eXedra

Het forum van de andere legendarische clubs
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

nostalgie90 schreef:ff off topic
Zeg progress sinds wanneer ben jij fan Da Boy Tommy en consoorten?
progress?? ik ben benieuwd of ben jij soms 1 van die mannen?
(gewoon curieus :idea: :oops: )
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

dbt

Bericht door ProgressNation »

was gewoon een grapje he :) n.a.v. hun optreden in het legendarische la bush. groen lachen is toegestaan :)
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Re: dbt

Bericht door Nostalgie90 »

ProgressNation schreef:was gewoon een grapje he :) n.a.v. hun optreden in het legendarische la bush. groen lachen is toegestaan :)
ah ... ok dacht dat ik ooit eens hoorde zeggen dat die mannen onder andere naam ook bezig waren :wink: niet dat ik U ervan verdacht zenne
speedy

Bericht door speedy »

die joris heeft ook nog in Scalini gedraaid maar daar draaide hij nog commercieel.
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jan 2007, 04:18
Locatie: Brussels

Bericht door docha »

Den EXEDRA was het van het voor de jeugd in Halle en ver daar buiten tot het genoodzaakt de deuren moest sluiten. Iedere vrijdag was het de uitbater (Joost) himself die achter de draaitafels stond. Joost draaide er gevarieerde muziek van house tot new wave. De echte housefreaks waren echter 's zaterdags op het appel want dan stond DE Joris in voor de mix.
Het was steeds vollen bak ambiance als Joris draaide in den Exedra.
yo, give me a white line,...
Begin jaren negentig was het uit met het feesten in den Exedra.
De uitbaters stelden alles in het werk om de geluidsoverlast (bezoekers) tot een minimum te beperken maar het kon en mocht niet baten. En dan die bewuste zaterdag... RAZZIA. De rijkswacht viel gewapend binnen en bezette ieder mogelijke deur. Niemand kon nog binnen of buiten daarna ging het licht aan en de muziek bleef stilletjes door de boxen spelen.
Iedereen werd één voor één doorzocht en naar buiten geleid. De vonst was niet zo spectaculair waardoor de keet de deuren NIET moest sluiten.
De opkomst de weken nadien was maar magertjes met tot gevolg dat er een skytracer (zonder vergunning) als publiekslokker werd gebruikt. Wat een inbreuk was op de wetgeving. Als klap op de vuurpijl viel de politie enkele weken nadien nog eens binnen om de geluidsnormen op te meten. Resultaat... de zegel van de geluidsinstallatie was verbroken en men zat over de limiet en er werd een PV opgesteld.Het was duidelijk men wilde kost wat kost die keet sluiten. Na een vergadering met het gemeentebestuur van Halle werden eisen gesteld en werd de nachtvergunning ingetrokken wat het einde betekende Exit Exedra.
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 dec 2008, 20:59

Re:

Bericht door Dj Creator »

docha schreef:Den EXEDRA was het van het voor de jeugd in Halle en ver daar buiten tot het genoodzaakt de deuren moest sluiten. Iedere vrijdag was het de uitbater (Joost) himself die achter de draaitafels stond. Joost draaide er gevarieerde muziek van house tot new wave. De echte housefreaks waren echter 's zaterdags op het appel want dan stond DE Joris in voor de mix.
Het was steeds vollen bak ambiance als Joris draaide in den Exedra.
yo, give me a white line,...
Begin jaren negentig was het uit met het feesten in den Exedra.
De uitbaters stelden alles in het werk om de geluidsoverlast (bezoekers) tot een minimum te beperken maar het kon en mocht niet baten. En dan die bewuste zaterdag... RAZZIA. De rijkswacht viel gewapend binnen en bezette ieder mogelijke deur. Niemand kon nog binnen of buiten daarna ging het licht aan en de muziek bleef stilletjes door de boxen spelen.
Iedereen werd één voor één doorzocht en naar buiten geleid. De vonst was niet zo spectaculair waardoor de keet de deuren NIET moest sluiten.
De opkomst de weken nadien was maar magertjes met tot gevolg dat er een skytracer (zonder vergunning) als publiekslokker werd gebruikt. Wat een inbreuk was op de wetgeving. Als klap op de vuurpijl viel de politie enkele weken nadien nog eens binnen om de geluidsnormen op te meten. Resultaat... de zegel van de geluidsinstallatie was verbroken en men zat over de limiet en er werd een PV opgesteld.Het was duidelijk men wilde kost wat kost die keet sluiten. Na een vergadering met het gemeentebestuur van Halle werden eisen gesteld en werd de nachtvergunning ingetrokken wat het einde betekende Exit Exedra.
Heel goede samenvatting wat er gebeurd is met Exedra, maar weten jullie ook wat nog een achtergrondreden was waarom Exedra dicht moest...

De Burgemeester van Halle (Dirk Pieters) was van de CD&V terwijl de eigenaar van exedra een VLD'er was, evenals diegene die de drank leverde. (Jacqmin).

Nu was er op politiek vlak in Halle ook een ruzie tussen CD&V en VLD. Dit is eigenlijk de achterliggende reden waarom Exedra ZEKER dicht moest.
De Burgemeester van Halle heeft er dan zijn hoofdbezigheid van gemaakt ALLE discotheken in Halle kapot te krijgen. Voorts had en heeft nog steeds de vriendin (nu vrouw) van de Burgemeester ook een restaurant op 100m van Exedra (Rechtover discotheek "the Maxx") Zulke grote discotheek dicht bij je restaurant is niet al te goed voor het oudere cliënteel van dat restaurant

In de tijd van Exedra organiseerde Dj Mark samen met mij de Afterparty's in the Jaguari's te Halle. Ook wij hebben 2 Razzia's gehad. Alles moest en zou dichtgaan in Halle.

Een paar jaar later heb ik voor OL. Essenbeek de eerste Retro Exedra party's georganiseerd in 't Vondel te Halle. Deze waren een ongelofelijk succes, met meer dan 2000 "ravers"

Daarna heb ik deze retroparty's georganiseerd in The Pole (een danscafé dat ik openhield te Huizingen). Exedra was ondertussen reeds 8 jaar gesloten, maar toch kwamen er meer dan 1000 pers.

Toen heb ik de merknaam Exedra moeten kopen omdat mijn collega, die verder The Pole uitbaatte zelf Exedraparty's wou organiseren.

Daarna heb ik nog 3 Retro exedraparty's georganiseerd in "The Club", 100 M hoger als Exedra.
De laatste hiervan was geen succes meer omdat : Ook The Club een sluitingsuur heeft gekregen (3h00) en ik verplicht was een te hoge ingang te vragen om uit de kosten te raken. Wie betaald er 10 € om om 3 h 00 op straat te worden gezet door het sluitingsuur. (De Club was terug succesvol aan het worden met elke avond 4 a 500 ingangen, na 2 maanden heeft het Halse stadsbestuur ons echter terug een sluitingsuur opgelegd met het bekende gevolg)

Verder valt mij op dat Exedra in Halle nog steeds leeft. 15 jaar na sluiting heb ik vorige week een "groep" geopend op Facebook genaamd "exedra people". Op 1 week tijd zijn er reeds meer dan 200 leden.
Mijn doel blijft : terug een deftige dicotheek openen in Halle met eventueel de naam Exedra...
Als we echter hetzelfde stadsbestuur blijven hebben zal dit bij een droom blijven...

Grtz Dj Creator
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Re: eXedra

Bericht door djginod »

Tof dat er nog steeds "nieuwe" mensen komen, met kennis van zaken over vroegahhhh !!!! bedankt voor je bijdrage :D
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2006, 16:04
Locatie: Huizingen

Re: eXedra

Bericht door Murderboy »

Creator heeft inderdaad gelijk dat het begrip "Exedra" nog leeft in Halle bij de oudere generatie lijk o.a. de Josse of ikzelf :)

Indertijd heeeeeel veel plezier gemaakt op de tunes van (en nu is het wat in mijn geheugen graven) Mark uiteraard, Creator, Psykick, Teaagi enz enz.

De Jaguaris werd later nog de Groove Club, opengehouden door de Johan. Ook dit liedje mocht niet lang zijn.

Ondertussen herleeft Halle een heel klein beetje maar het is nog niet je dat. Je hebt de Versus (waar ik o.a. overtlaatst nog Psykick zag), Dansbaar (leuk danscafé, nice sound & staff), Saint Bar (ex-The Club waar ik af en toe nog es speel) en de Selsius waar een paar pogingen zijn maar ook ni je dat.

Het zou tof zijn nog eens een Exedra party te kunnen bijwonen. Misschien eens de koppen bij elkaar steken met de Marre bv. Creator ?

Grtz
http://www.myspace.com/dj_murderboy
Resident DJ Club Ignition (Ninove)
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 dec 2008, 20:59

Re: eXedra

Bericht door Dj Creator »

Murderboy schreef:Creator heeft inderdaad gelijk dat het begrip "Exedra" nog leeft in Halle bij de oudere generatie lijk o.a. de Josse of ikzelf :)

Indertijd heeeeeel veel plezier gemaakt op de tunes van (en nu is het wat in mijn geheugen graven) Mark uiteraard, Creator, Psykick, Teaagi enz enz.

De Jaguaris werd later nog de Groove Club, opengehouden door de Johan. Ook dit liedje mocht niet lang zijn.

Ondertussen herleeft Halle een heel klein beetje maar het is nog niet je dat. Je hebt de Versus (waar ik o.a. overtlaatst nog Psykick zag), Dansbaar (leuk danscafé, nice sound & staff), Saint Bar (ex-The Club waar ik af en toe nog es speel) en de Selsius waar een paar pogingen zijn maar ook ni je dat.

Het zou tof zijn nog eens een Exedra party te kunnen bijwonen. Misschien eens de koppen bij elkaar steken met de Marre bv. Creator ?

Grtz
Ik ben ermee bezig,... zie facebook (exedra People) Het probleem is een goede locatie te vinden waar er geen sluitingsuur is.
Nu heb ik gehoord dat the roots zou sluiten... en daar is geen sluitingsuur.
Misschien, indien de prijs meevalt, daar een retro exedra organiseren,...

Grtz Creator
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 dec 2008, 20:59

Re: eXedra

Bericht door Dj Creator »

Vergeet niet dat The Jaguaris nog den xtavaganza is geworden met de Mark als baas.
Newbie
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 dec 2008, 20:59

Re: eXedra

Bericht door Dj Creator »

Op 30 april 09 gaat er terug een Retro Exedra door in The Pole (Huizingen)

Voorlopige Line up,

Dj Joost
Dj Joris ?
Insider Live !!! :bounce:
Dj Creator
Dj Mark
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast