Nalin & Kane

Het forum van legendarische producers
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 dec 2004, 17:47
Locatie: Roeselare

Nalin & Kane

Bericht door Tijne »

Wou over deze individuen wel wat meer informatie... ze bleven me telkens verbazen met hun überzalige releases...

nalin & kane - open your eyes ... één van men all time nr. 1 platen :)...

bedankt op voorhand

grtz tijne
i've destroyed many actors, politicians, and heros, i've decreased bank accounts from million to zero. i'll make shooting, stabbing, a common affair... Cocaine is the name
Josjie

Bericht door Josjie »

Enige Open your eyes die ik ken is van At The Villa People...
is die geproduced door die mannen misschien?
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 dec 2004, 17:47
Locatie: Roeselare

Bericht door Tijne »

hm die open your eyes doet wereldwijd de ronde als

nalin & kane - open your eyes .... als'k me nie vergis :) maar idd 'k ben die al tegengekomen onder de at the villa people artist naam ook ... raar
i've destroyed many actors, politicians, and heros, i've decreased bank accounts from million to zero. i'll make shooting, stabbing, a common affair... Cocaine is the name
Illegal Alien

Bericht door Illegal Alien »

Ze kunnen idd een indrukwekkend palmares qua producties en remixes voorleggen, behalve dan int geval van 'Open your eyes', da hebbe ze gewoon schaamteloos geript van At The Villa People :x

Greetz
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

yep, vind ik ook!! Ze hebbe same ferm goeje nrs gemaakt, mr die open your eyes hebbe z gwoon klakkeloos overgenome!!!! Jammer :? :?
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Alain

Bericht door Alain »

"Open your eyes" is origineel idd van At the villa people.Nalin & Kane zijn vooral bekend geworden van "Beachball" en van talloze remixen oa van "Everytime" van Lustral .
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

en talking about
puree

Bericht door puree »

Nalin & Kane hebben het sublieme open your eyes héél lichtjes veranderd om er vervolgens hun naam te kunnen opplakken. Hun versie heeft een iets andere bas na de break :roll:
Sirocco

Bericht door Sirocco »

Zonde dat het merendeel van de peepz alleen maar beachball kent. Ze hebben een paar ongeloofelijke remixes gemaakt.

Even uit mijn hoofd.
Remixes;
Kylie Minogue 'Breath'... Phi Phi tune
Lambda 'hold on tight'... Eric B
Jam 'n spoon 'Stella'... Marko fav
Sister Bliss 'Sister sister'... deep dish. Luister dit maar n's :shock: :shock: Nooit begrepen dat dit nooit is opgepikt in Belgie

Producties;
'Let me take you'... Marko
'K-people'... Eric B. Eerste re-lease van superfly. Nog gespeeld door eric toen hij gast was op stubru (1996)

Btw ik zie nalin & kane's versie van open your eyes ook als een remix. Niet slecht gedaan hoor. Een beetje een ge-update '99 versie met een vettere kick-drum en andere break. Maar er is natuurlijk maar een 'open your eyes'. Ze hadden op zijn minst de credits aan ATV op de cover moeten geven.
varth

Bericht door varth »

Die remix van Sister Sister van Sister Bliss is idd een prachtrmx van Nalin & Kane :shock:.

Beachball vind persoonlijk een veel te kazig nummerke, ik ben dan ook niet te vinden voor die vocale trance toestanden.
Alain

Bericht door Alain »

Tja...met alle respekt natuurlijk , maar ik heb toch net iets meer bewondering voor producers die een resem zelfgemaakte nummers kunnen voorleggen dan producers die ne resem remixen gemaakt hebben , ik denk dat iedereen da kan ,maar nog 's ,da's mijn nederige mening !
Mé-èM

Bericht door Mé-èM »

ze hebben mss 5 eigen nummers gemaakt al de rest waren rip offs of remixes :roll: hun beste nummer is dan Talkin' About

moroder - 10-Mar-05 04:06 PM
Definitely one of the best true Trance tracks.
It's very melodic yet never commercial and it has withstood the test of time with verve!
The latter is proven by Nalin & Kane's mix in 1999 which hardly differs from it's original.
Always wondered what the guy was singing though? ,...my guess:"Open Your Eyes, Can't You See, is the child you are?"



At The Villa People - At The Villa 004

more images
Label: At The Villa
Catalog#: VILLA 004
Format: 12"
Country: Belgium
Released: 1996
Genre: Electronic
Style: Progressive House, Progressive Trance
Notes: Written by E.Vandewiele & Anne-D Delepierre
Rating: 4.9/5 (25 votes) Rate It
Submitted by: DJTITI (history)

Tracklisting:
A1 Open Your Eyes (Bruno Quartier Remix)
Remix - Bruno Quartier
A2 Loop (Bruno Quartier Remix)
Remix - Bruno Quartier
B1 Feeling
B2 Feeling (Body Mix)
B3 Feeling (Acapella)

______________________________________________________
Nalin & Kane - Open Your Eyes

Label: Infusion
Catalog#: 12INF007
Format: 12"
Country: UK
Released: 13 Sep 1999
Genre: Electronic
Style: Trance
Notes:
Rating: 4.1/5 (15 votes) Rate It
Submitted by: fieroavian (history)

Tracklisting:
1 Open Your Eyes (Tom Novy Remix) (7:14)
Remix - Tom Novy
2 Open Your Eyes (Hooligan Mix) (6:27)
Remix - DJ Hooligan
3 Open Your Eyes (El Barco Para Es Vedra Mix) (11:21)
:x :x :x :x :x :x :x
Sirocco

Bericht door Sirocco »

Alain schreef:Tja...met alle respekt natuurlijk , maar ik heb toch net iets meer bewondering voor producers die een resem zelfgemaakte nummers kunnen voorleggen dan producers die ne resem remixen gemaakt hebben , ik denk dat iedereen da kan ,maar nog 's ,da's mijn nederige mening !
Tuurlijk is het knap als iemand een eigen nummer maakt, maar een goede remix is ook niet makkelijk. Kijk naar deep dish, het merendeel is ook remixen wat ze ik elkaar zetten. Als dat zo makkelijk was scoorde iedereen toch met remixes.
Btw ik heb zelfs respect voor iemand die een hit scoort met een comercieel nummer. Dat is ook niet makkelijk, en men moest eens weten hoeveel bekende namen er achter die commercieele toestanden zitten. Ik denk dat er nog veel zullen verschieten.

[quote; varth] Die remix van Sister Sister van Sister Bliss is idd een prachtrmx van Nalin & Kane ]

voila, tenminste iemand die hem kent. Draai dat nummer maar n's om een uur of 9 's morgens in La Rocca en de tent gaat helemaal af...
Alain

Bericht door Alain »

Ik heb ook niet gezegd dat ik geen respekt heb voor remixers , alleen heb ik meer respekt voor producers die een nummer van op nul zelf in elkaar steken. Ik hou wel van een goede remix , maar meestal overtreft de remix 't origineel niet . Je hebt wel gelijk wat Sister Sister betreft ,diene staat al een paar jaar in m'n wantlist ,maar ben 'm nog niet tegengekomen :cry:
Sirocco

Bericht door Sirocco »

Alain schreef: Je hebt wel gelijk wat Sister Sister betreft ,diene staat al een paar jaar in m'n wantlist ,maar ben 'm nog niet tegengekomen :cry:
9.61 euro :wink:

http://www.gemm.com/ddc/search.pl?&disp ... TER+SISTER&
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten