hij af en toe nog eens op een retro........
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Re: The Box Afterclub Heist op den Berg

Bericht door StevenR_73 »

ABsounds schreef: De beruchte afterclub "The globe" werd gesloten in stabroek, Hierdoor zag Polle Box een nieuwe kans, en de Box-afterclub was geboren....Den Heistse berg daverde op zijn vesten ....
Het was een groots succes; open vanaf 7:00 tem 19:30 zondag en maandag, ongeveer 500 entree's per dag, mensen uit Gans Belgie, Nederland, en zelf Duisland streken neer te Heist op den berg,
Aan de deur werkte de Beruchte Globe portiers incl. Rudi Deloos zaliger,
Dj Johan en Dj Kurt brachten de beste afterclub muziek in de juiste duistere donkere sfeer, zelf DJ Eric & Marco (Larocca) waren geen onbekende bezoekers,
Maar dit succes bleef niet ongemerkt in het centrum van Heist....buurtbewoners waren in shock en dirven niet meer langs de Box passeren, Schaars geklede meisjes, axtravagante mensen, Drugs etc.....en dit allemaal in het centrum van Heist op den berg......shocking......shocking......
Wegens druk van de publieke opinie en klachten heeft het gemeentebestuur na 2 razzia's De Box definitief de sluiting opgelegd,
En nadien is Carat geopend als volgende afterclub, toch heeft carat naar mijn persoonlijke mening nooit de unieke sfeer gehad die er in de Box heerste,
End of story.....
mooi verhaal..kan me nog herinneren dat Rudi en co er niet stonden, dus ik kan der genen timetable op plakken, maar ik rijd elke dag nog door Heist od berg (moet aan Somedi zen), maar kan het ni goe meer vinden :)

Carat heeft dus ook al ni de sfeer van The Box kunne overtreffe........ das een overroepen club héhé :mrgreen: (zwanske hé Caratters) :mrgreen:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: The Box Afterclub Heist op den Berg

Bericht door Nostalgie90 »

ABsounds schreef: Maar dit succes bleef niet ongemerkt in het centrum van Heist....buurtbewoners waren in shock en dirven niet meer langs de Box passeren, Schaars geklede meisjes, axtravagante mensen, Drugs etc.....en dit allemaal in het centrum van Heist op den berg......shocking......shocking......
Wegens druk van de publieke opinie en klachten heeft het gemeentebestuur na 2 razzia's De Box definitief de sluiting opgelegd,
Zat er dan schuinstegenover ook geen drugs? Ik dacht toch van wel hoor dus zo uniek was dat niet...
Bij mijn weten is dat maar een klein jaar een after geweest, daarvoor was het "soms" (wss al dicht als het te laat was) s'zaterdagsavond open en zat er bijna geen kat!
500 entre's dat zal dan toch niet tegelijk geweest zijn, zat wel decadent volk binnen... enfin de gevel met het "the box" logo is gezandstraald en het gebouw krijgt een nieuwe bestemming
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: The Box Afterclub Heist op den Berg

Bericht door Nostalgie90 »

Stanne schreef: Spijtig was er die zondagse vroegmarkt met veel bezoekers. Allemaal.....euh plattelandsmensen die zoiets ni direct gewoon waren.
Awel beste, ik ga ELKE zondag naar de vroegmarkt in de weinige cafe"s dat er daar nog overschieten!
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: The Box Afterclub Heist op den Berg

Bericht door Stanne »

ABsounds schreef:Inderdaad, DJ Johan is Dj Boone
Zijn goeie muziek keuze was ook een groot stuk van het succes van de Box,
Kwalitatief zeer goeie DJ en jammergenoeg toch vrij onbekent is gebleven,
Na de sluiting van de Box ben ik hem uit het oog verloren maar hij zou veel in het buitenland (Duitsland) zijn gaan draaien,
Naar het schijnt draait hij af en toe nog eens op een retro........
Is ondertussen ook een brave huisvader geworden die zeer weinig buiten komt.
Jasper heeft er af en toe nog wel is contact mee denk ik om hier en daar is een plaatje op te leggen.

Nostalgie90: ik kom ook wel is op "Hest mét" ze :mrgreen:
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: The Box Afterclub Heist op den Berg

Bericht door Lestat »

Ik kwam vroeger wekelijks, zoniet dagelijks in Heist, "hest met", paar louche cafe's in de buurt (Stanne: als ge t kent - t wit pjeiat :P - vertaald wit paard :D al was t ni voor de muziek da'k daar kwam :mrgreen:) - dan nog cafeke op zonderschot waarvan ik de naam vergeten ben dat werd uitgebaat door ene die net uit de bak was voor verkoop van alternatieve feestartikelen :mrgreen: - ik kende in die tijd dus toch wel een hoop volk van Heist - meen me te herinneren dat in the box dus geen kat van Heist zelf zat - die zaten namelijk allemaal in Carat...
Ik denk dat het niet slagen van the box als club eerder te maken heeft me de locatie - te publiek, te plattelands, te dicht bij t kantoor van de flikken ook :D - een locatie van een afterclub is mijns inziens toch wel immens belangrijk - t 1ste waar je als uitbater mee te kampen zal krijgen, zijn de buurtbewoners. Op dat gebied had Carat een gigantisch voordeel :P - de enige die daar in de buurt zaten waren wat bars en die meiskes hadden teveel iets in hunne mond om die open te trekken :P - paar ervan kwamen trouwens zelf in Carat feesten want ik was zo es met een knappe aan de praat geraakt die daar dus zelf ergens in de buurt werkte :D - plezant meiske wel, is nog lange tijd goeie vriendin geweest waar ik geregeld mee op stap trok.
Bijkomend over de locatie - noem mij eens 1 club die in de buurt van Heist-op-den-berg succesvol is geweest ? Er zijn er toch wel een paar geweest die t geprobeerd hebben - in Heultje heel lang geleden (naam ontglipt me), op die grote baan naar Aarschot is er ook es iets geweest dat de nieuwe Carat ging worden (naam ontglipt me ook, tiens hoe komt dat nu toch :alien: ), terwijl t in feite niet meer dan een danscafe was waar dus na 3 weken ook geen kat meer kwam, ...
Ik heb niks tegen Heist-op-den-berg, t zijn daar toffe mensen, maar t is nog steeds een "kleine" gemeente waar iedereen iedereen kent, en in zo'n omgeving kan een club nooit een succes worden naar mijn bescheiden mening.
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Club Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 23 dec 2006, 14:51
Locatie: Duffel

Re: The Box Afterclub Heist op den Berg

Bericht door _yves_ »

Lestat schreef:Ik heb niks tegen Heist-op-den-berg, t zijn daar toffe mensen, maar t is nog steeds een "kleine" gemeente waar iedereen iedereen kent, en in zo'n omgeving kan een club nooit een succes worden naar mijn bescheiden mening.
mwau, Bouwel is nu toch ook ni meteen een wereldstad, en daar macheerde het wel.
Club Owner
Berichten: 563
Lid geworden op: 07 aug 2008, 15:06
Locatie: Malinas

Re: The Box Afterclub Heist op den Berg

Bericht door pascal78 »

zelf nooit geweest, te jong zeker
haha

is the box later le dôme geworden?
Dit bericht is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Pascal78 geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht rechten worden ontleend. De inhoud van dit bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten en is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde van dit bericht. Indien u niet de beoogde ontvanger van dit bericht bent, verzoekt Pascal78 u niet op dit bericht te reageren, eventuele bijlagen niet te openen en wijst Pascal78 u op de onrechtmatigheid van het gebruiken, kopiëren of verspreiden van de inhoud van dit bericht.

Afbeelding
Afbeelding
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Re: The Box Afterclub Heist op den Berg

Bericht door Stanne »

pascal78 schreef:zelf nooit geweest, te jong zeker
haha

is the box later le dôme geworden?
Le Dome was in Keerbergen denk.
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Respected Member
Berichten: 1506
Lid geworden op: 22 aug 2008, 00:03
Favoriete Clubs: Carat, Illusion, Extreme

Locatie: Westerlo

Re: The Box Afterclub Heist op den Berg

Bericht door Lestat »

_yves_ schreef:
Lestat schreef:Ik heb niks tegen Heist-op-den-berg, t zijn daar toffe mensen, maar t is nog steeds een "kleine" gemeente waar iedereen iedereen kent, en in zo'n omgeving kan een club nooit een succes worden naar mijn bescheiden mening.
mwau, Bouwel is nu toch ook ni meteen een wereldstad, en daar macheerde het wel.
Bouwel lag wel vlak aan de autostrade, geen pottekijkers, geen "met" :lol: - toch een wereld van verschil vind ik ;)
Lc - where the past is our pride and the present is denied :mrgreen:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: The Box Afterclub Heist op den Berg

Bericht door Nostalgie90 »

Eerlijk gezegd was de tijd van de Box al even voorbij toen van de Carat werd gepraat, dus ik denk niet dat uw verhaal klopt.
Dat van de aarschotsebaan was de Fandango dacht ik waar de eerste avond al t'een en t'ander werd afgebroken en t'is maar een weekend echt opengeweest! (houten interier dacht ik) Daarna is het ook nog iets anders geweest maar ook gene vette!
Dat van "heultje" weet ik niet meer, t'was mss in Hulshout?
Heist macheerde redelijk vroeger, de Eden stak goed vol en de muziek was vgl met Cobra toestanden. Zaal De Zwaan had toch wel een vrij goede reputatie ivm (house)fuiven toen totdat de decibelmeter roet in het eten kwam gooien. Er was ook nog discotheekske James, en zwarte cafe's als "de ketel" en t'plein. De place2be was er toen ook al. Waar nu het restaurant "het schranske" is (of was, wss weer andere naam) aan het ocmw was een punkerkot waar het efkes clash geweest is met de mannen van den Eden
In het begin jaren 90 mocht daar nog alles, en dat is nu gedaan
En het "witte paard" is in Heist-Goor, daar zult ge zonder connecties wel gene gaan drinken zijn ... das de thuis van een bekende Motorclub
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten